[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:02

corine1981 schreef:
Wat heeft iedereen tegenwoordig met vosjes?
Mijn meisjesnaam is de Vos, het valt op hoeveel er tegenwoordig van vossen is :)

Tsja, tattoo ziet er verder rustig uit, alleen jeukt en verveelt hij wat, net of je armband te strak zit.
Niet super pijnlijk maar ook nog niet ongevoelig, maar goed, ik hou het wel in de peiling, het ziet er verder super rustig uit, niet rood oid...

Na 2 weken nog jeuk lijkt me niet goed.

Dreamybol

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:10

Corine, hij ligt toch ook op je huid, schreef je? Ik heb wel vrij lang last van jeuk en genezing gehad, maar geen 2 weken en ook dat er bovenop liggen, vind ik -zeker in combinatie met die jeuk- wel een reden om even contact op te nemen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:26

Kan ook zijn dat je te veel zalf erop gesmeerd hebt: dan duurt het (veel) langer voordat het geneest en dan jeukt het natuurlijk ook langer.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:55

Oh, 2 weken jeuk zou ook vraagtekens oproepen bij mij. Misschien is je huid allergisch voor de zalf of de inkt ofzo?
Maar dat hij 2 na weken nog op je huid 'ligt' vind ik niet lang, bij mij duurt het altijd minimaal 6 weken voordat ik hem niet meer voel. Zo irritant :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:08

http://www.inkaddicts.nl

Iemand hier bekend met deze shop? Hoor er heel veel goede verhalen over maar wilde m toch hier ook nog even navragen :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:18

De mijne voel ik ook nog liggen.
Als ik wrijf voel ik duidelijk de lijnen nog.
Is ook al langer dan 2 weken geleden gezet.
Maar het jeukt niet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:26

Alleen lijnen snap ik nog wel, maar als de hele tattoo er echt nog op ligt én het jeukt zo, zou ik even contact opnemen. Maar ja, dat ben ik. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:46

Ja dan wel.
De kleuren voel ik niet meer op mijn huid liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:30

Ik voel de lijnen ook nog duidelijk zitten en die van mij is morgen 3 weken :) Jeuk heb ik niet meer, daar zou ik idd even over bellen

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:41

Suus___ schreef:
http://www.inkaddicts.nl

Iemand hier bekend met deze shop? Hoor er heel veel goede verhalen over maar wilde m toch hier ook nog even navragen :D

Die maori tattoo's vind ik mooi gezet, de rest vind ik wat gewoontjes..
Heb hier beter werk voorbij zien komen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:19

Ik wil waarschijnlijk mijn eerste tattoo laten zetten net voor mijn vliegreis van 30 uur.
Als het lukt een dag eerder. Aanrader? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:28

Resfeber schreef:
Ik wil waarschijnlijk mijn eerste tattoo laten zetten net voor mijn vliegreis van 30 uur.

Ligt er eerder aan waar je heen gaat, tattoo mag een lange tijd niet in de zon.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:29

Resfeber schreef:

Nee. :=
Maar dat ligt vooral aan de grootte en de plek van de tattoo.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:36

Lijkt me niet bevorderlijk voor de genezing aangezien je je dan ook 30+ uur niet kan wassen, of kan dat wel? Zo nee, zou ik het uitstellen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:41

Ik zat ook te denken aan het goed schoonmaken van de tattoo. Maar als het een kleintje is zou dat eventueel wel makkelijker zijn dan bij een joekel waar je je half voor moet uitkleden. Had zelf mijn bovenbeen tatoeage niet op een wc schoon willen maken. :=
Maar Joolien heeft ook wel een goed punt. De meningen verschillen erover, maar een aantal weken niet zwemmen en zonnen is doorgaans toch wel een advies van de artiest.

Mijn eerste tatoeage heb ik overigens wel een dag of twee misschien (15 jaar terug, weet niet meer precies) voor een vliegreis van 6 uur laten zetten, toen vloog ik naar huis en 6 uur was prima te doen. Daarbij was het een kleine tattoo van enkel zwarte lijntjes. Ik had geen last wondvocht of wat dan ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:46

Ik heb mezelf maar net grondig gewassen, gezien ik de komende 2 dagen dat niet kan doen xDover half uur moet ik weg... Brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:48

Niet kunnen wassen is wel vervelend, maar als je af en toe even de plek onder het kraantje bij de wc kan houden is het al prima. Is gewoon heel afhankelijk van waar hij zit. Houd er wel rekening mee dat het een beetje beurs kan zijn aan het begin, mijn arm was behoorlijk beurs de eerste paar dagen. Lijkt me niet heel prettig om daarmee te vliegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:01

Ik vraag mij vooral af waar de 30 urige vliegreis naartoe gaat :+

Jullie gaan snel de laatste tijd! *gaat nog stukje bijlezen*

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:37

Wordt een kleine tattoo op mijn arm. Ik denk dat schoonmaken daarvan niet een erg groot probleem is? Heb waterspray in mijn handbagage. 8-)
Vliegreis is van Nieuw-Zeeland terug naar Nederland. :D

Edit: Hoe lang kan je het verband erop laten zitten? Max. 24 uur?
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 28-01-15 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:38

De tattoo op mijn vinger heb ik dezelfde dag nog helemaal laten bijwerken (2,5 week daarvoor gezet) dat ik van Curacao terug vloog naar Nederland. Was geen probleem behalve dat ik geen handen enzo mocht wassen. Maar dat was natuurlijk wel een kleine tattoo :') .

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:48

Hoi! Ik lees ook al eventjes mee, en heb nu weer stappen gezet om tattoo #2 te gaan laten zetten. Ik heb op mijn rechtervoet al een tatoeage, ruim 5 jaar geleden gezet. Van de pijn en de nazorg kan ik me dus weinig meer herinneren, wel dat het superrot was met schoenen :D en dat ik tijdens het zetten een soort spiertrekkingen kreeg in mijn been.

Nu wil ik een tatoeage op mijn linkerbovenbeen. Kwam toevallig vanmiddag een foto tegen van een jaar geleden waarbij ik met pen heb zitten tekenen op mijn been, laat ik dat nou net eergister weer hebben gedaan. Het idee zit er dus al een tijdje :j

Ik heb twee shops in Hoorn gemaild, maar ik zag in de OP ook Body Cult in Amsterdam en het portfolio van Alvaro spreekt me erg aan. Zijn er nog mensen met ervaring bij Body Cult?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:54

Resfeber schreef:

Ik heb het ook gedaan, kleintje op mijn ribben.
Folie hoefde er maar een paar uur op en aantal keer gedoucht voordat ik vertrok.
Halverwege de reis (twee vluchten en wachttijd van 8u) even opgefrist en schone kleding aangedaan, gelukkig had ik nauwelijks wondvocht.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:55

Darah3 schreef:
Resfeber schreef:

Ik heb het ook gedaan, kleintje op mijn ribben.
Folie hoefde er maar een paar uur op en aantal keer gedoucht voordat ik vertrok.
Halverwege de reis (twee vluchten en wachttijd van 8u) even opgefrist en schone kleding aangedaan, gelukkig had ik nauwelijks wondvocht.

Heb je tijdens de vlucht je tattoo ook gewassen en zalf op gesmeerd? Of alleen tijdens je stop?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:58

Alleen tijdens de stop gewassen (en toen ik thuis kwam natuurlijk :)) ). Zalf niet gesmeerd, heb ik pas bij thuiskomst gedaan :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:58