Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:50

Spierpijn is een stukje minder. Maar nog niet weg. Vanochtend de soldier gedaan. Prfft.
Ik vind hem vooral qua niveau echt veel hoger liggen dan JM, ik merk dat ik bij de stronger gewoon echt nog niet mee kan komen en soms naar adem loop te snakken. Even kijken hoe dat uitpakt, bij JM verveelde ik me soms een beetje, maar misschien dat ik bij dit juist weer heb dat ik me gedemotiveerd voel als ik geen progressie merk. Ga het wel zien, heb er pas 3 gedaan :)

Die van niniane heb ik ook nog liggen, ben er nig niet aan toe gekomen, haha. Wel de eerste bekeken, die vond ik niet echt uitdagend...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:54

secricible schreef:
Spierpijn is een stukje minder. Maar nog niet weg. Vanochtend de soldier gedaan. Prfft.
Ik vind hem vooral qua niveau echt veel hoger liggen dan JM, ik merk dat ik bij de stronger gewoon echt nog niet mee kan komen en soms naar adem loop te snakken. Even kijken hoe dat uitpakt, bij JM verveelde ik me soms een beetje, maar misschien dat ik bij dit juist weer heb dat ik me gedemotiveerd voel als ik geen progressie merk. Ga het wel zien, heb er pas 3 gedaan :)

Die van niniane heb ik ook nog liggen, ben er nig niet aan toe gekomen, haha. Wel de eerste bekeken, die vond ik niet echt uitdagend...

De eerste is een inkomer hè. ;) Die vond ik zelf toen ook niet interessant. Geef de voorkeur aan HIIT, barre en gewichten. Dat schema bouwt naarmate de week vordert op en af qua intensiteit en je mag andere workouts toevoegen als je daar behoefte aan hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:56

Ik zal eens kijken of ik hem dan in kan bouwen, heb nu bijna teveel liggen, lol :D wil iig iedere avond 20min hardlopen op de loopband en overdag een sportvideo doen en dan wil ik eigenlijk deze week nog z2x paardrijden. Mijn paard is met pensioen en staat bij mijn ouders in de buurt. Dat is straks een uur rijden (vanuit vorige huis 2uur), dus dit is nu wel een buitenkansje om een paar keer nog op te stappen.
En anders ga ik hem doen na de stronger workouts.
Had et weer een halve kilo af vanochtend en ben ongesteld dus ik vermoed dt se weegschaal volgende week nog iets positiever is, dus heb weer lekker motivatie :D

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:59

Ik vind niet alle filmpjes even uitdagend, maar ik bekijk telkens het filmpje en wanneer ik het niet voldoende vind plak ik er nog een andere workout achteraan of ik vervang het door iets zwaarder :)
Maar zo heb ik wel weer een schema om me aan te houden en dat werkt bij mij duidelijk beter :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:49

Dat werkte bij mij ook beter. Het is toch een soort verplichting als je nog niet al te veel discipline hebt. Bovendien vond ik het leuk dat je meerdere stijlen leert kennen. Zo weet je op een gegeven moment waar je bij wilt hangen en waarbij niet.

Deze is bij mij momenteel dé favoriet: https://www.youtube.com/watch?v=QI9fnOZ ... TD10jIgxDg _/-\o_

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:43

Die filmpjes zijn mij te heftig :o.

Morgen level 2 van 30DS... zie wel hoe dit gaat. Zwemmen gaat ook steeds beter, ondanks dat ik bijna bevries als ik het water in ga. Tegen de tijd dat ik het rondje gehad heb is het water heerlijk en is het ijskoud als ik eruit kom :').

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:03

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:57

Net level 2 gedaan van 30DS.... Ik ben dood!!! Die vind ik al behoorlijk heftig!! En heb nu helemaal spierpijn.. -O- Wat helpt er tegen spierpijn??

Missy_

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:24

Holy moly, net day 1 van de stronger workouts gedaan.. Zwabber armen en benen als gevolg, het was lekker pittig!
Dit is natuurlijk een JM topic dus ik zal er verder niet op doorgaan, maar wilde het even kwijt :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:58

Hihi, anders moeten we een stronger topic openen :p

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:34

Dat is nog niet eens zo'n gek idee :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:55

Zijn er ook gapers onder ons? Ik geef zelfs per ongeluk mijn geeuwen voorrang en het is lastig te stoppen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:26

Eh? Hoort dat bericht wel in dit topic forumster?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:40

Ik gaap anders soms wel wat af tijdens m'n workout _O-

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:35

over een week is alle stress op het werk voorbij en meld ik mij hier!
Ik wil dan beginnen met een rotation schema van jillian :)
Ik hoop dat een rotatie schema voor mij beter werkt, ik stop meestal na 1,5 - 2 week omdat er zo weinig afwisseling is.
en nu wil ik er echt voor gaan! *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:33

secricible schreef:
Eh? Hoort dat bericht wel in dit topic forumster?

