3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:31

Welkom Tiggs en Kipje!!

Goed bezig Urosa!! :)

10 uur.... ik ben echt jaloers op mensen die dat halen haha. Ik ben zelf totaal geen uitslaper helaas :+

Wat leuk dat het zo goed ging Bhriseis!! :D lekker bezig ook!!

Hier een redelijk weekend gehad, vrijdag taart en chips op met de gender reveal van een vriendin en voel me dan meteen zo'n vetzak....... Dat beeld moet er echt even uit dat ik best af en toe mag genieten.
Zaterdag uit eten geweest en echt heerlijk gegeten!!
Gisteren oke dagje, niet echt super maar wel oke. Zoete aardappelmuffins gemaakt en ingevroren, nomnom lekker ontbijt komende tijd. Wel paaseitjes gekocht maar niet heel het zakje in 1 keer opgegeten :+

Vandaag:
O: skyr met ontbijtgranen
T: tomaatjes, wortel en komkommer
L: 3vk boterhammen met nog geen idee en 2 mandarijntjes
T: appel
A: witte bonen in tomatensaus, vega burger en zoete aardappelfriet (wel kcalrijk :+)
T: reep?? Of paaseitjes??
B: fietsen zo'n 50 min en paardrijden.
Geen kcal tellen vandaag, gewoon me aan dit lijstje houden :) Maar weet dat bijv mijn avondeten wel richting de 900kcal gaat. Daarom kies ik er bewust voor vandaag niet te tellen. Anders word ik obsessief.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:35

Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met je Urosa, veel beterschap! Ik heb trouwens een 4-jarige merrie van 1.66 gekocht, ik zocht een ruin van minstens 1.70 en ongeveer 10 jaar oud _O- Goed bezig trouwens!
Ik heb ook niet veel verstand van slappe huid Lieszje, maar dat komt vooral omdat er bij mij maar max. 6 kilo af moet, en dan heb je daar denk ik ook niet veel last van. Wat goed trouwens dat je al zo veel bent afgevallen!
Goed bezig Yonker!
Wat vervelend dat je zo moe bent Laura. Lekker lijstje!
Ik ben overigens ook zo iemand die op schooldagen vroeg naar bed gaat, echt maximaal om 22 uur. Anders ben ik echt doodmoe haha
Welkom Tiggs en Kipje!
Kipje, honger hebben is nooit goed, ik zou er dan toch voor kiezen om wat meer te eten, maar wel gezonde keuzes te maken :j
Ik heb geen idee Dees, ik weet eigenlijk überhaupt niet wat paleo is :')
Supergoed Bhriseis!

Gisteren best netjes lijstje, de dag ervoor niet zo. Ik zit de laatste tijd sws niet zo lekker in mijn vel, maar ik hoop dat ik, nu het hopelijk wat beter weer wordt, mezelf er weer toe kan zetten om er 100% voor te gaan. Gisteren is dat sws al gelukt, dus hopelijk hou ik dat gevoel vast!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:01

Bestaat er eigenlijk een light versie van bladerdeeg :o ?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:22

Volgens mij niet helaas haha

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:40

Antonius schreef:
Bestaat er eigenlijk een light versie van bladerdeeg :o ?

Je kan in veel gerechten waar je bladerdeeg gebruikt ook filodeeg gebruiken dat is een stuk minder kcal rijk :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:40

Welkom Tiggs en Kipje :)

Urosa: beterschap!

Antonius: Oei, daar vraag je me wat. Geen idee eigenlijk :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:45

Ja, ik dacht daar plots aan, ik maak geregeld wel een quiche met broccoli of champignons met spekjes of zalm, en daarvoor vind ik wel genoeg vervangers, ook de room kan je vervangen door light room, maar dat bladerdeeg tikt wel behoorlijk aan qua vetgehalte en cal.
Voor filodeeg ga ik eens kijken, bedankt!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:46

Altijd lastig die weekenden, zoveel verleidingen haha! Hier juist veel te weinig gegeten, vooral zondag omdat ik mij niet zo lekker voelde.
Zie ik gelijk weer aan de weegschaal: kilo eraf. Maar ja die zit er natuurlijk deze week wel weer aan.
Vandaag weer goed aan mijn caloriedoel houden haha!

