Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:05

Ik ben dan ook vreselijk chagrijnig wanneer ik honger heb, dus moet wel oppassen :+
Kim, is helemaal oké denk ik dan, doe je goed hoor, hoef je niet te veranderen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:58

Vandaag een wedstrijd dag dat is altijd rot, eet ik vaak of helemaal niet of ongezond (op concours is vaak niet veel gezonds te krijgen? en laatst mn salade mee was niet zon succes met een paard met HELE HELE erge honger **halve fjord**)

Ik moet wel weer even op de rem, ook ongesteld geweest dus chocola, koekjes enz heb ik dan meer zin in en ondanks dat ik die niet thuis heb....neem ik ze dan wel mee als k bij winkel ofzo ben.
O: bakje havermoutpap
T: banaan
L: 2 krentenboterhammen, 1 boterham jam
T: Nootjes met rozijnen
A: Macaroni met saus

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:48

Aria, oke mooi!
Storm, dat lijstje is toch best prima? Of is dat niet van vandaag?

Mijn lijstje:
O: boterham met pasta en boterham met hagelslag.
T: niks.
L: boterham met boerenmetworst, boterham met mortadella, boterham met philadephia en boterham met aardbeienjam.
T: beker water en een banaan.
A: brocollistamp met een halve gehaktbal en een halve schol.
Toetje: appel/kaneel vla
T: wss nog een kop thee met wat pepernoten

B: 10 minuten gefietst en anderhalf uur paardgereden.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:24

Tussen al die nette dagen ben ik vandaag aardig los gegaan :))

B: 1 uur kt, 20 min cardio
O: 2 kleine croissant met hagelslag, 150 gr magere kwark, glas sinaasappelsap
B: 20 min fietsen, 1 uur paardrijden, 20 min fietsen
T: krentenbol, blokje boterkoek, hand chocokruidnoten, 3 chocoladerijstwafels, banaan
A: kaassoufle, kroket, flinke hand raspatat, kleine milkshake

Whooops, morgen weer een dag _O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:36

Ah nog steeds niet afgevallen, 64.9 -O-
Vermoed dat het gewicht wel meer naar spier is gegaan, jammer genoeg kan ik dat niet nagaan. Maar aangezien mijn broeken beter passen moet dat haast wel O:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:35

Ook fijn toch Aria?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:54

Ja maar vind het gewoon jammer dat ik zo geen zekerheid heb. Ik kan het namelijk ook gewoon denken omdat ik meer sport. Had er toch graag 1 kg af gehad in die tijd. Nuja, ben wel veel gezonder bezig en genoeg sport dus dan maar even zo :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:17

Snap het ook wel hoor, hopelijk komt het vanzelf!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:12

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk wat advies of gewoon een duwtje nodig.. misschien ook wel gewoon een praatpaal, ik weet het niet. Ik ben veel te zwaar, dat weet ik. Dat heb ik er overigens zelf aangevreten :') Ik ben een emotie eter en met wat stress de laatste tijd, heb ik veel te veel slechte dingen gegeten. Een suikerverslaving, check!
Nu ben ik sinds vrijdag begon aan een shake dieet; 3 shakes op een dag + een reep. Eigenlijk weet ik wel dat dit ongezond is, maar ik kon hiervoor totaal de discipline niet vinden om niet een heel pak koekjes op te eten, en dus dacht ik dat dit wel ging helpen. Ik heb positieve resultaten gezien en een vriendin van me heeft er na een jaar nog altijd blijven 25 kilo af.
Nu moet je lijf wennen aan het feit dat er geen troep en suikers meer binnen komen, dat is me ook allemaal netjes verteld, maar ik voel me uiteraard nu dus kleute...
Zijn er meer mensen met shake ervaringen? Tips, tricks? Toch er maar mee stoppen? Kan ik nu na die paar dagen zomaar ineens weer gaan eten zonder dat ik alles in de war breng?
Ik weet even niet meer wat ik moet doen ;(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:32

Pfff hier even dipjes..

