[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:25

Welkom Mandy!
Misschien kun je wat meer vertellen over hoe je probeert af te vallen...?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:28

Hoooi Mandy! :wave:

Wat achtergrond info is misschien wel handig ja

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:30

Natuurlijk wel zo makkelijk voor jullie haha

Ik ben 24 jaar 1.69 lang en weeg 79 kg.

Ik ben heel gek op chips en snoep dus dat heb ik eerst maar eens de deur uit gegooid.

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met pindakaas of hagelslag
tussendoor: 2 sinaasappels of mandarijnen
Lunch 2 bruine boterhammen met kaas pindakaas o.i.d.
tussendoor meestal een kippensoepje(alleen de boullion)
Avondeten wat de pot schaft. altijd vlees gekookte aardappels en groente.
Savonds nog een aantal soepstengels als snack zeg maar.

Ongeveer kom ik uit op 1500 calorieen

Verder ben ik werkloos momenteel dus zit ik veel thuis. ik rijd wel dagelijks paard. meestal 1 per dag soms 2 per dag. ik laat de hond 2x per dag uit en fiets ook van en naar stal heen en terug is dit een half uur. als ik t paard uit de wei moet halen ben ik een half uur aan t wandelen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:36

Mandy,
kunnen we samen gaan vechten tegen vet,
ik ben even lang en weeg 1 kg minder.
ook nog geen r**t afgevallen,

alleen rijd ik niet iedere dag paard,
wel iedere dag 30 min door moeilijk terrein lopen en 30 min gewoon

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:38

Hmmzz wat is jou manier van afvallen?
Ik weeg me 1x per week op de wii balancebord en op n echte weegschaal. maar het is helaas ijdele hoop.
hardlopen ben ik niet voor in de wieg gelegd dan lig ik met n half uur op de eerste hulp met kapotte enkels.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:40

mandy,
hardlopen is voor mij ook geen optie,
maar mijn manier van afvallen is net zo hopeloos,

Voor ik begon at ik veel vet, veel chips en sausijzenbroodjes en veel friet,
nu eet ik meer fruit, minder vet en beweeg ik meer.
en toch gaat er niks vanaf :+

mijn lijf houd me voor de gek

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:47

Welkom Mandy! hoeveel wil je eigenlijk afvallen?

Ik stond vanochtend op de weegschaal en wat zei de weegschaal tegen mij: -4 KG!!! JEEH :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:49

uhmm volgens de bmi meter moet ik uitkomen op 65 kilo dus dat is 14 kg best n hoop

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:51

mandy, ik wil ook 17 kg afvallen,
dat ik op ongeveer 60 uitkom. dus samen vechten we verder :=

ik had gisteren het gevoel dat ik smallere benen had, paste in mijn broek met een duikpak er nog onder,
terwijl ik die broek eerst nouwelijks aankreeg

moeders reactie: JIJ? AFGEVALLEN? HAA!!! echt niet, je bent nog net zo dik, misschein zelfs dikker!
verbaasd me dat die broek nog niet gescheurd is

-:(-

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:51

Dame23 schreef:
Welkom Mandy! hoeveel wil je eigenlijk afvallen?

Ik stond vanochtend op de weegschaal en wat zei de weegschaal tegen mij: -4 KG!!! JEEH :D

whoopwhoop! *\o/*

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:52

deviltjh schreef:
mandy, ik wil ook 17 kg afvallen,
dat ik op ongeveer 60 uitkom. dus samen vechten we verder :=

ik had gisteren het gevoel dat ik smallere benen had, paste in mijn broek met een duikpak er nog onder,
terwijl ik die broek eerst nouwelijks aankreeg

moeders reactie: JIJ? AFGEVALLEN? HAA!!! echt niet, je bent nog net zo dik, misschein zelfs dikker!
verbaasd me dat die broek nog niet gescheurd is

-:(-

Dat is best een banketstaaf opmerking! Hoe was het duiken? Dat had je lang niet meer gedaan he?!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:53

@dame jij bent goed bezig.

