Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:52

Na zo'n obstakelrun voel je altijd spieren waarvan je niet wist dat je ze had := Het is wel heel gaaf om te doen!

Fijne vakantie!
Ik vertrek ook vandaag. Gisteravond nog een snelle 5 km gelopen. Mijn hardloopkleren gaan ook mee, ik ben benieuwd of het echt 37 graden wordt :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:27

Lopen op jouw reis wordt een uitdaging denk ik! Mij lukt het in Afrika eigenlijk nooit. Dus ben heel benieuwd.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:29

SV, kan me voorstellen ja, dat je spierpijn hebt. Traplopen is gewoon een enorme inspanning.
Voor degene die op vakantie gaan: veel plezier !

Ik heb gisteren, 6 km gelopen, en nog ruim 20 km gefietst. Heerlijk weer was het.

Nu weer in het gareel om te gaan werken.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:04

Obstakelruns zijn leuk! Maar met zoveel trappen lijkt het me ook wel echt flink zwaar inderdaad.

Veel plezier voor iedereen die op vakantie gaat!

Hier moet ik ook nog even kijken hoe ik het met hardlopen aan ga pakken de komende week. Het wordt hier rond de 30 graden (daarvoor was ik niet naar Finland gekomen >;) :') ) en sporten in de hitte gaat bij mij nooit zo goed. Denk dat het vroeg opstaan wordt (wat dan weer niet zo lastig is hier door het licht 's ochtends)...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:38

Haha dan moet je blij wezen dat je niet vorig jaar in Scandinavie was! Oh wat een drama met bosbranden etc. Gelukkig is de warmte hier wel heel anders. Ik vind ‘t ‘s avonds altijd ontzettend lekker na zo’n hete dag dus ga dan gerust nog om 10 uur s avonds op pad.

Veel plezier op vakantie Tessa!

Ik heb vh weekend eindelijk weer eens fatsoenlijk hardgelopen met m’n eerste 10 km in een jaar, en wat voelde dat goed! De dag erna voelde ik echt helemaal nergens van dus dat vraagt naar weer terug de lange afstanden opbouwen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:46

Ik wil ook gaan rennen maar het is warm hier zeg! straks een kort rondje dan maar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:47

Pfoeh vorig jaar was ik inderdaad in Lapland. Hele vakantie 35 graden, behalve bij de Noordkaap. Wat een hitte.

Nou ik kan nog echt niet hardlopen. Man, man, wat een spierpijn.

Piekosjj bedankt! Jij bent ook weer aan lekker aan het lopen, de omgeving bij jou is prachtig zeg.

Morgenavond vliegen we naar Namibië *\o/* . Zo'n zin in.
Als de wifi wat meewerkt post ik wel een fotootje.

Poes ik heb de laatste keer in Zuid Afrika wel een paar keer hardgelopen, waaronder een keer in Hoedspruit wildlife estate, tussen de giraffen en zebra's. Zo gaaf!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:49

Dat is gaaf inderdaad. Bij ons kon het bijna nooit tenzij je echt langs de weg ging lopen. Zo hebben we er veel gezien maar zo gevaarlijk.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:17

Piekosjj, haha ja ik weet het, mijn onderzoek gaat over de effecten van de hete/droge zomer vorig jaar, maar 's avonds is het inderdaad lekker ja! Alleen ben ik zelf niet zo van het lopen nog zo laat 's avonds. Maar komt wel goed :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:48

Ohhh interessant zeg! En wat is je focus dan zoal? Agriculture, cultuur, natuur, ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:37

Ben deze week aan boord van ons binnenvaartschip, dus het is best lastig een goed loopje te plannen tussen de sluizen op het Main / Donau - kanaal. Vanmorgen een mooie afstand van 8K tussen de eerste twee sluizen van vandaag, maar vond 05.30 uur te vroeg ... nog geen ontbijt en koffie gehad . En nu steeds 15K tussen de sluizen (over het fietspad en dus om de haventjes natuurlijk nog een stukje langer) en das weer net teveel met deze temperatuur .
Morgenochtend maar eens in Regensburg iets proberen te plannen, want word onrustig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:52

Hier ook onrustig maar durf met de warmte in combinatie met mijn zonneallergie niet gaan nu...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:11

poes schreef:
Hier ook onrustig maar durf met de warmte in combinatie met mijn zonneallergie niet gaan nu...

Een beetje dat 'verslaafde' gevoel (hoewel die bewoordingen me tegenstaan als iemand zichzelf zo dramatisch noemt :') . Heb wel meteen last van obstipatie en plofbuik. Morgen komt daar 'humeurig' bij als er geen verandering in komt. Vanavond maar eens kijken wat er mogelijk is en anders een duik in het kanaal :D .

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:34

Super tof Supervixen, ik zag de foto's op instagram voorbij komen! Gaaf zeg. Kan me voorstellen dat je het nu overal in je lijf voelt ;-)
Heel veel plezier op vakantie, hopelijk kan je wat mooie hardloopkiekjes schieten.

Wat fijn Piekosj dat je weer lekker kan lopen!

