Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:30

Onze fietsdragerd.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:58

Gave fiets, Noeps! Voor de kleur zou ik die hogere prijs ook niet neergeteld hebben :)

Ik was ook een hardloper en fiets nog maar een maandje. Ben meteen begonnen met een cursus voor wat basisvaardigheden (en fietsmaatjes :D ) en verder ben ik eerst maar eens wat kilometers gaan maken om mijn lijf te laten wennen. Uiteindelijk wil ook wel met schema's gaan trainen om wat sneller spierkracht en conditie op te bouwen :j

Doubtless

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:47

Ik train met het fietsen niet echt met een schema. Ik probeer duur en tempo af te wisselen & geniet er vooral heel veel van :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:50

Time2Tri en Doubtless, heel veel succes beide!! Tim2Tri, je hebt echt best nog wel veel trainingen op het programma staan deze week! Ik zou al gesloopt zijn voor de start :')

Je fiets is gaaf Noeps :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:58

De trainingsschema,s die ik krijg zijn natuurlijk een voorstel van onze trainer .
Het is geen moeten ...hoe en of je het omzet beslis je zelf .
Maar ik probeer dat altijd wel .
Moet er eigenlijk wel bij zeggen dat het schema,s zijn voor de olympische
afstand en niet voor de 1/8 .
Maar aangezien ik de maand erop mijn eerste 1/4 doe volg ik deze schema,s .

@Doubtless ; Zo gezien heb ik maar 1 training meer dan jij en dat is zaterdag
het "anschwitzen" .
Core doen wij in de week voor de wedstrijd helemaal niet meer i.v.m de eventuele
spierpijn .
Vanavond het zwemmen zal meer regeneratief zijn ...we moeten namelijk
de pullbuoy meenemen . :D

@
Noeps ; gave fiets ..ik houd wel van opvallende kleurtjes :j
In het seizoen train ik ca 10/12 uur per week .
Ben lid van een triathlon vereniging en word begeleid door een trainer .
Met hem ook mijn geplande wedstrijdschema en doelen besproken .

@Laura ..thanks ....het zal zondag( te ) warm worden ben ik bang .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:54

Duplo schreef:
Hee ik was er ook bij, 1 van de 12 MTB’sters
Daar is nog wel wat winst te behalen in aantallen :Y)

Erg genoten en leuke oefeningen gedaan!

Heb je het impressie filmpje op FB al gezien ??

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:30

Ja ik zag hem langskomen, in het begin bij de aanmeldbalie sta ik vol in beeld :Y)
En op de fiets ook 2 keer volgens mij

Ben benieuwd naar de foto’s

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:44

Foto,s ben ik ook benieuwd naar :j
De groepsfoto,s gaan in het filmpje te snel voorbij om goed te kunnen kijken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:07

Mijn laatste lesje zit er helaas alweer op! Nog wat behendigheiddingetjes geoefend (sleutelbosje oppakken; niet mijn talent :') ) en veel gesprint. Ik ging kapot maar het was wel even lekker!

Het kostte me wel heel veel moeite om naar het grote voorblad over te schakelen voor die sprints. Geen idee of dat nou aan die shifter ligt, of aan de tandwielen, of aan mij. Hopelijk kom ik er wel uit met de verkoper. :)

Gaan jullie nog mooie tochtjes maken deze week?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:48

Time2Tri, ja ze geven hier ook best zomerse temperaturen op, met mogelijk onweer...

Culaccino, sleutelbusje oppakken, toemaar :D Heb je de ketting zovaak op het binnenblad liggen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn binnenblad zelden gebruik, alleen bergop.

Morgen en zaterdag sowieso training met de vereniging. Misschien zelf ook nog even een rondje ergens deze week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:53

Haha ik kon het ook niet, die sleutels oppakken :D

En ja? Ik dacht dat ze bij onze eerste les zeiden dat je vooral op het binnenste (of middelste, maar ik heb er maar 2) blad moet fietsen, maar nu ga ik twijfelen of ik het goed heb onthouden :o Misschien moet ik dat grote blad ook wat meer gebruiken.

Leuk, de twee dagen met de beste weersvoorspellingen! *\o/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:23

Ja! Ik gebruik hem echt alleen als we met een hele hoge cadans moeten fietsen of dus bergop. Verder eigenlijk altijd grote blad. Bij een triple hebben mensen hem inderdaad wel vaker op het middenblad liggen, maar dan is de cassette vaak ook weer kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:44

Ah! Ik ga er morgen wel even wat mee experimenteren - thanks!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:46

Ik fiets ook bijna alleen op het buitenblad.
Binnenblad wordt alleen gebruikt met klimmen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:50

Dan heb ik het vast verkeerd onthouden :o Goed om te weten!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:59

culaccino schreef:
Dan heb ik het vast verkeerd onthouden :o Goed om te weten!

De gulden regel is een zo recht mogelijke kettinglijn.

