Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:53

Zebrastreep schreef:
Nou daar gaan we corona uitgebroken op werk. 1 iemand positief net iemand met een zelftest positief , cliënten met klachten en ik heb gisteren gewerkt dus ik ga er nu dan toch echt vanuit dat dit de week is dat het gaat gebeuren. Mijn werkgever heeft nu echt complete schijt gekregen en laat iedereen maar gewoon werken.

Nou ja nu maakt het toch voor mij niks meer uit.... Zelftest was nog negatief had wel meer een mondkapje op gisteren.

Hopelijk kun je daar snel weg, wat een waardeloze organisatie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:55

CynthiaV schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou daar gaan we corona uitgebroken op werk. 1 iemand positief net iemand met een zelftest positief , cliënten met klachten en ik heb gisteren gewerkt dus ik ga er nu dan toch echt vanuit dat dit de week is dat het gaat gebeuren. Mijn werkgever heeft nu echt complete schijt gekregen en laat iedereen maar gewoon werken.

Nou ja nu maakt het toch voor mij niks meer uit.... Zelftest was nog negatief had wel meer een mondkapje op gisteren.

Hopelijk kun je daar snel weg, wat een waardeloze organisatie.

Wat moeten ze dan doen? Als er geen Corona vrij personeel meer te vinden is.
Cliënten weg sturen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:13

Even ter duidelijkheid ik werk met een hele kwetsbare doelgroep waarbij er een aantal een hoge kans hebben om te overlijden.

Plus wettelijk gezien mag dit NIET. Iedereen met corona moet in isolatie. Lijkt mij sterk dat ze tegen leraren zeggen die positief testen kom maar les geven op school.

En ja ik weet het kan altijd gebeuren. Maar deze eigenaren lijken het super graag te willen hebben onder het nom corona valt reuze mee dus we raken nu maar liever allemaal besmet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:14

Zebrastreep schreef:
Even ter duidelijkheid ik werk met een hele kwetsbare doelgroep waarbij er een aantal een hoge kans hebben om te overlijden.

Plus wettelijk gezien mag dit NIET. Iedereen met corona moet in isolatie. Lijkt mij sterk dat ze tegen leraren zeggen die positief testen kom maar les geven op school.

En ja ik weet het kan altijd gebeuren. Maar deze eigenaren lijken het super graag te willen hebben onder het nom corona valt reuze mee dus we raken nu maar liever allemaal besmet.

@cynthiaV

Ik ga per april over naar een andere organisatie :j ik ben daar aangenomen *\o/*

BigOne

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:27

Gefeliciteerd, nu een vaste baan met meer uren?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:30

Zebrastreep schreef:

Nee het mag niet maar gebeurd in verschillende ziekenhuizen ook. Positief en geen klachten? Kom maar want we hebben cliënten die zorg nodig hebben. Het is kiezen tussen 2 kwaden.

Ik zeg nergens dat het goed is. Ik zie hoe mis het gaat op scholen waar leerlingen mits klachtenvrij (of negatieve ggd test na klachten) naar school mogen. Ook al hebben ouders/familieleden wel Corona . Veelal zijn ze niet gevaccineerd, ingeval de onderbouw niet en daardoor enorm veel besmettingen. Die uiteindelijk de leraren ook aansteken.
Daar kiest de overheid voor omdat de quarantaines hiervoor ook geen doen waren.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:35

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee het mag niet maar gebeurd in verschillende ziekenhuizen ook. Positief en geen klachten? Kom maar want we hebben cliënten die zorg nodig hebben. Het is kiezen tussen 2 kwaden.

Ik zeg nergens dat het goed is. Ik zie hoe mis het gaat op scholen waar leerlingen mits klachtenvrij (of negatieve ggd test na klachten) naar school mogen. Ook al hebben ouders/familieleden wel Corona . Veelal zijn ze niet gevaccineerd, ingeval de onderbouw niet en daardoor enorm veel besmettingen. Die uiteindelijk de leraren ook aansteken.
Daar kiest de overheid voor omdat de quarantaines hiervoor ook geen doen waren.

Bij Zebrastreep zijn er al meerdere dubieuze keuzes gemaakt door de leiding. Geen personeel is geen optie inderdaad, maar laat ze dan wel bescherming dragen om de collega's en cliënten te beschermen.

Zebrastreep gefeliciteerd *\o/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:44

Bij ons is het ook kiezen tussen twee kwaden, ik werk in een klinische setting voor jongeren met autisme en wij hadden vorige week een uitbraak. 12 collega’s met corona. De collega’s die nu nog lichte klachten hebben (zoals ik) moeten weer komen werken, omdat we anders de kliniek wel dicht kunnen gooien en dat gaat ook niet met onze doelgroep. Het is echt zo lastig..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:48

bigone schreef:
Gefeliciteerd, nu een vaste baan met meer uren?

