Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:03

Ik vind het bij dieren zelfs minder erg klinken dan tegen kinderen :')
Maar dat komt ook gewoon omdat ik er niks mee heb... ontwikking, zelfbeeld ontwikkeling... ja begrijp het allemaal, ik heb ontwikkelingspsychologie in mijn opleiding gehad. Maar ik blijf het irritant en dom vinden klinken :+ Ik ontwijk zulke situaties ook...

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:04

_O- Ik denk dat dat gewoon echt een gebrek aan voeling met kinderen is.. Bij dieren kan ik er op één of andere manier ook beter tegen. := Doe ik het zelf ook (ik hang hele verhalen op tegen mijn beesten) maar zet een baby bij me en je hoort weinig anders dan oorverdovende stilte. _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:17

haha herkenbaar.
Tegen kinderen weet ik echt niet wat te zeggen.
Tegen mijn hond banketstaaf ik ook van alles.
Al is dat wel als er geen andere bij zijn. :D
Vrouwtje is zo thuis hoor, even boodschappen doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:26

Ik ben wel de mama van mijn hond en mijn katten, moet ik eerlijk bekennen. O:) Maar ik praat niet op zo'n kinderachtig toontje tegen ze.. Dat vind ik zelf ook zwaar irritant, zowel tegen kinderen als tegen dieren. Ik behandel mijn dieren ook wel als dieren, met hun eigen verschillende behoeftes. (wel heel verwende dieren) Ik voel me dan weer geen mama van mijn paarden, dat zijn gewoon mijn vrienden.

Conclusie, ik ben dus eigenlijk ook wel raar! 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:37

En toch kunnen ook dieren het erg fijn vinden als je tegen ze praat. Kende iemand die een kat in huis had van een Engelse tante, als je Engels sprak tegen dje kat werd hij intens vrolijk :o dat was wat ie gewend was van zijn oude baasje natuurlijk. Erg schattig.

Gisteren bijna gaan zitten in een coupe die volgens mij was gereserveerd voor een kinderfeestje :o manmanman ik ben snel doorgelopen.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:02

:o Hier ook een hondenmoeder :')

Maar dan ook zonder de koetsjiekoetsjie en getuttel.
Alhoewel ik nog wel stom kan praten als ik weer eens een schapenkop voor de hond in de tuin gooi, ooooh kijk es oooh lekker schapie knaag, kijk es met een oogje en tongetje! 8)7 :D

En paarden zijn hier inderdaad ook vriend of vriendin.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:07

Hypericum schreef:
:o Hier ook een hondenmoeder :')

Maar dan ook zonder de koetsjiekoetsjie en getuttel.
Alhoewel ik nog wel stom kan praten als ik weer eens een schapenkop voor de hond in de tuin gooi, ooooh kijk es oooh lekker schapie knaag, kijk es met een oogje en tongetje! 8)7 :D

En paarden zijn hier inderdaad ook vriend of vriendin.

Oh gelukkig, een gelijkgestemde! :D ;)

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:09

Oh en van de week liet een collega ineens trots de echo foto's zien van dr aankomende kleinkind. Hup ineens telefoon onder mn neus 'kijk kijk, mn kleinkind!'
Snap best dat ze trots is, maar het laten zien van die echo's heb ik echt nog nooit begrepen.
Why? Bedoel er is nagenoeg niks op te zien en als je er al iets in ziet ja, kweenie wat moet je er mee?
Zouden mensen die het wel leuk vinden er ook iets bij voelen of van jeetje ja, mooie foto, goed gelukt ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:27

Voor hen is het als stiekem al kunnen kijken naar de inhoud van een cadeautje. Je weet dat het er is, je moet alleen nog wachten tot het open mag :))

