Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 19:27

Ja precies. Het was ook mijn eerste georganiseerde trail, 4 jaar geleden :j

Had wel last van stijve kuiten in het begin. Heel apart. Maar ergens tijdens het lopen is het weg getrokken :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:44

Gelukkig maar!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:01

Mooi gedaan Sherivey, gefeliciteerd met je pr!! En gezellig dat SV en jij samen met een groepje hebben kunnen lopen :)

Ieris jammer dat je de man met de hamer tegenkwam... Herkenbaar hoor door een te snelle start helemaal kapot gaan, je had ook wel een erg snelle eerste km tijd!

Hier een beetje een rustig weekend qua lopen. We waren gisterenavond de verjaardag van de oma van mijn man vieren aan de andere kant van het land, dus laat thuis gisterenavond. Vanmorgen eerst de hond ophalen, die had voor de gelegenheid bij mijn ouders gelogeerd. Uiteindelijk eind van de middag nog even 5,5km gelopen en dat ging best lekker. Er begint weer een beetje tempo in de benen terug te komen na een paar maanden struggles en dat voelt goed!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:00

Beste wensen aan iedereen hier.

Mooie trails komen hier voorbij en knappe prestaties.

Had me paar pagina's terug aangemeld en nog steeds bezig. Ga zo tussen de 1 en 3x per week hardlopen. De laatste weken ook regelmatig in Zuid-Frankrijk hardlopen. Best pittig met die abrupte hellingen en stenige ondergronden maar o zo mooi

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 07:22

Dat is een mooie omgeving om te lopen, woon je daar?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 07:48

Dat is weer eens wat anders Betadine, prachtig hoor!

Herkenbaar Ieris, dat te snel starten, het is zo verleidelijk, maar dan is 10k best ver :+ Maar je hebt het gehaald *\o/*

Ziet er gezellig uit SV en Sherivey! En fijn dat de knie van je vriend het heeft gehouden SV :j En een PR tijdens een rustig duurloopje, goed gedaan!

Wat fijn dat het goed voelt Kylan, ik duim dat dit gevoel blijft! Hoe is het met Greg? O:)

Paarden en hond waren vanochtend nog diep in slaap, ze zijn het niet meer gewend dat de wekker om 5 uur gaat :+ De kat was ook nog niet thuis van zijn nachtelijke strooptocht :D

Vandaag naar kantoor, vanavond nog maar even op de crosstrainer en dan morgenochtend een rondje lopen. Heb je de loopband al getest Suusje?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:52

Ik had geen pr hoor ninus, voor mij was het een rustige duurloop. Zou een beetje vreemd zijn als ik dan een p.r. liep :P
Sherivey liep een p.r.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:11

Beste wensen iedereen nog!
Wat een knappe prestaties hier allemaal! Wat houdt een trail precies in? En wat vinden jullie er zo leuk aan? Ben wel benieuwd!

Ik heb zoals heel NL flink last van mn keel, maar toch maar besloten m’n interval te lopen. Heb hierna rustweek dus dan toch maar relatief korte loopjes. Voelde me gelukkig tijdens het lopen prima! Wel koude wind zeg..

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 11:26

Trail is alle natuurlijke ondergronden. Dus bos, strand, duinen. En in het buitenland bergen, woestijn, sneeuw enzovoorts.

Ik loop zelf voornamelijk asfalt (loop vaak in het donker en heb niet veel bos in de buurt). Maar er zijn meerdere dingen die ik leuk vind aan trailen:

- ik hou van de natuur
- het is heerlijk tot rust komen
- je spot soms wilde dieren
- het geeft minder klappen op mijn gewrichten
- de events zijn veel rustiger/ gemoedelijker dan weg-events
- iedereen lijkt gewoon voor de fun te lopen, ipv voor het tempo
- je wordt niet gek aangekeken als je wandelt tijdens de route
- op de verzorgingspunten staat er een soort buffet klaar en neemt iedereen rustig de tijd om te eten/ drinken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:42

Vooral dat laatste. :))

Het gaat hier veel te snel, hou jullie niet bij!