Zo jammer dat in bladerdeeg zoveel kcal zit!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:48

Goed... Ik was de afgelopen tijd half bezig met afvallen, gewoon beter gelet op mijn eten en tussendoortjes, en ik ben inderdaad wat kwijt :D Hoeveel kg weet ik niet, maar kleding zit losser.

Nu de vraag. Doorgaan en het risico lopen dat kleding echt te groot word (ik kocht al vrij ruim) of het hierbij houden. Heb geen geld voor nieuwe kleding op het moment :') Hoe doen jullie dit?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:51

Antonius schreef:
Ja, ik dacht daar plots aan, ik maak geregeld wel een quiche met broccoli of champignons met spekjes of zalm, en daarvoor vind ik wel genoeg vervangers, ook de room kan je vervangen door light room, maar dat bladerdeeg tikt wel behoorlijk aan qua vetgehalte en cal.
Voor filodeeg ga ik eens kijken, bedankt!

Met een quiche kan je prima werken met filodeeg!! :D een stuk dunner en wordt daardoor ook lekker knapperig is mijn ervaring.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:52

Ohh quiche vind ik zo heerlijk <3

Vandaag ook weer even gedragen na het weekend. :))

O: roerei van 3 eieren, 2 grote champignons, halve tomaat, 1/4 courgette
T: koffie en een bloedsinaasappel
L: grote salade met 1 tomaat, blik tonijn, ui, komkommer, sperziebonen en olijven
T: bloedsinaasappel
T: paprika en radijsjes
A: gegrilde zalm, maïskolf ( <3 ) groenten uit de oven: pompoen, wortel, aubergine en tomaat
T: mandarijn en een appel

B: 40 min fietsen: retour werk. 30 min wandelen met pony en een uur krachttraining.

Ben wat aan het spelen met minder koolhydraten dus ik haal wat dingen uit recepten daarvan. Ik las ergens dat als je zoveel mogelijk koolhydraatarm wil eten dat je dan geen fruit mag? Weet iemand misschien waarom? Lijkt me zo ongezond om geen fruit te eten? :o? (Zoals je ziet eet ik gewoon fruit, maar probeer wat te spelen met de grote maaltijden met minder/geen koolhydraten: verschilt per dag :j )

@Nirvana: Ik heb nog kleding van toen ik slank was bewaard, dus hopelijk pas ik die strakjes weer, haha. Als kleding te wijd gaat zitten (heb ik nu met broeken) dan draag ik een riem en langere shirts zodat het niet zo opvalt dat de broek een beetje gek zit van boven. :) Als het dan echt veel te groot wordt, maar ik niet in mijn oude smalle kleding pas, koop ik wel iets anders.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:54

Nirvana_ schreef:
Goed... Ik was de afgelopen tijd half bezig met afvallen, gewoon beter gelet op mijn eten en tussendoortjes, en ik ben inderdaad wat kwijt :D Hoeveel kg weet ik niet, maar kleding zit losser.

Nu de vraag. Doorgaan en het risico lopen dat kleding echt te groot word (ik kocht al vrij ruim) of het hierbij houden. Heb geen geld voor nieuwe kleding op het moment :') Hoe doen jullie dit?

Ben niet van mening dat, dat je tegen moet houden ;)
Ik ben zelf 23kg kwijt en draag nog steeds dezelfde kleding, heb wel wat nieuwe broeken gekocht.... maar die zijn weer te groot. Ik ga nu ook geen nieuwe kleding kopen dat wil ik pas doen als ik nog meer kwijt ben :) nu had ik ook wel wat kleding liggen die te strak was en tijdje niet meer droeg dus die doe ik nu mooi aan :)

Frummels in veel fruit zitten ook best was khd! Vandaar dat je t niet mag :) zijn volgens mij wel fruitsoorten waar niet veel in zit.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:08

Filodeeg ga ik ook maar eens voor kijken :D

Goed bezig Nirvana!
Ik weet niet welke maat je ongeveer hebt?
Ik ben bezig met mijn kleding op te ruimen..
Een vriendin komt vandaag kijken of er wat voor haar tussen zit.
Dus als er wat over blijft en het is je maat mag je het zo hebben om te kijken of er wat tussen zit.

Ik koop nu ook even geen nieuwe kleding..
Iets met een dure studie naast werk :')
Moet wel eerdaags een nieuwe riem kopen, riemen passen ook niet meer :+
Gaatjes bijmaken gaat helaas niet, zitten studs op :')

Met koolhydraatarm mag je inderdaad bijna geen fruit.
Geloof dat er wel ergens lijstjes zijn te vinden.
Ik ga er in ieder geval niet meer aan beginnen..
Had na een paar maanden koolhydraatbeperkt echt totaal geen energie meer.

