Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:46

Echwel schreef:
Maar de individu valt onder een bepaalde groep
Zelf snap.ik de voorrang van groepen zoals politie leraren enz..

Wij als individu kunnen situaties vermijden waar we met veel mensen.moeten samenzijn

Wat ik meer bedoel is dat je aangeeft dat de volgorde niet zo belangrijk is want we kunnen pas versoepelen als iedereen geweest is.

Maar voor iemand die angstig is en denkt er aan dood te gaan is die volgorde wel belangrijk want die wil zsm zelf beschermd zijn.

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:48

Gewoon iedereen per provinvcie vaccineren en beginnen met de grote steden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:50

purny schreef:

Nee, kijken welke groep mensen op de ic komt en daarmee beginnen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:50

secricible schreef:
Echwel schreef:
Maar de individu valt onder een bepaalde groep
Zelf snap.ik de voorrang van groepen zoals politie leraren enz..

Wij als individu kunnen situaties vermijden waar we met veel mensen.moeten samenzijn

Wat ik meer bedoel is dat je aangeeft dat de volgorde niet zo belangrijk is want we kunnen pas versoepelen als iedereen geweest is.

Maar voor iemand die angstig is en denkt er aan dood te gaan is die volgorde wel belangrijk want die wil zsm zelf beschermd zijn.

Dat kan, maar realistisch als je je aan de maatregelen houdt heb je weinig kans op besmetting..
Ik weet niet wat er gebeurt als ik Corona krijg, dus houd afstand en snap wel dat er bepaalde mensen nog meer risico lopen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:53

Relaxed schreef:
purny schreef:

maar daar zijn ze nu zelfs niet uit... Wie dat dan precies zijn.. Althans, dat hoor ik nu tijdens de briefing.. (ze geven nu ook bijvoorbeeld aan dat de vertraging door AstraZ te stoppen niet had gekund, of iets in die trant..dan denk ik "huh?" :') )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:54

Ze hadden lessen moeten trekken uit de Mexicaanse griep pandemie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:55

Cer schreef:
Relaxed schreef:

maar daar zijn ze nu zelfs niet uit... Wie dat dan precies zijn.. Althans, dat hoor ik nu tijdens de briefing.. (ze geven nu ook bijvoorbeeld aan dat de vertraging door AstraZ te stoppen niet had gekund, of iets in die trant..dan denk ik "huh?" :') )

Idd, ik ben ook blij dat ik die keuze niet hoef te maken..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:57

purny schreef:

Want? :+ wat is dat voor strategie? En welke les uit de Mexicaanse griep doel je op?

De strategie nu is eerst doden voorkomen, daarna zkh-opnames en dan indien mogelijk besmetting inperken.
Lijkt me een aardig humane tactiek.
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-03-21 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:57

purny schreef:
Ze hadden lessen moeten trekken uit de Mexicaanse griep pandemie...

Ja, lekker snel vaccineren en achteraf tot de conclusie komen dat je sommige bijwerkingen niet had voorzien. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:59

Oscar schreef:
pien_2010 schreef:
Als dit zo is dan hoop ik dat de voorraad kan blijven in de EU. Ik vind het een enorme soap onderhand en erg stinken. Dat is die varkens die naar de trog rennen mentaliteit en daar heb ik zo'n hekel aan.

Mee eens.
Maar doen wij eigenlijk niet precies hetzelfde?
Wij (als in: wij als EU) houden de vaccins ook grotendeels voor onszelf terwijl de nood op veel plekken in de rest van de wereld veel hoger is dan bij ons.

Paar minuten geleden zei ik tegen mijn man, dat wij nu ook eens kunnen ervaren wat veel Afrikaanse landen vaker ervaren , nl dat ze achter in de rij moeten aansluiten omdat andere varkens voor zijn gekropen. Ik erger me daar ook vaak aan Mo, want je hebt daarin gewoon gelijk.
Dat het niet goed is en oneerlijk, althans dat vind ik nu en altijd al gevonden dat moge duidelijk zijn. Tja "leve de marktwerking en het recht van de sterkste".

