Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:39

naomi_g1998 schreef:
Heb nog nooit van die winkels gehoord maar ik zie dat er een in Nijmegen zit, daar kan ik binnenkort wel een keer langsgaan.

Loperscompany in de Bloemerstraat!!! Topservice en analyse!!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:44

Amaryllis schreef:
naomi_g1998 schreef:
Heb nog nooit van die winkels gehoord maar ik zie dat er een in Nijmegen zit, daar kan ik binnenkort wel een keer langsgaan.

Loperscompany in de Bloemerstraat!!! Topservice en analyse!!
Daar kan ik ook wel heengaan inderdaad. :j

Fee_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:50

Eerst kijken of het wat voor me is, en dan pas alles aanschaffen werkte voor mij dus totaal niet. Ik haakte elke keer maar weer af met allemaal rot smoesjes.

Uiteindelijk een paar weken geleden besloten om weer te gaan beginnen en meteen alles aangeschaft. Ik heb de luxe dat ik ook niet zo nauw op de prijs hoefde te letten en dus ook best dure dingen aangeschaft (gaat me absoluut niet om het merkje oid maar het zat allemaal gewoon super). Nu moet ik dus wel lopen omdat het anders zo onwijs zonde is van het geld. Voor mij is dut dus een echte stok achter de deur.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:55

Ik wil inderdaad niet teveel uitgeven aan schoenen omdat ik eerst wil kijken of ik het blijf doen.
Dat lijkt me niet zo'n gekke gedachte.

Bovenstaande Kan ik ook inkomen maar niet iedereen kan dat betalen. Daarnaast is het iets wat ik naast de sportschool wil gaan doen.
Dus er zijn meer dingen die meespelen.

Hebben jullie nog tips voor apps oid met een training programma? Ik heb gekeken naar start to run maar kreeg dat niet op mijn computer.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:02

Nou schoenen zijn besteld.. Helaas mijn maat niet op voorraad. Had een perfecte voet, zette links mooi recht neer, maar rechts iets aan de binnenzijde. Dit, gecombineerd met mijn gewicht, leidde tot een schoen met versteviging aan de binnenzijde.

Vraag me niet naar het merk :D Ze waren zwart met paarse veters :D

Hij moest wel lachen om de schoenen waar ik nu op loop... Vond het meer bergschoenen :D

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:20

Ik ben wel blij met mijn loopschoenen, alleen heb ik soms pijn aan de binnenkant van mijn linkerknie tijdens het lopen (en dansen) .. loop ik misschien niet juist ofzo?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:46

Ik zie dat je pas drie weken loopt en al 4/5 keer per week 6 km loopt zonder fatsoenlijke opbouwperiode...
Op deze manier kweek je heel snel blessures... Ik zou maar snel rustiger aan gaan doen en als je knie echt gevoelig is even stoppen met lopen tot de klachten verdwenen zijn en dan op een verantwoorde manier gaan opbouwen. En laat dan ook eerst checken of je wel goede schoenen hebt, of ze wel bij je passen.
Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:52

Ik ga me nu klaar maken om weer even samen met mijn zusje te gaan lopen :)
Gewoon nog een keer les 1 van evy omdat ik daar al flink wat moeite mee heb. Eerst dat goed vol kunnen houden en daarna gaan uitbreiden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:30

elmo_browny schreef:
Ik ga me nu klaar maken om weer even samen met mijn zusje te gaan lopen :)
Gewoon nog een keer les 1 van evy omdat ik daar al flink wat moeite mee heb. Eerst dat goed vol kunnen houden en daarna gaan uitbreiden.

Goed zo!
Zo ben ik ook begonnen... en mag nu morgen les 16 gaan lopen.. :D Komt vanzelf (haha nou ja bijna :D)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:00

Nu drie weken rust erop zitten, nog 5 te gaan... Wil dus nog even benadrukken wat het belang is van goede schoenen en een goede opbouw, blessures wil je écht niet!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:07

Zo ben weer thuis :)
Liep hem nu makkelijker uit dan eergisteren *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:11

Inderdaad Eline, ik zit er inmiddels al 5 maanden mee...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:54

Ik heb er geen verstand van maar zie eigenlijk nog steeds de noodzaak van aangemeten schoenen niet in. En ja het wirdt hier honderd keer genoemd. Ik ben begonnen op mijn gymschoenen, dacht dat deze wel goed zouden zijn omdat ik tijdens gym er heerlijk op liep. Ik luister altijd goed naar mn lichaam en kwam erachter dat mijn lichaam deze schoenen toch niet zo zag zitten (kreeg hele lichte soort van kramp in mn voeten, wrss omdat ik wat aan de binnenkant van mn voeten loop). Ik heb toen de hardloop schoenen van mn moeder uit de kast getrokken (ook niet aangemeten en miss 20km op gelopen door haar) en die lopen super! Loop nu al een tijdje, ik bouw heel rustig op omdat ik niet inzie waarom is snel ver moet kunnen lopen en zo blessures probeer te voorkomen, en heb nergens last van. Ik denk dat ik mn volgende paar wel laat aanmeten maar zolang deze goed zijn loop ik fijn op deze verder.

