Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:31

Hilary schreef:
Danseresje schreef:
Hilary, de Elfstedentocht is de week van Hemelvaart, dit jaar dus van dinsdag 11 mei tot en met zaterdag 15 mei.
Ik hoop het echt zo! Ondanks dat het zwaar afzien was in 2018, is het ook echt een héél gave ervaring. En super mega trots op mijn officiële Elfstedenkruisje :j <3

Enige jammere is dat er geen slaapschepen zijn dit jaar..... Met mijn maatje een overnachting bij vrienden op de fiets geregeld... Voor meerdaagse tochten mag je meerdere nachten op één adres overnachten en met de auto aankomen.... Leuk detail: de gastvrouw loopt zelf waarschijnlijk ook mee :j

Maar ja.... Er gaat dus wel meer tijd en logistiek in zitten dan wanneer je op een slaapschip slaapt.....

Heen-en-weren is inderdaad meer gedoe dan dat je bagage voor je verplaatst wordt en je 'alleen maar' van A naar B hoeft te lopen. Zo heb ik ooit (20 jaar geleden ofzo) een wandeltocht met mijn vader gelopen; wij liepen van A naar B (en C) en de bagage werd gebracht, heel fijn :j
Mei is wel vrij vlot nog, covid-technisch.

Is zeker nog vrij vlot. Ergens heb ik er ook een hard hoofd in.... Maar wil iets hebben om naartoe te leven.....

Overigens houdt de organisatie strikte aantallen etc aan en is het echt wel anders dan voorgaande edities....

We gaan het zien. Wordt het alsnog geannuleerd, dan vrees is dat het weer een dip in mijn wandelmotivatie wordt..... Maar ja, moeten toch iets?

Hilary

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:33

Misschien als alternatief een vierdaagse? Al zou het best kunnen dat die ook weer geannuleerd gaan worden natuurlijk. Ik had er afgelopen jaar drie willen lopen (eentje met Hemelvaart, Apeldoorn begin juli en Schoorl in oktober), maar die gingen allemaal niet door.
In maart is de 35 (normaal 30, maar nu mag je ook een rondje over het circuit <3 ) van Zandvoort. Die zou ik ook graag lopen, maar daar heb ik helemaal een hard hoofd in.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:37

Hilary schreef:
Misschien als alternatief een vierdaagse? Al zou het best kunnen dat die ook weer geannuleerd gaan worden natuurlijk. Ik had er afgelopen jaar drie willen lopen (eentje met Hemelvaart, Apeldoorn begin juli en Schoorl in oktober), maar die gingen allemaal niet door.
In maart is de 35 (normaal 30, maar nu mag je ook een rondje over het circuit <3 ) van Zandvoort. Die zou ik ook graag lopen, maar daar heb ik helemaal een hard hoofd in.

Had dus afgelopen jaar de Elfsteden en de vierdaagse van Nijmegen willen lopen. Als de Elfsteden goed was gegaan, dan de vijftig in Nijmegen. Zit ook beetje met vakanties aanvragen..... Dat moet ik vrij bijtijds doen.... Eigenlijk eind december al.... Maar ben nu naar een andere afdeling en dan is het altijd rommelig. Maar denk dat ik niet zo maar ga kunnen switchen qua week zeg maar.

De 30 van Zandvoort, in 2020 de 35, lijkt mij ook vroeg. De Egmond Wandelmarathon gaat ook al niet door...... Organisatie Rode kruis bloesemtocht heeft al aangegeven dat het niet door zal gaan en dat is april geloof ik..... Maar dat is ook echt een mega evenement

We gaan het wel zien. In de tussentijd maar rondjes vanuit huis.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:45

Hierbij een foto van onze nieuwjaarswandeling vandaag. :) Het was eh... nat. :')
Afbeelding

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:53

Mooi hoor de foto's met zonsondergang.
Lizard, indrukwekkend gebied met mooie foto's.

Alle andere foto's waren ook weer prachtig.

Gezellig met de pony's op stap <3 .Hilary,rondjes in huis lopen :D Ik loop ook heel veel in en rond de stallen,maar dan heb ik mijn tlf niet bij me. Die ligt op de plank voor de muziek,dus dan worden de stappen niet geteld.
Als ik werk (helaas nog steeds maar 2 dagen in de week) kom ik ruim aan de 10.000

Sneeuw is best leuk,maar nu wordt het door het bos wandelen wel een stuk zwaarder :(

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:56

Altijd leuk wandelen met paard of pony. Deed ik ook regelmatig toen ik m'n paard nog had.

Sneeuw is inderdaad mooi, maar het loopt wel een stuk zwaarder ja.