Tegen mijn dieren (paard, pony's en 2 katten) zeg ik ook altijd "dag vriendje" als ze aandacht komen vragen ofzo. Of een koosnaampje. Ze voelen als kinderen, maar het zijn en blijven dieren die ook zo behandeld worden. Niet zoals de jack van mijn schoonouders: eigen stoel aan tafel, na het eten van het bord restjes krijgen, "kusjes geven" met zijn tong in je gezicht, eigen plek mogen opeisen (met grommen en happen/bijten) op de bank. Oud-collega van me kon geen kinderen krijgen, en die had een hondje. Dat was echt letterlijk haar kindje, zij was mama en haar man papa. Als iemand de vraag stelde of ze kinderen had zei ze steevast "nee, geen kinderen maar wel mama van mijn sheltieke". Hondje had een kast met jasjes en truitjes, mocht nooit meer dan 2u alleen thuis zijn, had een eigen stoel + bord aan tafel en at gelijk mee, kreeg het eten met een vork of lepel, eigen bad in de badkamer, ze keken speciaal dagelijks dierenprogramma's want dat zag sheltie graag. Haar man ging graag op vliegvakantie, ook omdat hij duikt. Zij is nooit meegeweest zolang de hond er was geen hond, geen vakantie.

En zoals alle moederkloeken van het eerste uur dus ook dagelijks een foto onder je neus "kijk sheltieke eet, kijk sheltie heeft overgegeven, kijk ze heeft een kakje gedaan"... vreselijk;

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:45

Zo extreem als jouw voorbeeld ben ik niet varekaj maar ik zeg ook vaak 'mama gaat ff dit of dat doen' tegen de katten. :+
En ja, ik hou er rekening mee door oppas te regelen of minder lang weg te gaan, maar dat doe ik met elk dier.
Mijn hond zal op bed mogen slapen en op de bank/schoot mogen, maar gaat hij claimen dan is dat gelijk over en moet hij dat voorrecht verdienen met goed gedrag, kan dat niet dan zal het gewoon nooit meer mogen.
Ook zal de hond veel mee gaan als ik op stap ga en kan dat eens niet dan blijft hij thuis of regel ik oppas.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:46

Jee, eens een foto tonen akkoord maar constant? :? Ik duw ook mijn collega's niet constant foto's van mijn paarden of kat onder de neus.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:48

Tegen mijn hond praat ik af en toe wel op zo’n irritant toontje :') Maar alleen als ik net thuis ben gekomen ofzo en hij door het hele huis rent van blijdschap.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:54

Oeps, ik maak me schuldig aan het "vrouwtje vind jou lief he? Jaaa. Vrouwtje wil knuffeltjes van jou he? Jaaa" inclusief hoog stemmetje bij mijn katten en die van mijn vriend :o
En nee ik schaam me er niet voor, mn vriend doet net zo hard mee, alleen dan met 'baasje'
En nee, ik stop er ook niet mee. Mijn poesje is mijn poezekindje, mijn kat mijn babykatje en mijn paard mijn uit de kluiten gewassen kleuter, en dat mogen ze weten ook <3

(in bijzijn van anderen praat ik 'normaal' tegen mijn dieren, voor zover je dat normaal kan noemen)

Edit: mijn moeder noemt zichzelf oma van mijn dieren, dat vind ik dan wel weer een beetje vaag klinken :+
Laatst bijgewerkt door Laurora op 22-10-17 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:57

Ik heb op zich niks tegen een oppas als je een hond hebt, vind dat zelfs super initiatieven. Maar dat is dan vooral omdat een hond niet gemaakt is om alleen te zitten, dus vanuit sociaal oogpunt.
Bij mijn collega was het vanuit het standpunt "dan heeft ze teveel verdriet omdat ze me moet missen".

Mijn herder mocht ook gerust op de bank of op bed, maar als ik aangaf "opzouten of er af", dan had die daar gewoon naar te luisteren. Dit hou ik ook aan met de katten. Wil ik ze eraf, dan hebben ze dat maar te doen. Niks geblaas, gemauw, klauwen of wat dan ook. Opzouten.

