Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:30

Heel netjes Dilan! Wat kan dat dan bevredigend zijn als dat nog lukt hè.

Ik heb een trailtje van 11.5km gelopen vanmorgen op lage hartslag (132). Echt een heerlijk loopje.
Morgen even rust en dan zondag de Leenderbostrail!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 06-01-23 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:32

Ziet er fijn uit @SV.

Mijn man werkt thuis vandaag, dus ik kan straks in het laatste beetje licht in ieder geval nog even lopen :) dat is fijn. Moet nog een pakketje halen, dus kan ik dat mooi combineren. Rondje om en op de terugweg even dat pakketje meepikken :')

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 15:35

Mooie foto SV :D
Ja, is altijd wel lekker eindigen zo

Musli, zo handig, loopjes combineren met noodzakelijke dingen :j

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:45

Heel mooi tempo Sherivey! Mooi dat je ook zo'n voortgang ziet qua tempo :)

Ninus fijn dat de knie van je man weer goed lijkt te gaan.

Het hielspoor heb ik gelukkig ook geen ervaring Namiro. Lijkt me erg pijnlijk...

SV ook weer een mooie foto. Wordt vast een mooie leuke loop zondag :)

Ik heb net nog een rondje om gedaan, 6km door de polder, waar de ooievaars liepen te snacken, en langs de "uiltjesboom". Dat is zoals dat heet een roestplaats van ransuilen, er zit een hele groep. In de nacht jagen ze, overdag zitten ze dus met zijn allen bij elkaar te slapen. Alleen in de winter trouwens, ze zitten er nu sinds een week of twee weer.
Afbeelding

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:14

Gaaf gezicht Kylan die uilen zo in de boom. Is het een familie of zoeken ze elkaar gewoon op? Die ooievaars zijn ook machtig om te zien. Vind ze soms best een beetje "dom", maken ze nesten boven een snelweg of op hoogspanningkabels etc. Zoek lekker die hoge speciale palen in de natuurgebieden op denk ik dan :')

Veel plezier Musli, al gok ik dat je wellicht al weer terug bent. Het begint al donker te worden hier.

SV wat een gave wolkendek/lucht zo. Mooi foto.

Lekker bezig Sherivey. Raar is dat soms he, dat je lichaam in 2 dagen zo anders kan aanvoelen. Maar je hebt het maar mooi weer gedaan.

Welkom terug Namiro; balen van je hiel, heb je al wel vaker hielspoor gehad? Leuk dat je samen kan hardlopen, dat maakt de drempel om te gaan ook vaak iets lager.

Fijn dat de knie van je man het goed doet Ninus. Weer heerlijk in de watten gelegd op je laatste vakantiedagje? Ik moet maandag ook weer aan de slag, heerlijk die schoolvakanties, maar ik raak er ook een beetje door verwend, had nog wel een week langer willen hebben. Haha.

Vandaag stond er weer een work-out op de planning met hardlopen, helaas was het zo slecht weer dat we moesten roeien. Merk daarin ook wel verschil sinds ik meer km maak, dan gaat dat ook steeds beter. Morgen ga ik denk ik de hardloopband uitproberen en zondag hopelijk met een vriendin nog een ronde met de honden.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:02

Er zit vast wel familie bij die ransuilen suusje, ieder voorjaar is er wel eens een nest in de buurt met jongen ;) Maar ik geloof niet dat ze alleen met familie bij elkaar zitten. Het is wel altijd een mooi gezicht vind ik, vorig jaar zaten ze in een andere boom maar die is door een storm gesneuveld dus ze zijn nu een paar meter opgeschoven. Ze zijn nu nog niet ontdekt door het grote publiek, in de lockdown was het rondje langs de uiltjesboom voor veel mensen een dagelijks uitje en was het altijd mega druk onder de boom. Daar trekken de uiltjes zich overigens ook niks van aan.

Ooievaars zijn ook leuk en inderdaad soms een beetje suffig :') Hier in de woonwijk staat zo'n nestpaal, die is altijd bezet. Terwijl dat gewoon langs een straat is, weinig rust daar. Terwijl net buiten de wijk bij een prachtig vijvertje vol kikkers ook een nest staat, die altijd leeg is. Geen idee waarom ze die keuzes maken...

Er zat trouwens ook nog een groep patrijzen in de polder, maar die zag ik alleen omdat er een meneer met een hele grote camera naar zat te turen :Y)

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:06

@Suusje, toen was ik inderdaad alweer terug. Maar was wel eventjes lekker. Heb lekker up tempo gelopen en eventjes genoten van de frisse lucht en natuurlijk mijn pakketje opgehaald :D

Gaaf, die uilen @Kylan <3 ik zou daar ook elke dag langslopen als ik dat zou zien...

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:37

Die ransuilen, wat fantastisch! Heel erg tof, daar zou ik ook elke dag langs lopen. Blijven ze gewoon zitten als je voorbij loopt?

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:51

Wauw die uilen! Wat gaaf! Dat heb ik nog nooit gezien.. wist niet dat uilen zo samen komen in groepen.

