[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:20

Mondy schreef:
Na vooral meelezer te zijn hier...
Na al jullie positieve berichten mbt de Daith piercing vandaag toch maar gedaan.
Vooral vanwege de kans dat t de migraine aanvallen kan verminderen maar ach het is ook mooi.
Maar bah wat een rot gevoel zeg :') en dan met name die klem.
Laat me liever tatoeƫren haha maar ben er erg blij mee !
[ [url=m/HW30fg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes! Hier heeft het mij enorm geholpen. Vorige week 1 aanval gehad ivm stress vanwege school/werk. Maar daarvoor heeeeeelemaal niks meer, en aan de linkerkant was de piercing eruit gevallen, dus geen idee of het ook daar aan lag. En ik heb links en rechts.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:08

Ik kom hier even binnen vallen! Ik heb wat advies/tips nodig :)
Ik heb een jaar geleden mijn tragus laten zetten (nooit vervangen, zit nog steeds een labret in) maar ik blijf gele korstjes hebben |o Ik weet dat kraakbeen lang de tijd nodig heeft om te genezen maar ik hoopte dat het na een jaar toch wel over zou zijn. Ik zit er aan te denken om er een ringetje in te doen zodat het wat meer "ademt", aangezien ik de achterkant niet goed schoon kan houden door het platte achterkantje en mijn kleine oor :+
Zijn er meer die hier last van hadden en hoe kan ik het goed laten genezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:38

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:15

naomiiiii schreef:
Dan is je sierraad wel erg kort, ik kan de mijne met een platte achterkant prima schoon houden. Als je hem nog nooit hebt vervangen en dan al zo kort is ben ik wel benieuwd hoe dat is gegaan met de zwelling na het zetten. :+

Daar heb ik geen last van gehad gelukkig! Hij kan ook wel heen en weer door het gaatje heen :) Maar ik kan er aan de achterkant echt niet goed bij op de 1 of andere manier. Hoe maak jij het schoon aan de achterkant? Wellicht doe ik het gewoon verkeerd :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:21

Mijn achterkantjes kon ik ook niet zo goed schoon krijgen hoor, ondanks lange staafjes. Is toch wat lastiger als je het niet kan zien, plus dat het dan net in het hoekje tussen achterkantje en staafje blijft zitten :P

Morgen naar One Spirit Collective, voor de daith :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:47

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:50

naomiiiii schreef:
Flowery schreef:
Daar heb ik geen last van gehad gelukkig! Hij kan ook wel heen en weer door het gaatje heen :) Maar ik kan er aan de achterkant echt niet goed bij op de 1 of andere manier. Hoe maak jij het schoon aan de achterkant? Wellicht doe ik het gewoon verkeerd :')
Gewoon met een wattenstaafje en dan in de spiegel kijken. :+

Hahaha ja dat doe ik ook inderdaad! Maar het wattenstaafje past niet tussen mijn oor en het achterkantje, dus ik maak enkel het randje schoon voor mijn gevoel :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:56

Afbeelding

Hij zit *\o/*
Wat een fijne ervaring zeg, zoveel tijd wat Cas voor je vrijmaakt, alles rustig doorlopen en uitleggen.
Heel blij mee, steek echt mee :)

Air

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:11

*steek viel echt mee :')

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:57

Gaaf air!

Ik nieuw sierraad in m'n smiley. Had een horseshoe die constant scheef zat en ik irriteerde me er mega aan.
Afbeelding

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:03

@Flowery; mbt schoonmaken van de achterkant van je piercing.
Je hebt van die kleine tandenstokers, meer ragertjes met een klein zacht borsteltje. Die zijn prima hiervoor te gebruiken :)

@Air, apart hoe de pijn voor iedereen weer anders is. Ik vind het echt enorm pijn doen :') wel de pijn meer dan waard, want vind het echt een mooie piercing, maar toch :D

@BibiQ, gaaf! Vind dit persoonlijk ook veel mooier dan een horseshoe

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 00:29

Mee eens. Maar dat was de standaard die er werd geprikt.

