[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:36

Djilna schreef:
Welke foundation heb je gehaald Melanie?

De studio sculpt! Eerst de studio fix geprobeert maar mijn huid is zo droog dat dat er niet uit zag! Dus deze + de moisture cream meegekregen kijken wat t doet voor mn huid!

Djilna

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:52

Hopelijk bevalt (de combi) goed!
Ik heb voor afgelopen zomer de Waterweight gebruikt en die bevalt goed, maar ga nu idd ook naar de Studio Fix kijken omdat ik voor de winter een iets mattere en iets meer dekkende wil. Plus de Waterweight is nu inmiddels 2 tinten te donker voor me :+ Dus de nieuwe wordt wat lichter.
Mocht die voor mij ook te droog zijn (denk het niet) waarschijnlijk weer de Waterweight, maar dan dus 2 tinten lichter.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:07

Ik vind dat waterweight heel erg fijn!
Studio sculpt gebruiken we tijdens mn opleiding maar vind m niet echt mooi.. bij mezelf werd ie heel erg cackey en dat zie ik bij andere ook steeds gebeuren dus hoop dat t bij jou anders is..

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:15

Ik heb de studio sculpt maar wordt inderdaad heel snel cakey, ook heb ik nog geen concealer gevonden die ik er overheen kan gebruiken. Tot nu toe gaat op de een of andere manier als ik er overheen gaat m'n concealer inclusief de foundation eronder eraf. Heel irritant, maakt ook dat ik hem bijna nooit meer pak.

Ligt dit aan de foundation of de concealer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:28

Ik gebruik gewoon mijn MAC concealer over de Studio Sculpt.
Werkt bij mij prima.

Wel smeer ik die foundation echt mega dun, juist omdat hij snel de neiging heeft cakey te worden.
Ik breng hem aan met een kabuki kwast en blend hem.
Daarna ga ik er nog overheen met een beautyblender, om er voor te zorgen at hij echt goed geblend is en dat hij niet cakey wordt.
Daarna dun afpoederen en dan is hij goed te doen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:41

Van de Waterweight komt nu trouwens ook een concealer versie uit zag ik. Hele goede dekking (anders dan de foundation dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:04

Ik gebruik heel graag de waterweight :j het hoeft van mij niet super dekkend te zijn, als het er maar natuurlijk genoeg uit ziet nog. Het geeft me net wat meer een frisse tint :D de concealer ben ik ook wel benieuwd naar.. mn YSL is bijna op dus dan toch eens die van MAC proberen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:07

Waterweight is idd super fijn :j, maar in de winterperiode oog ik snel bleek, maar dan wel veel roodheid op wangen, kin, rond neus en voorhoofd. Dus dan liever iets dekkender zonder dat dat betekent een dikke laag. Maar wat ik al schreef, als ik met testen de Studio fix niks vind wordt het gewoon weer Ww :D

Ga ook de poedervariant eens testen trouwens, benieuwd hoe dat bevalt.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:27

De sculpt is prachtig, maar dan wel als je het ongeveer doet zoals Leys zegt. De foundation is enorm dekkend van zichzelf, dus een dun laagje is meer dan voldoende. Blenden sowieso altijd belangrijk en een goede moisture creme gebruiken voordat je de foundation erop doet.

Bij hele droge huidjes vind ik hem niet super, maar dat komt omdat die sowieso heel snel velletjes krijgen. Veel water drinken en ene goede creme doet wonderen. Dan krijg je veel foundations mooi erop.

Waterweight is inderdaad erg fijn als je niet veel dekking nodig hebt. Mijn all time favoriet van mac is de prolongwear Waterproof

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:46

Ik vind m best wel dekkend eigenlijk..

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:48

Hey! Iemand die het collab met MUR palette van Sophdoesnails al eens heeft geprobeerd? Ik heb hem besteld en krijg hem vandaag of morgen binnen! Vond hem zo leuk vanwege de herfstkleuren nu de herfst net is begonnen, kadootje aan mezelf :o

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:10

Ik ben zelf ook wel fan van de waterweight, in de winter draagt ie heel fijn vind ik.

