Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:59

Misschien moeten we eerst eens afwachten wat de vaccinatiegraad is na vrijwillig inenten, voordat we beginnen met (in)directe verplichtingen.
Op dit moment zegt 70% zich vrijwillig te laten vaccineren en dat is volgens de WHO voldoende voor uitdoven. Hoeven we ook geen dingen te doen die langs de grondwet schuren :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:04

De nieuwe variant is trouwens wel verontrustend, want met een hogere besmetting heb je volgens mij ook meer mensen nodig die zich laten inenten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:34

Tot zover in andere landen luistert men beter naar de politie:
https://www.nu.nl/buitenland/6099777/25 ... litie.html

Ik blij erbij: mensen zijn mensen. Het vingerwijzen wie beter of slechter is, is zinloos. Het is overal een jojo aan besmettingen.

Testen op scholen vind ik geen gek idee, dat leerkrachten dat moeten doen, nee.
Ik vind onze huidige leerkracht al niet echt capabel als leerkracht, die laat ik echt niet ook nog experimenteel wattenstaafjes in mijn kind boren. Dan doe ik het zelf wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:47

Ik zou er absoluut geen toestemming voor geven om bij mijn kind een neus- en keelswab af te nemen.

En medische onderzoeken gaan sowieso niet gebeuren zonder mijn aanwezigheid.
Zoals anderen ook al zeggen :)

Een klein kind hoeft zich niet aan dat soort invasieve dingen te laten onderwerpen vind ik, tenzij wij als ouders dat van hem vragen en dat doen we alleen als er echt geen andere oplossing is.

Maar ik mag toch hopen dat het niet zo'n vaart gaat lopen dat ze tussen neus en lippen door op school even diep in die holtes willen gaan roeren :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:13

Pmarena velen ( zoals ik) hebben daar geen problemen mee, ik moet daar niet persé bij staan kijken, ze doen niets raar .
Uiteraard wel aangekondigd en niet spontaan. En door ervaren en geschikt personeel.

Edit: er zijn hier ( = in Luxemburg) scholen, waar veel besmettingen waren en hele klassen zijn getest. En schrikbarend veel positief getest zonder symptomen. Daar door konden die allemaal thuis blijven en na n week de school weer gewoon open.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:15

Ik wil ook niet dat zomaar bij mijn zoon. Hij is een heel gevoelig ventje. En heel snel bang. Als het moet dan wel als ik erbij ben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:20

Getup,, en over welke leeftijd hebben we het dan bij jou kinderen?
Ik kan me voorstellen dat dat veel verschil maakt. Een kind van 10 is vaak toch anders dan een kind van 6 bijvoorbeeld.

Edit: ik vermoed gezien je fototopic dat jou kind 6 is? :D dan maakt dat blijkbaar niet het verschil :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:25

Je kan toch ook niet alle kinderen op 1 hoop schuiven?
Als het gaat om medische handelingen dan kun je zo ongeveer alles doen bij mijn 6 jarige en ze geeft geen kik. Maar valt ze op haar knieen dan is ze een week zielig. Andere kinderen slapen al een week slecht als de schoolarts langskomt. Die verschillen zijn er nu eenmaal.
De 14 jarige dochter van een kennis haalt met eigen handem lammetjes uit hun moeders als het nodig is, maar als ze zelf een inenting nodig heeft moeten ze er met 3 volwassenen bovenop gaan zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:26

Mijn dochter is bijna 11. Die wil dat echt niet hoor. En zeker niet zonder moeder erbij. Gelukkig hier nog geen sprake van.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:50

secricible schreef:
Ik kan me voorstellen dat dat veel verschil maakt. Een kind van 10 is vaak toch anders dan een kind van 6 bijvoorbeeld.

Edit: ik vermoed gezien je fototopic dat jou kind 6 is? :D dan maakt dat blijkbaar niet het verschil :o

Over wie heb je het? Heb geen fototopic dus ga uit niet mij. Maar ook oudere kinderen kunnen rugzakjes hebben. Mijne is indd 6 jaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:50

Sizzle schreef:
Je kan toch ook niet alle kinderen op 1 hoop schuiven?
Als het gaat om medische handelingen dan kun je zo ongeveer alles doen bij mijn 6 jarige en ze geeft geen kik. Maar valt ze op haar knieen dan is ze een week zielig. Andere kinderen slapen al een week slecht als de schoolarts langskomt. Die verschillen zijn er nu eenmaal.
De 14 jarige dochter van een kennis haalt met eigen handem lammetjes uit hun moeders als het nodig is, maar als ze zelf een inenting nodig heeft moeten ze er met 3 volwassenen bovenop gaan zitten.