Het lukt laatste paar weken gewoon niet meer :(
Moeten toch echt nog 10 af..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:43

Jiskaa wat vervelend dat je je zo voelt! Doe je het onder begeleiding? Zo ja, kan je bij diegene misschien tips krijgen?
Ik heb veel dieten geprobeerd, maar nooit een dieet met alleen shakes (nou ja, en een reep) omdat het idee van alles vloeibaar me erg tegenstaat. Wel heb ik bij andere dieten gehad dat ik me een paar dagen niet lekker voelde, meestal hielp het om genoeg te drinken en een paar dagen door te zetten, dan ging het weer beter.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:49

Laura82 schreef:
Jiskaa wat vervelend dat je je zo voelt! Doe je het onder begeleiding? Zo ja, kan je bij diegene misschien tips krijgen?
Ik heb veel dieten geprobeerd, maar nooit een dieet met alleen shakes (nou ja, en een reep) omdat het idee van alles vloeibaar me erg tegenstaat. Wel heb ik bij andere dieten gehad dat ik me een paar dagen niet lekker voelde, meestal hielp het om genoeg te drinken en een paar dagen door te zetten, dan ging het weer beter.

Ja ik krijg er wel begeleiding bij natuurlijk, maar die ga je niet lastig vallen op zondag haha. Ik weet ook wel dat het tijd nodig heeft hoor, ik moet er ook veel bij drinken (3 liter geloof ik), en daar doe ik ook m'n best mee. Blijf meestal bij 2-2,5 steken maar voorheen dronk ik altijd limonade dus alleen water is al een hele verbetering haha. Ik weet ook niet of ik dit wel volhoudt, misschien toch wat te impulsief ingestapt := Ik dacht omdat ik kon stoppen met roken, ik dit ook wel kon :o Vind dit persoonlijk wel zwaarder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:16

Ik bedoelde ook morgen, niet vandaag haha. Je hoeft natuurlijk niet vandaag acuut een beslissing te nemen, tenzij je t echt niet volhoudt natuurlijk. Waarschijnlijk heb je er ook wel in geinvesteerd om alles aan te schaffen.
Bij mij duurt t echt rot voelen meestal een dag of 3, dan zou je er bijna doorheen moeten zijn :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:23

Haha ik heb voor 1 week wat aangeschaft, dus het valt nog te overzien natuurlijk :P Vandaag is dag 3, en indd ook de meest vervelende, dus misschien is het morgen beter. Ik ben al uren mijn best aan het doen om geen eten te bestellen via thuisbezorgd, dus hopelijk hou ik dat de rest vd avond ook nog wel haha. Bedankt :).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:29

Je kan het *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:20

@Jiskaa: shakediëten zijn echt ontzettend ongezond. Je verkloot er je darmwerking mee en de vraag is maar of je al je benodigde voedingsstoffen wel binnenkrijgt (goede aantal khd, vetten, eiwitten en de mineralen en vitaminen daarnaast nog). Vaak krijg je er ook veel te weinig kcal van binnen (je moet minimaal je BMR binnen krijgen zodat je lichaam goed kan blijven werken), waardoor je afvalt maar dan op een ongezonde manier. Beter is om gewoon kcal te gaan tellen en zo je dag in te delen zodat je aan de benodigde hoeveelheid gram aan khd/vet/eiwit zit. Als je dat goed bijhoudt heb je ook geen honger meer. (Mijn tip: kijk wanneer je het meest trek hebt en probeer dan iets van je dagmenu te eten waar veel eiwit in zit, bijvoorbeeld griekse yoghurt of skyr. Daar zit je snel vol van en ga je ook niet meer snel aan de koekjes/snoep).

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:40

Hallo allemaal! :D

Een hele (lees hele lange :+ ) tijd geleden heb ik mij ook eens in dit topic gemeld, toen ik een 'poging' deed om af te vallen. Dit was alleen meer een soort opwelling tot naar het extreme aan toe.
Zo min mogelijk eten was toen mijn 'doelstelling', maar dat is natuurlijk helemaal niet goed. ;)

Nu ben ik sinds halverwege augustus (nu dus 2 maanden) bezig om meer op mijn voeding te letten, en met name meer te bewegen! Tot nu gaat dit heel erg goed, ik houd het goed vol (met af en toe zwaktemomenten, en zin in chocola, maar dat heeft iedereen wel denk ik :o :D ).

Voordat ik begon heb ik mijzelf een doelstelling gegeven (80 kg, ik woog op dat moment 84.7 bij een lengte van 1.80 m). :j
Ik ben gaan kijken waar mijn zwaktepunten zitten, en waar ik aan kon werken.
Ik was iemand die snel naar de frisdrank greep (ook bij dorst), hier ben ik nu helemaal van afgekickt. Ik drink eigenlijk alleen nog maar water en thee (zonder suiker ;) ). Natuurlijk drink ik op feestjes of dat soort dingen nog wel eens een glas cola ofzoiets, maar ook dan niet al te veel.

