Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kay_CMoll

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:53

Bedankt! Ga ik vanavond meteen eens bekijken. (op't werk kan ik geen youtube filmpjes bekijken..) Push-ups zijn juist de meest moeilijk dingen die er bestaan 8)7

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:55

Push ups kan je in verschillende niveau's doen hè. Als je nu moeite hebt met een volledige plank houding kan je het beste vanuit je knieën beginnen.
Heb je gewichten?

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:51

MadelonSunny: Ik ken dat gevoel dat het moeilijk is om terug te beginnen. Ik probeer het nu alweer een tijdje maar het ritme van het iedere dag te doen komt maar niet terug.. Maar we zetten toch de stap om het terug te proberen, iedere workout is er eentje :)

Rainbow8: Het lijkt mij superleuk om gewoon vlak bij huis in een sloot te kunnen gaan zwemmen :D Ik hou heel erg van zwemmen, maar alleen is maar alleen waardoor het er eigenlijk helemaal niet vaak van komt

Secricible: Ik doe meestal de workouts van Jillian eigenlijk, ooit werd hier gesproken over een Beachbabe, dat was een abs workout van 15min, die deed ik ook erg graag maar ik kan het filmpje niet meer terugvinden.. Het filmpje dat jij gepost hebt wil ik binnenkort ook eens uitproberen!

Ik heb de voorbije dagen echt geen zin gehad gewoon in een workout, geen idee hoe het komt, maar ik heb het even gelaten voor wat het was.. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik weer echt leuk vind EN waar een schema aan vast hangt, nog even verder zoeken dus! Omdat ik vandaag dus geen zin had om verder te gaan met Ripped waar ik eigenlijk mee bezig was, heb ik even de cardio kickbox gedaan. Deze vond ik nog wel leuk om te doen, minder vermoeiend dan heel wat andere cardio workouts, maar ideaal voor dagen waarop je even een workout wil doen en je niet veel zin of tijd hebt vind ik :p Nu proberen vandaag nog netjes te eten en drinken, want ik ga met een vriendin naar stad vanmiddag…

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:04

Ls je iets met een schema zoekt moet je even googlen op de stronger workout, die hebben ook een schema. Voor iedere dag ook een motivatiefilmpje. Haha. Die heb ik gisteren dus gedaan, vond het erg zwaar, maar duurt maar heel kort dus dat is wel lekker. Die beach babe vond ik echt helemaal niks, dus daar ben ik mee gestopt.
Rainbow: toen ik begon kon ik net 1 minuut hardlopen, dus ben al heel tevreden met mezelf, haha!

Even kijken waar ik vandaag aan toe kom, poetshulp is er vanochtend, wil vanmiddag nog naar oma en vanmiddag is opa weer hier om te eten, dus lekker druk :p
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-09-14 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:07

AnimalCare9, ik moest er toen ook in komen met een vastgelegd programma. Heb toen een programma van een maand lang gevolgd waar ook veel verschillende stijlen in voorkomen en sindsdien is het geen probleem meer om zelfstandig iedere dag te sporten. Het staat nog steeds in mijn mail dus als je interesse hebt wil ik het wel sturen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:07

Ik heb iig zeker interesse niniane, ik stuur je een pb :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:19

PB verzonden! :)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:58

ik doe de push-ups al vanuit de knie := Ik heb gewichtjes, maar die wegen maar 0.5kg. Weet niet of dat genoeg is? :-) Bij sommige oefeningen zijn ze echt te licht, maar bij anderen (wanneer je squad doet met armen in 90 graden en dan strekken, of bij de side lunges wanneer je je armen op ooghoogte moet brengen) zijn ze echt loodzwaar :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:44

0,5 is prima om mee te beginnen en voor oefeningen waarbij je niet te zwaar moet gaan. Snelle oefeningen + zware gewichten is niet altijd even best voor je lichaam. Je moet immers de correcte houding weten te behouden. Hoe langer je gewichten ook vasthoudt, hoe zwaarder het voor je armen voelt. Ik doe regelmatig barre met 0,5kg en aan het einde voel je het echt goed in je armen.

Maar als je echt verschil en definitie wilt gaan zien raad ik wel aan om zwaarder te gaan en te combineren met licht en zwaar.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:08

Ik voel me zielig :+ .... Ben net bij de TA geweest (3 gaatjes gevuld) en ik heb nu zo'n ontzettende pijn in m'n mond ondanks een zware verdoving... Dat ik het gehups en gespring van 30DS gewoon niet aandurf... Voel me nu stom, want heb gelijk het gevoel dat ik faal ofzo....

