Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:26

Hier ook zoveel spierpijn door de Mud Run := maar het ging wel goed en heb echt genoten!
2 obstakels niet gehaald/overgeslagen dus ben heel trots op mezelf. :j

Gave foto's Inge! Heb je niet gespot helaas.

Vwb de vraag over schoenen, ik draag crossfit schoenen, Reebok nano 8.
Met rennen heb ik asics, maar die gebruik ik zelden want ik heb een hekel aan hardlopen..

Preworkout zou ik echt afraden bij hartkwalen Em! Overleg even met je huisarts want het is echt rotzooi..
Gebruik het zelf soms als ik smorgens vroeg voor werk sport om half 7, 7 uur maar krijg er inderdaad tintelingen en enorme zweetaanvallen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:10

Netjes frum!! Hier is de spierpijn bijna weg. De blauwe plekken daarentegen haha.

Vandaag of morgen komen de foto's van SV ook online. Ben benieuwd!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:42

Ik doe fitness op hardloopschoenen van de Bristol, want dat zijn op dit moment de enige schoenen die ik kan dragen. Slechte pootje past nog steeds niet in mijn normale schoenmaat.
Maar ik moest de veters al wel weer strakker doen dus het gaat echt wel de goede kant op.

Ik heb gisteren gefietst en een halfslachtige poging tot salsadansen gedaan. Oei oei oei, wat zit ik nog vast in mijn spieren! Had ik dit weekend ook al last van met paardrijden..
Donderdag ga ik naar een nieuwe fysio (voor mij nieuw), hopelijk kan die me helpen mijn lijf weer wat gelukkiger te krijgen. Ik durf het nog niet aan om ze aan mijn voet te laten werken, ze beginnen maar fijn met de rest _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:43

Spierpijn gaat hier nu ook beter! Heb alleen een shinsplint := net even voor naar de ha geweest.

Ben heel benieuwd naar de foto's van SV! Ik vond het zo super leuk om te doen. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:45

Ik zou nog wel 2 keer willen voor zilver maar dan komen we niet uit dit jaar omdat mijn vriend de 42km en 60km ook gaat doen. Dan kan ie niet de volgende dag nog even met mij mee rennen haha.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:46

Wowie wat een afstanden!!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:00

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig dames, die mudrun lijkt me echt enorm zwaar. Staat nog wel op mijn bucket-list om ooit te doen. Vorig jaar ingeschreven maar toen brak ik mijn enkel.

Vandaag weer een core-les gedaan, had het zwaar na een week niets te hebben gedaan.
Vetpercentage voor het eerst gemeten zat op 26,4
Wil komende tijd weer wat meer gaan (Als de tijd het toelaat) en wat meer op mijn voeding letten, ook vanwege acne.

Laten jullie dit ook meten, en om de hoeveel tijd?

Sintara: wat heb je precies aan je voet? Kan het nergens terugvinden.
Vindt schoenen van de Bristol altijd wel lekker zitten! :j
Voor het sporten heb ik lage nikes, die zitten perfect

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:02

keeyzie schreef:
Wat zijn jullie allemaal lekker bezig dames, die mudrun lijkt me echt enorm zwaar. Staat nog wel op mijn bucket-list om ooit te doen. Vorig jaar ingeschreven maar toen brak ik mijn enkel.

Vandaag weer een core-les gedaan, had het zwaar na een week niets te hebben gedaan.
Wil komende tijd weer wat meer gaan (Als de tijd het toelaat) en wat meer op mijn voeding letten, ook vanwege acne.

Ik laat het om de 2 maanden meten. Deze maand weer. Ben benieuwd naar de veranderingen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:23

Waar kan je dat laten meten ?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:24

Ik wil het ook laten meten. Maar helaas geen idee waar voor een fatsoenlijke prijs

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:33

Ik heb laatst ook weet een meting gehad. Bij ons op de sportschool is dit gratis. Na de 100 dagen challenge is de volgende. Qua vetpercentage zit ik nu op 25%. Einddoel is voor mij 18%. Nog een lange weg te gaan dus.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:52

@keeyzi, ik laat mijn vetpercentage iedere zes weken meten. Hier in de sportschool is dit gratis. Mijn vetpercentage ligt nu rond de 25% maar ik zou graag naar de 20% willen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:05

Hoe laten jullie dit meten?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:12

keeyzie schreef:

Elke keer dat ik ga sporten, ga ik voor de leuk ook even op de analyseweegschaal staan. Dus dat is bijna 1 keer per week. Maar ik sport niet gericht op het verlagen van het vetpercentage.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:51

Ze hebben het bij mij vandaag met de weegschaal en tang gemeten.
De weegschaal gaf 27,8% aan, de tang gaf 26,2 aan en is nauwkeuriger.
Het lijkt me dat je dit bij iedere sportschool kunt laten meten, is zo gedaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:32

Bij de sportschool inderdaad

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:41

Nou die weegschaal bij basic fit is niet echt betrouwbaar. Plus ingesteld op mijn partner. De trainers doen het voor 50 euro -_-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:49

Ik laat mijn trainer bij de crossfit box het meten met een huidplooimeter. Die weegschalen vertrouw ik nooit haha. Die wijken ook enorm af bij mij trouwens.