Heb nog andere sieraden gezien. Wie weet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:45

Mn helix zit erin! Wel spannend, de tragus moet ik nog even goed over twijfelen haha

Afbeelding

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:53

Mooie helix hierboven! Staat goed in je oor.

Die smiley vind ik ook heeeeel gaaf, zou het zelf nooit aandurven haha.

Ik zit te denken aan een 3e gaatje, alleen twijfel ik om te laten schieten of toch te piercen.. hij komt net wel net niet in het kraakbeen en wil eigenlijk geen risico lopen. Wat denken jullie? Heb voor het gemak even een stipje gezet waar ik hem ongeveer wil.

Afbeelding

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:48

Ik heb er 4, en ze zijn allemaal geschoten. Heb er geen problemen mee gehad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:01

Macyy: geen risico willen lopen is imo laten piercen :)

Sharon: mooi! Waar heb je hem uiteindelijk laten zetten?

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:30

@Macyy ik zou hem laten piercen. Mijn 3e gaatje heb laten schieten. Net niet in het kraakbeen. Op momenten kan hij opeens gaan irriteren. Ik kan er geen zilver in hebben, terwijl dat in het 2e gaatje wel kan. Eeuwig spijt dat ik die niet heb laten piercen destijds.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:54

@Macyy ik heb ook 3 gaatjes en alle 3 laten schieten, op ongeveer dezelfde plek. helemaal geen problemen mee gehad.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:32

Bedankt voor de complimentjes :) net een zoutbad gedaan en daarna gewassen met neutral zeep, heb er eigenlijk geen last van, eens zien hoe dat vannacht zal zijn als ik moet slapen :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:53

Voorzichtig zijn met teveel wassen hoor, zou niet dubbelop doen in ieder geval.
Zou sowieso de zeep achterwege laten :)

Nu mijn oren compleet voelen en er een steentje uit het bloemetje in mijn tragus viel maar even een bestelling gedaan bij Alloverpiercings. Altijd afwachten of het dan ook echt leuk gaat staan :D

Daith is tot nu toe lief, af en toe wat jeuk. Wel zwelling in mijn oorlel aan die kant.. hoe dan :') maar ik heb wel vaker last van een random talgbultje in mijn oorlel, rare oren, dus misschien is het gewoon dat.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:03

Dan laat ik het bij 2 keer per dag een zoutbad :) dankjewel. Ik dacht hoe schoner hoe beter := heb wel uitleg gehad, maar was nogal onder de indruk dus niet helemaal mee gekregen dus toen ben ik gaan googelen haha

Edit: nog een vraagje, wanneer mag je eigenlijk weer zwemmen? :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:08

Waar ben je geweest?

In principe, als je het met douchen goed spoelt en daarna droogt, houdt het zichzelf schoon(alsin, je lichaam kan het zelf). Veel mensen hier gebruiken dan ook helemaal niets. Ik vind het zelf fijn om in de eerste periode wel een zoutspray erbij te gebruiken, heb nu NeilMed meegenomen bij One Spirit Collective en dat werkt erg fijn, helemaal in zo'n lastig hoekje waar de daith zit.

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:33

@macyy ik heb mijn derde gaatje laten schieten, heb ik wel spijt van... altijd gekloot mee, heb er op het moment meer last van dan mijn daith die ik nog maar net heb, terwijl ik de gaatjes al sws een jaar heb :(

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:12

Ha, ik kom even binnenvallen met een praktische vraag.

Ik overweeg al een tijdje om mijn oor te laten piercen, maar twijfel nog tussen een daith en een tragus. De grootste reden om het niet te doen is tot nu toe altijd geweest dat ik beide oortjes in wil kunnen doen om muziek te luisteren. De beste oplossing leek mij dan een koptelefoon, maar is dan een on- of over-ear beter met piercings? Wat is jullie ervaring daarmee? Of maakt het eigenlijk precies niks uit?
(Natuurlijk mogen ze eerst even van de schiet-stress bekomen voor ik ze ga bedekken met een koptelefoon. ;) )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:17

Ik heb zowel een daith als tragus en kan gewoon mn oortjes in zoals altijd :)