Ik probeer trouwens zoveel mogelijk mee te lezen en te reageren.
Maar de laatste weken lig ik nogal met mezelf overhoop.
Dus als ik dingen mis, sorry alvast :')
Wel fijn om te lezen dat het bij de meeste goed gaat :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:36

Bij koolhydraatarm mag je inderdaad maar weinig fruit, omdat fruit rijk aan koolhydraten is. Zeker als je het wat strenger doet en ketose wil komen, kan je vrijwel geen fruit eten. Dat was ook meteen mn grootste struikelblok, ik ben naast pasta, ook gek op fruit. Bij koolhydraatbeperkt kan je het wel wat beter inpassen.

Kleding die te ruim wordt is onhandig als je geel geld hebt voor nieuwe kleding, maar zou me er niet door tegen laten houden. Tenzij je nu tevreden bent natuurlijk.
Ik koop zo min mogelijk nu, maar toen al mn broeken veel te ruim werden heb ik in de sale wel een paar broeken gekocht.

Ik heb dit weekend heel slecht gegeten, zaterdag omdat ik uit was met mn man, gisteren omdat ik een baaldag had. Nu dus weet in het gareel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:32

Ah, bedankt voor jullie antwoorden! :) Daar ga ik dan even aan voorbij, haha. Geen fruit vind ik geen (en een hele slechte!) optie. :)) T is ook niet dat ik het helemaal wil bannen, maar een collega heeft haar inname flink beperkt en gaf aan veel meer energie te hebben. Dus wilde eens proberen een beetje te minderen, kijken hoe ik me dan voel. :) (Ben de laatste tijd nogal futloos namelijk).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:11

Ik zou echt nooit koolhydraatarm kunnen eten, echt knap als je dat kan! Ik hou echt veel te veel van brood haha

Mijn lijstje van vandaag, eigenlijk te weinig, maar ik ben bang dat als ik nu nog iets pak, dat ik ga vreten.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas en appelstroop. (272)
L: drie boterhammen met kaas, speculoospasta en hagelslag. (483)
T: een stukje dextro en twee paaseitjes. (94)
T: een banaan. (124)
A: witlofstamppot met een gehaktbal en wat jus. (467)
T: kop thee, even bedenken of ik nog iets pak of niet.
B: 2500 stappen en 30 minuten intensief oefeningen bij cesartherapie.
Totaal kcal: 1439.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:45

Ik geloof niet zo in koolhydratarm. Een reden om het 'dieet' van Kayla Itsines te volgen is voor mij ook wel dat zij geen voedingsstofgroepen (hoe heet dat?) uitsluit.

Mijn overzicht van vandaag, normaal neem ik 's middags een tussendoortje, maar m'n afspraak liep zo uit dat dat er niet meer van kwam..

O: boekweit met yoghurt en banaan
T: 2 rijstcrackers en 2 wortels
L: tosti van 2 volkorenboterhammen met (48+) kaas en mosterd
T: niks dus..
A: bloemkool-kikkererwtencurry met zilvervliesrijst
T: granola met magere yoghurt

B: 7 minuten workout

Volgens m'n fitbit tot nu toe 1.718 calorieën verbrand.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:02

Kim: Helemaal zou mij ook niet lukken hoor. Brood hou ik niet zo van, maar pasta en rijst en noodles wel <3

Tiggs: dat voedingsschema heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar ik vind de boodschappen echt niet te betalen voor die maaltijden := Ik viel er wel enorm mee af, maar toen ik alles in MFP invulde begreep ik wel waarom haha, zat net aan de 1600 kcal. Dat is voor mij echt te weinig. Het sportschema vind ik wel heel fijn als afwisseling op mijn reguliere krachttraining :j

Edit: vergeet mijn lijstje, haha.

O: Omelet van 3 eieren met 3 grote champignons, 1/4 courgette en 2 lente uitjes + kaas
T: koffie en een bloedsinaasappel
L: 3 grote zadencrackers met humus en 1/2 gegrilde aubergine + 1/2 gegrilde courgette (of 2.., ze zijn wel heel erg groot := ). Kop groentesoep
T: bloedsinaasappel en appel
T: paprika reepjes, radijs en worteltjes dippen in humus
A: 4 spitskoolwraps met vega gehakt, tomaat, komkommer, avocado, geraspte kaas en beetje mayo. (Je gebruikt de bladeren van de kool als wrap!)

