Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:17

Mooi Hilary. Je kan daar inderdaad prachtig wandelen met die knooppunten, maar soms is het ploegen ja. Moet er ook maar weer eens toe binnenkort. Mooi omschreven trouwens de papier-maché kots in die boom _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:25

Die papier maché kots houden we erin _O-
De Drunense duinen vind ik prachtig en je foto's erg mooi gelukt Hilary.

Goof

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:29

Pien, wow, wat een lekkere wandeling en mooie route.

En 2 supergewaagde oversteken zag ik, haha. Leuke uitdagingen!

Drunense duinen zijn heerlijk, het ziet er rustig uit. Ik kom er ook regelmatig met de honden (alhoewel ik er niet meer geweest ben sinds de horeca dicht is).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:30

Ik denk dat je zand hebt gezien Hilary, maar ik weet het niet zeker hoor!

:') Die kots is wel zeer interessant ja. Geen idee wat dat is.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:39

Dan moet ik ook maar een paar foto's plaatsen. :)

Ik ben vandaag naar de Grebbeberg geweest.
Vanaf de parkeerplaats militair ereveld Grebbeberg eerst een stuk bovenlangs gewandeld.
Toen van een andere parkeerplaats beneden een eindje gewandeld.
Daarna naar de blauwe kamer.
Maar toen was de energie echt op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:43

Mooi Lizard! Daar was ik 2 weken terug ook, prima wandelen daar :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:44

Leuk al die verslagen en foto's zo :j

Ik heb het snel warm met wandelen, draag dus ook vaak dunne laagjes. Sportlegging inderdaad ook prima. Als ik echt ga fotograveren doe ik wel iets warmers aan, skibroek ofzo, dan sta / zit ik toch langer stil.

Hier vandaag de hele dag mistig, dus heb het bij een rondje hardlopen gehouden net. Daar was het wel prima weer voor. Morgen net Faringo op stap, duim voor hetzelfde mooie licht als Faringo vandaag had :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:48

Mooi Lizard!

Ik loop met een wandellegging. Een gevoerde in de winter en een ongevoerde in de zomer. Een gewone sportlegging lijkt me ook wel fijn, maar die lijken me erg dun. Nooit geprobeerd nog.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:52

Goof schreef:
Drunense duinen zijn heerlijk, het ziet er rustig uit. Ik kom er ook regelmatig met de honden (alhoewel ik er niet meer geweest ben sinds de horeca dicht is).

We parkeerden in LoZ, vanuit daar het gebied in en dat was mooi rustig inderdaad. Na een km of 5 werden we richting horeca / parkeerplaats gestuurd, daar was het drukker. Dat na ca 10 km en 15 km nog een keer. De laatste was bij de Roestelberg, losloopgebied ook. Dat stukje vond ik redelijk druk, maar heel snel was het ook weer rustig. Net als bij het strand eigenlijk. Bij de strandtenten is het druk, op de rest van het strand kun je met je ogen dicht rondlopen zonder tegen iemand aan te botsen (wel kans op natte voeten :D ).

Blauwe Kamer ben ik volgens mij ook wel eens geweest, excursie natuurbeheer.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 02-01-21 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:57

Genoten van je foto's Lizard!

Ik wandel in een jagersbroek (lekker warm tot -5 graden) en in de zomer is het hier zo warm dat iedereen in een korte broek wandelt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:04

Prachtige foto's weer van iedereen! Zand, papiermachee kots, spannende oversteekjes, torens...

Zelf geen foto's gemaakt tijdens mijn rondje vandaag, maar wel heerlijk 12,3km weg gestapt.

Pien, ik zal je bekennen.... Als dat bruggetje mijn enige optie zou zijn..... Zou ik er denk ik ook op handen en voeten overheen zijn gegaan!

Met wandelen heb ik altijd wel vlot warme benen en voeten. Voor de rondjes nu draag ik vaak een sportlegging die ik ook gebruikte om naar werk te fietsen. Heb er ook één met voering.... Maar als ik dan het ziekenhuis binnenkwam, brak het zweet me uit en dan was ie in de middag nog zeiknat van binnen....
Heb ook een wandelbroek die ik graag draag en met heel koud weer wil ik nog wel eens de legging en wandelbroek combineren.
De dikke wandelbroek die ik van de Decathlon heb, pas ik niet meer.... In de positieve zin van het woord: hij zakt af!

Zodra het enigszins kan, loop ik in korte broek, eigenlijk het lekkerste!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:15

Mooie impressie lizard. Die ga ik onthouden om ook eens heen te gaan.

Gevoerde sportlegging wil ik nog wel eens gaan proberen. Klinkt wel comfortabel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:18

Hilary, mooi gebied daar idd :j
Al was het daar, toen ik er de laatste keer was, echt ontzettend druk :=

Lizard, ook een mooie route om te wandelen :j

Qua kleding liep ik gisteren in een wandelbroek met thermolegging eronder. Heb heel snel last van plekken op mn benen. Vandaag alleen een spijkerbroek.

Bovenkleding is een shirtje, hardloopvest en winterjas.
En dan muts en handschoenen.