Vandaag een erg basic look, erg waterige ogen + onrustige huid maken het dat ik niet zoveel draag momenteel. Wel met Zuma op mn lippen :D

Afbeelding

Deze kleur vind ik prachtig, alleen voor sommige gelegenheden zoek ik dus nog net een slag donkerder. Iemand een idee?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:49

Mooie ogen hierboven! :)

Ikzelf wilde mijn look op de foto zetten, maarrrr, het was nog pikdonker buiten en het licht van de huiskamer was poep.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:10

Ben heel blij met deze foundation! Nog wel droge plekken maar mede door de moisturizer en de timecheck primer al veel beter!

Afbeelding

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:51

Dat ziet er sophisticated uit Melanie :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:48

Suus___ schreef:
Ik vind m best wel dekkend eigenlijk..

Maar jij hebt verder gewoon een egaal huidje toch? Roodheden dekt ie mooi af, maar mijn huid heeft rode plekken door het spiraal (godzijdank issie er al een hele tijd uit) en die dekt de Waterweight niet weg!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:21

Ik heb door de pil bruine pigment vlekjes gekregen op mijn bovenlip velvetblack.
Irritant he! Gelukkig gaat het wel weg met een jaar ofzo...

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:25

Zijn er trouwens nog meer 'beauty' bloggers hier in dit topic? Lijkt me leuk elkaar te volgen enzo! Tot nu toe ben ik alleen Suus nog maar tegengekomen, en zij is niet actief meer!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:29

Mooie looks allemaal weer dames <3

Ik ben benieuwd wat je van dat MUR x Soph palette vind Phoya! Zit er over te twijfelen om die ook in huis the halen. De kleurtjes zijn zo leuk, prijs/kwaliteit van hun oogschaduw is eigenlijk altijd super.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:34

Phoya schreef:
Zijn er trouwens nog meer 'beauty' bloggers hier in dit topic? Lijkt me leuk elkaar te volgen enzo! Tot nu toe ben ik alleen Suus nog maar tegengekomen, en zij is niet actief meer!

Ik heb het een tijdje gedaan, maar gestopt toen ik fulltime ben gaan werken. Het kost veel werk en wilde wel echt met regelmaat en goed uitgedacht het doen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:07

Memories schreef:
Mooie looks allemaal weer dames <3

Ik ben benieuwd wat je van dat MUR x Soph palette vind Phoya! Zit er over te twijfelen om die ook in huis the halen. De kleurtjes zijn zo leuk, prijs/kwaliteit van hun oogschaduw is eigenlijk altijd super.

Ik heb hem vandaag ontvangen! *\o/* Ik heb hem nog niet open gemaakt. Binnenkort schrijf ik er een review over op mijn blog, laat het je tegen die tijd wel weten. Zal ergens volgende week zijn :)
Laatst bijgewerkt door Individu op 28-09-17 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:08

linoleum schreef:
Phoya schreef:

Ik heb het een tijdje gedaan, maar gestopt toen ik fulltime ben gaan werken. Het kost veel werk en wilde wel echt met regelmaat en goed uitgedacht het doen.

Oh, ik kan me voorstellen dat je er dan over twijfelt ja.
Je zou wekelijks kunnen posten? In het weekend?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:17

Nee wilde 2x per week en ook goede afwisseling. Inmiddels werk ik fulltime en erg druk met paarden. Ik mis het totaal niet. Volg zelf ook helemaal niks meer. Ondanks dat ik zelf nog dagelijks make-up draag en de nieuwe releases zeker wel in de gaten hou, ben ik er veel minder mee bezig dan twee jaar geleden.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:10

Ik volg ook niemand en ben er minder heftig mee bezig. Mijn werk is make up dus in mijn vrije tijd ben ik er juist minder mee bezig. Inderdaad de paarden, vrienden en gamen.

Vandaag even de tijd genomen wat foto's te nemen
Afbeelding
Afbeelding

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:18

velvetblack schreef:
Ik volg ook niemand en ben er minder heftig mee bezig. Mijn werk is make up dus in mijn vrije tijd ben ik er juist minder mee bezig. Inderdaad de paarden, vrienden en gamen.

Vandaag even de tijd genomen wat foto's te nemen
[ [url=m/kXYBxg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MJYZhN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3