Ja Devil we gaan samen vechten tegen de kilo's en tegen de ouders want die van mij zeggen telkens als ik wat nets aantrek. Ohh dat kun je echt niet hebben hoor daar ben je veel te dik voor

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:55

Ja, ik kon haar wel schieten, mijn moeder is hartstikke mager, heeft zelfs ondergewicht,
maar heb de genen van pap over genomen, en dan word ik echt pissig als ik zo mijn best doe :(

het duiken was super!
zelfs na 10 jaar zwom ik zo weg, 3 x gewonnen met kruisje bolletje onder water,
constructie gebouwd van plastic en ik ben zelfs iemand van bokt tegen gekomen die ik de zaterdag ervoor op de fotomeeting had ontmoet!

nu hebben we afgesproken om binnenkort te gaan zwemmen samen, dus nog meer beweging :D

mandy,
ook al zo'n heerlijke ouders? pap zegt er gelukkig niks van, maar mam veracht mijn blubberbuik

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:57

Ja mijn moeder ook. heeft maatje M is 54 maar lijkt zwanger door t hangbuikje. En dan klagen dat ik slecht eet terwijl ze zelf maar 4x per week kookt en de rest puur ongezond is gaat n liter remia in de week doorheen overal jus op meerdere malen chips in de week waar dan ook mayonaise bij moet. pfff

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:00

kun je dan niet met je mam overleggen dat ze minder vet kookt?
wij eten met avond eten altijd best gezond, pap kan niet goed tegen dat vet,
eten altijd yoghurt mayo en vlees waar minder vet in zit.

mam had me gisteren een choco muffin gekocht,
speciaal voor mij,
hmmm, jij wou toch dat ik afviel?
ja maar ik wil je belonen voor je harde werk...
maar je noemde me toestraks nog dik?
ja maar voor het zwemmen!

>;) :roll:

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:06

Nee daar trapt ze helaas niet in.

Zijn er mensen die denken dat ik een aanpassing moet doen in mijn voeding o.i.d.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:06

uhh ja das niet zo handig nee! Ik beloon mezelf eigenlijk niet meer, kan wel heel erg voldaan zijn van het hardlopen, dat is dan dubbel beloning zeg maar. En een lekker gevoel en meehelpend aan het afvallen.
Ik heb 2 weken terug wel 2 nagellakjes gekocht omdat ik zo blij was dat het goed ging met afvallen, maar zoals eerder mezelf echt belonen met eten doe ik gelukkig niet meer.

Ik woon niet meer thuis, dus dat maakt het voor mij wel een stuk gemakkelijker.
Mijn moeder is 10 jaar geleden enorm veel afgevallen met de Ladyline. en ze probeerd me vaak wel goed bedoeld advies te geven, dus dat is wel erg lief. Maar sommige dingen die mijn dietiste zegt, kunnen er bij haar niet in en dan probeerd ze toch haar dingetjes door te drukken... Heb dus wel duidelijk gemaakt dat ik best geloof dat dat voor haar heeft gewerkt, maar dat ik liever de richtlijnen van de dietiste aanhoudt. Als je 10 verschillende richtlijnen door elkaar gaat gebruiken is dat denk ik niet effectief.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:07

Ik begin maandag trouwens met een nieuwe baan. dus vind dat ik wel mag shoppen zo.
Denk dat ik zo eerst maar even richting de stad ga. en vanavond laat nog ga rijden.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:16

Mandy schreef:

Ik ben heel gek op chips en snoep dus dat heb ik eerst maar eens de deur uit gegooid.

Verder ben ik werkloos momenteel dus zit ik veel thuis. ik rijd wel dagelijks paard. meestal 1 per dag soms 2 per dag. ik laat de hond 2x per dag uit en fiets ook van en naar stal heen en terug is dit een half uur. als ik t paard uit de wei moet halen ben ik een half uur aan t wandelen.

Pindakaas zou ik echt bewaren voor wanneer je het nodig hebt, want je krijgt er energie en zo van maar het is wel heel vet. Er zijn veel alternatieve magere dingen als beleg, zoals kipfilet en jam.
Bruine boterhammen vullen inderdaad wel goed.
Misschien schep je (onbewust) veel aardappelen op? Daar zit ook veel in. Niet dat dat erg is wanneer je op gewicht wilt blijven.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:20

nee ik ben niet gek op aardappelen ik eet ze echt omdat het moet. meestal 1 a 1.5 aardappel. ik ga vanaf nu de pindakaas gewoon laten staan. zal straks ff naar de supermarkt gaan en mager beleg gaan halen.

