Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 16:40

Freekieee schreef:
Klinkt heftig zo lang! Succes! En hopelijk snel genoeg je kleine in je armen!

Had van de mensen waar we de base hebben gekocht nog een tas vol met baby kleding gekregen, gratis. Super lief. En alles kan ik gewoon gebruiken!

Dat is heerlijk zeg!! Ze groeien er zo snel uit.

Lisette1987

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:26

Jitske succes met het laatste stuk!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 20:18

Poeh mijn borsten deden net ineens vreselijk zeer. Ik kolf een tijdje gewoon tien minuutjes ongeveer maar blijkbaar waren ze dan nog lang niet leeg. Net dus maar laten lopen tot er niks meer kwam.. 250cc =:) oeps.

Voelen nu een stuk fijner aan. Toch eens per dag maar helemaal leeg kolven dus. In de nacht heb ik daar echt geen zin in.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:24

Hopelijk gaat het een beetje opschieten voor je Jitske. Succes met de bevalling!

Dat klinkt als een lekkere dag Gnome :D
Is het weer al losgegaan bij jou?

Ideaal dat je die base bij iemand in het dorp kon kopen Freekie :) Leuk die foto, is dat jouw paard?

Het feestje was gezellig hier en ging goed qua vermoeidheid. Om 00:00uur werd er door zo’n 40 man voor me gezongen :+ Om 02:00uur hielden mijn voeten het niet meer en ben ik gaan slapen. Om 07:00uur was ik alweer wakker en ben ik gaan opruimen. Vanmiddag heb ik nog heerlijk van 12:00-16:00uur geslapen :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:41

5 weken oud en de wereld is ineens heel interessant.

Ze voelt zich nog niet echt lekker helaas, maar eventjes was ze toch heel helder. Echt prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkeld. Dingen grijpen en voelen is sinds een paar dagen interessant.
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:11

Gnome, wel fijn dat het zo goed loopt dan! Toch maar langer kolven haha.

Charlotte, pittige avond gehad! Knap dat je het heb vol gehouden!
Paard is van mijn schoonouders, maar wel een beetje “mijn” paardje. Mijn grote vriend hihi.

Azmay, sneu dat ze zich nog niet helemaal goed voelt . Ze ziet er op de foto zo klein uit nog. Wat leuk/lief om te zien hoe ze zich ontwikkeld! <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:15

Hopelijk knappen jullie snel op Azmay! Mooi dat Nimue lekker aan het ontdekken is :D

Leuk dat je schoonouders paarden hebben Freekie :) Die van mij hebben koeien, schapen en de standaard erfdieren. Al zijn deze wel heel schattig, vanmiddag even mee geknuffeld :D

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:19

Oja succes met de bevalling, het is een ellendig gedoe maar zelfs dat enorm traumatisch gedoe wat ik had is vergeven nu ik dit moois op schoot heb <3

Freekieee schreef:
Gnome, wel fijn dat het zo goed loopt dan! Toch maar langer kolven haha.

Charlotte, pittige avond gehad! Knap dat je het heb vol gehouden!
Paard is van mijn schoonouders, maar wel een beetje “mijn” paardje. Mijn grote vriend hihi.

Azmay, sneu dat ze zich nog niet helemaal goed voelt . Ze ziet er op de foto zo klein uit nog. Wat leuk/lief om te zien hoe ze zich ontwikkeld! <3

Ze is ook nog klein, maatje 44 word langzaam te krap maar net maatje 50 aan gedaan en dat is echt nog heel groot :+ ze zal nu ongeveer 3 kg zijn. Morgen weer wegen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:19

Charlotte446 schreef:
Hopelijk knappen jullie snel op Azmay! Mooi dat Nimue lekker aan het ontdekken is :D

Leuk dat je schoonouders paarden hebben Freekie :) Die van mij hebben koeien, schapen en de standaard erfdieren. Al zijn deze wel heel schattig, vanmiddag even mee geknuffeld :D

[ [url=m/nlxjK3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk al die dieren haha, houd ik van!

