3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:14

Inney die ene kilo kan ook vocht zijn he!! Want om 1kg erbij te eten moet je 7000kcal in overschot erbij eten in 1 weeken dat is wel echt ontzettend veel!!
Dus wie weet valt het wel mee!!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: skyr met ontbijtgranen en 2 rijstwafels (358 kcal)
T: 1rode paprika (20 kcal)
L: 3vk boterhammen, 1 met linera, 1 met 30+ kaas en mosterd, 1 met sandwichspread. En nog verse tomatensoep van mams :9 (576 kcal best veel maar de soep is geschat)
T: pink lady (72 kcal)
A: 100grm vk pasta met saus (744 kcal ook geschat)
T: een reep??? heb nog 185 kcal over ongeveer, dus denk bolletje reep van 100 kcal
T: door de dag heen wat keelpastilles, die dingen zijn 24 kcal per stuk dus niet te veel maar heb echt last van mijn keeltje _O-
B: 50 min fietsen en paard longeren

Vooral mijn lunch is veel vandaag. Maar denk dat hij eerder te hoog geschat is dan te laag en over mijn avondeten weet ik niet zo goed hoeveel het is want de saus heb ik uit de vriezer gehaald (paar weken terug zelf gemaakt)
Ik blijf het lastig vinden om sommige dingen in te voeren en te schatten bij MFP... maar als dit mijn dag blijft is het prima dacht ik zo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:18

Inney schreef:
Marlinde: Als je tevreden bent met jezelf en niet te zwaar, waarom wil je dan zo graag afvallen? Gewoon een oprechte vraag hoor :D Of is je doel vooral strakker worden?

Ik heb geen overgewicht maar iets minder staat wel mooier! maat 38 ipv 40-42 bijvoorbeeld. :P Ik wil voorkomen dat ik echt te zwaar word. Als ik elk jaar accepteer dat ik 4 kilo erbij heb dan ben ik over 10 jaar 40 kilo zwaarder. Doei. :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:24

Sharon: waar kan je bij je fitbit zien wat je vandaag verbrand als je niets meer doet? Die functie ben ik nog niet tegengekomen, daar ben ik wel benieuwd naar!

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:33

Urosa, sorry daar heb ik overheen gelezen :=

Bhriseis, ja ik doe het eiwitpoeder van de shakes vaak gewoon door een smoothie. Maakt het minder vies :+

Netjes Kim!

Laura, fijn dat je je beter voelt!

Welkom Antonius! Ik zou als ik jou was niet op zoek gaan naar wat laag in kcal is, maar gewoon wat goed vult. Alleen dan natuurlijk voor de gezondere opties gaan. Maar als jij 3 boterhammen nodig hebt om je verzadigd te voelen, dan eet je er 3. Alleen dan met gezonder beleg ipv bijv. een dikke laag hagelslag. Dat is tenminste wat ik zou doen. Daarnaast zijn er al veel goede tips gegeven! Inderdaad: groenten, fruit, havermout, veel sla, etc.

Netjes Sharon!

Inney, wat je misschien kan doen is een zak diepvriesgroenten halen en een stukje kip. Dat bakken en als avondeten gebruiken? Of wokgroenten met kip? Dat soort dingen eten wij vaak en is echt binnen 10 minuten klaar!

Yonker, net lijstje hoor! En MFP is altijd lastig..

Mijn dag is zo chaotisch op de een of andere manier. :') Morgen is dat hopelijk anders haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:38

Laura82 schreef:
Sharon: waar kan je bij je fitbit zien wat je vandaag verbrand als je niets meer doet? Die functie ben ik nog niet tegengekomen, daar ben ik wel benieuwd naar!

Het staat er ook niet letterlijk :D
Afbeelding

Er staat 1732 in, klopt want ik heb mfp gekoppeld aan fitbit en eet 1732 calorieën vandaag. Dan staat er 457 over, dat zou ik vandaag nog mogen eten bovenop de 1732 om gelijk uit te komen (op verbruik) dus dat maakt 2189. Wanneer ik ook maar iets “extra” doe, wordt het getal bij “over” hoger (tenzij ik nog meer invoer in mfp natuurlijk) snap je het zo? :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:42

Ohh ik heb dat schermpje niet op die manier. Maar zijn dan die 2189 niet wat je tot nu toe verbruikt hebt?
Edit, oh nee, want die hebt je bovenin staan... Hmm eens zoeken of ik dat bij mij ook in kan stellen...