Ik at heel vaak saus bij mijn eten (en dan echt heel veel mayonaise, curry etc.) wat het er natuurlijk ook niet veel beter op maakte :+
Al met al let ik dus beter op mijn voeding en probeer ik minimaal 3 keer in de week een workout te doen (cardio, en daarbij vooral buik, bil en beenspieren trainen!) en dit af te wisselen met een rondje hardlopen. Ook rijd ik 1 keer in de week een uurtje paard op de manege :j

Vanmorgen woog ik 80.5 kg, wat betekent dat ik nu 4.2 kg kwijt ben en nog maar 0.5 van mijn eerste doelstelling af ben :D Het is niet mijn bedoeling om door te gaan tot er niks meer af gaat. Wel heb ik voor mijzelf ontdekt dat ik fitter ben en beter in mijn vel zit, en dat de aanpassingen aan mijn leefstijl mij beter doen voelen! :j

Ik ben er natuurlijk nog niet, en vind het leuk om te zien wat iedereen in dit topic doet om een betere levensstijl te krijgen en wat jullie doen om af te vallen! (tips en trics zijn natuurlijk altijd handig! :D )

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:42

IMANDRA schreef:
@Jiskaa: shakediëten zijn echt ontzettend ongezond. Je verkloot er je darmwerking mee en de vraag is maar of je al je benodigde voedingsstoffen wel binnenkrijgt (goede aantal khd, vetten, eiwitten en de mineralen en vitaminen daarnaast nog). Vaak krijg je er ook veel te weinig kcal van binnen (je moet minimaal je BMR binnen krijgen zodat je lichaam goed kan blijven werken), waardoor je afvalt maar dan op een ongezonde manier. Beter is om gewoon kcal te gaan tellen en zo je dag in te delen zodat je aan de benodigde hoeveelheid gram aan khd/vet/eiwit zit. Als je dat goed bijhoudt heb je ook geen honger meer. (Mijn tip: kijk wanneer je het meest trek hebt en probeer dan iets van je dagmenu te eten waar veel eiwit in zit, bijvoorbeeld griekse yoghurt of skyr. Daar zit je snel vol van en ga je ook niet meer snel aan de koekjes/snoep).

Ja diep van binnen weet ik dat ook wel, maar als ik nu moet toegeven te stoppen, voelt het als falen |( Veel mensen in m'n omgeving waren zo lief en steunend; je kan 't! etc.. Maar ik mag bijna wel een luier zo dunne ontlasting heb ik op het moment. Aan de andere kant, ze zeggen dat het vanaf dag 4, wat voor mij morgen is, makkelijker wordt en je je super fit voelt.. Rot dilemma.. Ik had stiekem gehoopt dat er hier misschien mensen waren die er ervaring mee hadden. Eigenlijk weet ik ook wel dat het slecht is, ik was er altijd fel op tegen. Ik was alleen zo radeloos dat ik dacht; ik doe het gewoon.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:44

Citaat:
Ja diep van binnen weet ik dat ook wel, maar als ik nu moet toegeven te stoppen, voelt het als falen |( Veel mensen in m'n omgeving waren zo lief en steunend; je kan 't! etc.. Maar ik mag bijna wel een luier zo dunne ontlasting heb ik op het moment. Aan de andere kant, ze zeggen dat het vanaf dag 4, wat voor mij morgen is, makkelijker wordt en je je super fit voelt.. Rot dilemma.. Ik had stiekem gehoopt dat er hier misschien mensen waren die er ervaring mee hadden. Eigenlijk weet ik ook wel dat het slecht is, ik was er altijd fel op tegen. Ik was alleen zo radeloos dat ik dacht; ik doe het gewoon.

Logisch denk ik dat je dunnere ontlasting hebt! :j
In die shakes zitten natuurlijk 0,0 vezels dus een logisch gevolg.
Opzich denk ik dat het best kan helpen zo'n shakedieet met repen, ik vraag me alleen af; als je straks weer begint aan een 'normaal' voedingspatroon, of de kilo's er dan niet meteen weer bijkomen :7

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:46

xxIsaa schreef:
Citaat:

Logisch denk ik dat je dunnere ontlasting hebt! :j
In die shakes zitten natuurlijk 0,0 vezels dus een logisch gevolg.
Opzich denk ik dat het best kan helpen zo'n shakedieet met repen, ik vraag me alleen af; als je straks weer begint aan een 'normaal' voedingspatroon, of de kilo's er dan niet meteen weer bijkomen :7