Ik was vanmorgen een rondje wandelen bij Brielle. Het was echt schitterend met de mist en opkomende zon. Duurde niet heel lang want al snel kreeg ik een bui over me heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:15

Schitterend Faringo!
Die reflectie van die bomen ook. Heel mooi.

Ik heb de eerste 5,5 km erop zitten. Was lekker, maar druk. Veel stellen die hun jonge gilkinderen kwamen uitlaten in de natuur, dus mijn kans op reeën was bij aankomst al verkeken. Wel veel verse beversporen gezien.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:28

Hele mooie foto's.

Vandaag even niet wandelen mijn energiepotje is laag, gisteren was de hele dag bij mijn schoonouders iets te vermoeiend.
Heb Mando al gedaan dus nu in de relax modus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:29

Faringo wat een schitterende foto's, tjonge tjonge hoe krijg je het voor elkaar <3
Goof fijn alweer 5,5 km gewandeld. Gaat de goede kant op!

Vandaag heb ik 2,5 uur gewandeld en echt ver en speciaal, zo speciaal en het was zo gaaf dat ik jullie uitnodig om met mij mee te lopen <3 . In feite heb ik 3 wandelingen gemaakt:
1. de wandeling van vandaag→ zo prachtig;
2. het betrof een route die ik 1x per jaar met Hercule deed→ was een grote route
3. het was een route die ik 1x met manlief op Hercule en ik op Polie deed en bij de laatste 2 horen 2 bijzondere herinneringen die ik hier zal neerzetten want draaide toen allemaal om:
HERCULE <3

Afbeelding

Afbeelding

Met Hercule reed ik 6 jaar geleden ongeveer hier voor een grote buitenrit en opeens toen we de bocht om kwamen zaten we in een heuse filmset. :oo Grote vrachtwagens, mannen en vrouwen in middeleeuwse kleding, over al camera's, het was een horen en zien dat je verging. Wij stopten rustig totdat de regisseur naar ons toe kwam met "merde→ dat had hij eerder moeten weten dat er zo'n mooi paard in de buurt was, want die had hij goed kunnen gebruiken voor op de set, maar als we 5 minuten wilden wachten dan konden we erdoor want dan waren ze klaar". Na 10 minuten kwam hij terug (Hercule pauzeert graag en vond het rete interessant allemaal net als ik) met de woorden dat hij een smal paadje voor ons had gemaakt. Dus voetje voor voetje zeer voorzichtig na commando "voorzichtig Cuul, let op" stapte Hercule op dat nauwe weggetje langs al die rare obstakels zonder ook maar iets te raken of op ook maar een kabel te trappen, naar de Dolmen die hier in de middle of nowere aanwezig zijn in het bos en dus die dag diende als filmlocatie. Toppertje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit huisje/ schuur staat langzaam te vergaan op een prachtige locatie midden in het bos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto hieronder is een foto dat een paadje is langs het pad waar ik vandaag liep en indertijd reed met Polie en manlief op Hercule. Nu staat het onder water→ zie de grote plas. Manlief wilde eens wat uitproberen en stuurde jaren geleden Hercule dit paadje op. En voor dat hij er erg in had, zakte hij tot boven aan het zadel in der leem met Hercule :oo
Snel had hij zijn voeten naast hem op het zadel gezet en streng zei hij tegen Hercule: "voorwaarts". En met onverstoorbare gezichten ploegden deze twee mannen zich een weg , paar honderd meter door het leem, en Hercule most zijn hoofd extra hoog optillen om te voorkomen dat zijn snoet in de leem terecht kwam. Het leek alsof het de normaalste zaak van de wereld was, dus Polie en ik liepen op het pad ernaast mee, terwijl ik huilde van het lachen _O- _O- . Ik heb zo vreselijk gelachen, echt niet normaal om die twee mannen van mij.
Enfin op het einde, zegt manlief verschrikt: "Pien hij luistert niet meer, wat doet hij nu". "Laat maar gaan schatje, komt goed" want Hercule ploegde zich daar waar het kon een weg naar mij en Polie toe die op hem stonden te wachten, en legden over Polie heen zijn lieve hoofd met de twinkelende ogen in mijn uitnodigende armen om een zeer speciale HErcule knuffel te komen halen die alleen voor zeer speciale gelegenheden daar was voor hem. Hij wist dat hij het heel erg goed gedaan had :+: Toen we verder reden zei onervaren manlief: "dat was niet verkeerd hé Pien van HErcule" _O- waarop ik weer schaterde van de lach en zei: "lieverds, jullie hebben het beiden heel erg goed gedaan en liefje je hebt goud onder je kont, want dit had met een paniekpaard heel anders kunnen aflopen".
Afbeelding

Oeps het wandelpad staat wel heel erg onder water van al het regenen hier. Wat nu?
Afbeelding

Gelukkig hebben lieve mensen een bruggetje gemaakt. Alleen de houtjes liggen niet allemaal goed vast dus met "desolée"→ sorry, richting mijn knietjes ben ik als een hondje op handen en voeten over het bruggetje gegaan _O-
Afbeelding

Dit schuurtje is onlangs gekocht. Ik ben benieuwd wat het wordt.
Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:19

Wat een mooi verslag Pien! Mooi om te lezen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:38

Faringo, wat een gave fotos. Die bui vanochtend was niet mis idd

Pien, ook super mooie fotos :D

Wij zijn ook weer een rondje geweest, 8,6 km. Dus deze week ruim 16 km gelopen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:46

Gaaf Pien! Dat bruggetje :') Doodeng

Dilan, mooi daar!