Hoe heb jij trouwens MFP ingesteld staan. Want hij neemt bij mij een optelsom van het aantal kcal wat ik aangeef te willen eten, en telt daar kcal uit training bij op. Maar dat totaal komt bij mij nooit overeen met mijn totaal aantal kcal zeg maar. Beetje lastig uitleggen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:54

Ow dat is handig joh Sharonn!! Ik dacht dat het alleen maar onhandig was om MFP met je fitbit te koppelen maar zie er nu wel de voordelen van. Heb het net gekoppeld en zo is het wel handig. Alleen ik zou het wel onhandig vinden als MFP de kcal die ik verbrand er weer bij op tel :+ Dus hoop niet dat die dat gaat doen eigenlijk _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:07

Afbeelding

Even plaatje om te laten zien wat ik bedoel. Die 1660 heb ik ingesteld bij doelen, en die training is wat ie uit mn fitbit haalt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:17

De mijne doet dat inderdaad ook, ik heb het idee dat er wat miscommunicatie is tussen de beide apps, ik houd dus het aantal calorieën van mfp aan en de verbrande calorieën van mn fitbit, ik maak dan vaak zelf een rekensommetje :) maar met die berekening die ik eerder liet zien, zit ie wel aardig goed, ik heb uitgerekend dat ik in totale rust 64 calorieën per uur verbrand. Ik zit nu op 1615 verbrande calorieën om 14:15 uur, de dag duurt nog 9 uur en 3 kwartier x 64 = 624 wat ik sowieso nog verbrand. 1615 + 624 = 2239 dat klopt bijna helemaal, want mn app geeft aan 1716 in 518 over, de app zit er 5 calorieën naast, iets wat praktisch verwaarloosbaar is :) snap je het nog? (Ik heb trouwens 1716 calorieën wat ik eet vandaag)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:27

Ik snap m! Thnx!
Ik heb die 1660 (ong mn bmr) ook gekozen zodat ik steeds rond de 500 kcal in de min uitkom in mfp :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:02

Laura82: ik heb precies hetzelfde met eieren! Fijn dat het toch weer wat beter lijkt te gaan, en ook een lekkere diepvries pizza, heb jij ook zo genoten van de jouwe als ik van de mijne dinsdag? :')

Frummels: ow van die types heb ik nog nooit gehoord! Zal ik wel een koolhydraat type zijn :+ Toen ik perfecte macro's at verging ik echt van het honger gevoel. Nu eet ik misschien lager in kcal, maar door de andere verdeling helemaal geen honger gevoel.

Mijn moeder maakt ook minder grondig schoon dan ik zelf doe, maar ben er wel heel blij mee nu ik zo ziek ben. En ze doet het gratis dus mag niet klagen :+ Als je gewoon een nette prijs betaald mag heb je wel wat te zeggen, maar snap dat het lastig is. Mooi dat het via je vriend kan :=

Welkom Antonius! Ik ontbijt het liefst met havermoutpap gemaakt met sojamelk, en eetlepel lijnzaad erdoor. Verder kleine eetlepel No Sugar van B&F voor extra zoetigheid.

Sharon: jeetje dat is lang op de crosstrainer! Daar heb ik geen zin in hoor :')

Inney: ik ga mee met Yonker, anders even 2 dagen later controle weging?

Yonker: je dag klinkt prima en je schatting zit er denk ik niet ver naast als ik het zou moeten zeggen.

Vannacht echt pijn gehad aan mijn lijf, maar desondanks niet heel slecht geslapen gelukkig. Mis het pijnvrij in bed liggen wel heel erg! Vanochtend zelfs even gereden, kwam het boefje in Luna tijdens het aanspringen van de galop naar boven ~~}> Gelukkig dat ik handig ben om paarden uit te zitten :') Eten gaat de hele week al goed. Zaterdag weer wegen, ben benieuwd. Doel komt al best dichtbij en zie het ook aan mijn lijf.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:21

Oke morgen ga ik echt bijleesposten, daarnet helaas te horen gekregen dat mijn nieuwe paardje toch morgen niet komt, het is al twee keer uitgesteld. Maar helaas is ze ook heel ziek geweest en ben ik ook wel weer heel blij dat ze zo supergoed verzorgd wordt daar, ondanks dat ze dus al verkocht is aan mij.

Mijn lijstje, mijn vader bracht vandaag echte Bossche bollen mee uit Den Bosch, heerlijk!
O: twee boterhammen met filet americain en appelstroop. (256)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pindakaas en appelstroop. (449)
T: een sultana. (19)
T: een kopje thee met een koekje bij de kapper. (55)
T: een Bossche Bol. (349)
A: een stukje gebakken ei, noedels met kokosmelk, vissaus, kipdijfilet, roerbakgroente en champignons. (828)
T: denk gewoon een kop thee.
B: 8000 stappen en 50 minuten fietsen.
Totaal kcal: 2014.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:35

Wat balen Kimmie!
Hoop dat je nieuwe paardje snel komt!

