Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:35

Oh dat klinkt goed Kayleigh!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:37

Haha verse chocola :D Die hou ik erin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:38

Staat niet voor niets tussen aanhalingstekens :Y)

Gribaldi, zal maar geen foto plaatsen, dat kon niet iedereen waarderen de vorige keer :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:45

Iloveiswan is het nog gelukt met tussendoortjes? Balen dat je allergisch bent, dat vink ik de lekkerste snacks haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:46

Kayleigh_ schreef:
Staat niet voor niets tussen aanhalingstekens :Y)

Gribaldi, zal maar geen foto plaatsen, dat kon niet iedereen waarderen de vorige keer :+

:9

Nieuwsgierig nu..

Aah je hoeft ze enkel het water maar over te gooien :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:47

Heb gister Meergranen rijstwafels gekocht met rogge en haver er door. Ben benieuwd. De gewone beginnen nu wel een beetje saai te worden :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:12

Planning vandaag:
O: 2 zilvervliesrijstwafels (wist niet dat ze bestonden tot ik de verpakking van zonnatura goed las) met zelfgemaakte tonijnsalade van gister nog met 4 dikke plakken komkommer
B: uurtje 'kracht' training
T: appel en 2 wheyshakes
L: 4 hardgekookte eieren doormidden, eigeel eruit en tonijnsalade van gister erin
T: aardbeien en 2 wheyshakes
A: 150 gram mager rundergehakt met gehaktkruiden en een paar plakken courgette op de gril
D: water en thee

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:15

Ik weet niet hoe jij je wheyshakes maakt, maar mijn shakes zijn 250kcal per stuk... dan zou je het nooit redden zo...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:16

Volgens mij zijn alle rijstwafels in principe gemaakt van zilvervliesrijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:22

secricible schreef:
Ik weet niet hoe jij je wheyshakes maakt, maar mijn shakes zijn 250kcal per stuk... dan zou je het nooit redden zo...

Ben ik ook wel benieuwd naar...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:36

Mag ik vragen wat jullie vinden van onderstaand? Ik wil een kilo of 5 tot 10 afvallen (wat mn lichaam aan kan) en vocht buiten beschouwing gelaten.

Ontbijt krentenbol met kaas
tussendoor krentenbol met kaas
middageten salade (bloemkool broccoli aardappel paprika mais en gegrilde groenten)
tussendoor Bounty (slechte keuze was vergeten zelf wat mee te nemen)
Avond eten Roerbak Kip tomatenconcentraat, chillisaus roerbakgroenten en rijst.
Beweging Paardrijden, half uur intensief en daarna nog 3 kwartier afwisselend hardlopen wandelen (stevig tempo) ben hardlopen aan het opbouwen heb denk ik een kwartier kunnen hardlopen rest is wandelen geweest.

Weet dat ik iets minder vet zou moeten nuttigen, maar hoe het verder zit?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:40

Ik mis eigenlijk het fruit in je lijstje. Je zou bijvoorbeeld je ontbijt kunnen vervangen met havermout en tussendoor een appel ofzo?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:40

Ik maak ze met water altijd op mfp zit ik op 452 kcal uit 4 shakes. Ik mag vandaag 1.547 kcal omdat het vandaag een trainingsdag is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:44

lyanne_sanne schreef:
Ik mis eigenlijk het fruit in je lijstje. Je zou bijvoorbeeld je ontbijt kunnen vervangen met havermout en tussendoor een appel ofzo?

Fruit zit inderdaad nog niet in mijn systeem, eet het wel maar niet met regelmaat. Havermout krijg ik nu met het warme weer s ochtends niet weg. Cruesli vind ik wel lekker met biogarde maar daar zit weer zoveel suiker in en krijg ik s ochtends een enorme dip van op het werk. Ontbijt is ook meer iets van snel naar binnen en zorgen dat ik optijd op het werk ben :o

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:58

gribaldi schreef:
Iloveiswan is het nog gelukt met tussendoortjes? Balen dat je allergisch bent, dat vink ik de lekkerste snacks haha.

Ja lukt nu even wat minder zit op een camping voor de fiets 4 daagse :P heeeeeele kleine koelkast maar hebben nu druiven en wilde perziken voor tussendoor en ontbijt op de camping ( witte broodjes sleecht )
en s`avonds stukje vlees beetje aardappels en groente.