Wat zijn er ineens eenhoop nieuwe mensen :) gezellig! Welkom allemaal

En nu even trots zijn! :D ik heb vandaag voor het eerst eigenlijk zonder pompje toch gewoon mijn training kunnen voltooien en zelfs net een klein beetje harder gelopen dan normaal (ik ben de kluns die regelmatig zn pompje vergeet ;) ). Ik heb 7,1 km afgelegt in 41,50, heb les 8 van evi 5-10km gelopen. Mijn doel is heeeeeeel ver nog, aan het eind van de zomer meedoen aan mn eerste hardloop "wedstrijd" en dat wordt 10km bij marathon Meerssen wrss. Ik hoop met evi 10km in 60 minuten te halen en dan zien of ik de afstand ga uitbreiden of de 10km sneller maken, wat raden jullie aan.

Oja nog een vraagje. Hoe vinden jullie een hardloop maatje? Of zijn jullie bij een vereniging? Ik loop namelijk tot nu toe alleen en zou best graag een keer in de week gezellig samen lopen (ookal moet ik dan een Stap terug doen). Zijn er hier misschien mensen uit Geulle, bunde of beek in limburg?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:59

Mag je zeker trots op zijn welshfan :D
En wat betreft het hardloopmaatje, ik wou al heel lang starten, maar stelde het steeds uit :+ Tot mijn zusje ineens zei dat zij wel mee wou. Dus nu lopen wij samen. Alleen de volgende keer kan ze niet, dus ga ik een keer alleen. Maar probeer wel zo veel mogelijk samen te lopen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:06

Oei Karin dat is lang! Wat heb je als ik vragen mag?

Heb ook jaaaaren last gehad van shin splits maar sinds ik goede schoenen heb aangeschaft nooit meer last gehad. Wederom bewijs dat het onwijs veel uitmaakt. Je moet nog jaren met je lichaam dus ik zie niet in waarom je daar dom of onbenullig over zou doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:15

Hardlopen is sowieso ontzettend blessure gevoelig. Dus ik snap heel goed dat goede schoenen belangrijk zijn hoor.
Ik ben gewoon naar iets op zoek wat goed is en binnen mijn kleinere budget past :) .

Verder houd ik erover op want die discussie blijft natuurlijk altijd bestaan ;) .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:20

Ik heb een peesblessure aan de binnenkant van m'n knie.
Drie weken geleden heb ik een PRP- behandeling gehad, nu maar hopen dat die z'n werk gaat doen.
Maar ik heb een erg blessuregevoelig lijf, hardlopen is eigenlijk niet zo geschikt voor mij, maar ja, ik vin het zo vreselijk lekker om te doen...

Het kan best goed gaan Welshfan, maar als je pech hebt loop je toch een blessure op en dat kan behoorlijk vervelend of langdurig zijn...
En je kan de noodzaak er niet van inzien, maar waarom lopen alle ervaren lopers dan op aangemeten schoenen? Je laat je zadel toch ook aanpassen aan de rug van je paard?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:22

Vanmiddag eerst maar eens wat nieuwe muziek gedownload voor het hardlopen, dat is echt een must vind ik. Anders is het al helemaal saai, van de week maar eens kijken voor nieuwe hardloopschoenen, wil eigelijk graag nikes, geen idee of dat een beetje goede zijn, aanzien jullie vinden dat je je moet laten adviseren, maar ik vind ze vooral erg leuk haha! :o

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:29

Ik moet ook nog op jacht naar nieuwe schoenen, loop nu op gewone nikes, heb ze eerst moeten inlopen maar nu lopen ze super! :j
Ik loop altijd alleen, woon in zo'n gat, niemand kan hier mee, ben ook enigs kind dus zus of broertje gaat ook niet :+

Met welke apps lopen jullie? Wordt daarin gezegd wat je moet doen ofzo?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:31

Ik heb geen hardloopmaatje en voorlopig hoef ik die ook niet eigenlijk. Eerste reden is dat ik nog maar 4x 1 min hard kan lopen want ben het aan het opbouwen en de tweede reden is dat het voor mij iets is waarbij ik mijn hoofd eventjes leeg kan maken, net als dat ik thuis work-outs doe en paardrijden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:39

DynamiteS schreef:

Ik heb op mijn mp3 de muziek van evy staan. (voor interesse, pb) Hier wordt verteld wanneer je wat moet doen, hoelang en wat ik fijn vind is dat je word toegesproken.
Daarnaast heb ik op mijn mobiel de app Endomondo lopen, deze houd de km bij, de tijd, de route, calorieën en nog wat dingen. Altijd leuk om terug te kijken.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:45

elmo_browny schreef:
DynamiteS schreef:

Ik heb op mijn mp3 de muziek van evy staan. (voor interesse, pb) Hier wordt verteld wanneer je wat moet doen, hoelang en wat ik fijn vind is dat je word toegesproken.
Daarnaast heb ik op mijn mobiel de app Endomondo lopen, deze houd de km bij, de tijd, de route, calorieën en nog wat dingen. Altijd leuk om terug te kijken.

zou je misschien willen pb'en met meer info? :o

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:47

je hebt pb ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:53

Ik loop met runkeeper. Eerst zette ik daar m'n schema in zodat de app vertelde wanneer ik moest lopen of wandelen. Nu gebruik ik het alleen om mijn afstand en snelheid mee bij te houden.
Mijn ervaring met de app is wel dat de afstand niet altijd klopt, daarom meet ik het na op afstandmeten.nl. Van de hoeveelheid calorieën die je hebt verbrand geloof ik helemaal niets, komt nooit overeen met wat mijn hartslagmeter aangeeft. :n

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:55

elmo_browny schreef:
DynamiteS schreef:

Hier precies hetzelfde!
Vind de muziek van Evy erg fijn lopen en ik vind het prettig dat ze vertelt wanneer en hoelang je moet lopen.