Ik heb continu het gevoel dat het zondag is vandaag, beetje de dag kwijt haha. Komende week wil ik een rondje bij Amerongen gaan lopen, mits het droog is. Een beetje miezer vind ik geen ramp, maar ik hoef geen stortbui over me heen :D Laatst ook mega goedkope schoenen en sportleggings gekocht bij Decathlon. Kwam vandaag binnen! Dit soort schoenen gebruik ik voor wandelen en sporten (indoor, fitness). De broeken zijn ook ideaal om mee te wandelen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:48

Prachtig, Faringo! Ik baal nu dat ik vanmorgen tot half 11 op m'n nest ben blijven liggen. :')

Pien: Wat een leuk verslag, en mooie foto's! :D Dat verhaal van Hercule en je man. _O-
Die foto die ik gisteren postte was ook van een ondergelopen pad, alleen daar lag geen bruggetje, dus m'n vader en ik hebben ons door de doornstruiken en balancerend op wat dikke takken een weg moeten banen door de struiken. Ik ook lekker bijdehand met m'n camera in de hand, want wie gebruikt er nou een schouderstrap? :')

Dilan: Tof, waar is dat?

Ghostattack: Amerongen wil ik binnenkort ook een keertje heen! :))
Sportleggings draag ik meestal ook voor meer serieuze wandeltochten, die vind ik heel fijn. :j Vooral omdat ik er ook makkelijk m'n waterproofs overheen kan dragen als dat nodig is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:49

Is dat niet koud in de winter? (Ik ben een koukleum hoor ..) en hier kan je gewoon niet zonder regenlaarzen lopen. :')

@dilan93 is jou eerste foto een kunstwerk?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:52

Wat een mooi verslag Pien. Volgende keer een foto hoor als je over dat bruggetje kruipt :))

Mooie foto's Dylan. Is dat bij Bergen op zoom in de buurt? Volgens mij ben ik die toren wel eens opgeklommen.

Ik heb verschillende wandelbroeken van de decathlon, zitten ook heerlijk. Legging nog nooit mee gelopen. Ga ik een keer proberen als het weer wat warmer wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:52

Ik krijg het heel snel warm als ik in beweging ben. Vorig jaar stond ik op nieuwjaarsdag op een berg in Wales. In een singlet en een sportlegging. :')
Om m'n bovenlichaam heb ik wel altijd een aantal lagen, maar om m'n benen heb ik het niet nodig. Mocht ik het onverhoopt toch koud krijgen, dan trek ik dus ook m'n waterproofs aan, want die heb ik standaard in m'n wandeltas zitten (onder het mom van: slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel. :)) ) En m'n voeten moeten het doen met m'n Five Fingers, hoewel ik wel een zachtjes aan op zoek ben naar wat meer winterproof exemplaren. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:53

Dilan mooi hoor. Lijkt me een leuk rondje.

Ghostattack→ op die schoenen zou ik niet meer kunnen lopen. Ik vind ze wel erg leuk.

Ghostattack schreef:
VOnd ik ook, vandaar dat ik er op handen en voeten overheen ging. Gelukkig maar want teveel balkjes lagen los en er kwam er ook eentje omhoog, maar omdat ik als een hondje liep maakte het niets uit.

Mkango schreef:
ik hebben ons door de doornstruiken en balancerend op wat dikke takken een weg moeten banen door de struiken. Ik ook lekker bijdehand met m'n camera in de hand, want wie gebruikt er nou een schouderstrap?
_O- Heerlijk beschreven en ik zie het helemaal voor me. En toch hou ik daarvan. Een beetje avontuur en vaak zeg ik dan onderweg→ "adventure" en dan zien we wel waar het schip strandt.
Mkango schreef:
Prachtig, Faringo! Ik baal nu dat ik vanmorgen tot half 11 op m'n nest ben blijven liggen
Deze slaan alles ook die foto's. LIjkt wel een landschap portret van de oude Hollandsche meesters

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:54

Ik heb het niet zo snel koud eigenlijk :+ Maar ik draag ook een halflange jas, dus dat scheelt ook wel. Als ik echt het bos in ga met nattigheid, dan trek ik wel mijn winterlaarzen aan. Die wandelschoenen zijn alles behalve waterproof namelijk :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:55

Haha en het was toch echt gewoon mikken en klikken die foto's. Was erg fotogeniek weer. Hopelijk morgenochtend weer want dan staat er 15km op de planning.