De jack van mijn schoonouders kan zo op de bank springen, tegen je aan komen liggen (of op je schoot liggen/over je heen lopen) en als je 'm dan eraf wil gaat ie grommen met tanden bloot of happen. Ligt hij bij mij schoonvader, dan durft die even nijdig uithalen naar mijn schoonmoeder omdat ze even wat teveel duwt zeg maar.
Hond doet dit soort fratsen bij mij niet. Had die 1x mee naar de trimster om z'n nagels te knippen (durven ze oa niet zelf omwille van happen). Beest wriemelde hele tijd rond. Fiks aangesproken, die gromt... die heeft toch een serieuze correctie gehad. Ik heb er dan ook geen problemen meer mee. (en de trimster nog minder, maar die is steviger kalibers gewoon).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:17

Jack Russels hebben gewoon een stevige hand nodig. Is ook wel een ras waar ze hier niet mee moeten afkomen. Ik heb een hekel aan dit hondenras. Door slechte ervaringen vroeger als ik op wedstrijd was met mijn paarden of op sommige plekken waar ik ging trainen in de wintermaanden. Vaak genoeg meegemaakt dat zo'n hond in de staart van mijn merrie ging of dat ze naar benen hapten. Probeer ze dan maar rustig te houden. Mijn eerste pony lostte dat probleem van zelf op. Die wachtte haar kans af en dan ineens bam vloog een achterbeen uit en ze had ze steevast te pakken. Honden gingen in een boog rond mijn pony. Wat soms wel eens leuke taferelen opleverde. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:41

JRT zijn op zich wel heel leuke honden maar de opvoeding ontbreekt er 9 vd 10x aan en dat maakt het hysterische poedersuiker.
Ik ken er diverse die goed zijn opgevoed en ondanks dat ik ze zelf niet hoef zijn die hondjes echt geweldig, pittig maar goed te hanteren.
Maar dat geldt voor wel meer van die kleine honden; met opvoeding zijn ze ontzettend leuk maar vaak vergeet men dat ze die opvoeding ook moeten geven waardoor het verwende poedersuiker worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:43

Haha, net als met shetlanders toch? En kinderen :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:44

Jup, precies hetzelfde. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:02

Ik ben dan weer een echte jr fan.
Ik kan me geen leven voorstellen zonder zo'n ettertje om Me heen :+
Maar hier word dan ook weer niet gegromd of naar paarden gehapt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:17

Ik ben geen JR fan maar dat komt niet door het ras an sich maar meer door het type mens wat een 'leuk klein' hondje zoekt en zich vervolgens niet verdiept in ras of het bijbehorend karakter. Met het gevolg dat ze (hier in de buurt in ieder geval) als onopgevoede k*tkeffertjes rondlopen, in je benen hangen, geen sociale vaardigheden hebben richting andere honden etc. En dat is hun schuld niet, puur onwetendheid van de types die ze aanschaffen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:20

Ik zat vanochtend bij een klant aan tafel (internationaal chauffeur, dan moet je wat flexibeler zijn met het tekenen van offertes :)) ) en hij had z'n zoontje van... uhm... tja. 2? :') rond lopen. Best een geinig ventje, vooral toen hij z'n Dinobaby's (ofzo) ging laten zien. Even later stond hij te dansen voor de tv. Was ook best lollig. Daarna ging z'n drinken over zo'n beetje alles heen en vond ik het wel weer genoeg geweest _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:24

Met je eens hoor.
Onze jr hebben we van mp af gekocht toen ze een half jaar oud was.
Te druk was de reden.
Ja wat denk je dan het is een jr.