@Suusje, nee nog nooit eerder gehad.
Ik doe braaf mijn oefeningen en heb vandaag de zooltjes binnen gekregen. Het wordt nu in ieder geval niet erger.. dus even afwachten wat het gaat doen.
Samen lopen is echt heel fijn.. door het kletsen vliegen de kilometers voorbij en door het kletsen blijft mijn ademhaling beter..

@Supervixen, jij hebt al aardig wat kilometers in de benen in het nieuwe jaar!!

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:04

Ja klopt, ik heb deze week nog vrij, dus ik neem het ervan :P
Ik kom uit op ongeveer 85km deze week.

Volgende week weer werken en op mijn vrije dag naar de tattooshop (ja, alweer), dus dan een stuk minder kilometers.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:36

Kylan, wat gaaf zeg die uilenboom! Ik heb nog nooit zo veel uilen bij elkaar gezien, prachtig zeg!
Hier hoor ik in de nacht wel vaak pfew pwew, echt dat typische uilen geluid, maar nooit een gezien.
Ooievaars hebben we hier ook veel, ja herkenbaar van die nesten!
Hebben mijn buren een groot nest op hun hoge schuur gemaakt, weigeren ze daar op te gaan, en zijn ze op het duivenhok een nest gaan bouwen!
Ik heb ze eens gevold met mijn fotocamera van net uit het ei tot uit het nest, zo leuk om al die groeistadia te zien.

Musli, leuk uitje!

Puera, succes morgen, lijkt me ook een prachtige omgeving.

SV, en Sherivey veel plezier en succes morgen!

Welkom, terug nieuwe mensen, mooi dat jullie het lopen weer opgepakt hebben!

Ik doe vandaag nog een klein rustig rondje, samen met mijn zoontje, en dan morgen samen de nieuwjaarsloop, hij met een vriendje 1,25 km en ik de 10, heb er zin in!

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:39

Oh die uilen!! In het dorp verderop hadden we 2 jaar geleden ook een uilenboom, zo vreselijk leuk om te zien. En in de kerk hier zitten kerkuilen, blijft ook magisch mooi :+:

Hier weer op de boot richting Harlingen, we hebben een trailrondje van 17km gedaan, prachtige route, maar wel pittig. We zijn nu moe maar voldaan.

Sherivey en SV veel plezier morgen! Ik hoop dat jullie net zulk goed weer hadden als wij vandaag, het waaide hard, maar de zon scheen.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:49

Veel plezier morgen!

Hier gister niet gerend want vandaag en morgen worden er hier wandelingen georganiseerd. Vandaag 1.5u gelopen en morgen ook zoiets.
Omdat ik dinsdag en donderdag al gerend had dacht ik gister niks en dan van het weekend die wandelingen en dan maandag weer rennen.

Afbeelding

Afbeelding
Natuurlijk waren Jinn en Jaxx mee en die gaan morgen ook weer mee

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:30

Goedemorgen op deze prachtige zondagochtend. Wat is het heerlijk weer zeg.

Veel plezier vandaag met alle loopjes *\o/*

Ah heerlijk met de honden aan de wandel JesdaJinn. Veel plezier vandaag.

TrailrondjeJE van 17 Ninus, haha, heerlijk hoor!

Hier vanmorgen al lekker op tijd weggegaan. Het was zo mooi. Begin liep ik nog niet heel lekker maar Elmo heeft mij echt goed geholpen en dat zag ik direct aan mijn tijden. Later begreep ik waardoor hij zo enthousiast was, er waren 3 groepen met sledehonden actief in het stuk waar wij ook liepen. Dat lijkt me ook echt gaaf om eens te doen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:35

Wat heerlijk gelopen allemaal. Mooie foto's ook.
Wat tof om die uilen zo tegen te komen, ik ben eigenlijk onwijs jaloers nu.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:20

Kijk Elmo toch weer mooi poseren :+: Prachtige foto's en goed gedaan!

Hier vandaag totaal geen spierpijn, had ik wel een beetje verwacht, misschien komt het nog :oo :D

Deze eerste week van het jaar begonnen met een totaal van 50km, dat zal de komende weken wel wat minder worden, want maandag is het over met de pret en word ik weer op kantoor verwacht en dan lukt lopen eigenlijk niet.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:05

Jullie zijn ook allemaal lekker bezig.
Mooi omgeving, daar met die olifant.


Afbeelding
Wij hebben het wandelen ook weer gehad. Totaal waren er tussen de 35 en 45 honden. Je loopt natuurlijk een stuk langzamer dan dat je met minder mensen loopt. Al met al weer goed gewandeld en morgen weer rennen.

Hoe is het de rest vergaan vandaag?

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:32

Mooi altijd bij die Hoog Buurlose heide suusje. Lekker tempo zeg!
Je foto's zien er prachtig uit.

Ninus mooi weektotaal zo.

Hier de 21km Leenderbostrail gelopen, onder andere met Sherivey die gewoon even een p.r. op de halve liep. Een trail halve nog wel. Heel knap!

