Hallo allemaal,
Ik heb eigenlijk wat advies of gewoon een duwtje nodig.. misschien ook wel gewoon een praatpaal, ik weet het niet. Ik ben veel te zwaar, dat weet ik. Dat heb ik er overigens zelf aangevreten

Ik ben een emotie eter en met wat stress de laatste tijd, heb ik veel te veel slechte dingen gegeten. Een suikerverslaving, check!
Nu ben ik sinds vrijdag begon aan een shake dieet; 3 shakes op een dag + een reep. Eigenlijk weet ik wel dat dit ongezond is, maar ik kon hiervoor totaal de discipline niet vinden om niet een heel pak koekjes op te eten, en dus dacht ik dat dit wel ging helpen. Ik heb positieve resultaten gezien en een vriendin van me heeft er na een jaar nog altijd blijven 25 kilo af.
Nu moet je lijf wennen aan het feit dat er geen troep en suikers meer binnen komen, dat is me ook allemaal netjes verteld, maar ik voel me uiteraard nu dus kleute...
Zijn er meer mensen met shake ervaringen? Tips, tricks? Toch er maar mee stoppen? Kan ik nu na die paar dagen zomaar ineens weer gaan eten zonder dat ik alles in de war breng?
Ik weet even niet meer wat ik moet doen