Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:44

Hier zie ik dat ook. Toevallig zelf nu Corona maar kan alles. Gister lekker gereden, totaal niet moe oid. Alleen een kuchje.
Ben gevaccineerd.

Aantal buren toch flink ziek. 1 al helemaal in het begin voor de vaccinaties dus dat was sowieso heftiger. Maar anderen die nu ziek worden en niet gevaccineerd zijn lopen toch 2 weken echt flink te snotteren.

Maargoed. Iedereen moet het zelf weten, ben niet voor of tegen. Ben alleen wel erg blij dat ik er zo ontzettend makkelijk doorheen ga.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:53

Alwiene schreef:
Proest, nee dankje, ik heb al veel mensen gehoord die elke keer zieker zijn geweest van de vaccinatie dan ik nu van het virus zelf. Ik sta nog steeds voor de volle 200% achter mijn keuze. Overigens de meeste mensen die ik lees die amper last hadden zijn juist ongevaccineerden. Ook mijn eigen vrouw is niet heel ziek geweest, ook niet gevaccineerd.

Je eigen keuze mag je natuurlijk altijd maken, maar onderzoeken wijzen toch echt anders uit. Zelf heb ik flinke longproblemen en wacht ik op revalidatie, maar dankzij mijn booster had ik 1 dag spierpijn en ben ik nu alleen nog wat verkouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:14

Hier gewoon gevacinneerd en geboosterd, maar had het toch wel flink benauwd etc.
Maar ik heb chronisch bronchitis, dus dat kan ook een extra oorzaak zijn natuurlijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:17

Vind het wel toevallig dat op moment van positief testen 3,5 week geleden boosterprik gekregen heb.

tokedri

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:26

Ik hoor gevaccineerden die heel ziek zijn en gevaccineerden die weinig last hebben.
Zo ook bij niet gevaccineerden.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:31

Hier nu ook mn ggd positieve uitslag binnen, wel gevaccineerd maar echt heel ziek. Mijn moeder ook positief & die is ookal 3 keer geprikt en ziek dus geen idee waar dat dan aan ligt! Nu maar goed uitzieken

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:40

Marcella schreef:
Vind het wel toevallig dat op moment van positief testen 3,5 week geleden boosterprik gekregen heb.

Waarom is dat toevallig?

Het is een feit dat deze variant van Corona enorm besmettelijk is en dat veel mensen zich niet meer aan de (afstands) regels houden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:48

Dat van afstand houden klopt. Om die reden was ik ook blij dat ik bij opdrachtgever kon shoppen en niet meer naar de winkel hoefde. Zie hier in de winkels ook regelmatig zonder mondkapje lopen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:56

Ik hield wel afstand maar in een kleine ruimte met veel mensen verspreidt het zich toch wel helaas. Al heb je de ramen open.

Gelukkig trekt het hele slappe/de vermoeidheid nu wel echt weg, dat is fijn! Na 3 weken al :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:57

Hier nu heel veel positieve testen in mijn omgeving. Ik ken maar heel weinig ongevaccineerden. Gelukkig zijn ze allemaal niet zo erg ziek. Ook mijn man en dochter zijn positief getest vorige week. We hebben zo goed mogelijk afstand gehouden. Tot dusver met succes. Of ik krijg het voor nu gewoon niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:00

Hier dochter ongevaccineerd en ik wel, zitten nu op dag 4 en 3, verloop nagenoeg hetzelfde.
Niet doodziek maar ook niet fit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:06

Marigold schreef:
Hier dochter ongevaccineerd en ik wel, zitten nu op dag 4 en 3, verloop nagenoeg hetzelfde.
Niet doodziek maar ook niet fit.

Waar het om gaat is grootschalige registratie van alle cijfers. Frankrijk doet dit heel minitieus en komt met de feiten dat de hele groep positief getesten betreft waarin ongevaccineerden aanmerkelijk hoger in aantallen vertegenwoordigd zijn in het zkh en op de IC.

Dat er mensen zijn die het andersom kennen hetgeen goed mogelijk is, doet daar niets aan af. Of je een studie doet over alle positief getesten of in een kleine omgeving. Dat maakt het anders.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:12

Klopt hoor Pien.. weer zien het in de huisartsenpraktijk ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:15

IMJ schreef:
Hier nu heel veel positieve testen in mijn omgeving. Ik ken maar heel weinig ongevaccineerden. Gelukkig zijn ze allemaal niet zo erg ziek. Ook mijn man en dochter zijn positief getest vorige week. We hebben zo goed mogelijk afstand gehouden. Tot dusver met succes. Of ik krijg het voor nu gewoon niet.