Aaah lief! Ja hun hebben 2 paarden, en wij sinds 1 Jan nog maar 1 pony.

Azmay, aah gos dat is echt nog heel klein!

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:24

Voor ons is ze al heel zwaar en groot, vergeleken met die 1700 grammen die ze eerst woog :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:50

Charlotte446 schreef:

Aah lief.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:50

Azmay schreef:
Voor ons is ze al heel zwaar en groot, vergeleken met die 1700 grammen die ze eerst woog :+

Iig al bijna verdubbeld dan in gewicht

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 21:51

Ja echt bizar hoe klein ze was. Ik dacht eerst dat je een typefout had gemaakt. Toch bijzonder hoe ook daar alles op en aan zit een kijk dr nou in dr box <3 <3 ben benieuwd wat ze weegt morgen.

Hier zit Boris weer te bunkeren. Hopelijk valt ie na z'n derde fles wel in slaap, dan kan ik ook op bed.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:54

Hier ook laaaangeee voedingen vandaag. Hopelijk na deze voeding slapen. Ben kapot nadat m’n ‘even m’n desem voeden’ ontaardde in het bakken van twee soorten crackers, een cake, pinda snacks en chocolade koeken := Kan in ieder geval weer even vooruit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 22:02

Kiwipitje schreef:
Hier ook laaaangeee voedingen vandaag. Hopelijk na deze voeding slapen. Ben kapot nadat m’n ‘even m’n desem voeden’ ontaardde in het bakken van twee soorten crackers, een cake, pinda snacks en chocolade koeken := Kan in ieder geval weer even vooruit.

Hahaha foooood

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 22:31

Jitske heel veel succes!! Hoop dat het allemaal vlot en voorspoedig verloopt :)

Oh Marlis dat ziet er echt heel oncomfortabel uit , spannend dat je nu de datum weet :D

Freekie laatste loodjes, super leuke foto’s!

Gnome en Azmay wat een prachtige baby’s <3 Nimue nu ongeveer 3 kilo, en dan te bedenken dat die van mij bij de geboorte al 1,5 kilo zwaarder was dan die van jou nu := bizar wat een verschil daarin kan zitten hè.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:43

Mooi dat Nimue het zo goed doet Azmay :) Hoe gaat het verder, beetje opgeknapt nu weer een nachtje verder?

Is Boris gaan slapen na zijn voeding Gnome?

Haha kiwi, lekker aan het bakken geweest :P

Hier is mijn buik sinds gisteren ineens heel erg zichtbaar. Donderdag en vrijdag op de markten nog allemaal mensen die niet konden zien dat ik zwanger was :+ Mijn vriend heeft de kleine gisteren voor het eerst kunnen voelen.

Hoelang is iedereen van plan om borstvoeding te geven? Ik begrijp dat plannen kunnen wijzigen, maar jullie hebben vast een idee? Ik wil wel borstvoeding geven maar vanwege mijn medicijnen kan ik niet te lang doorgaan want de baby mag dan 12 maanden geen levend vaccin krijgen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:09

Charlotte wat gaaf dat hij de baby kon voelen <3 En leuk dat buikje nu tevoorschijn komt. Ik heb dochter 21 maanden borstvoeding gegeven, toen was het op ivm deze zwangerschap en stopte ze. Ik zou de WHO-norm van 2 jaar wel willen halen :)

PeeltjE alles goed met jullie nu?

Kiwi lekker aan het bakken geweest.

Gnome hopelijk lekker geslapen nog.

Azmay kleine meid is al flink gegroeid dan!

Freekie leuk paard <3 en zo'n tas kleding is nooit verkeerd!

Jitske hopelijk heb je ondertussen een kleintje vast :(:) pittig zo lang!

