Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:59

*stampt door de kamer met armen gespreid*

"Dac de pterodactylus kan vliegen in de lucht. En hij jaagt de dinobabies soms ook op de vlucht!!!!!!!!"
}> }> }>

Sorry... liet me even gaan

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 03:15

Dinobabies zijn te geeeeeek!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:00

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:06

Ik heb geen problemen met Bordercollies. Vind het juist leuke dieren. Borders moeten wel hun bezigheid hebben. Het zijn geen honden om slechts eens een wandelingetje te doen. Daarbij hebben ze hun drijfinstinct. Borders moet je bezig houden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de echo's van de teven waar mijn 2 jongste honden uit komen ook de neiging had om ze aan iedereen te laten zien. :') Hier 3 Duitse Herder schoothondjes. O:)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:06

Ayasha schreef:
Nikass: er waren ook minstens twee wel normale kinderen dus omgeving kan toch niet zo slecht zijn + er was begeleiding van een therapeut volgens het vervaal.

Daar gaat het niet om, ik ken de details niet. Ik reageerde alleen op de opmerking dat er op dertienjarige leeftijd al niets meer te veranderen zou zijn aan het gebrek aan geweten en ik vroeg mij alleen af of dat juist is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:52

:') :') :') :')
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:55

In principe veranderen hersenen nog tot ongeveer 25... maar als er op 13 jarige leeftijd geen inlevingsvermogen of geweten te bekennen is, kan je er van uit gaan dat het nooit meer gaat komen. Empathie e.d. ontwikkel je namelijk al eerder. Die verfijn je verder alleen maar. Inzicht in eigen handelen en verantwoordelijkheid voelen komt later... of niet :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:57

Magrathea schreef:

Doet me denken aanndie verschrikkelijke Haribo reclame :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:58

Oh ja... brrrrrrr "ik ben een ninja!"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:12

Nikass schreef:
Ayasha schreef:
Nikass: er waren ook minstens twee wel normale kinderen dus omgeving kan toch niet zo slecht zijn + er was begeleiding van een therapeut volgens het vervaal.

Daar gaat het niet om, ik ken de details niet. Ik reageerde alleen op de opmerking dat er op dertienjarige leeftijd al niets meer te veranderen zou zijn aan het gebrek aan geweten en ik vroeg mij alleen af of dat juist is.

Als je geen zaadje voor een tomatenpmant hebt en ook geen kan kopen, kan je dan een tomatenplant laten groeien als je verder wel de juiste omgeving hebt?

Er is geen geweten, geen inzicht in dit geval, hij ziet ook geen enkel probleem in dat gebrek volgens het verhaal. Dus ik zie het somber in. Zelfs voor mensen die het probleem wel zien/begrijpen met deze 'stoornis' is het al een dunne lijn waarop ze balanceren... Laat staan voor iemand die geen probleem ziet.

Edit: had er eerst roos staan maar rozen doen bij nader inzien niet aan zaadjes geloof ik.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:21

Daarstraks tijdens de les ontwikkelingspsychologie gingen mijn haren ook recht overeind staan. Ging over een bepaalde psycholoog die deze uitspraak deed
“ Niet voordat vader en moeder hun hoofd in het stof buigen voor de hoogheid van het kind, niet voordat zij inzien, dat het woord “kind” slechts een andere uitdrukking is voor het begrip majesteit (…) zullen zij begrijpen, dat zij evenmin het recht hebben dit nieuwe schepsel wetten voor te schrijven, als dat zij de macht en het recht bezitten de banen der sterren te regelen.”

Deze stelling hebben moderne ouders iets te serieus genomen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:09

Had die psycvholoog ook nog een deftige uitleg voor die stelling? Want inderdaad mijn haren staan recht als ik dat lees.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:53

Nou, inderdaad zeg...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:07

Dan kan ik me toch beter vinden in de leer van Confucius die zei dat je respect moet hebben voor je ouders en ouderen. :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:10

petraaken schreef:
Had die psycvholoog ook nog een deftige uitleg voor die stelling? Want inderdaad mijn haren staan recht als ik dat lees.

Geen idee. Hij stond in een lijst met belangrijke psychologen en hun bekendste uitspraken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:19

Dat doet mij dan weer hier aan denken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:33

petraaken schreef:

Heb de quote opgezocht en het is een pedagoge die het jammer vond dat vrouwen streefden voor gelijke rechten... :=

Maar goed, er zijn meer belangrijke psychologen met meer dan één draadje los. Als je een psychologie boek open doet trek je wel vaker een wenkbrauw op bij uitspraken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:49

Dun lijntje tussen erg slim zijn en idioot zijn...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:53

Ayasha schreef:
petraaken schreef:

Heb de quote opgezocht en het is een pedagoge die het jammer vond dat vrouwen streefden voor gelijke rechten... :=

Maar goed, er zijn meer belangrijke psychologen met meer dan één draadje los. Als je een psychologie boek open doet trek je wel vaker een wenkbrauw op bij uitspraken.

Een pedagoge? :oo Van zo'n persoon zou je toch wel een betere uitspraak verwachten. :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:55

petraaken schreef:
Ayasha schreef:

Een pedagoge? :oo Van zo'n persoon zou je toch wel een betere uitspraak verwachten. :n

Nee joh, het kind staat centraal, alles ten dienste van het kind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:31

petraaken schreef:
Ayasha schreef:

Ze leefde in het begin van de 20e eeuw. Dat zet dingen ook in perspectief natuurlijk (kindsterfte zal toen ook hoger geweest zijn dus de kinderen die leefden zullen ook wel "gevierd" geweest zijn)

Ik weet dat in de middeleeuwen, kinderen al heel snel als kleine volwassene gezien werden. Ze werden nooit als kind behandeld. (dat is ook te zien op schilderijen bv, alle kinderen worden weer gegeven als kleine volwassenen.) en laten we nu eens kritisch kijken naar koningskinderen (excuseer, prinsen.) ... Die worden toch ook gewoon opgevoed als kleine volwassenen en niet als kind.
Zij had tenminste nog een uitvlucht voor zo te redeneren, ze wisten niet beter...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:33

Geen ontwikkelingspsychologie, maar literatuur door de eeuwen heen en dan zie je dat het met golven gaat. Dat de positie van het kind door de eeuwen heen verandert en het zou heel goed kunnen dat de vervelende kinderen van nu de strenge ouders van later zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:34

Ach de periode werpt inderdaad al een ander licht op die uitspraak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:35

Bij de psychologie is het heel belangrijk om niet enkel te weten wie het gezegd heeft maar ook in welke tijd die persoon leefde, anders heeft de quote geen enkel verband. :)
Daarom dat psychologie leerkrachten ook zo graag datums vragen.