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:08

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:10

We hebben nog een paar extra vaccins gevonden...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1390486 ... iek-italie
ROME - Een voorraad van 29 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin ligt in Italië klaar om geëxporteerd te worden naar het Verenigd Koninkrijk. Het zou onder meer gaan om doses die zijn geproduceerd in Leiden, bericht de Italiaanse krant La Stampa.
De Italiaanse autoriteiten zijn volgens de krant gestuit op de voorraad in de fabriek in Anagni na een melding van de Europese Commissie. Die presenteert woensdag plannen om de export van coronavaccins aan banden te kunnen leggen als farmaceuten niet op tijd leveren. Het bestaan van een megavoorraad in een Italiaanse fabriek ligt in dat licht extra gevoelig, omdat AstraZeneca in de EU minder levert dan was afgesproken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:19

Oscar schreef:
pien_2010 schreef:
Als dit zo is dan hoop ik dat de voorraad kan blijven in de EU. Ik vind het een enorme soap onderhand en erg stinken. Dat is die varkens die naar de trog rennen mentaliteit en daar heb ik zo'n hekel aan.

Mee eens.
Maar doen wij eigenlijk niet precies hetzelfde?
Wij (als in: wij als EU) houden de vaccins ook grotendeels voor onszelf terwijl de nood op veel plekken in de rest van de wereld veel hoger is dan bij ons.

Terecht toch. Wij betalen er voor. Israel heeft een dubbele prijs betaald maar krijgt wel waar voor z'n geld.
Jammer dat Nederland niet naast de deal van de EU ook nog 'n eigen deal heeft gesloten voor extra vaccins. In Oost Europa handelen ze wel met de Russen over Spoetnik bijv.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:38

Uhhhh, nee. Maar dan verschillen wij daar van mening over. Dat kan en dat mag, we leven in een vrij land :)
Maar ik vind dat je als mensheid ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt voor mensen die het minder hebben en dat niet alles om geld zou moeten draaien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:40

Oscar schreef:
Uhhhh, nee. Maar dan verschillen wij daar van mening over. Dat kan en dat mag, we leven in een vrij land :)
Maar ik vind dat je als mensheid ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt voor mensen die het minder hebben en dat niet alles om geld zou moeten draaien.

Ontwikkelingslanden hebben er meer baat bij dat de landen die hen miljarden ontwikkelingshulp geven snel hun economie weer op de rit krijgen, want anders droogt hun inkomstenbron natuurlijk op.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:42

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten, elnienjo? Maar deze discussie gaat helemaal geen nut hebben. Het is vrij duidelijk wat jouw standpunten (gaan) zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:58

Bij de ouderen die een uitnodiging krijgen veranderd er wel wat, van Delden zegt dat ook hun partners zich mogen laten vaccineren. Laten ze dat dan ook bij 60/64 doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:01

Maar waar trek je dan de lijn?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:02

sureido schreef:
Maar waar trek je dan de lijn?

Polygamie :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:04

bigone schreef:
Bij de ouderen die een uitnodiging krijgen veranderd er wel wat, van Delden zegt dat ook hun partners zich mogen laten vaccineren. Laten ze dat dan ook bij 60/64 doen.

Oh echt? Die heb ik gemist.
Voor welke groepen is dat? Ook bijvoorbeeld partners van hoog risicogroepen die nu gevaccineerd worden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:05

bigone schreef:

Dat zou wel mooi zijn als mijn ouders zich beide in een keer kunnen laten vaccineren

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:06

Het lijkt mij ook een logisch iets eigenlijk, je leeft toch samen en zoals bekend kun je het virus alsnog overdragen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:07

Echwel schreef:
Het lijkt mij ook een logisch iets eigenlijk, je leeft toch samen en zoals bekend kun je het virus alsnog overdragen

mijn man wordt zondag gevaccineerd en zal zich aan alle regels moeten houden tot ik ook een keer gevaccineerd zal worden. Hij schiet er dus in feite weinig mee op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:08

Logistiek lijkt het me heel fijn voor ouderen die afhankelijk zijn van anderen voor vaccinatie.
Op een enkele uitzondering na hebben partners vaak toch wel leeftijden die in dezelfde categorie of vlak bij elkaar horen dus ik zou het een prima optie vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:08

Morrie schreef:
Echwel schreef:

mijn man wordt zondag gevaccineerd en zal zich aan alle regels moeten houden tot ik ook een keer gevaccineerd zal worden. Hij schiet er dus in feite weinig mee op.

Dit bedoel ik, terwijl als jullie tegelijkertijd worden gevaccineerd er iets meer ademruimte is