Ik heb het trouwens wel telkens koud nu hebben jullie daar ook last van?
Laatst bijgewerkt door Mandy op 21-02-13 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:21

Mandy schreef:

Ik denk dat je wel redelijk goed zit al.
De bruine boterhammen zijn die volkoren?
Je zou je smeersel eventueel kunnen vervangen voor mager vlles beleg of 20+ kaas. Dat scheelt al wat in vet en suikers.
Je zou bij je ontbijt en lunch wat rauwkost kunnen eten. Bevat vocht, vezels, mineralen en vitaminen en helpen mee aan je verbranding. Ipv een broodmaaltijd als ontbij of lunch zou je ook een magere yochurt met muesli kunnen pakken en daar bijv. een appel of sinaasappel in stukjes overheen doen. Voor de afwisseling.
Ik zou savonds de soepstengels weglaten en vervangen door niets, of eventueel wat te drinken, thee ofzo.
Hoe is je drinkgedrag? Kom je aan de 2 liter per dag? Thee en water of ook frisdrank?
Savonds eten, is denk ik wel prima. Als je een mix hebt van koolhydraten, eiwitten en groente zit je altijd wel goed.
Beweging is denk ik ook wel voldoende. Als je langer dan 20 min. wandeld of fietst wordt volgens mij je vetverbanding aangesproken. Je ademhaling moet dan wel wat verhoogd zijn maar je moet er niet van buitenadem raken. (beetje zwart-wit)

Proficiat met je nieuwe baan!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:23

Wat een rare opmerkingen uit jullie gezin. Apart hoor, die van mij doen nooit zo. Mijn vader dringt er juist op aan dat ik gezond & genoeg moet blijven eten, en mijn moeder is hier ook erg streng in. Verder geven ze veel steun. En van me broer krijg ik veel complimentjes. :')
Ik heb het ook veel kouder dan vroeger, maar ach, heb een dikke winddichte jas voor buiten.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:25

@wollie. Inderdaad ga ik de pindakaas vervangen. ik eet fijn volkoren brood.
Uhm vervangen door yogurt gaat denk ik niet werken dan blijf ik honger houden en vind musli erg vies.
Ik drink eigenlijk de hele dag thee. af en toe als we op visite zijn oid een glaasje cola. Of ik precies aan 2 liter kom heb ik geen idee van ik heb nu in ieder geval in 2 uur al 3 glazen thee op. zal es ff kijken hoeveel er in een glas kan

EDIt: 200 ml per glas thee

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:36

Bah, wat naar, die opmerkingen van de ouders! Ik schrik daar echt van! Kan ook wel op een andere manier.
'moeders reactie: JIJ? AFGEVALLEN? HAA!!! echt niet, je bent nog net zo dik, misschein zelfs dikker!
verbaasd me dat die broek nog niet gescheurd is'
Ik hoop dat je je hierdoor niet laat kisten, want je kreeg die broek wel aan! Dat moet juist een euforisch gevoel geven. Ik hoop dat er anderen uit je directe omgeving zijn die wel enthousiast voor je zijn.

Mandy, ik denk dat hagelslag ook niet zo verstandig is. Ik eet graag light jam (van Hero of van de Lidl), misschien ook iets voor jou? Of dat je alleen op zaterdag een boterham met hagelslag mag. Yoghurt als ontbijt kan ik trouwens ook niet verdragen, dan krijg ik heel snel honger en mijn euh maag-darmstelsel wordt boos :o

Ik ben zomaar een kilo lichter dan eergisteren :O Ondanks die ongewenste oranjekoek ^^ (Die ik overigens de volgende keer toch af zal slaan! Ik wil anderen te veel tevreden houden..)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:38

Zoals ik al zei denk ik dat je al een heel gedeelte op weg bent! Komt goed! :D en drinken klinkt ook prima.

Ik hield zelf ook niet zo van yochurt met muesli, maar ik eet het 3 keer in de week, als ik sochtends wat meer tijd heb, puur als afwisseling, dus dat i nog te doen. Maar als je het je keel niet efkrijgt dan inderdaad niet doen!

woeiii! Paardenbloemp! goed joh! weer een kilo dichter bij je doel!