Ik heb het helaas 2 week daarna als nog gekregen. M’n vriend heeft nu meer moeite met de isolatie dan toen hij besmet was :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:18

Ik geloof die onderzoeken ook gewoon hoor.
Maar ben op dit moment wel blij dat dochter geen zwaardere symptomen heeft.
Ik had zelf de booster te laat gehaald, op de dag van (achteraf gezien) besmetting.
Misschien helpt het de tijd van ziek zijn wat te verkorten. Maar zit hoe dan ook tm vrijdag in isolatie en dochter ook, al zelftestte ze vandaag al weer negatief dus de kunst is nu haar idd binnen te houden zo lang.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:21

Nou ja het kan ook nog zo zijn dat je door een vaccinatie niet ziek wordt. Dat is in mijn geval gebeurd na 3 dagen contact met mijn zusje. Al begint het gedoe nu wat op werk dus ik blijf er wel behoorlijk in hangen zo.... Denk dat ik straks elke week bij de GGD zit. :+ Dan het toch maar liever een keer krijgen maar ik heb wel meer vrienden en kennissen die er immuun voor lijken te zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:25

Maar kinderen gaan er over het algemeen veel makkelijker doorheen of raken zelfs niet besmet. Mijn dochter heeft precies dezelfde klachten als ik, maar test negatief. Zij is niet gevaccineerd, net als mijn andere kinderen. Alleen ik dus. Toch hebben alle andere kinderen geen symptomen.

Maar zie het net als griep of verkouden: de ene wordt er flink beroerd van, de ander snottert wat. Ook daar is geen pijl op te trekken.

Zebrastreep: volgens mij hadden wij precies dezelfde klachten? En jij had ook een positieve zelftest. Ik zou dan echt denken dat die test bij de ggd niet goed is afgenomen. Of net die deeltjes niet heeft opgepikt.
Maar naar mijn weten is positief positief.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:18

Marigold schreef:
Ik geloof die onderzoeken ook gewoon hoor.
Maar ben op dit moment wel blij dat dochter geen zwaardere symptomen heeft.
Ik had zelf de booster te laat gehaald, op de dag van (achteraf gezien) besmetting.
Misschien helpt het de tijd van ziek zijn wat te verkorten. Maar zit hoe dan ook tm vrijdag in isolatie en dochter ook, al zelftestte ze vandaag al weer negatief dus de kunst is nu haar idd binnen te houden zo lang.

Ze is een stuk jonger, dus gewoon fijn. Ik hoop gewoon ook dat iedereen er goed uit komt ongeacht wel of geen vaccinatie. Daar gaat het mij totaal niet om.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:20

Hier is manlief nog altijd negatief. Inmiddels zit ik op dag 9 en hij test iedere dag.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:25

Cayenne schreef:
Hier gewoon gevacinneerd en geboosterd, maar had het toch wel flink benauwd etc.
Maar ik heb chronisch bronchitis, dus dat kan ook een extra oorzaak zijn natuurlijk.

Ik ben ook wel benauwder, maar bij mij ligt dat volgens mij gewoon aan het weer. Bij hoge luchtdruk heb ik het altijd benauwder namelijk.
Hier trouwens iedereen positief, het begon bij mijn dochter van 5 en de rest kwam er achteraan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:56

Hier twee week later dan m’n vriend als nog positief. Alleen tijdens de isolatie hebben we niet samen geslapen en ook nu ligt hij weer apart. Ik geloof dat die vaccinatie dus echt wel wat doet.
Bij mij is het echt school, het zijn gewoon te veel Corona besmettingen waardoor het niet tegen te houden is . Ik sta nu ook weer in de mail met 5 andere collega’s en nog niet iedereen was al weer terug. Bij mij is werk dus echt wel de oorzaak.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:05

Hier zoon 8 dagen geleden ziek geworden. Voelt zich sinds een dag of drie wat beter. Alleen nog neusverkoudheid. Zou hij nog besmettelijk zijn?
Volgens hem heeft een zelftest nu geen zin omdat je nog lang positief kunt testen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:09

Het is goed mogelijk dat mijn dochter het gehad heeft, en misschien ik/wij ook, maar niet positief getest, wel minimaal verkouden, vooral moe en heel licht keelpijn. Dinsdag is ze nog 3uur bij positief kindje geweest bij gastouder. Mijn gastouder inmiddels positief maar mn dochter geen klachten. Vorig weekend had ze 2x superlicht streepje, maandag pcr negatief. Blijf het bijzonder vinden. Ze is voor de zekerheid deze week niet bij oma geweest en komende week ook nog niet denk ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:36

Nou daar gaan we corona uitgebroken op werk. 1 iemand positief net iemand met een zelftest positief , cliënten met klachten en ik heb gisteren gewerkt dus ik ga er nu dan toch echt vanuit dat dit de week is dat het gaat gebeuren. Mijn werkgever heeft nu echt complete schijt gekregen en laat iedereen maar gewoon werken.

Nou ja nu maakt het toch voor mij niks meer uit.... Zelftest was nog negatief had wel meer een mondkapje op gisteren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:41

Zebrastreep schreef:
Nou daar gaan we corona uitgebroken op werk. 1 iemand positief net iemand met een zelftest positief , cliënten met klachten en ik heb gisteren gewerkt dus ik ga er nu dan toch echt vanuit dat dit de week is dat het gaat gebeuren. Mijn werkgever heeft nu echt complete schijt gekregen en laat iedereen maar gewoon werken.

Nou ja nu maakt het toch voor mij niks meer uit.... Zelftest was nog negatief had wel meer een mondkapje op gisteren.

Het probleem is ook gewoon dat je organisatie gewoon tot stilstand komt. Met alle gevolgen van dien. Het is kiezen tussen 2 kwade.
Het is een reden dat het op scholen zo uit de hand loopt. Geen klachten? Is tot en met 17 gewoon naar school, ook al is er thuis Corona. Fijn voor de kinderen en ook belangrijk maar dat dit nu besmettingen oplevert is niet meer dan logisch