Oops. Ja wel juiste topic. Ik gaap veel tijdens de jillian workouts. Las dat dat kan zijn om snel meer zuurstof binnen te krijgen (bij bepaalde oefeningen neemt t lichaam blijkbaar best wat). Een andere reden kan zijn om de hersenen af te koelen.

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:51

Ik heb me voorgenomen ook te gaan starten! Mijn doel is met name het krijgen van een wat plattere buik, vandaar dat ik me in eerste instantie wil richten op de 6 Weeks 6 Pack. Onderstaande info staat daarover in het allereerste bericht:

6 Weeks 6 Pack – Deze workout richt zich specifiek op de buikspieren, maar als je denkt dat dat enkel gebeurt door saaie situps heb je
het mis! Je zult er verstelt van staan hoe je je hele lichaam bij deze workout gebruikt en tegelijkertijd je buikspieren voelt branden. De workout
duurt 30 minuten. Je begint drie weken met level 1 en stapt daarna over op level 2. In totaal duurt deze workout 6 weken, waarin
je de workout 5 dagen per week doet. De workout van level 1 staat op YouTube en die van level 2 kun je hier vinden.

Maar... de link naar level 2 werkt niet meer. Kan iemand me vertellen waar ik level 2 kan vinden?
(Misschien staat het wel al ergens in het topic, maar zie het niet helemaal zitten om 277 pagina's door te lezen.. :)) Bedankt alvast!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:56

Level 2 staat geloof ik niet online. Dan moet je de DVD set kopen.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:02

F_Orumster ik heb eerlijk gezegd geen last van het geeuwen tijdens de workouts, maar ik heb ook wel al gehoord dat het vaker voorkomt inderdaad om meer zuurstof binnen te krijgen.. Geen idee of dat echt klopt het is ook van horen zeggen :p

Goldengirl ga ervoor zou ik zo zeggen! Ik heb het rotatieschema ook een tijdje gedaan en ik vond het wel leuk! Alleen vertrok ik toen op reis en ben ermee gestopt om daarna met iets anders te beginnen

Porcelain veel succes met six week six pack, level 2 heb ik hier teruggevonden: http://www.4shared.com/video/WdPLd11h/J ... eks_6.html

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:03

AnimalCare9 schreef:
F_Orumster ik heb eerlijk gezegd geen last van het geeuwen tijdens de workouts, maar ik heb ook wel al gehoord dat het vaker voorkomt inderdaad om meer zuurstof binnen te krijgen.. Geen idee of dat echt klopt het is ook van horen zeggen :p

Goldengirl ga ervoor zou ik zo zeggen! Ik heb het rotatieschema ook een tijdje gedaan en ik vond het wel leuk! Alleen vertrok ik toen op reis en ben ermee gestopt om daarna met iets anders te beginnen

Porcelain veel succes met six week six pack, level 2 heb ik hier teruggevonden: http://www.4shared.com/video/WdPLd11h/J ... eks_6.html

Top! Dank je +:)+

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:11

Wat is het stil hier :P Is iedereen nog een beetje gemotiveerd bezig!!

Ik zelf ben ook al even niet meer binnengewipt. Scriptie deadline, vader op sleeptouw, verhuizen en weer last van m'n knie =( En aangezien JM veel cardio heeft, kon ik de helft van de oefeningen niet meer uitvoeren. Daarom ben ik overgestapt naar Fitnessblender. Daarvan vandaag de 5 day workout challenge to burn fat & build lean muscle afgerond. Ook vandaag naar de fysio geweest, overbelaste spier. Morgen een rustdag en overmorgen weer naar de fysio en sinds anderhalf jaar weer paardrijden :wow:
Hopelijk ben ik weer snel de oude en dan weer knallen!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:47

Ik ben op dit moment op pauze. We hebben gisteren getekend voor ons nieuwe huisje, dus iedere dag hard klussen deze week, zaterdag komen de meubels al. In de avonden wil ik nog wel wat doen, maar denk dat dat de dagen dat ik tijd heb niet meer is dan 20minuten hardlopen.
Over 1-2wkn ga ik weer lekker verder waar ik gebleven was :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:35

Ik ben na het zwemmen en dan 30DS level 2 volledig dood. Overigens heb ik gister het ondenkbare gedaan.... Lover wil eens per week naar de sportschool... Nu ben ik eigenlijk anti, maargoed. Vanwege het feit dat hij vaak maar 1,5 dag in het weekend thuis is, heb ik besloten om op zondag ochtend maar met hem mee te gaan... Zie er nu al tegenop.
Doel: VETlaag minderen op buik en billen, -15kg en gespierder worden. Ben al redelijk onderweg, want ben al 3,5kg van de 15kg kwijt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:06

We zitten ongeveer gelijk rainbow :D succes bij de sportschool!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:29