Wat goed van je PR, Sherivey!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:55

Vithou, alles wat Sherivey noemt.
Plus:
-de routes zijn uitdagender.
-trails zijn zwaarder dan loopjes op de weg. Zo'n anderhalf tot twee keer zwaarder gemiddeld, tenminste die in Nederland. In het buitenland/bergen zijn ze vaak nog zwaarder.
-na een trail vragen mensen of je genoten hebt van de route en niet wat je tijd was.

De echte trailrunners genieten vooral van het lopen op uitdagende single tracks. Smalle paadjes waar je niet naast elkaar kunt lopen. Liefst lekker kronkelend door het bos, met hoogtemeters en uitdagend terrein.
Ik vind dat fantastisch.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:05

Ja klopt de sfeer en mentaliteit bij trails vind ik ook heel fijn!
Maar moet zeggen dat bij de kleinere wedstrijden, die ik heb gelopen, de sfeer ook erg goed was, fijne mensen ontmoet.
Echt wel anders dan bij paardrijden.

Goed om te horen dat de Leenderbos trail een fijne is om mee te beginnen.
Ik vind door de heuvels klimmen en in de natuur lopen ook erg gaaf, plus het is ook nog ontzettend goed voor spieropbouw in je benen en billen, die voel ik altijd wel extra na heuveltraining!

Kylan, wat fijn dat je loopjes weer goed beginnen te voelen, hopelijk blijft het zo gaan in 2023 en word het een topjaar voor jou!

Betadine ziet er mooi uit daar! Jij hebt zo te zien geen gebrek aan heuvels daar!

Ze zeggen wel eens verstand komt met de jaren, maar bij mijn moeder gaat dat niet op, die is eerder van hoe ouder hoe gekker :j
Ze heeft zichzelf opgegeven voor de Groesbeekse looptour, dat is een 6 daags loop evenement, door de bossen van Groesbeek.
Nu heeft ze gevraagd of ik ook mee wil doen, vind het er wel erg pittig uizien, maar krijg er toch wel zin in.
Het is in de 2e week van mei.
Je mag een etappe laten schrappen, en de 5 beste tellen mee.
Er zitten wel leuke parcoursen tussen, waaronder een aantal rondes over een motorcross baan, dan ga je echt stijl omhoog en flink omlaag.
De rest zijn vooral heuvelachtige boslopen.
Er is een 4 en een 6 daagse, en de loopjes zijn steeds in de avond.
Er word afgesloten met een gezamenlijke barbecue, lijkt me wel gezellig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:58

Wat gaaf, ik heb de site even bekeken. Zou ik ook zo aan mee willen doen. Lijkt me erg leuk.
Stoer van je moeder zeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:17

Ik heb net een superfijne korte intervaltraining van 6km gedaan.

Afbeelding

1km WU
8x200m sprint met 400m 'rust'
6000m CD

Morgen een loopje op de weg ipv in het bos, want ik ga weer (ja alweer) een tattoo laten zetten. Geen tijd om richting het bos te gaan.
Dan kan ik mijn nieuwe hoka's ook nog niet testen helaas, maar dat komt dan wel in het weekend.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 16:55

Bijna zonde om die schoenen vies te maken :))
Ik vind ze heel gaaf :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:43

Ik ben ook echt een buitenmens en hoop ooit nog eens echt een trail te kunnen lopen. Ik hoop in ieder geval dat ik komend seizoen op de Veluwe (minimaal) 10km in de bossen kan lopen. Kijk er nu al naar uit!

Ik ging vroeg naar huis vanuit werk om nog een rondje te kunnen hardlopen met daglicht, maar het regent pijpenstelen ;(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:54

Dan doen je benen het ook hoor :+
Nee grapje, echt een stuk minder leuk om te rennen als het erg hard regent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:23

:+
Ja, ik loop zeker wel in lichte regen, dat vind ik eigenlijk wel lekker, maar zoals nu.... Sla ik even over.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:04

Goof schreef:
:+
Ja, ik loop zeker wel in lichte regen, dat vind ik eigenlijk wel lekker, maar zoals nu.... Sla ik even over.

