Kim, is helemaal oké denk ik dan, doe je goed hoor, hoef je niet te veranderen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:Jiskaa wat vervelend dat je je zo voelt! Doe je het onder begeleiding? Zo ja, kan je bij diegene misschien tips krijgen?
Ik heb veel dieten geprobeerd, maar nooit een dieet met alleen shakes (nou ja, en een reep) omdat het idee van alles vloeibaar me erg tegenstaat. Wel heb ik bij andere dieten gehad dat ik me een paar dagen niet lekker voelde, meestal hielp het om genoeg te drinken en een paar dagen door te zetten, dan ging het weer beter.
IMANDRA schreef:@Jiskaa: shakediëten zijn echt ontzettend ongezond. Je verkloot er je darmwerking mee en de vraag is maar of je al je benodigde voedingsstoffen wel binnenkrijgt (goede aantal khd, vetten, eiwitten en de mineralen en vitaminen daarnaast nog). Vaak krijg je er ook veel te weinig kcal van binnen (je moet minimaal je BMR binnen krijgen zodat je lichaam goed kan blijven werken), waardoor je afvalt maar dan op een ongezonde manier. Beter is om gewoon kcal te gaan tellen en zo je dag in te delen zodat je aan de benodigde hoeveelheid gram aan khd/vet/eiwit zit. Als je dat goed bijhoudt heb je ook geen honger meer. (Mijn tip: kijk wanneer je het meest trek hebt en probeer dan iets van je dagmenu te eten waar veel eiwit in zit, bijvoorbeeld griekse yoghurt of skyr. Daar zit je snel vol van en ga je ook niet meer snel aan de koekjes/snoep).
Citaat:Ja diep van binnen weet ik dat ook wel, maar als ik nu moet toegeven te stoppen, voelt het als falenVeel mensen in m'n omgeving waren zo lief en steunend; je kan 't! etc.. Maar ik mag bijna wel een luier zo dunne ontlasting heb ik op het moment. Aan de andere kant, ze zeggen dat het vanaf dag 4, wat voor mij morgen is, makkelijker wordt en je je super fit voelt.. Rot dilemma.. Ik had stiekem gehoopt dat er hier misschien mensen waren die er ervaring mee hadden. Eigenlijk weet ik ook wel dat het slecht is, ik was er altijd fel op tegen. Ik was alleen zo radeloos dat ik dacht; ik doe het gewoon.
xxIsaa schreef:Citaat:Ja diep van binnen weet ik dat ook wel, maar als ik nu moet toegeven te stoppen, voelt het als falenVeel mensen in m'n omgeving waren zo lief en steunend; je kan 't! etc.. Maar ik mag bijna wel een luier zo dunne ontlasting heb ik op het moment. Aan de andere kant, ze zeggen dat het vanaf dag 4, wat voor mij morgen is, makkelijker wordt en je je super fit voelt.. Rot dilemma.. Ik had stiekem gehoopt dat er hier misschien mensen waren die er ervaring mee hadden. Eigenlijk weet ik ook wel dat het slecht is, ik was er altijd fel op tegen. Ik was alleen zo radeloos dat ik dacht; ik doe het gewoon.
Logisch denk ik dat je dunnere ontlasting hebt!![]()
In die shakes zitten natuurlijk 0,0 vezels dus een logisch gevolg.
Opzich denk ik dat het best kan helpen zo'n shakedieet met repen, ik vraag me alleen af; als je straks weer begint aan een 'normaal' voedingspatroon, of de kilo's er dan niet meteen weer bijkomen