[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:47

Dropsleutel, kan je jammer genoeg niet helpen :(:) ken niets van pijnstillers en die pijn overleefde ik altijd 'gewoon' of met een kruik of buik masseren.

Ik heb ook een cup besteld en hij komt straks toe *\o/*
Speciaal nieuw model dat hier al aangehaald is: http://www.intimina.com/en/lily_cups
De compact.

Ben echt benieuwd, lijkt me super handig.
Voor mensen die interesse hebben wil ik wel foto's maken of unboxing doen. Kwestie van cups wat populairder te maken ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:03

Dropsleutel schreef:
Ik ben gisteren (onverwachts) weer ongesteld geworden met daarbij brute buikpijn. Normaal heb ik nooit klachten maar nu is het niet normaal. Ik werd vannacht ook wakker door de pijn en kwam niet meer in slaap, en toen ik me bed uit kwam en rechtop ging staan kreeg ik vurige steken in me rug en als ik langer dan 3 minuten sta beginnen me benen te trillen en moet ik zitten door de rugpijn. 2 aspirines heb ik al genomen maar die lijken niet te werken. Iemand iets anders? Want dit is niet vol te houden zo erg. :\

Heb je pilletjes voor menstruatie pijn?? Ik heb er die 24 uur werken. Ze kunnen helpen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:57

Drawerlover, heb je die voorgeschreven gekregen door de huisarts?

Ik heb vanaf 1 week voor mijn ongesteldheid tot een week erna veel last van buikpijn en ben heel prikkelbaar. 3 van de 4 weken dus..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:03

linnnh schreef:
Drawerlover, heb je die voorgeschreven gekregen door de huisarts?

Ik heb vanaf 1 week voor mijn ongesteldheid tot een week erna veel last van buikpijn en ben heel prikkelbaar. 3 van de 4 weken dus..

Nee die kun je gewoon in de winkel kopen. Dat merk heeft ook pillen voor rugpijn. Alveve heten ze volgens mij. Zal straks even nakijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:06

Aleve fenimax is dat. Maar dan je net zo goed eigen merk naproxen kopen want dat is de werkzame stof ervan :j

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:49

Even een vraagje mischien dat meerdere bokkers dit hebben gehad...

Vorige maand is de inplanon verwijderd vanwege continu bloedingen, 5 minuten na verwijdering gelijk een (menstruatie) gekregen die netjes een paar dagen aanhield en daarna weer stopte zoals het hoort.

Nu had ik deze week weer moeten worden maar nog helemaal niets,
Wel last pijnllijke borsten al een paar dagen maar verder geen klachten oid en geen mensturatie >;)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:52

Wellicht is de boel wat van slag hormonaal waardoor je nu deze klachten hebt?

Ik heb de laatste tijd een klier in mijn linker borst die heel erg opzet vanaf 2 weken na mijn menstruatie tot de volgende menstruatie en dat doet zeer!! alsof er een grote blauwe plek zit! Het gaat wel zo goed als weg als de menstruatie voorbij is. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee? Ik slik geen pil en kan deze ook niet goed hebben.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:51

Dag dames, ik zit weer met een probleempje dat ik liever niet in het openbaar wil zetten.. Ik ben op zoek naar mensen die veel ervaring met de pil hebben, willen jullie mij alsjeblieft een PB´tje sturen? :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:29

Hoihoi
Ik zit ff ergens mee ik slik al van af me 14e de pil (ben nu 20)
Maar sinds een paar maanden als ik halverwege me strip ben dan heb ik ineens 1 dagje dat bruinige (ik noem het begin bloed menstruatie)
Nu is mijn vraag is die pil niet meer goed genoeg voor mij of heeft het andere redenen en moet ik ff langs de huisarts ermee ?
Gr

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:43

Iolanthe schreef:
Voor als er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb de MoonCup nu een week gebruikt en supertevreden! Echt, ik merk alleen maar voordelen :P
(Vuurneon, ontsmettingsalcohol heb ik gevonden in het Kruidvat :) )

Ik heb ook een tijdje zo'n cup geprobeerd (moet even zoeken welke het juist was).
Op zich ging het wel goed, enkel het verwijderen van dat ding was een hel!
Die rand dat eraan zit, om die er eerst uit te kijgen...Was geen pretje!
Heb jij daar geen probleem mee? Of ik doe iets fout...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:47

Nee, dat ging eigenlijk verrassend vlot :) Ik kan het vacuüm meestal breken door te knijpen in de onderkant van de cup, als dat niet lukt een beetje hoger. Het enige wat wel een beetje pijn deed bij mij, was wanneer de dikkere rand (dus het laatste wat naar buiten komt) moest passeren. Maar met een beetje samenknijpen en schuin houden vond ik het heel goed te doen :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:50

Iolanthe schreef:
Nee, dat ging eigenlijk verrassend vlot :) Ik kan het vacuüm meestal breken door te knijpen in de onderkant van de cup, als dat niet lukt een beetje hoger. Het enige wat wel een beetje pijn deed bij mij, was wanneer de dikkere rand (dus het laatste wat naar buiten komt) moest passeren. Maar met een beetje samenknijpen en schuin houden vond ik het heel goed te doen :)

