[Info] Tattoo's 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:20

Fijn he je ribben :')

Denk de 2e Ivy

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:56

Zijn er mensen hier met een tattoo op de arm/ sleeve die in hun carrière weerstand ervaren? Mijn collegas zijn allemaal overtuigd dat ik hier professioneel gezien spijt van ga krijgen, maar ben heel benieuwd naar echte ervaringen. Vooral van 30+ ers met een kantoorbaan in een niet-creatieve sector.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:04

Geen tattoo's op mijn arm, wel dus op beide enkels. En in de zomer loop ik rustig in een rokje of een kortere broek. Ik ben 30 en al 8 jaar werkzaam in de financiële dienstverlening. Op dit moment ben ik hypotheekadviseur in de buitendienst. Pittige functie, maar ik heb er nog nooit een vervelende reactie op gehad. Mensen vragen hoogstens wat het voor moet stellen :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:06

Ik werk in de zorg met een tattoo op beide armen. Geen problemen mee. Wel wat zorgvragers die zeggen: "Wat een mooi plaatje" en sommige vinden het ook niets. Tja, je hoeft me niet mooi te vinden natuurlijk. :+

Ik wil het nog laten aanpassen in een sleeve maar ik heb weinig tot geen inspiratie. Dus als mensen nog wat leuks weten. := Beetje een subtiele sleeve.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:10

Doubtless schreef:
Zijn er mensen hier met een tattoo op de arm/ sleeve die in hun carrière weerstand ervaren? Mijn collegas zijn allemaal overtuigd dat ik hier professioneel gezien spijt van ga krijgen, maar ben heel benieuwd naar echte ervaringen. Vooral van 30+ ers met een kantoorbaan in een niet-creatieve sector.

Dat zeiden ze tegen mij ook (juridische sector) maar heb dat nooit zo ervaren. Heb nog lang geen volledige sleeve, maar wel zichtbare tattoos en mijn werkgever heeft er absoluut geen problemen mee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:11

Geen last van... ik werk bij de overheid... bijna alles is toegestaan.... zelfs leidinggevenden zitten vol tattoos :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:20

Ik hebdan wel geen kantoorbaan maar sta in een winkel. Ik heb er een op mn onderarm aan de binnenkant. Ik heb t eerst overlegd met mn baas. Aangegeven wat ik van plan was en waarom die plek. Hij vond t fijn en van respect tonen dat ik t overlegde en ging akkoord gelukkig. Ik heb t snel warm en loop dan ook snel in shirts met korte mouw dus vandaar t overleg. Ik ben toch t visitekaartje van de winkel zeg maar

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:26

Hele sleeve en sta in de winkel, nu tijdelijk als verkoopmedewerker maar voorheen leidinggevend. Vorige banen hield ik lange mouwen aan, nu sta ik in een kledingwinkel en vind mijn leidinggevende korte mouwen geen probleem
Was dat wel zo geweest, had ik lange mouwen gedragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:40

Doubtless schreef:

Geen 30+ maar wel een kantoorbaan (recruitment & sales) en ik heb er totaal geen problemen mee! Naar de klant of als er leveranciers langs komen wel altijd een colbert aan, maar die zou ik zonder sleeve ook aandoen dus geen idee of die het erg zouden vinden :) (Op die manier kan ik mij ook niet voorstellen dat je er spijt van krijgt, jasje eroverheen als iemand "moeilijk" doet en je ziet hem niet meer? ;) Daar heb ik overigens wel rekening mee gehouden, dat hij niet te ver doorloopt op m'n hand. Ook omdat ik zelf hand-tattoages niet mooi vind, maar ook zodat hij met jasje altijd te bedekken is )
Mijn wel 30+ collega's hebben er ook geen moete mee overigens, en de klanten/leveranciers die toevallig langskomen als ik m'n sleeve zichtbaar heb hebben er ook nooit anders over gedaan en heb dat ook nog niet van de grote baas gehoord :)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:51

Doubtless schreef:

Ik heb ee totaal geen problemen mee gehad.
Maar ik moet zeggen dat ik zonder bij deze organisatie kwam.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:08

Musli: fijn voor je mama!! Ik heb nog niets gehoord...benieuwd of ze morgen bellen

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:22

Voor diegene die gereageerd hebben op mij, ontzettend bedankt! Ik kan helaas niet quoten op Mn mobiel.

Ik zag dat Hanna nu de boekingen gesloten heeft, maar ik hou t in de gaten. Haar werk spreekt mij aan!