Zo'n fitbit lijkt me echt heel handig :)
Heb nu een nepversie, best een grappig ding maar niet heel uitgebreid..
Maar zal nog even moeten wachten vrees ik :')

Ik heb besloten om te proberen wat minder snel af te vallen voorlopig..
De laatste weken is het best wel vlot gegaan, maar begin het nu wel echt aan mijn huid te merken..
Kom van de 88 kilo af (2016) en weeg nu 66 kilo.
Huid is altijd goed 'teruggetrokken' maar de laatst weken voelt het toch wel slap.
Hoop dat het weer wat strakker gaat worden, blijf wel lekker bezig met krachttraining en cardio even wat minder.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:34

Wat naar dat je niet pijnvrij kan liggen Urosa, sterkte :(:)

Wat balen Kimmie, hopelijk heb je snel wat zekerheid :(:)

Geen verstand van Lieszje, van huid dat slap is... al verwacht ik als ik straks klaar ben ik miss ook wel huid heb wat slap is... Maar dat zie ik dan wel. Ik val niet heel veel af dus miss valt het mee :) tussen de 0.5 en 1 kg per week.

Was vanochtend ten opzichte van vorige week weer -0.7 ondanks het etentje zondag :D Dus ben happy!! Nu precies op -23kg toch wel beetje trots :o

Lijstje voor vandaag:

O: skyr met ontbijtgranan
T: tomaatjes
L: 3vk boterhammen met nog geen idee
T: appel
A: maaltijdsalade
T: stukje taart want gender reveal cake bij een vriendin :D
B: fietsen zoals elke dag :+

Morgen uit eten, dus dan overdag beetje extra opletten maar moet wel lukken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:05

Je gaat lekker Yonker! *\o/*

Ahh kimmie dat is zuur! Hopelijk komt je paardje toch snel!

Lieszje ik had toen ik vlot afviel ook wat losse huid, maar inmiddels is dat best heel redelijk bijgetrokken (behalve bij mn buik, vrees dat dat nooit meer goed komt na 2 zwangerschappen met enorme toeter :+ ), dat heeft echt best veel tijd nodig.

Ik stond vandaag enorm moe op, dus maar beetje rustig aan vandaag.
O: skyr met granola van eat natural
T: peer
L: 2 volkoren boterhammen met chorizo en kaas, moet er nog iets bij verzinnen
T: tomaatjes en worteltjes, breaker high protein
A: spaghetti carbonara <3 , tomatensalade
T: 2 glaasjes witte wijn

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:17

Ow dat is minder laura zo moe opstaan. Ik ben de laatste tijd ook moe, zo moe dat ik gisteren al om half 10 lag te slapen := wel veel geslapen dus vannacht _O-

Lekker die 2 glaasjes witte wijn :9 denk dat ik morgen ook 2 glaasjes wijn drink O:) heb ik echt zin in!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:26

Wow goed bezig Yonker!

@laura
Heb eigenlijk ook zelden gezien dat iemand nog een strakke huid had na een zwangerschap :o
Maar dan krijg je ook wel iets moois ervoor terug als je graag kinderen wilt :)

Lekker rustig aan dan vandaag :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:27

Ik inmiddels ook zo ongeveer iedere avond om half 10 in bed... Als het dan ook nog zou helpen >;) Dat moe zijn komt me zo de strot uit...

Jaaaa wijntjes <3

Lieszje, klopt hoor, kan me er ook niet druk om maken

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:32

Snap ik Laura :(
Heb ook maanden last gehad van moeheid..
Is uiteindelijk een stuk minder geworden toen ik meer ging eten en sporten :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:37

Vervelend zeg Laura, kan me voorstellen dat je dat helemaal zat bent :(:)

Ik ben trouwens zo een muts die altijd om 22:00 uur in bed ligt op zondag t/m donderdag. Ik slaap altijd voor 22:30! Vrijdag en zaterdag later. Als ik minder dan 8,5/9 uur slaap ben ik echt waardeloos :o

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 bio boterhammen met Leerdammer gatenkaas
T: cappuccino + 2 bio boterhammen met vega boterhamworst
L: salade met tomaat, komkommer, koolsla, mozzarella en honing mosterd dressing
T: banaan
T: 2 mandarijnen
A: gourmetten bij vrienden + wijn infuus :') (grapje)

B: 40 min fietsen: retour werk. 60 min fietsen: retour vrienden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:28

Jammer Kim!