B: 40 min fietsen: retour werk. 30 min zwemmen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:42

Oehhh die spitskool wraps klinken lekker!

Ik heb gisteren eindelijk weer gesport, was wel fijn! Na een half uurtje wel helemaal gesloopt, maar ik ben in ieder geval weer aan de gang.
Vandaag iets kalmer aan, ik had wel heel veel gedaan gisteren.

O: havermout met halfvolle melk, kokos en appel
T: 3 dunne rijstwafels met avocado
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain, kom tomatensoep
T: peer, 2 dunne rijstwafels (zitten er 5 in een pakje :+ )
A: gehaktbal, aardappelen, sperziebonen
T: bakje skyr denk ik

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:14

Owww wat fijn Laura!! Lekker weer aan de gang!

Ik heb gisteren teveel paaseitjes gegeten := Toch maar niet meer in huis halen..... :+

Die spitskoolwraps klinken inderdaad echt lekker!! Misschien dat ik dat ook eens ga maken vandeweek :D

Voor vandaag even geen lijstje, geen idee wat ik eet bij mijn ouders namelijk. Deze week is sowieso beetje rommelig met 2 keer eten bij mijn ouders :+ Morgen wel thuis eten maar dan eet ik lasagne die ik nog heb staan want koken voor 1 dag is niet echt wat.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:22

Ja ik vind ze echt heerlijk! Je kunt ook een tacovulling gebruiken trouwens, of chili of iets. :j
Ze vullen wel flink, maar omdat ik dus even aan het proberen ben met minder koolhydraten, neem ik er lekker 4 :+ zodat ik wel aan mijn kcal kom.

Laura: fijn dat je weer lekker gesport hebt! Rustig aan vandaag. Die dunne rijstwafels vind ik zo lekker altijd. Maar de maiswafels ervan vind ik het lekkerst :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:52

Goed zo Laura, weer aan het sporten!

Ik ben benieuwd naar je resultaten Frummels :-)

Heerlijk lijstje Tiggs! Voor mij werkt kh beperkend ook niet.

Yonker, koken je ouders gezond? Of verwennen ze je graag met lekkers :+

Mijn gewicht is langzaam aan het zakken, sinds dit weekend weer -200 g en geen gekke opwaartse schommelingen meer, jippie! Ik denk echt dat ik gewoon té veel sportte.

Lijstje vandaag:
T: 2 SV bio cranberry spelt haver koekjes
O(11 u, onderweg): 2 bakjes Oikos, latte, milka eitje
L: 110 g brood met roomkaas en balade chocosmeersel (minder suiker, veel minder vet), koffie met melk
T: smart bar
A: 300 g speltpasta met saus van seitan, spaghetti groenten, kruiden, passata, parmezaan
T: 1 mandarijn, vetarme Griekse yoghurt met ananas en sinaasappel, thee
B: klein uurtje wandelen, half u de hond uitlaten, 30 min yoga

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:58

Mijn ouders eten ook gezond :j mijn moeder is een jaar terug ongeveer ook veel gewicht kwijt geraakt en mijn vader is ook bezig met gewicht kwijt raken. Dus wat dat betreft eet ik altijd wel gezond. Of ja er komt vanalles wel gewoon op tafel :D

Lekker Bhriseis dat je weer aan het zakken bent!! Je lijstje ziet er ook goed uit :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:22

Wat een leuke lijstjes allemaal, ik vind het leuk om te zien hoe verschillend iedereen eet. Wel handig voor de inspiratie!
Ik zie yoga wel eens vaker voorbij komen en ik raak steeds meer geïnteresseerd. Wie kan mij daar wat meer over vertellen? Hoe bevalt het, waar helpt het je bij etc?

De weegschaal staat nu bij mij op 68.4. Ik wil rond juni op de 65 zitten dus het gaat de goede kant op! Ik kom van ongeveer 73 en op mijn zwaarst woog ik 77. Ik ben dus echt heel blij met hoe het nu gaat! Ik voel me een stuk fijner en zelfverzekerder al.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:24

Gaat je zeker lukken Iney!! :D Echt fijn dat er al best veel af is!! U go girl *\o/* *\o/*