Als het goed is zit hier nog wel enigszins toegevoegde vezels in, heb ik gevraagd voor we gingen starten. Een vriendin van me heeft Cambridge gedaan, zelfde principe maar andere leverancier, en die heeft het nu na een jaar nog er af. Er zit ook een heel begeleidingstraject aan vast, voor na de shakes. Ik kan alleen zo niet functioneren. Ik heb de "mazzel" dat ik m'n enkelbanden heb verzwikt en afgelopen dagen dus niks kon doen, maar kan me niet voorstellen dat ik in deze toestand naar school kan fietsen, kan werken of me concentreren op school. Dit is een gigantisch druk module en ik heb nog zoveel te doen, had ik prima kunnen doen nu ik verplicht thuis moet rusten, maar er komt me gewoon niks uit de vingers :/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:47

@Jiskaa: je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar je verpest je lichaam er wel mee. Zoek het voor de grap eens op, hoeveel kcal je per dag eet drinkt en hoe dit is opgebouwd (# gram khd, vet, eiwit).
Doordat je darmen niet/nauwelijks vast voedsel krijgen om te verwerken, gaat o.a. je darmperistaltiek eraan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:53

Die wanhoop herken ik wel, ik heb ook al vaak de gedachte gehad een of ander crashdieet te gaan proberen om maar snel van mn kilo's af te komen. Vroeger ook wel eea geprobeerd. Tegenwoordig wint mn gezonde verstand het gelukkig wel voordat ik zoiets ga doenml. Maar de verleiding blijft groot...

Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, ik moet ivm de zwangerschaps diabetes die ik heb gehad jaarlijks mn bloedsuiker blijven controleren, en internist raadde ook bloeddruk, cholesterol en nog wat dingen aan, vorige week laten prikken. Ben benieuwd... moet echt af gaan vallen en blijft lastig, dus misschien ga ik toch maar weer eens naar een dietiste. Kijken of ik deze keer iemand kan vinden die meer voor me kan betekenen dan "goh, als je kaas eet, kan je ipv 48+ misschien eens 30+ proberen" :roll:

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:01

Ja een goede diëtiste is ook niet gemakkelijk te vinden volgens mij. Soms zie ik zelf door de bomen het bos niet meer. Heb de hele middag niks anders gedaan dan Google raadplegen wat dan wel gezond is. Het principe van dit dieet is dat je vet gaat verbranden ipv de koolhydraten die je binnenkrijgt. Dus koolhydraat arm eten zou misschien ook helpen. Er zijn alleen zoveel meningen, onderzoeken, noem het maar op, die mekaar ook tegenspreken, dat ik niet meer weet wat wel of niet waarheid is haha.

Even een aanvulling. Heb je het idee dat je bloedsuiker en cholesterol ook te hoog is? Heb je klachten verder? Hopelijk valt het allemaal wat mee :).

@ Imandra; Ik ben de hele middag al bezig via Google, het blijft heel dubbel voor mijn gevoel. Ja ik krijg nu maar 800 calorieën binnen en voornamelijk vloeibaar, maar als dit me nou net dat zetje in de rug kan geven om het daarna goed zelf vol te houden?
Ik heb even gekeken en in de repen zitten meer vezels dan de shakes, logisch ook wel, dus ik eet vanavond gewoon een extra reep ipv shake. En dan morgen maar een belletje naar m'n begeleidster.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:53

800 is veel en veel te weinig. Gemiddeld moeten mensen zo'n 1500 kcal eten om aan hun BMR te komen; dus wat je lichaam aan energie nodig heeft als je de hele dag zonder enige beweging in bed ligt. Ik vrees dat je niks hebt aan je begeleider, aangezien die wss bij dat shake-dieet komt en er wss helemaal lyrisch over is. Lees de OP eens, daar kan je al veel informatie uit halen. Ook zo'n extra reep gaat niks uithalen. Je kan veel beter gezond en gevarieerd eten (ik hou bijv. bij het avondeten 100gr aardappel/rijst/pasta aan met 100gr vlees en 200gr groente). Installeer MFP (MyFitnessPal) en vul je energiebehoefte in zoals je die kan berekenen volgens de link in de OP (MFP geeft je meestal een te laag kcal doel). Vul in dat je 30% eiwitten wil eten van je totale kcal, 50% koolhydraten en 20% vet. Als je goed oplet is dit haalbaar. Anders is alles ±33% ook goed. Dat zorgt er in ieder geval voor dat je genoeg khd, vet en eiwit binnenkrijgt. Want elk van deze drie voedingsstoffen is belangrijk, dus vetarm/khd arm eten is ongezond voor je.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:08

@ IMANDRA; Bedankt voor de tips, ik zal dat even doornemen. Ik sta op het punt om eten te bestellen, kan iemand me even tegen houden :Y) ?