AnimalCare9 schreef:
Rainbow8: Het lijkt mij superleuk om gewoon vlak bij huis in een sloot te kunnen gaan zwemmen :D Ik hou heel erg van zwemmen, maar alleen is maar alleen waardoor het er eigenlijk helemaal niet vaak van komt

De sloot komt uit op een meer van 80ha, maar daar durf ik ook niet alleen te zwemmen ivm evt kramp.... En als je gaat zwemmen in het zwembad, dan leer je al snel mensen kennen en ben je niet meer alleen.... :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:23

Luisteren naar je lijf rainbow! Jg kan het natuurlijk altijd proberen en kijken wat er gebeurt, maar als je het niet aandurft niet doen.
Ik heb vandaag helemaal niks gedaan, behalve een klein beetje gefietst... Straks hog maar op de loopband als de mannen voetbal kijken, lol!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:35

Heb toch net nog een poging ondernomen... maar al bij de warming-up tijdens de jumping-jacks ging het al mis... m'n hoofd ging bonken en nu zijn m'n rechter boven- en onderkaak nog pijnlijker... nu maar slapen en zien we morgen wel weer verder...

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:41

Secricible: Oh ok dan zal ik dat eens opzoeken, misschien is dat iets voor mij! Kort vind ik meestal ideaal :p

Niniane: Ik ben zeker geïnteresseerd, zeker omdat het met variatie is! Ik zal je een pb sturen, dankjewel! :)

Rainbow: Let maar wat op, ik kan me voorstellen dat het niet ideaal is om te gaan springen met pijnlijke tanden! Hopelijk is het vandaag al wat beter ;)

Vandaag even een BodyBalance les volgen hier in de sportschool, ik ben eens benieuwd! Misschien dat we daarna nog wat toestellen doen en anders probeer ik thuis nog even een workout te doen, afhankelijk van hoeveel tijd er is..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:34

Pas na de middag is de pijn overgegaan in zeurpijn en pas net zo goed als weg... Vandaag wel weer iets verder gezwommen en 30DS gedaan. Ik zou eigenlijk pas zondag gaan meten, maar kon het niet laten en m'n taille gemeten... -9cm *\o/*. De rest meet ik zondag pas. Ben echt wel trots op mezelf *\o/*

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:51

Gefeliciteerd!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:54

Oh wow super goed!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:01

Kijk, dat gaat de goede kant op! Complimenten!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:23

Moet ik wel zeggen dat ik in de vakantie +5kg en +29cm ben aangekomen.Wat er snel bij komt, gaat er meestal ook weer snel af (hoop ik)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:28

Meet je wel steeds op hetzelfde moment? 29cm klinkt naar mijn idee als echt... Heel veel...

Ik heb nu 2x die stronger workouts gedaan. Vind het leuk als afwisseling, maar vind JM opzich leuker... Dus hierna ga ik daar weer mee verder. Bet nig ff hardgelopen, jammer dat het zo bloedheet is op de kamer met de loopband, na 20 minuten druip ik van het zweet, en dan loop ik niet eens zo heel hard...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:45

Ik meet op zondagochtend als ik net wakker ben en ik beneden kom om te ontbijten. Dan meet ik: nek, borsten, borst, bovenarm, taille, heupen, billen, bovenbenen en kuiten. Dan kijk ik naar het verschil en dat is wat ik aangekomen ben of afgevallen ben... dus het totaalplaatje. Normaal heb ik best een beweeglijk leven, maar als ik vakantie heb/op vakantie ben.... dan is het zodra de 5 in de klok zit aan de borrel en lekkere hapjes/snackjes/snoepjes/koeken en voor de rest op m'n gat zitten of liggen lezen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:50

Prfffft, spierpijn |(
Morgen maar eens eruit sporten die spierpijn. Mijn borsten, schouders, prfffffft

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:47

Even wat vraagjes over de storger workouts van de vorige blz: Voor hoeveel dagen in de week zijn deze ontworpen? Zit hier ook een schema bij? En moet je steeds dezelfde doen of is er ook afwisseling?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:53

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:13

secricible schreef:
http://www.livestrong.com/blog/10-free- ... r-stronger

Hier staan alle antwoorden :) 6dgn per week met iedere dag een workout en een motivatiefilmpje in de eerste week. Er zijn 5 verschillende ofzo

Dat ziet er ook wel interessant uit, momenteel ben ik bezig met het schema dat Niniane doorstuurde, maar erna kan ik misschien met dit aan de slag!
Heb je nog spierpijn? :p

Rainbow, 9cm is goed hé! Proficiat! :D

Ik heb net even mijn buikspieren aan het werk gezet, dat was al eventjes geleden dus ik zal ze morgen wel voelen, maar dat wil zeggen dat er gewerkt is zeker :p

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:45

Hoe bevalt het schema je AnimalCare?