Hier ook op tijd naar bed, en doe ook nog een middagdutje vaak. Moet iets om de tijd door te komen :') Ga nu even lekker achter de naaimachine nog denk ik, even rustig nu. Mijn moeder is hier sinds vorige week, dat is wel fijn.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:59

Wat leuk dat je vriend de baby kon voelen Charlotte.

Wat borstvoeding betreft heb ik geen doel. Ik wil het graag proberen, maar bij de vorige was het zo'n strijd dat ik opgegeven heb. Had toen ook een hele lage productie met kolven.
Zie mezelf ook niet in het openbaar live voeden bijvoorbeeld dus wil nu weer voornamelijk proberen te kolven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:28

Heb net nog met een baby aan de tiet bij het consultatie bureau gezeten en in het restaurant ook al. Op zich wel redelijk subtiel, kind blokkeert alles wat zichtbaar zou zijn.

Nimue doet het enorm goed volgens het CB, 2940 gram en 47cm dus echt super gegroeid. *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:59

Freekieee schreef:
Vanmorgen was ik er weer even helemaal klaar mee :+
Was een rommelmarkt bij ons in het dorp dus even klein rondje gelopen, ik moest gewoon even wat doen om even mn hoofd om te zetten.

Toen via mp bij ons in t dorp een base gevonden voor maxi Cosi.

Daarna door naar schoonouders voor de paarden ook. Van hun een erg mooi babynestje gekregen en van opa en oma een mooie wipstoel.

En net nog even met mn grote vriend op de foto <3

Nu naar huis en even lekker slapen

[ [url=m/Q8ftTu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oL1isW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker toch, leuk paard ook!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:00

Hier nog niet echt veel op pad geweest met Daphne, dat ik haar buiten heb moeten voeden. Wel een paar keer de deur open moeten doen met haar aan de borst :+
Mathijs heb ik wel veel buiten de deur gevoed. Nooit commentaar op gehad. Had er in het begin ook moeite mee. Maar je wordt steeds handiger en als je qua kleding dingen aan doet waar je makkelijk in kan voeden dan zie je aan de buitenkant geen huid van jou. Het makkelijks vind ik een voedingsbh die je makkelijk met 1 hand open en dicht krijgt, voedings hempje van H&M, niet al te strak t-shirt met vestje shirt met knoopjes of shirt met lange mouwen.

Mathijs heb ik ruim 1,5 jaar gevoed. Met Daphne gaan we gewoon weer kijken hoe het loopt en hoe lang ze er behoefte aan heeft. Met 6 maanden willen we pas vast voedsel introduceren volgens de rapley/kleintjes methode. Daar heeft Mathijs het ook altijd goed op gedaan.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:01

JitskeJeldau schreef:
Even een snelle bijlees post!

Ik lees veel goed slapende en slecht slapende baby's in combinatie met goed en minder goed drinken.
@charlotte. Ik bedacht op het laatste moment of ik zin en de energie ervoor had of niet. Daarmee ook rekening houdend dat ik niks anders gepland had de volgende 2 dagen, want 1x later naar bed stond gegarandeerd voor 2 futloze dagen.
@azmay, sterkte met de darmen. Zelfs de hond zit in jullie flow. Hopelijk is het snel over.

Wij zitten nu in het ziekenhuis aan de synto pomp. Na 36 uur om het kwartier 1 wee ben ik lekker brak, maar we hebben iig 4 cm ontsluiting dus het was niet voor niks! De opluchting was enorm. Nu is het wachten tot de synto iets gaat doen en dan de 'echte' bevalling in. :)

Pittig hoor! Hopelijk gaat de rest sneller!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:02

Azmay schreef:
5 weken oud en de wereld is ineens heel interessant.

Ze voelt zich nog niet echt lekker helaas, maar eventjes was ze toch heel helder. Echt prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkeld. Dingen grijpen en voelen is sinds een paar dagen interessant.
[ [url=m/rhngn6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:02

Charlotte446 schreef:

Oh wat lief!!