Ik mag sinds vandaag weer trainen. Het is een heel lang verhaal maar het komt er op neer dat de reumatoloog in 2017 heeft gezegd dat er op de röntgen en MRI niks te zien was en dat ik naar een psycholoog moest omdat de pijn tussen mn oren zat := Nu kwam bij mijn nieuwe huisarts de uitslag van de MRI ter sprake, blijkt dat ik artrose heb ik mijn heupen en SI gewricht... Ik heb uiteraard een klacht ingediend bij het ziekenhuis over deze arts.
Zwaar trainen zit er nu dus niet meer in, maar ben zo blij dat ik weer mag sporten! Nu supplementen nemen, nog meer op voeding letten en naar een revalidatiecentrum om hulp te krijgen bij de dagelijkse dingen anders doen dan voorheen. (Ik kan bv het bed niet verschonen of stofzuigen: teveel pijn).

Ik heb net weer rustig gesport en het voelde zo heerlijk! <3

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:26

Oh wauw, dat is wel een hele slordige fout. Fijn dat je nieuwe huisarts de MRI nogmaals heeft bekeken.
Fijn ook dat je dan eerst te horen krijgt dat het tussen je oren zit.

Balen dat je nu niet meer zwaar mag trainen, maar ik snap inderdaad dat je blij bent dat je weer iets mag doen! Dat zijn kleine stapjes waar je enorm van kunt genieten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:05

Jeetjes dat vind ik wel een slechte zaak zeg. Iemand afschepen als "gek" terwijl er gewoon daadwerkelijk wat zit.
Sterkte!

Ik heb gister tijdens de push ups ineens zo'n pijn in m'n schouders gekregen. Snap er niets van.
Kon na die set ook geen push up meer doen ook.
Hopelijk valt de schade mee.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:45

Wat een bizarre conclusie van die arts, zeg! Fijn dat je nieuwe arts een andere conclusie trekt. Jammer dat je nu inderdaad niet meer zo hard kan en mag trainen.

De huidplooimeting is nog altijd de meest betrouwbare methode om je vetpercentage te meten. Ik sta iedere zes weken op de weegschaal want dat is hoe ze het vetpercentage in mijn sportschool meten. Mijn eigen weegschaal geeft hele andere waardes aan en noemt me nog altijd "overfat". Bedankt hé. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:22

Adamootje schreef:
Wat een bizarre conclusie van die arts, zeg! Fijn dat je nieuwe arts een andere conclusie trekt. Jammer dat je nu inderdaad niet meer zo hard kan en mag trainen.

De huidplooimeting is nog altijd de meest betrouwbare methode om je vetpercentage te meten. Ik sta iedere zes weken op de weegschaal want dat is hoe ze het vetpercentage in mijn sportschool meten. Mijn eigen weegschaal geeft hele andere waardes aan en noemt me nog altijd "overfat". Bedankt hé. :+

Haha zo kwam bij mij met handmatig meten een keer het resultaat: obesitas, eruit. Nooit meer handmatig gedaan :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:46

Hmm de foto's staan erop maar ik sta nergens op de foto. Beetje jammer. Gelukkig maar dat ik mensen mee had om foto's te maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:54

keeyzie schreef:
*knip*

Een ontsteking en een geblokkeerde zenuw.
Daarvan dachten ze trouwens ook in eerste instantie dat er niet echt iets fysiek mis was, maar dat het CRPS was want op de foto en de mri was niks te zien toen.
De second opinion arts had het zo gevonden met een echo en er nog geen 5 minuten na de nieuwe diagnose een spuit in gezet..

Ik hoop echt dat de nieuwe fysio me morgen wat kan helpen. Bij de CRPS diagnose werd me aangeraden door de pijn heen te gaan (al hebben ze me op een gegeven moment wel afgeremd), maar achteraf was dat absoluut niet handig :+ . Waar heb ik pijn? Overal :') .

@Inge, jammer dat er geen foto´s zijn van je prestatie! Hopelijk heeft de rest wat leuke van je gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:16

Adamootje schreef:
De huidplooimeting is nog altijd de meest betrouwbare methode om je vetpercentage te meten.

Bij lange na niet.
Laat het dezelfde persoon 3 maal achter elkaar doen en er zullen 3 verschillende getallen uit komen. Hetzelfde als 3 verschillende personen de meting bij je doen.

De enige manier om je vetpercentage nauwkeurig te meten is met een gewone weegschaal tijdens een autopsie. De algemene "gold standard" is een DEXA scan en vergelijkbaar accurate meetmethodes zijn hydrostatic weighing en de bod pod. Maar deze methodes zijn duur, kosten veel tijd en ze vereisen geavanceerde machines die alleen ziekenhuizen en sommige universiteiten hebben.

Alle andere methodes maken gebruik van onnauwkeurige meetmethodes en statistieken. Als je gemiddeld bent met alles dan zal het redelijk accuraat zijn, voor de rest van de bevolking is het vooral natte vinger werk.

Maar op zich maakt het precieze % ook niet uit. Het gaat om de trend. Gaat je vet% omhoog, omlaag, of blijft het stabiel? En daarvoor moet je een consistentie meetmethode hebben, niet zozeer een accurate meetmethode.