Ik ga nu naar een hele grote organisatie als flexwerker. Ik krijg vast eerst 18 uren om te beginnen ( ik blijf ook nog PGB werk doen ernaast) en mag zelf mijn rooster inplannen. Daarnaast kan ik heel veel cursussen volgen en ga ik er per uur flink op vooruit. Ik kan mega veel ervaring opdoen en er is heel veel toekomstperspectief naar een vaste locatie en ik heb de mogelijkheid om persoonlijke begeleider van meerdere cliënten
te worden. Heel spannend maar kijk er ook naar uit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:05

Had ik geen klachten gehad was vanaf morgen gewoon ook weer aan het werk en dat is beveiliging. Het is gewoon gekkenhuis met betrekking tot personeel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:46

Wat me op valt is dat er heel veel verschillende klachten zijn, dat merk ik hier in huis ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:00

Ja idd. Dochter heeft nu heel erg oorpijn, maar test haar morgen nog een keer. Was tot nu toe negatief.
Zoon testte net positief. Maar die gaat er ook fluitend doorheen tot nu toe. (Ja keelpijn, hoofdpijn en klinkt nasaal)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:05

Ik heb voor mijn gevoel een strakke band om mijn borst heen zitten, maar kan ook door de gekneusde ribben komen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:36

Hier 4 negatieve zelftesten. Toch ggd test gedaan en positief.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:43

sjaslique schreef:
Hier 4 negatieve zelftesten. Toch ggd test gedaan en positief.

Hier juist andersom, al test ik nu op de zelftesten ook positief.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:31

Zebrastreep schreef:

Ik werk in de kinderopvang en als er een pedagogisch medewerker corona heeft maar niet echt ziek is moeten wij gewoon werken met een mondkapje op als er geen inval is (wat er momenteel amper is). Kinderen mogen gewoon komen als ouders positief zijn, zelfs met lichte klachten dus ik laat mij daardoor ook niet meer testen want dan blijf ik bezig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:03

Status is 2 cliënten ziek en 2 stagiaires ik begin ook wat te hoesten...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:15

Had het totaal niet verwacht, maar heb om 16.00 uur afspraak op beschermd spreekuur. Vind het wel apart dat dezelfde ingang moet gebruiken die iedereen gebruikt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:34

Marcella schreef:
Had het totaal niet verwacht, maar heb om 16.00 uur afspraak op beschermd spreekuur. Vind het wel apart dat dezelfde ingang moet gebruiken die iedereen gebruikt.

Vaak zijn er dan geen andere afspraken meer :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:41

Nou Zeebrastreep, beginnen met hoesten is behoorlijke kans dat je het ook hebt.
En het is echt erg besmettelijk, riskant om personeel dan door te laten werken en ook een aanslag op je energie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:49

Nou een gezondheid centrum en lijk mij sterk dat de apotheek dicht is om 16.00 uur en de fysio.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:53

Marigold schreef:
En het is echt erg besmettelijk, riskant om personeel dan door te laten werken en ook een aanslag op je energie.

En ook aardig voor de spanning ik merk dat iedereen aardig zenuwachtig. Er hangt al weken wat spanning hier dus dit is wel echt even de druppel voor mij in ieder geval. Heb er slecht van geslapen. Maak mij zorgen om de cliënten, collega's en mijn ouders.

Ik heb zelf ook angst voor ziektes dus het wordt voor mij wel een spannende week. Ben alleen bang dat ik daarna compleet uitgeblust ben...

Ik ga er ook vanuit dat ik het heb... al heb ik het ook al 2 keer flink ontlopen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:04

Dan zou je dus juist de rust moeten hebben van in isolatie mogen om rustig uit te zieken.
Doorwerken met besmetting, voor mijn gevoel kan dat nog wel eens echt negatieve effecten hebben omdat je jezelf gaat moeten overvragen.
Op zijn minst een paar dagen thuisblijven lijkt me toch veel beter, natuurlijk de zorg moet doorgaan maar wat nou als straks veel zorgmedewerkers chronisch vermoeiend raken..
heb echt met je te doen, als ik nu (vierde dag covid) zou moeten doorwerken zou dat een aanslag zijn op mn energielevel.
Hoop dat je werkgever wat goeds verzint.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:10

Marigold schreef:
Dan zou je dus juist de rust moeten hebben van in isolatie mogen om rustig uit te zieken.
Doorwerken met besmetting, voor mijn gevoel kan dat nog wel eens echt negatieve effecten hebben omdat je jezelf gaat moeten overvragen.
Op zijn minst een paar dagen thuisblijven lijkt me toch veel beter, natuurlijk de zorg moet doorgaan maar wat nou als straks veel zorgmedewerkers chronisch vermoeiend raken..
heb echt met je te doen, als ik nu (vierde dag covid) zou moeten doorwerken zou dat een aanslag zijn op mn energielevel.
Hoop dat je werkgever wat goeds verzint.

Ik loop al paar maanden wat op mijn tenen hier en dat weten ze ook.. ik ga hier binnenkort ook weg heb in maart nog 2 weken vrij gelukkig. Ik ben nog niet officieel corona positief maar we kunnen erop wachten.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:13

Zebrastreep schreef:
Marigold schreef:

En ook aardig voor de spanning ik merk dat iedereen aardig zenuwachtig. Er hangt al weken wat spanning hier dus dit is wel echt even de druppel voor mij in ieder geval. Heb er slecht van geslapen. Maak mij zorgen om de cliënten, collega's en mijn ouders.

Ik heb zelf ook angst voor ziektes dus het wordt voor mij wel een spannende week. Ben alleen bang dat ik daarna compleet uitgeblust ben...

Ik ga er ook vanuit dat ik het heb... al heb ik het ook al 2 keer flink ontlopen.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar jij hebt er alles aan gedaan wat je kon.