Genoten van de route, voor mij was het een mooie rustige duurloop zo.
Mijn vriend had geen last van zijn knie, waardoor hij de hele route mee kon lopen. Mijn ene vriendin liep haar eerste halve marathon trail en mijn andere trailvriendin ziet het nu wel zitten om haar eerste trailmarathon te gaan lopen. Dat wordt de runforestrun hart van Drenthe van 43km op 15 april, die gaan we dan samen lopen.
Een erg leuke dag weer zo!


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 08-01-23 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:43

Ziet er gezellig uit!
Zo met z'n allen rennen.

Heb je geen 'last' als je met andere rent dat de 1 een sneller tempo heeft dan de ander?
Of ga je dan gewoon ieder voor zich en je ziet elkaar vanzelf wel weer?

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:54

Nee hoor, we bleven lekker bij elkaar voor de gezelligheid. De langzaamste bepaalt het tempo en dat ging helemaal prima vandaag.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:59

Supervixen schreef:
Nee hoor, we bleven lekker bij elkaar voor de gezelligheid. De langzaamste bepaalt het tempo en dat ging helemaal prima vandaag.


Ah gezellig wel!

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:59

Ah Goof :(:) , heb jij geen mooie foto's waar je ons jaloers mee kan maken.

Lekker zondag zonder spierpijn Ninus. Zag je foto's op garmin. Erg gaaf ook! En lekker begin van het jaar met die 50 km!

Behoorlijke groep honden JesdaJinn. Lekkere wandeling zo voor de honden. Kunnen ze vanavond ook lekker slapen.

SV wat een leuke foto van jullie samen. Plezier straalt er van af. En alweer mooie plannen kunnen maken voor april. Gezellig.
Erg gaaf daar ja, eerder veel paard gereden. Helaas kunnen de paarden die afstanden niet meer aan dus dan maar zo.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:42

Sv, en Sherivey, top gedaan kanjers! Wat leuk dat jullie zo een fijne trail hebben gelopen, en Sherivey een p.r, knap hoor!
Wat was je tijd?
Hoe was de trail, zaten er veel heuvels in, en was het erg zwaar, of wel te doen?
Ik krijg er ook helemaal zin in als ik jullie verhaal lees!

Suusje, gave foto's hoor, mooie omgeving daar wil ik ook nog wel eens samen lopen.
Tof dat beeld van die olifant!
Goed gelopen samen, knap hoor!

Jesda jin fijn gewandeld, heb je alweer zin om morgen te rennen?

Ninus gaat ook goed bij jou, niet eens spierpijn na 17km pittig trailen! Gaaf dat je bij jullie zo makkelijk naar een eiland kan!
Succes maandag weer met je werk week!
Ik kijk ook al uit naar langere dagen, met meer licht!

Hier de nieuwjaarsloop gehad in Nijmegen, helaas kon mijn moeder niet meedoen, ze is geopereerd aan haar voet, moet nu rust houden.
Gelukkig ging mijn vader mee, eerst was Ollie aan de beurt bij de kidsrun, hij ging echt zo snel dat ik hem amper meer kon bijhouden, leuk om te zien hoe snel hij vooruit gaat, daarlijk loopt hij mij er nog uit!

Daarna was ik aan de beurt voor de 10km, helaas een beetje domme fout gemaakt, door veel te snel van start te gaan, ik liep met de kopgroep mee, zag zelfs de fietser voorop.
1e km in 4.34 m/km, 2e ook nog vrij hard, en daarna kwamen er ineens heuveltjes, waar de man met de hamer stond, en me kwam vergezellen!
Vanaf dat moment ging elke km wat langzamer. Mijn benen verzuurde, en ademen ging ook lastig.
Ik werd door veel mensen ingehaald, en kon bij niemand aanhaken, voelde me een beetje verloren.
Vlak voor de finish werd ik ingehaald door een kennis van mijn moeder, en toen ze zag dat ik het was heeft ze me de laatste 300 meter er nog doorheen gesleept.
Weer wat geleerd vandaag, nooit te hard vertrekken, dan kom je jezelf zo tegen.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 19:14

Suusje, super mooie foto's :D

SV haar rustige duurloop was idd mijn PR :))
Was eigenlijk totaal niet met tempo bezig en heb veel lopen kletsen onderweg. Was super mooi in het Leenderbos :j
Ook weer nieuwe mensen ontmoet, altijd leuk :D

Een trailmarathon zit er voor mij nog even niet in. Voornamelijk omdat ik dit jaar al 2 marathons op de weg heb staan. Maar ik ben ook nog niet sterk genoeg om de afstand van vandaag nog een keer te trailen.

Parcours was overigens niet zwaar of lastig. Vrij vlak en makkelijke paden. Op een ruiterpad na.

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:21

Ieris die man met die hamer is vervelend hè, ik ken hem ook goed :'). En dat te snel beginnen had ik ook altijd als valkuil bij wat kortere loopjes op de weg.
Hopelijk heb je niet teveel spierpijn morgen.

De trail was niet zwaar inderdaad. Vrijwel vlak en paden over het algemeen erg makkelijk te lopen. Een prima instap trail, voor als je eens een trail wilt proberen.