Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lies_sparkle schreef:Het probleem met koolhydraat arm is dat de kilo’s daarna ook weer dubbel zo hard terug komen. In principe moet er minder energie je systeem in dan dat er uit gaat. Houd je nu bij wat je verbrandt en wat je eet?
Een diëtiste lijkt me sowieso een goed idee. Dan kun je samen naar je voedingspatroon kijken zodat je je ook blijvend fit kan voelen
? Wel knap hoor zo vroeg. Respect.Danseresje schreef:Maar ja, 'je ziet toch liever wat je dood wil rijden, dan dat je al dood gereden bent'...... Tenminste.... Dat is wel mijn motto.
mijn spinning kwam te vervallen (ik geef nog maar de halve les en ben niet de eindverantwoordelijke). Dus besloten te gaan lopen en Garmin kwam met een leuke suggestie. 3x8min @4:30. Ik was heel benieuwd of die snelheid me zo lang lukken aangezien ik dat sinds mijn 5km recordpoging niet meer geprobeerd heb.
Dus het inlopen op 5:20 wilde even niet lukken maar na een minuut of 8 begon mijn lijf zich aan te passen. En die 4:30? dat ging eigenlijk super simpel!
Echt heel blij mee! Het 3de blok had ik iets meer moeite maar ook die wel mooi kunnen doen en uiteindelijk afgetopt op 10km in 50min
Ennuh, hoog aeroob gevonden + sinds vrijdag ben ik weer productief

ieris schreef:Piekosj, bedankt voor de toelichting! Jij beschrijft het net nog wat nauwkeuriger, en logischer! Ja wel fijn dat je alle info over de paarden een beetje over kan brengen op mensen.
Er zijn natuurlijk qua voeding wel wat verschillen tussen mensen en dieren / paarden, maar de basis qua verbranding en trainingsleer is over het algemeen hetzelfde. Daarom maak ik voor het hardlopen ook redelijk makkelijk deels mijn eigen schema's, door mijn kennis van het maken van schema's voor de paardensport 

Zo eet ik minstens 3 dagen per week zelfgemaakte naan broden en linzencurry is mijn favoriete eten
Wel meer definitie in de benen gekregen door het hardlopen waardoor je er toch wat slanker / meer toned er uit ziet. Die beenspieren komen er echt super makkelijk op bij mij, mijn vriend is altijd jaloers op mijn kuiten
Toffe medaille ook!
Verder vind ik fruitreepjes fijn, die van decathlon en laatst heeft mijn loopmaatje een paar dozen Pate de Fruits uit Frankrijk meegenomen, zijn exact van die fruitreepjes, maar dan goedkoper. Verder voor de langere runs werkt dit voor mij: nakd en torq reepjes, suikerwafels, pannenkoeken, gedroogde mango, bananen(brood). Ik ben ook iemand die van gelletjes snel misselijk wordt, die van Maurten (smaakloos) vind ik daardoor wel chill, al is de textuur wel apart, ja, maar vielen goed in ieder geval en vooral die met cafeïne geeft wel een goede energieboost. Via de trail-shop heb ik laatst van Bye! nutrition fruitgelletjes met koolhydraten gehaald, die zijn ook lekker en niet zo mierzoet, vielen bij mij ook goed.
Zat wel pal aan de veluwezoom.
Was wel echt top om zo bezig te zijn om mijn hoofd even goed uit te zetten van werk en studie, genoten van het prachtige heldere weer, de beestjes en de natuur!

mijn Max hartslag klopt denk ik niet helemaal? Die heeft hij vastgesteld op 192. 

Daarna wel echt op hoor en mega rood hoofd, maar het is te doen. Het is echt niet dat als je je max hartslag raakt je opeens niets meer kan.
) een tweedaagse trailrun in Limburg liep terwijl er een lente hittegolf was, was mijn hartslag zo en voelde ik me erna niet eens heel slecht