Ik heb het vaak op m'n benen wel snel koud daarom nu nog lekker in m'n gevoerde broek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:01

pien_2010 schreef:
Dilan mooi hoor. Lijkt me een leuk rondje.

Ghostattack→ op die schoenen zou ik niet meer kunnen lopen. Ik vind ze wel erg leuk.

Ghostattack schreef:
VOnd ik ook, vandaar dat ik er op handen en voeten overheen ging. Gelukkig maar want teveel balkjes lagen los en er kwam er ook eentje omhoog, maar omdat ik als een hondje liep maakte het niets uit.

Mkango schreef:
ik hebben ons door de doornstruiken en balancerend op wat dikke takken een weg moeten banen door de struiken. Ik ook lekker bijdehand met m'n camera in de hand, want wie gebruikt er nou een schouderstrap?
_O- Heerlijk beschreven en ik zie het helemaal voor me. En toch hou ik daarvan. Een beetje avontuur en vaak zeg ik dan onderweg→ "adventure" en dan zien we wel waar het schip strandt.
Mkango schreef:
Prachtig, Faringo! Ik baal nu dat ik vanmorgen tot half 11 op m'n nest ben blijven liggen
Deze slaan alles ook die foto's. LIjkt wel een landschap portret van de oude Hollandsche meesters
Ja... Mijn ouders wonen dus letterlijk op nog geen vijf minuten lopen van waar die laatste foto genomen is. :)) Maar ik lag dus nog onder de klamme lappen.

Van ons avontuur is overigens wel beeldmateriaal:
Afbeelding
(Was niet zo'n intensieve wandeling, dus gewoon in spijkerbroek en winterjas. Mét Shiraz die half uit m'n cameratas bungelt uiteraard. :)) ) Ik houd er ook van! Zeker hier in de buurt kan er toch niets gebeuren, behalve een nat pak. We liepen ook langs de mountain bike trail bij de Maasvlakte, dat was ook lekker glibberen en glijden. :)) In de Lakes bijvoorbeeld hield ik wel in de gaten dat ik altijd nog een mogelijkheid had om om te keren en terug te lopen, mocht ik ergens terechtkomen waar ik toch niet langs of over durfde. Was een tip van een vriendin die ook veel wandelt en hiket. In zo'n gebied wil je niet het risico lopen dat je oververmoeid raakt, of uitdroogt o.i.d.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:05

Dat is wel een uitdagend oversteekje zo. Wat leuk dat je ouders in de buurt van de laatste foto wonen. Waar bij de maasvlakte heb je gewandeld. De kant van de slufter?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:07

Ghostattack, ik ben ook de dagen kwijt :+
Altijd leuk, nieuwe sportkleding :D

Mkango, dit is bij Bergen op Zoom, de heide :)
Uitdaging tijdens je wandeling zo te zien :D

Lena, het is idd een kunstwerk, maar je mag er ook op. 125 treden zijn het, dacht ik. Hebben vriendlief en ik niet gedaan vandaag :')

Faringo, is idd Bergen op Zoom :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:08

<3 prachtig gewaagd oversteekje.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:12

Faringo, jammer van de regenbui, maar... gelukkig hebben we de foto's nog :)

Pien, ik lig in een deuk hier _O- Ik zie je zo gaan over dat bruggetje, wel lief dat ie er ligt :j

Oh das wel een uitdagend oversteekje, Mkango :=

Wij gingen vandaag naar Loon op Zand voor 20 km. De route heette heel toepasselijk 'Struinen door de Brabantse Sahara', maar op sommige stukken kon je 'struinen' wel vervangen door 'ploeteren'. Maar we gaan zeker nog een keer terug; er blijkt daar een mooi knooppuntennetwerk van wandelpaden te liggen, dus das makkelijk om zelf een rondje uit te zetten.

Zand...
Afbeelding

...zand...
Afbeelding

Meertje dat dienst kan doen als ijsbaan; in het midden ligt een eilandje, dus je kan rondjes schaatsen.
Afbeelding

Iemand een idee wat dit voor vreemds is? Ziet er uit als ehh tja, gepapiermacheede kots?
Afbeelding

Deze ziet er ook niet bijzonder smakelijk uit, maar wel knapper dan die op de foto hierboven. Geen idee wat het is, overigens.
Afbeelding

... en nog wat zand om het af te leren
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:16

Wauw.
Wat een mooie foto's van iedereen.
En van Pien een mooi verslag. :)