@doubtless, ik sta voor de klas. Mijn collega heeft gehele arm getatoeëerd, hier doen ze er niet moeilijk over (regio Twente)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:39

MyChoice schreef:
Respect voor iedereen die een hele piece op ribben heeft. My God :')

Ik vond het heerlijk :') lag bijna te slapen over een maandje weer terug voor kijken of er bijgewerkt moet worden.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:48

Baileysdream schreef:
MyChoice schreef:
Respect voor iedereen die een hele piece op ribben heeft. My God :')

Ik vond het heerlijk :') lag bijna te slapen over een maandje weer terug voor kijken of er bijgewerkt moet worden.

Bij mij deed het erg veel pijn. Heb bloeduitstortingen ook ~~}> Vijfde tattoo, en nog nooit gehad.

Maar volgens mij tatoeëert de ene artiest ook meer gentle dan de andere. M'n stiefdochter heeft van dezelfde artiest een tattoo op bovenkant pols. Ook veel pijn en blauwe plekken. Terwijl die letterlijk binnen 5 minuten klaar was.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:53

Vanavond! *\o/*
Gelukkig nog totaal niet zenuwachtig. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:42

Alvast veel plezier Captian :D

Oei, bloeduitstortingen lijkt mij toch niet echt goed/de bedoeling... Blauwe plekken ook niet, al was de dagen na het tattooeren de plekken om mijn rozen heen ook beurs (beetje gelig)

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:49

Afbeelding
Foto van vanmorgen, bijna 24 uur 'oud'. Paars/blauw haha! Lijkt zo niet recht te zijn maar als ik m'n arm gewoon naar beneden heb dan is die keurig recht :-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:51

Ik was een hele tijd geleden bij de orthopeed en zijn co-assistent had een hele toffe sleeve!

Zelf zit ik op de kunstacademie dus qua toekomst zie ik weinig problemen := maar ik werk nu als bijbaan bij een winkel en daar is het geen probleem. Laatst in een ander filiaal gewerkt en die storemanager zat ook onder de tattoo's :+ Overigens heb ik eerder in een sportwinkel gewerkt en daar mocht ik absoluut niet met korte mouwen lopen. Toen had ik enkel nog die op m'n linkerarm:

Afbeelding

Vond dat achteraf zo raar. Die winkel was altijd heel erg gefocust op voetbal, al die voetballers zitten onder de tattoo's...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:02

In een sportwinkel zou je niet zo'n houding tegenover tattoo's verwachten inderdaad... Ik blijf jouw ribbenkastbloemen zo tof vinden!

Blauwe plekken en bloeduitstortingen heb ik nog nooit gehad :n Het is wat rood op de dag zelf, en de dag erna is de huid wat gevoelig maar verder niet. Zelfs op m'n enkelbotje niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:32

Ik heb geen zichtbare tattoo's.
Bewust voor gekozen. Ik werk ook met klanten. Er staat overigens niets van in mijn contract.
Mocht ik toch een zichtbare plek willen, zou ik dat eerst met mijn baas overleggen

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:41

In de zomer heb ik zichtbare tattoo's als ik T-shirts draag of blouses met korte mouwen. Werk in de accountancy en het is bij ons op kantoor geen probleem omdat driekwart van mijn klanten ook tattoo's hebben. Vorige kantoor waar ik werkte was het een no-go.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:43

Ik was na mijn laatste sessie voor mijn sleeve ook beurs en blauw. Heb een zeee gentle artist maar mijn huid is daar gewoon heel dun ( zijkant elleboog/arm.
Ik heb er goed last van gehad.
13 april moet ik weer.

Mijn sleeve (s) zal in de zomer zichtbaar zijn al neem ik naar kantoor wel een vestje mee voor als dat nodig is. Ik werk bij overheid

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:52

Ik heb nog nooit beurse/blauwe plekken gehad erna. Naast dat ik vind dat Joe echt heel zachtjes te werk gaat, word ik sowieso nooit blauw als ik stoot, val of iets breek. :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:57

Ik ben regelmatig blauw van een tattoo.
Echt bont en blauw.
Maar ik ben ook blauw als ik me stoot, of als iemand zo irritant in je arm prikt met een wijsvinger. :+

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:00

Omdat het heel erg per bedrijf en branche varieert of tattoo's wel of geen no-go zijn kies ik er zelf voor om ze allemaal op een plek te houden die te verbergen is. Dus bijvoorbeeld niet op mijn handen, te hoog mijn nek in of in het gezicht. Verder kun je natuurlijk alles gewoon vol zetten, lange broek, lange mouwen, horloge of brede armbanden om je pols, opgelost! Ik heb dan wel weer een piercing in mijn gezicht, maar die kan eruit als dat nodig zou zijn en daar zie je dan ook niks meer van. Maar gelukkig doen ze bij ons ook helemaal niet moeilijk, ook niet als ik mee ga naar klanten of op een beurs sta.