Je gebruikt het kleine blad voor de grootste helft van de tandwielen, het grote blad voor de kleinste helft.
In het middengebied ag je gerust een paar tandwielen overlappen, doch de kleinste drie niet op het kleine blad, de grootste drie niet met het grote blad; dat wel doen heet ´ketting kruisen´.

Kruisen geeft meer frictie dus meer slijtage en is krachtverlies.

1x is daarom bepaald geen technisch fijne keuze.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:09

Afbeelding

https://www.mantel.com/sensa-emilia-lad ... -2017?spec[]=245&r=L2RhbWVzLXJhY2VmaWV0c2VuJnNwZWNbXT0xMzAwNCZzcGVjW109NzY3NiNzdGFydDI=

Iemand ervaring met dit soort type fiets? Ik ben er toch over na aan het denken om via het fietsplan eentje te kopen :oo Ik zoek geen extreem dure fiets, maar eentje waar ik gewoon relaxed een rondje op kan gaan maken. Wellicht dat ik hem ook voor woon/werkverkeer kan gaan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:37

Heldere uitleg, HC! Dat van die 'ketting kruisen' was me wel verteld door de fietsenmaker en daar let ik wel goed op.

Daarop aansluitend: als ik van het kleine naar het grote voorblad wil schakelen, dan zou de ketting op de cassette dus op een van de kleinere (maar dus niet de kleinste drie) tandwielen moeten liggen - begrijp ik dat goed? :o? Sorry voor alle lekenvragen; ik ben benieuwd of ík nou iets verkeerd doe of dat er een technisch probleem is waardoor die zo ontzettend moeilijk schakelt.

Sakura789, leuk dat je je aan het oriënteren bent! Zoals je kunt lezen ben ik een noob dus ik durf geen uitspraken te doen :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:23

culaccino schreef:
Daarop aansluitend: als ik van het kleine naar het grote voorblad wil schakelen, dan zou de ketting op de cassette dus op een van de kleinere (maar dus niet de kleinste drie) tandwielen moeten liggen - begrijp ik dat goed? :o?

De stap tussen de twee voorbladen is twee/drie tandwielen achter. Als je van voorblad op- of terugschakelt, is het daarom voor cadansbehoud doorgaans nodig om achter terug- c.q op te schakelen, dus; naar groot voorblad en tegelijk 1 of 2 terug achter (of andersom).

Citaat:
Sorry voor alle lekenvragen; ik ben benieuwd of ík nou iets verkeerd doe of dat er een technisch probleem is waardoor die zo ontzettend moeilijk schakelt.

Meest waarschijnlijk dat de kabel niet goed staat afgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:48

Duidelijk. Bedankt! :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:02

en weer een dirt jump les gehad
en weer een smak gemaak.
Ik leer wel vallen zo :=

Dit keer met aardig wat snelheid over het stuur. Als een zak aardappels voorover op de betonharde klei.
Perfecte techniek want zo'n zak aardappels breekt nooit een bot *\o/* en mijn helm heft nut weer bewezen +:)+

Wel een paar serieuze zwellingen. Gelukkig zijn blauwe plekken zijn altijd netjes gecamoufleerd onder mijn bruin.

Maar goed, pumpen ging echt lekker dit keer. Begin het door te krijgen,
Bunny hop gaat... mwah.. De ene techniek lukt, de andere soort van maar met geen van beide kom ik elegant over een balk. Werk in uitvoering dus :o

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:38

Sakura789 schreef:
[ Afbeelding ]

https://www.mantel.com/sensa-emilia-lad ... -2017?spec[]=245&r=L2RhbWVzLXJhY2VmaWV0c2VuJnNwZWNbXT0xMzAwNCZzcGVjW109NzY3NiNzdGFydDI=

Iemand ervaring met dit soort type fiets? Ik ben er toch over na aan het denken om via het fietsplan eentje te kopen :oo Ik zoek geen extreem dure fiets, maar eentje waar ik gewoon relaxed een rondje op kan gaan maken. Wellicht dat ik hem ook voor woon/werkverkeer kan gaan gebruiken.

Lijkt me een prima fiets voor het gebruik wat jij beschrijft (relatief comfortabel, maar dus wel iets langzamer, voor een racefiets). Carbon vork zou ook iets comfortabeler moeten zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:35

MichieldeM schreef:
Sakura789 schreef:
[ Afbeelding ]

Lijkt me een prima fiets voor het gebruik wat jij beschrijft (relatief comfortabel, maar dus wel iets langzamer, voor een racefiets). Carbon vork zou ook iets comfortabeler moeten zijn.

Inderdaad helemaal geschikt voor het doel. De Tiagra groep is al een heel nette groep voor dit niveau. Prima geprijsd ook.

Sterkte met de koop Sakura +:)+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:08

Ziet er uit als een mooie fiets om mee te beginnen Sakura!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:08

Lauraennala schreef:
Ziet er uit als een mooie fiets om mee te beginnen Sakura!

Helemaal mee eens .

Nou ... vandaag opgehaald *\o/*

Afbeelding

En kreeg er een bloemetje bij .

Afbeelding