Ook hier onrustig! Vorige week maar 2 keer kunnen lopen doordat we een lang weekend op internationaal concours waren. Gisteren niet naar mijn baantraining kunnen gaan dus ziet er naar uit dat het deze week ook maar 2x wordt.
Mezelf voorgenomen morgen mijn wekker te zetten om 05.00 uur zodat ik eerst mijn paard kan doen en dan met de auto naar de veluwe ga. Wil voor het eerst in mijn leven een trailroute doen. Ben heel benieuwd!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:09

Nou mijn trailrun experience was een flop :+
Wilde de 7,5 km route volgen dus stond vannochtend om 06.30 op de parkeerplaats. Toen ik zo'n 2,5 km onderweg was kwam ik een groep wilde zwijnen met jonkies tegen. Toen er 1 op me af kwam ben ik snel omgedraaid en half naar de auto gesprint... ik scheet in mijn broek :Y)
Baalde wel, had er zo'n zin in en de route leek me erg mooi! Volgende week nog maar eens proberen...
Toch nog 5 km gerend in ieder geval met een behoorlijke interval erin hahaha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:42

Venthe, geef je groot gelijk! Vorig jaar is een manegegroep op buitenrit aangevallen door een zeug met jongen. Paarden stoven uit elkaar en begonnen te rennen, een meisje liep een beenbreuk op, eentje vol met schrammen en blauwe plekken door de bosjes ... zwientjes zijn geen vriendjes!
En toch doe ik het ook graag: neus achterna trailen :+ .

Vandaag in Regensburg een funrun-rondje met de hond gedaan tijdens het lossen van het schip :) . Een beetje te laat om in de koelte te kunnen lopen; was pas om 07.30 uur wakker, dus zal het nodig gehad hebben.
Gisteren op Wikiloc en tijdens de wandeling naar de pizzeria gekeken wat een beetje leuk hardlopen langs de Donau is, en waar over te steken en terug te steken. Lekker de tijd genomen om Nore tussendoor te laten zwemmen. Regensburg is zo mooi .... straks nog maar even wandelen en dan wat foto's maken!
De onrust is gelukkig weer een beetje weg, de stijfheid uit mijn benen en kan weer poepen :x .... voelde me net een opgeblazen olifant :o .

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:01

Vanmorgen voor de derde keer deze week mijn wekker om 5 uur gezet om nog voor het werk te kunnen lopen. Dus zo op de dag dat het warmte record verbroken zal worden toch nog ruim een halve marathon gelopen. Maar het was prima te doen hoor vanmorgen. En het bos zag er schitterend uit met die mistbanken. Hoewel ik wel blij ben dat ik morgen geen training gepland heb staan en dus morgen pas om zeven uur mijn bed uit hoef en dat het van het weekend weer iets koeler wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:28

Zwijnen zijn inderdaad niet prettig om tegen te komen dan. Met de paarden kwamen we ze ook vaker tegen. Zodra wij ze zagen bleven we altijd rustig stil staan tot dat ze weg waren.

Lekker Greetje zo vroeg!

Ik heb donderdag een afspraak bij de sportfysio voor mijn pijnlijke schenen. Geen idee wat er de laatste tijd met mij aan de hand is maar pijntjes volgen elkaar op. Zaterdagavond wilde ik van de bank opstaan en zonder te verstappen kon ik ineens mijn voet niet meer afwikkelen want dat deed gigantisch zeer. Ik ben gaan slapen en zondag wakker geworden met een dikke enkel. 3 dagen helemaal kreupel gelopen. Nu nog steeds een beetje last er van en nog wat vocht op 1 plek. Ik snap er niks meer van.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:37

Morgen lijkt het erop dat ook in Zuid DL de temperatuur omlaag gaat en er wat regen gaat vallen. Dus beter loopweer. Vandaag samen met Nore gaan zwemmen in de haven van Dietfurt, één keer vrijwillig en één keer omdat ik geen keus had ... :? :x _-:(

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:53

Ja heerlijk vanmorgen in de regen kunnen lopen. Dat is wel lekker na die warmte van afgelopen week. Heb weer ruim 30km weggetikt.

lauraa dat zijn inderdaad ineens wel hele rare dingen. Nu is het vaak wel dat als je een blessure hebt je ook allerlei andere pijntjes krijgt. Waarschijnlijk door toch net een wat andere belasting. Maar een dikke enkel is dan wel heel drastisch.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:54

Weer vraagje. Degene met een metronoom of een app ervan. Op hoeveel beats pm lopen jullie?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:26

*zwaait* hallo ik kom ook weer om de hoek kijken!

Vorig jaar was ik goed bezig. Althans indoor want in de winter heb ik erg last van mijn astma.

Helaas kwam er wat narigheid tussen.
Maar heb het nu sinds april weer opgepakt.
Vandaag 10km gelopen. Was heerlijk en smaakte echt naar meer.

Ik hoop dat ik in 2020 mee kan doen aan de halve marathon van Eindhoven. :o

Oef ik zou ook niet blij worden van wilde zwijnen nee. Denk dat mijn gemiddelde snelheid wel omhoog gaat :P

Zie dat er meerdere mensen mee doen met obstacle runs.

Leuk!
Heb in maart de strong viking mud editie gedaan. En in september heb ik er eentje staan hier in de buurt.

Zin in!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:56

tylando schreef:
Weer vraagje. Degene met een metronoom of een app ervan. Op hoeveel beats pm lopen jullie?

170!

Hele Week niet gelopen. Volgende week weer invliegen :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:49

Ik probeer nu op 180 beats te lopen. Ergens gelezen dat dat het makkelijkst was om vol te houden.
Vandaag 10 km gelopen *\o/* en qua beats ging t prima eigenlijk.
Mss veranderd dat nog over een tijd hoor

Had ook een week niet gelopen, zag het echt niet zitten met die hitte

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:50

Ik loop ook op 180!
Is ons ook zo geleerd op de hardloopclub :)