Ja dat bedoel ik.
Die dikke rand.
Ik probeerde hem ook zo goed mogelijk samen te knijpen en schuin te houden, maar toch deed het ontzettend zeer.
En soms was ik zo onhandig dat hij weer open sprong...
Ik heb al gedacht om een andere cup te proberen, maar ze hebben vrijwel allemaal zo een 'rand'.
Ik heb het ondertussen maar opgegeven...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:54

Deze heeft geen zo'n rand :) http://www.intimina.com/eshop/index.php ... duct_id=99

Bij mij 'springt' hij niet echt open, hij is gewoon nog een beetje toegeknepen wanneer ik die er uit haal. Maar dat ding zit totáál nog niet vol na 8 uur, dus voor morsen ben ik echt niet bang eigenlijk :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:56

Deze heeft het inderdaad niet...
Misschien toch nog het proberen waard.
Voor de rest was ik er vrij tevreden over, maar ben toch terug overgestapt naar de vertrouwde tampons :p

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:57

Ik heb tampons nooit gemogen :brr: Dus ben heel blij met mijn cup :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:05

Iolanthe schreef:
Ik heb tampons nooit gemogen :brr: Dus ben heel blij met mijn cup :)

Mag ik vragen waarom?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:26

Dat ik tampons niet fijn vond? Ik ben er nooit gewend aan geraakt. Ik was elke keer in de stress dat ik dat touwtje zou kwijtspelen en dat ik toch nog zou lekken, waardoor ik ze eigenlijk veel te vroeg uithaalde, wat dan weer zeer deed. En ik merkte wel dat door het absorberen niet alles meer verder ging als normaal (na het gebruik van een tampon had ik soms een halve dag geen menstruatie).
En sowieso zijn cups beter voor het milieu en mijn portefeuille :D

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:32

Daar heb je gelijk in!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:39

Ik vind eigenlijk wel dat ze menstruatieproducten wel gratis mogen maken hoor.. Dat is toch iets waar vrouwen niets aan kunnen doen? De pil is toch ook gratis, dus zie niet in waarom dit niet kan :')

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:40

Snollygoster schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat ze menstruatieproducten wel gratis mogen maken hoor.. Dat is toch iets waar vrouwen niets aan kunnen doen? De pil is toch ook gratis, dus zie niet in waarom dit niet kan :')

+1 :')

Mag ik vragen hoe zo'n cup werkt? Ik bedoel, als je hem eruit haalt, als hij de hele dag gezeten hebt, waar leeg je hem dan bijvoorbeeld?

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:42

Dropsleutel:
je leegt hem in het toilet, spoelt hem schoon en brengt hem weer in.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:49

Heb al ff gezocht in het topic maar kon geen sluitende antwoorden vinden :=

Ik ben erg benieuwd naar de dames die de pil slikken, of ze deze doorslikken en waarom wel/niet?

Heb al vaak gehoord dat het niet ongezond is om door te slikken. Nu heb ik steeds een stopweek gehouden, maar nu toch bijna aan het einde van mijn 2de strip op rij vanwege een uitstap begin januari. Heb geen doorbraakbloedingen gehad, wel een tikje buikpijn maar absoluut niets ergs. Als ik ongesteld ben ben ik een dag niet aanspreekbaar, vreselijk veel buikpijn en geen enkele pijnstiller werkt... Dus doorslikken lijkt me wel fijn! Dus wat zijn volgens jullie de pro's en contra's? :-)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:10

Ik slik de pil door, had eerst na de 3 strips een stopweek, maar ga nu langer doorslikken.
Ik lig krom van de buikpijn 3 dagen lang, en daar heb ik echt geen zin meer in.
Soms heb ik een doorbraak bloeding, maar dit is eigenlijk maar zelden, en ook lang niet zo pijnlijk.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:15

@billionache, ik slik hem soms 1 extra weekje door, en laatst 2 weken, omdat het niet uitkwam.
Ik zie geen nadelen.
Het enige wat ik niet zo fijn vind is het idee dat je een doorbraak zou kunnen krijgen, wat mij niet bepaald aanspreekt :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:22

billionache schreef:
Heb al ff gezocht in het topic maar kon geen sluitende antwoorden vinden :=

Ik ben erg benieuwd naar de dames die de pil slikken, of ze deze doorslikken en waarom wel/niet?

Heb al vaak gehoord dat het niet ongezond is om door te slikken. Nu heb ik steeds een stopweek gehouden, maar nu toch bijna aan het einde van mijn 2de strip op rij vanwege een uitstap begin januari. Heb geen doorbraakbloedingen gehad, wel een tikje buikpijn maar absoluut niets ergs. Als ik ongesteld ben ben ik een dag niet aanspreekbaar, vreselijk veel buikpijn en geen enkele pijnstiller werkt... Dus doorslikken lijkt me wel fijn! Dus wat zijn volgens jullie de pro's en contra's? :-)

In de zomer slik ik altijd drie strips na elkaar door, gewoon kwestie dat ik met zo'n warm weer menstrueren echt niet zie zitten. Dat doe ik al vier jaar en heb geen lasten ondervonden. Soms wel eens een kleine doorbraak bloeding gehad, maar dat duurde nooit langer dan drie dagen. Wat wel eens kan gebeuren is dat je menstruatie dan tijdens je stopweek iets intenser kan zijn en langer kan duren.