Frummels, ik lig ook elke dag zo vroeg in bed (al slaap ik helaas niet altijd binnen een half uur :') ). Zelfs in de weekenden ga ik vroeg naar bed. Ik voel me ook het best met 8,5-9 uur slaap en dan van half 11 tot half 8/8 uur slapen. :P

Ik heb een vraagje aan jullie, ik kijk vrij veel Amerikaanse/Australische youtubers. En daar heb je onder andere tropeaka en andere paleo-based producten. Weet iemand waar je dat soort producten in Nederland kan kopen? (Dus plantaardig/paleo-based e.d.) Ben zelf ook al aan het rondkijken maar nog niet zoiets gevonden.

Mijn dag vandaag:
O: Smoothie met mango, spinazie, banaan
T: Krentenbol
L: 2 waldkorn crackers met kaas
T: 1 waldkorn cracker met kaas
A: Geroosterde varkenshaas met spinazie en avocado. Als toetje yoghurt met zelfgemaakte granola
Beweging: 70-80 minuten fietsen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:31

Kimmie25501: jammer zeg! Maar fijn dat ze zo goed voor haar zorgen, wat voor 1 heb je gekocht?

Lieszje: knap dat je zoveel bent afgevallen!

Yonker: goed van je! Gaat mooi gestaag zo!

Laura82: Moeheid is ook gewoon heel vervelend, ben er zelf ook klaar mee. Maar goed ik weet dan in ieder geval nog waar het weg komt. Moest gisteren ook wel 2x overdag slapen omdat ik anders de dag gewoon niet door kwam. Vandaag gelukkig weer ietsjes beter.

Moet ook elke dag om 21.30 naar bed, ben er dan ook helemaal klaar mee. Heel soms dat ik later kan, maar soms moet ik ook wel eerder. Nouja. Vroeger voor de MS had ik gewoon genoeg aan 7-8 uurtjes en kon ik ook goed tegen later naar bed.

Gewogen vanochtend en mooi weer 0.5 eraf! Verder ben ik vanochtend met mijn zusje stallingen wezen kijken en daar zat een fijne voor Luna bij dus die wordt in april verhuisd. Wel goed gevoel bij. Vanavond ga ik lekker met mijn vriend uit eten, is alweer even geleden :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:26

Ik lees en post hier ook graag mee!

Ik kon altijd eten wat ik wilde, tot een paar jaar terug. Of het komt door m'n leeftijd, doordat ik een kantoorbaan heb, door medicijnen of wat dan ook, ik wil toch wel een beetje slank blijven!
Overigens at ik ook te ongezond (maar dat deed ik ook toen ik nog echt dun was..).

Ben sinds ongeveer een weekje bezig met Kayla Itsines en heb vandaag een nieuwe weegschaal en een fitbit gekocht. Ik ben er klaar voor :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:33

Hai,

Mag ik mij hier ook melden?

Een half jaar geleden besloot ik om te stoppen met roken, en ondanks dat ik niet heel veel gesnaaid heb ben ik 15 kilo aangekomen.

Voor 3 weken terug gestart met killerbody, daar ben ik vorig jaar ook 10 kilo mee afgevallen.
Maar ik heb zon vreselijke honger, dat ik me dacht dat dit anders kan.

Dus ik lees even mee.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:39

Welkom Tiggs!

Urosa, weer een stukje lichter!! Geniet van jullie avond :-)

Deetje, geen idee, woon je in een grote stad? Daar is wss sneller Paleo eten te vinden.

Ik voel mij ook gewoon het fijnste bij 8.30 u slaap <3 De zaterdag slaap ik geregeld tien uur hihi.

Mijn lezing vrijdag ging echt super, zoveel positieve reacties gekregen! Ik geloof het nog haast zelf niet! Die dag had mijn broertje ook een goed mondeling examen gemaakt, dus zijn we met zijn drieën s avonds in de pub gaan eten. Heel kcal rijk maar ook heel gezellig!

Sinds gisteren wel hoofdpijn, buikpijn en wat misselijk, jammer want ik wou deze week terug beginnen met KT aangezien ik nu al twee dagen pijnvrij ben van de quadriceps blessure!
Intussen maar even niet zo gezonde lijstjes (vla, cola, aiki noedels etc) maar wel maar zo'n 1700 kcal, dus bijkomen zal ik niet.

Nog een fijne zondag iedereen!