Zelfde als met volwassenen toch?
Genoeg volwassenen die flauw vallen bij het bloedprikken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:53

Ja ik heb een letterlijke naaldenfobie. Door training ga ik niet meer door het lint, maar ben al keer flauwgevallen. En voel me altijd heel naar. Ik hoop ook als we straks gaan vaccineren dat ik hem bij huisarts mag halen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:18

wemkelover schreef:
Ja ik heb een letterlijke naaldenfobie. Door training ga ik niet meer door het lint, maar ben al keer flauwgevallen. En voel me altijd heel naar. Ik hoop ook als we straks gaan vaccineren dat ik hem bij huisarts mag halen.

Ach wat sneu :knuffel: . Ik vind het niet leuk, en vlak voordat ze gaan prikken "ben ik er eventjes niet meer". Dat doe ik al vanaf kind want ik vind het altijd wat eng. Ik kijk ook nooit (want dan kan ik niet eventjes afhaken) en vaak is het al voorbij voordat ik er erg in heb.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:21

wemkelover schreef:
secricible schreef:

Over wie heb je het? Heb geen fototopic dus ga uit niet mij. Maar ook oudere kinderen kunnen rugzakjes hebben. Mijne is indd 6 jaar.

Over getup dus :D
Bij jou kindjes zag ik de geboortedatum in je handtekening.
En tuurlijk kan dat, individueel zal het weinig zeggen, daarom dat ik ook zei “vaak”.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:45

Hier moest mijn jongste onder de scan met verdoving. Moest daarvoor coronatest doen.
Was er ook bang voor maar ging zo snel dat wanneer hij protesteerde het al gedaan was.
Hij was 2.5j en was in de neus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:04

Je weet natuurlijk nooit of je een prutser treft of iemand die het zo snel en vakkundig doet, dat er geen enkel probleem is. En bovendien vind ik het ook een verkeerd signaal afgeven als je je nog jonge kind dit soort lichamelijk integriteits schendingen alleen laat ondergaan... wat als er de volgende keer in een andere situatie iemand in het broekje wil voelen ofzo.... nee dank je.

Ik vind het ook belangrijk om ze mee te geven dat ze niet zomaar alles hoeven te ondergaan en wil gewoon zien wat er gebeurt en met eigen ogen zien dat hij fatsoenlijk behandeld wordt :j En wanneer dat niet zo is, dan kan en zal ik hoop ik ingrijpen.

Boven de 10 dat zien we dan wel weer hoe hij er zelf over denkt en hoe stevig hij dan in zijn schoenen staat, maar ik zie zeker in de basisschool-leeftijd eigenlijk geen enkele reden om een kind zonder ouder te laten "behandelen".

Een situatie als dat grof gezegd met 3 volwassenen er bovenop gaan zitten / op hele nare manieren dwingen dat gaat niet gebeuren. Punt.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:15

Olympia schreef:
Ik ben ook niet medisch geschoold en wel geschoold op Corona testen af te nemen. Niet l.banketstaaf bedoeld, maar zo'n Corona test afnemen stelt niet zoveel voor. Dat kan je in een cursus van 3 uur leren en daarna dus ook testen afnemen.

Het belangrijkste is vooral je houden aan alle veiligheidsafspraken en normen.

Niet persoonlijk bedoeld.
Maar als het kopt dat die testen worden gedaan door mensen die maar een cursus hebben gedaan van 3 uur dan verklaard het wel waarom sommige zo wattenstaafjes veelte diep in de neus stoppen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:18

ik voelde serieus t stokkie op mijn gehemelte, ging van mijn stokkie ook :+ , ik was zo vreselijk naar dat als ik mijn hoofd bewoog al omviel, ik vraag me af of swappie uit keel niet genoeg is ???. gelukkig weer beter nu

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:31

wemkelover schreef:

Er staat ook Getup bij... ;)
7 en 9 zijn ze. Ze zijn niet heel gecompliceerd, maar soms moet je dingen ook niet groter maken als het is he. Als het moet, moet het.
Mocht er echt paniek zijn of een probleem, dan worden ze niet getest, ook ok. Ze weten zich wel uit te drukken.

En waarom verkeerd signaal, en verhalen over handen in onderbroeken, stel je niet aan zeg . T wordt van te voren gemeld, je geeft je accoord of niet en je informeert je kind dat het ok is. Ze zijn gewoon met de hele klas bij elkaar om de beurt voor het testen, niet alleen in n achteraf hoekje ofzo.

Zijn inmiddels echt veel kinderen getest ( die van mij nog niet overigens) en echt amper problemen.