Schoenen heb ik meestal mn stevige wandelschoenen aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:23

Danseresje, welke gevoerde legging heb je?

Hilary, ja, ik parkeer doorgaans bij de Roestelberg of juist aan de andere kant bij LoZ inderdaad. Aan beide kanten is direct een losloopgebied en dat is altijd wel druk.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:29

Goof schreef:
Danseresje, welke gevoerde legging heb je?

Uhm....ooit bij de Appie gekocht. Uit mijn hoofd een soft Shell.... Draag hem nu niet meer, vooral ook omdat ik nu een kantoorfunctie heb en dus ook niet meer om kleed op werk na het fietsen...... (Mocht je dus evt interesse hebben ;) )

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:48

Wat gaan jullie hard zeg :D

Prachtig verhaal Pien :)

Beetje uitdaging tijdens de wandeling houdt het spannend ;)

Mooie foto's weer <3

Wij hebben vandaag in een dorp gewandeld, dat was vanwege streetart gebaseert op de werken van Edvard Munch. En het is goede training voor Nala :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:18

Wauwww wat een reacties allemaal alweer! Bijlezen gaat haast niet.

Surelee: ik blijf ook echt verliefd op de Schoorlse duinen! Helaas voor ons ook de andere kant van t land.
Faringo: echt prachtige foto’s!
Pien: super leuk verslag om te lezen. Gave omgeving.
Mooi Liazard!

Bovenkleding heb ik zoals Dilan idd: Bovenkleding is een shirtje, hardloopvest en winterjas.
En dan muts en handschoenen.

Broek heb ik altijd een sportlegging aan, eigenlijk altijd een dunne wat je wel voelt als ik terug kom maar te dik ben ik bang dat ik het warm krijg. Over het algemeen hou ik de muts en handschoenen ook niet aan als we een rondje op tempo doen. Ik heb het na een half uurtje meestal niet meer koud.

Vandaag heerlijk 11km door de bossen van Groesbeek gelopen. Toch wel super fijn dat we zulke losloopgebieden hebben in de omgeving! Wanneer ik er nog een uur voor moet rijden wordt het snel minder leuk. (Al ben ik wel nieuwsgierig wat Nederland nog meer te bieden heeft)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:27

Flowq leuke foto's!

Citaat:
Wij hebben vandaag in een dorp gewandeld, dat was vanwege streetart gebaseert op de werken van Edvard Munch
Noordje, Heb je daar foto's van?
Ik ben absoluut zwaar onder de indruk van Edvard Munch. O.a zijn schreeuw gaat door merg en been. Dus ben wel benieuwd hoe streetart gebaseerd op zijn werk eruit ziet

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:30

Mooie foto's Flowq. Lekker de hond zo los.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:36

Goof schreef:
Mooi Lizard!

Ik loop met een wandellegging. Een gevoerde in de winter en een ongevoerde in de zomer. Een gewone sportlegging lijkt me ook wel fijn, maar die lijken me erg dun. Nooit geprobeerd nog.

Waar heb je die gevoerde legging weg? Dat zou wel een uitkomst zijn voor mij. Heb altijd koude benen als ik thuis kom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:40

Decathlon heeft ook gevoerde wandelleggingen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:45

Goof schreef:
Decathlon heeft ook gevoerde wandelleggingen.

Zodra het weer kan even naar de decathlon. Heb nog wat meer dingetjes nodig. Dan rij ik lekker naar Breda en doe ik daarna een rondje Mastbos :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:47

Heeft iemand nog tips voor een wandelvakantie binnen Nederland?

Chris (vriend) en ik hebben afgelopen zomer het Krijtlandpad gelopen. Backpack mee en gekampeerd op 4 verschillende campings langs de route.
Was voor mij de eerste keer kamperen ooit, maar gelukkig ben ik geen luxe-meisje en heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad.

We willen dit jaar weer zoiets doen, maar uiteraard niet dezelfde route. Dus aanraders zijn welkom :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:54

Dilan93 schreef:
Heeft iemand nog tips voor een wandelvakantie binnen Nederland?

Chris (vriend) en ik hebben afgelopen zomer het Krijtlandpad gelopen. Backpack mee en gekampeerd op 4 verschillende campings langs de route.
Was voor mij de eerste keer kamperen ooit, maar gelukkig ben ik geen luxe-meisje en heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad.

We willen dit jaar weer zoiets doen, maar uiteraard niet dezelfde route. Dus aanraders zijn welkom :)

Misschien één van de LAW's? Zijn er genoeg. Of de nieuwe 7 summits in Limburg? The walk of wisdom bij Nijmegen? Elfstedenpad?
Zelf een interessante omgeving kiezen en NS wandelingen (meestal van a naar b) aan elkaar knopen?

Ben ergens wel jaloers. Zie het door mijn blessure niet meer echt gebeuren dat ik echt met backpack op pad kan.... Zou zo graag het Pieterpad bijvoorbeeld in één ruk lopen.....

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:56

Inderdaad 1 van de LAW's, hebben stuk voor stuk hun eigen charme. Wel tof het Krijtlandpad, die wil ik ook nog een keer doen.