Eet nu veel wilde perziken die zijn nu altijd zo lekker en af en toe meloen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:03

Deze week wat minder gesport (warm weer, mijn kamer was net een sauna, dan ga je geen oefeningen doen := )

Heb aardig op m'n eten gelet en ben stabiel gebleven qua gewicht. Wil deze week wat meer gaan doen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:04

Zo jeetje ik heb echt 2 extreem slechte dagen gehad.. niet normaal :+ Mn lijf reageerde er ook echt niet goed op, was gister echt een hele dag kei moe en energieloos :') Vandaag weer even een balans dagje en morgen weer goed eten :))

Lijstje van vandaag;
O: 250ml griekse yoghurt met een halve questbar erdoor
L: 2 speltboterhammen met een tomaat/komkommer/ui/azijn/olijfolie mengsel
T: halve meloen met wat coburger ham
A: 150gr kipfilet met 200gr brocolli en 100gr tomaat
D: Water

Beweging vanavond maybe nog even wat touwtje springen ofzo maar zal niet veel zijn want mn dag gaat vandaag op aan werk en daarna nog school :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:05

Iloveiswan schreef:
gribaldi schreef:

Ja lukt nu even wat minder zit op een camping voor de fiets 4 daagse :P heeeeeele kleine koelkast maar hebben nu druiven en wilde perziken voor tussendoor en ontbijt op de camping ( witte broodjes sleecht )
en s`avonds stukje vlees beetje aardappels en groente.

Eet nu veel wilde perziken die zijn nu altijd zo lekker en af en toe meloen.

Oh wel heel sportief! Lekker toch, en ach soms is wit brood helemaal niet zo slecht bij vergeleken bruin brood uit de supermarkt qua vezels.. (en soms moet je genieten)
Perziken zijn ook erg lekker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:45

MarjanB schreef:
Mag ik vragen wat jullie vinden van onderstaand? Ik wil een kilo of 5 tot 10 afvallen (wat mn lichaam aan kan) en vocht buiten beschouwing gelaten.

Ontbijt krentenbol met kaas
tussendoor krentenbol met kaas
middageten salade (bloemkool broccoli aardappel paprika mais en gegrilde groenten)
tussendoor Bounty (slechte keuze was vergeten zelf wat mee te nemen)
Avond eten Roerbak Kip tomatenconcentraat, chillisaus roerbakgroenten en rijst.
Beweging Paardrijden, half uur intensief en daarna nog 3 kwartier afwisselend hardlopen wandelen (stevig tempo) ben hardlopen aan het opbouwen heb denk ik een kwartier kunnen hardlopen rest is wandelen geweest.

Weet dat ik iets minder vet zou moeten nuttigen, maar hoe het verder zit?

In een krentenbol zitten schrikbarend veel kcal in verhouding tot het volume dat je binnenkrijgt, die zou ik dus vervangen voor iets magerders.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:50

Klopt, normaal eet ik gewoon bruin brood met "normaal" beleg als ham of hagelslag. Was nu even dat er niks anders was.

Hoe vaak eten jullie iets wat niet binnen het lijnen past? Zoals een keer patat of pizza?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:52

Ik lijn niet, als ik zin heb in zoiets probeer ik het in te passen in mijn menu. Zo eens in de paar maanden denk ik "schijt" en pas het niet in en eet het toch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:53

Ik eet zeer regelmatig 'slecht'. Als ik op stap ga, drink ik alcohol. Afgelopen weekend naar een concert geweest, was ook heel slecht (MacDonalds, alcohol etc.). Standaard eet ik eens per twee weken friet.

Ik probeer gewoon op die momenten te plannen. Weet ik van tevoren dat ik 's avonds slecht eet, plan ik het in mijn macro's en dat betekent dus dat ik overdag minder kan eten. Heb ik een concert, hou ik nergens rekening mee, maar ga ik de dag daarna op regime.

Het moet voor mijn psyche haalbaar blijven dus ik ben niet altijd streng. Ik wil ook graag zorgeloos genieten zonder schuldgevoel als het zo uitkomt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:53

MarjanB schreef:
Klopt, normaal eet ik gewoon bruin brood met "normaal" beleg als ham of hagelslag. Was nu even dat er niks anders was.

Hoe vaak eten jullie iets wat niet binnen het lijnen past? Zoals een keer patat of pizza?

Nauwelijks, bijna niet zelfs..
Ben van beide geen fan :')

Geef mij maar een lekker stukje vlees met salade :o

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:54

Mijn lijstje vandaag:

O: 1 whey shake met 300 ml magere melk
T: Koolhydraatbeperkte boterham met slankie smeerkaas
L: 300 gram magere franse kwark met low carb muesli en aardbeien
T: Fruitsalade van 1 appel, 200g meloen, 2 kiwi's
A: 1 Rundertartaar met 200 g gestoofde wortels
D: 4x 0.5 L flesje water en thee.

Sporten: Vanavond 1 uur hardlopen, daarna 4x30 serie buikspiertrainen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:57

MarjanB schreef:

1x per maand. :) Ik moet zeggen, hoe vaker ik het afsla, hoe minder ik er ook naar neig om het te nemen. Werd laatst zelfs misselijk van de patatlucht. _O-