Gaat hier in Luxemburg beter met aantal besmettingen, ben benieuwd hoe het binnenkort na de feestdagen gaat..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:17

Nou, ik kom nog uit de tijd dat de schooltandarts met de bus voor kwam rijden en dat was een gigantische bullebak . Daar waren geen ouders bij en heb daar serieus een trauma aan over gehouden. Dus een wattenstaafje achter in je neus en achter in je keel kan zonder je pa of ma en goede en rustige uitleg flink traumatiserend zijn. En met een paar honderd kinderen op school zal er voor die uitleg niet al te veel tijd zijn want je kunt met het oog op besmettingen niet enkele kinderen per dag doen. Dus vind het een slecht idee. Middelbare is wat anders maar onder de 12 ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:20

Saillant detail voor die Nederlanders welke nog steeds moeite hebben met maskers dragen: Hier is er een duidelijke trend naar dúbbel masker! Een goed filterend masker met neusbeugel en daarover een simpel filtrend modieus maskertje.

In een buitenwijk van Barcelone een mega-feest. Gaat voor de tweede dag nu nog gewoon door. Politie laat het lekker gaan; heeft de boel eromheen afgesloten. Niemand erin, niemand eruit.
Wie eruit wil wordt door de molen gehaald, registratie, alcohol, drugs, boetes et al.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-01-21 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:24

Getup schreef:
wemkelover schreef:

Er staat ook Getup bij... ;)
7 en 9 zijn ze. Ze zijn niet heel gecompliceerd, maar soms moet je dingen ook niet groter maken als het is he. Als het moet, moet het.
Mocht er echt paniek zijn of een probleem, dan worden ze niet getest, ook ok. Ze weten zich wel uit te drukken.

En waarom verkeerd signaal, en verhalen over handen in onderbroeken, stel je niet aan zeg . T wordt van te voren gemeld, je geeft je accoord of niet en je informeert je kind dat het ok is. Ze zijn gewoon met de hele klas bij elkaar om de beurt voor het testen, niet alleen in n achteraf hoekje ofzo.

Zijn inmiddels echt veel kinderen getest ( die van mij nog niet overigens) en echt amper problemen.

Gaat hier in Luxemburg beter met aantal besmettingen, ben benieuwd hoe het binnenkort na de feestdagen gaat..

Over of iets moet, valt sowieso nog wel te twisten :)
Ik vind dat medische handelingen niet zo snel "moeten" en al helemaal niet op school en zonder ouders.

Mocht er een Corona-verdenking zijn dan hou ik die kleine liever 2 weken thuis dan dat ze hem lastig gaan vallen met een swab. Kan het op een minder vervelende manier dan vind ik het een andere situatie maar dit geprik diep in het hoofd daar beginnen we niet aan als het niet extreem noodzakelijk is.

Een slechte ervaring heb je zo te pakken en dan staan straks de hakken in het zand / is er angst geboren als er een keer wèl iets echt moet. Ik wil graag zo lang mogelijk zijn vertrouwen behouden, ook in behandelaars.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:31

Huertecilla schreef:
In een buitenwijk van Barcelone een mega-feest. Gaat voor de tweede dag nu nog gewoon door. Politie laat het lekker gaan; heeft de boel eromheen afgesloten. Niemand erin, niemand eruit.
Wie eruit wil wordt door de molen gehaald, registratie, alcohol, drugs, boetes et al.

Hoppa, en zo hoort het.

Dwingen is nooit goed, maar ze hoeven wat mij betreft niet van alles weggehouden te worden :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:37

Huertecilla schreef:
Saillant detail voor die Nederlanders welke nog steeds moeite hebben met maskers dragen: Hier is er een duidelijke trend naar dúbbel masker! Een goed filterend masker met neusbeugel en daarover een simpel filtrend modieus maskertje.

Ik doe hetzelfde met dubbel masker. Binnenkant gekochte 3 laags, buitenkant luchtig eigengemaakt katoen die ik goed kan strikken achter mijnhoofd. Daardoor zit het zalig, hoef er alleen maar met op-en afzetten even de touwtje aan te raken.

Slimme politie .

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:42

Even over dat testen: diep in het hoofd... laatste keer was bij mij 2,5 cm in de neus. Dat is dus echt niet ver.
Als ze dit in nl gaan doen gaan ze echt niet via de neus naar de keel zoals mijn 2e test.
Keel is tot je amandelen, vervelend, maar acceptabel.

Ik ben overigens absoluut tegen testen door niet-medisch personeel. En zeker bij kinderen.
Volgens mij lopen er ook nog andere testmethodes. Zo is er de "neus". Die ik ooit al eerder heb ontmoet tijdens een andere studie.
Dan blaas je alleen lucht in een apparaat.

Dus ik zou me nog niet te druk maken voordat er een daadwerkelijk plan en methode is.

Zelftesten heb ik ook inmiddels gedaan, icm pcr. Dat is ook prima te doen. Maar weet niet of dat voor iedereen geschikt is.
Ben daar erg benieuwd naar.