Maar wij hebben er geen last van.
ZE kan zelf haar energie al kwijt met muizen jacht en snuffelen.
Dan nog mee stallen mesten en dat is ondertussen balletjes gooien.
Als wij binnen komen gaat mevrouw lekker slapen.
En de vorige jack Russells deden niet anders.
Ook lief tegen andere mensen. Niet happen.
Maar dat is inderdaad puur omdat ze hun afleiding wel al hebben gehad en niet op de verkeerde manier nog moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:46

Je moet een mechelse herder of border collie ook niet als schoothondje gaan houden :))

De meesten die een JRT en paarden hebben, die hebben hun honden zodanig opgevoed dat je er geen last mee hebt. Toch ben ik idd niet voor JRT's te vinden of andere kleine hondjes, exact omwille van het gebrek aan opvoeding. En ik ben ooit in mijn gezicht gebeten door een teckel, als was dat mijn eigen domme fout als kind. Wist donders goed dat ik niet mocht uitdagen, toch de grens opgezocht...

Ik heb zelf een pesthekel aan border collies. Ook weer ivm opvoeding. Een tijd op een stal gestaan waar de huisborder de bloedirritante gewoonte had om naar de hoofden van de paarden te springen/happen als ze hun hoofd over de staldeur naar buiten staken. En dat deden ze vaak, het waren buitenstallen. Die beesten zijn immens vaak met hun hoofd/nek tegen de bovenkant van de deur aan geknald. Eentje ooit zo hard dat ie compleet gaga in de stal stond te zwalpen op z'n benen.
Ging je de binnenbak in, dan hing die hond ook steevast in de hielen van je paard. De meesten vlogen dan ook binnen de kortste keren steevast als een speer door de poort. Ook de manègepony's waar de kindertjes mee stapten. Altijd drama: pony los, lekker aan de ren in de bak, kind over de zeik en rotgeschrokken, andere kindjes in de bak over de rooie, andere pony's helemaal opgefokt door de losloper.

Maar oh wee als je paard (of jij) die hond een rotschop wou verkopen. Moest je maar rekening mee houden vond de eigenaar. Gevolg is wel dat mijn ruin (toen nog hengst) nu steevast elke kans grijpt om een hond bij z'n lurven te pakken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:49

Ach, de Shih tzu die ik komende week ga ophalen is om vergelijkbare reden in de herplaatsing gegaan.
Ja als je 3x daags een kort rondje loopt en de rest vd dag moet de hond stil zitten dom kijken dan wordt een jonge en/of energieke hond wel gek ja. :+
Bij mij gaat hij 3-4x per dag mee wandelen, tussendoor lekker overal en nergens mee naar toe, rommelen wat aan in/om huis en we gaan op cursus.
Denk dat hij dan al lekker voldaan is en het 'probleemgedrag' grotendeels verdwijnt zonder daar echt mee aan de slag te moeten.
Denk dat als het een JRT was geweest ze hem binnen 2 weken al hadden weggedaan, die breekt geheid de tent af en niet zo zuinig ook. :Y)

Overigens was ik gisteren ook weer erg blij met een paar kinderen.
Ben vd week geopereerd aan een borst en daardoor iets minder beweeglijk, moest ff snel een paar boodschapjes hebben dus snel naar de dichtstbijzijnde supermarkt.
Loop de supermarkt weer uit en vlak voor de uitgang schieten er 2 pal voor me langs, maar zo dicht langs dat ik ineens moest stilstaan om te voorkomen dat ze m'n borst aantikten, waardoor het in m'n rug schoot. %)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:10

Berdien schreef:
Ik zat vanochtend bij een klant aan tafel (internationaal chauffeur, dan moet je wat flexibeler zijn met het tekenen van offertes :)) ) en hij had z'n zoontje van... uhm... tja. 2? :') rond lopen. Best een geinig ventje, vooral toen hij z'n Dinobaby's (ofzo) ging laten zien. Even later stond hij te dansen voor de tv. Was ook best lollig. Daarna ging z'n drinken over zo'n beetje alles heen en vond ik het wel weer genoeg geweest _O-

Dinobabies was echt het coolste programma ooit :')