Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schemerdier schreef:Nou ja kinderen gaan toch ook via school op medisch onderzoek, zonder de ouders. En daar wordt gevaccineerd en zelfs in de onderbroek gekeken, kan je je voorstellen wat voor integriteitsschending dat wel niet is!
Ik kan me echter voorstellen dat als je er zelf zo'n probleem van maakt, je kind dit maar al te rap van je overneemt en inderdaad gaat reageren zoals je het verwacht, omdat je hem zelf onbewust hebt laten merken dat het iets is om bang voor te zijn.
Schemerdier schreef:Nou ja kinderen gaan toch ook via school op medisch onderzoek, zonder de ouders. En daar wordt gevaccineerd en zelfs in de onderbroek gekeken, kan je je voorstellen wat voor integriteitsschending dat wel niet is!
Ik kan me echter voorstellen dat als je er zelf zo'n probleem van maakt, je kind dit maar al te rap van je overneemt en inderdaad gaat reageren zoals je het verwacht, omdat je hem zelf onbewust hebt laten merken dat het iets is om bang voor te zijn.
dromertje2 schreef:Moet toch allemaal geen probleem zijn
Als er een uitbraak is en er dus getest moet worden is er de keuze testen of niet testen en 2 weken thuis blijven.
Beide zijn effectief en men heeft de keuze.
purny schreef:dromertje2 schreef:Moet toch allemaal geen probleem zijn
Als er een uitbraak is en er dus getest moet worden is er de keuze testen of niet testen en 2 weken thuis blijven.
Laat jij straks een spuit in je arm zetten door iemand die er niet voor geleerd heeft?
lenaa_tje schreef:purny schreef:Laat jij straks een spuit in je arm zetten door iemand die er niet voor geleerd heeft?
Jij denkt dat iemand jaren lange studie volgt om dit te mogen kunnen? Nou succes daarmee
purny schreef:De zwaarte en moeilijkheidsgraad van prikken, vind ik , maak je erg groot. Ik weet dat indertijd op de opleiding van doktersassistente, we dat in de praktijk bij de arts waar we werkten leerden. De opleidingen zijn uitgebreid omdat je veel anatomische kennis krijgt en alles is er op gericht dat een assistente "pluis van niet pluis" kan onderkennen. Indertijd kreeg je kennis over de plasjes onderzoeken, bloed etc, zoals ook over het prikken (onder de huid of in de spier, of ader) maar je leerde dat pas in de praktijk.Verpleegtechnische handelingen zoals injecteren krijg je pas in het tweede jaar. Als ik kinderen zou hebben zou ik het er absoluut niet mee eens zijn dat iemand die niet voor deze handeling zoals testen heeft geleerd(en dan heb ik het niet over een middagje les) dit bij mij of mijn kind gaat doen
purny schreef:dromertje2 schreef:Moet toch allemaal geen probleem zijn
Laat jij straks een spuit in je arm zetten door iemand die er niet voor geleerd heeft?
Sizzle schreef:Wat is niet in NL?
Zowel in de onderbroek kijken voor liesbreukjes als inenten gebeurde in iedergeval toen ik nog op school zat standaard.