Regen is zoooo demotiverend!
Ik zit op de bank en denk alleen maar: wat nu valt valt niet om 20.00 uur.. :')

Dan ga ik rennen met mijn loopmaatje/vriendin.. en ik hoop echt dat het dan droog is.

Mijn hielspoor is rustig na de oefeningen en zooltjes, dus ben benieuwd hoe het na vanavond is..

Hele gave schoenen Supervixen! Hoe zoek jij je schoenen uit?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 19:20

Ik vind regen niet erg als ik al aan het lopen ben. Maar vertrekken als het al regent... :n

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:06

Ik heb om 20:00 training en ik hoop echt dat het dan droog is. Een buitje of een paar spetters vind ik niet erg maar een uur in de miezer of regen lopen, is echt niet mijn ding. :=

Fijn dat je hielspoor weer wat rustiger is, Namiro.

Mooie schoenen, SV!

Wat heb je toch een stoere moeder, Ieris. :D

Hoe gaat ie Vithou, knap je al wat op?

Wat gaaf dat je in Frankrijk loopt, Betadine!

Fijn dat het weer de goede kant op gaat met je lopen, Kylan. Dat geeft de burger weer moed!
Wat een gave foto met die uilen!

Heb je je loopband al getest, Suusje? Gave foto’s!

Leuk dat je weer begonnen bent met lopen, JesdaJinn. Heerlijke foto met de honden!

Heb je het nog droog gehad met je loopje, Ninus?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:11

Namiro: een beetje op de gok eigenlijk. Ik lees wat de eigenschappen zijn en vergelijk die online. Vraag of mensen er tevreden over zijn. Vaak pakt dat goed uit, af en toe niet.

Puera ik duim voor je!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:16

Ah regen werkt inderdaad demotiverend als je er in moet starten. Maar als je even bezig bent en dan gaat regenen vind ik het nooit zo erg.

Is het nog een beetje droog geworden voor jullie, Puerto, Goof en Namiro?

SV, je maakt weer de blits met zulke mooie schoenen. Vriendin loopt ook op hokas en wil niets anders meer.

Hoe is het nu met je moeder Ieris? Heb jij al een besluit genomen over die week run?

5 uur de wekker is ook wel erg vroeg Ninus. Heb dat een tijd lang ook gedaan maar ben blij dat ik nu om 6 uur op mag staan. Zo'n uurtje doet dan best veel. Hoe lang sta jij op de cross trainer gemiddeld?

Ik heb vanavond mijn eerste echte loopband loopje gedaan. Het viel me nog best tegen, had het makkelijker verwacht omdat je geen regen e.d hebt. Had de helling op 2 gezet en na het warmlopen de snelheid op 10. Dat leek alleen veel harder. Volgens mijn garmin ging ik ook sneller. Nu weet ik alleen niet wie er gelijk heeft :') nog even uitzoeken dus. In ieder geval 30 minuten op die 10 km gedaan en 10 op 8 als warming up en cooling down. Ondertussen ik vertrek terug gekeken. Dat paste mooi qua tijd :Y)

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:24

Hier droog gehouden en 7,87 km op de teller met gemiddeld tempo 6.33 dus meer dan tevreden. Nu kijken hoe mijn hiel dit heeft ervaren…

Supervixen, ah ok. Vroeg me dat af.. schoenen is zoiets persoonlijks en toch wel erg belangrijk met hardlopen.

Suusje, ik vertrek kijk ik eigenlijk nooit maar toevallig de afgelopen aflevering wel.. lijkt me een leuke afleiding tijdens het rennen. Wat een mannen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:34

Hier werd het dro(o)g(er), dus ik heb rond half 8 nog een rondje gelopen. 4km, wat intervallen erin. Was prima.

Suusje, er zit een behoorlijk verschil in afstand tussen beiden.
Welke loopband heb je? Kan je ook Zwiften?