Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:13

Mooi rondje!

Ik heb dagen dat ik op nog geen 500 stappen zit :o Dat probeer ik wel te vermijden tegenwoordig haha. Hopelijk kunnen we dit jaar weer een beetje reizen, want wandelen in het buitenland blijft toch mijn favoriet!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:13

@Danseresje: nationaal park Zuid-Kennemerland, Ingang Bleek & Berg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:17

Ghostattack schreef:
Mooi rondje!

Ik heb dagen dat ik op nog geen 500 stappen zit :o Dat probeer ik wel te vermijden tegenwoordig haha. Hopelijk kunnen we dit jaar weer een beetje reizen, want wandelen in het buitenland blijft toch mijn favoriet!

Ik denk dat ik afgelopen maandag en dinsdag ook nog geen 1000 had. Moest de hele dag werken. En heb zittend werk :=

In een half uurtje pauze zet ik dan nog de meeste stappen dpor het huis heen, maar wandelen red ik dan niet, als ik ook nog wat wil eten.
En moet precies 30 minuten later weer bezig zijn met telefoneren.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:18

gaucho schreef:

Dat is niet zo heel ver weg...... Misschien toch een keer die kant op rijden......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:23

Danseresje en Dilan, mooie foto's hoor. Die molen van Dilan en regenboog van Danseresje <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:34

Wow Gaucho, wag een mooi licht. Mooie foto's.
Dilan, ook lekker gewandeld, fijn!
Danseresje, ook leuk.

Lizard, ik vergat te reageren op jouw foto's. Indrukwekkend! Ik was er een aantal jaren geleden en vond het echt wel heftig. Net als Auschwitz. Mooie foto's heb je gemaakt! Het was er heel stil of niet?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:40

Danseresje schreef:
gaucho schreef:

Dat is niet zo heel ver weg...... Misschien toch een keer die kant op rijden......

Hele nationale park is erg mooi, heel afwisselend, qua landschap vind ik het mooier dan de Waterleidingduinen. Vanaf Parnassia richting Vogelmeer is bijvoorbeeld ook erg mooi. Ik rijd er ook graag.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:43

Wauw wat een mooie foto's weer op de eerste dag van het jaar.
Wij zijn naar Hargen aan Zee gereden.
11 km gelopen en ik had het precies zo getimed dat we met de zonsondergang op het strand waren.

Ik vond het best een pittig rondje met best veel hoogteverschil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:44

Heel mooi de zonsondergang.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:48

Prachtig <3

Wij zaten net in de auto naar huis met zonsondergang en daar had ik spijt van toen ik zag hoe mooi het was :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:55

Hele mooie zonsondergang :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:56

Oh wow, ook zo mooi.
Dat jullie allemaal de energie hebben op 1-1 om zo te gaan wandelen joh.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:02

Alcohol eruit lopen haha. Misschien dat het daarom extra pittig was...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:08

Goof schreef:
Oh wow, ook zo mooi.

Ik was vanochtend om 8.15 al wakker.

En vind het juist fijn om eem frisse neus te halen na een week opgehokt zitten. :j

Nu wel een enorm inkakmoment :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:10

Goof schreef:
Oh wow, ook zo mooi.

Ik heb niets met oud en nieuw.... Dus lig altijd gewoon rond normale tijd op bed..... Hoef ik ook geen dagen bij te komen van lang opblijven, trek ik namelijk heel slecht.
En ja.... Dan heb ik dus ook energie hier voor :j

Wil gewoon weer een goed begin maken in mijn training!
(Zie mijn inschrijving als start van de training)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:13

Goof.
Het was eerst rustig.
Maar toen ik terug was bij de auto,werd het wel drukker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:16

Goof schreef:
Oh wow, ook zo mooi.
Vorig jaar stond ik bovenop een berg in Wales op 1 januari; vandaag een rondje om het Oostvoornse Meer met m'n vader. :)) Van harte gefeliciteerd, trouwens!

Leuk om te zien hoe actief iedereen van start gegaan is, en mooie foto's komen er weer voorbij!

Ik heb ook geen afstandsdoelen, want ik kan in Nederland niet altijd de motivatie vinden om te gaan wandelen - voor een rondje om de kerk doe ik het niet, zeg maar. :)) Dus hopelijk bokt Covid snel op en kan ik weer ergens gaan wonen waar de heuvels naast de deur liggen, en er lekker op uit trekken in de weekenden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:18

Sure lee wat prachtig je foto's met name de zonsondergang, wouw!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:23

Heel gaaf Sure_lee, daar wil ik ook wel een keer wandelen maar dat is best een pittig eind weg voor mij :')

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:28

Sure_lee.Had je goed getimed.
Mooie foto's.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:37

Ik heb geen jaardoel, maar sinds de 1e lockdown wandelen we minimaal 10.000 stappen per dag (soms een beetje creatief omdat het takkeweer is, dan lopen we rondjes in huis. Tikje doorgeslagen :+ ). Wel leuk om dat vol te houden en te kijken of we het een jaar vol kunnen houden. Ik heb trouwens ook zittend werk, maar ga dan tussendoor wandelen, of 's avonds als het overdag niet lukt. Meestal kan ik overdag wel een moment vinden, mijn baan is flexibel genoeg daarvoor. En als ik thuiswerk, start ik vaak om 6.30u.

Ghostattack, rondje over de rotonde gelopen? Uiterwaarden zijn ook vaak mooi, maar nadeel vind ik dat het er soms zo waait. Vooral in de kou kan ik daar nooit zo goed tegen :brr:

Charaz schreef:
Ik heb met een app altijd last dat mijn telefoon zo snel leeg is, hebben jullie dat niet ?

Ja, maar ik heb niet de meest nieuwe telefoon. Ik heb altijd een powerbank bij me. Mijn vaders telefoon houdt het een stuk langer vol, is ook nieuwer. Ik vermoed dat de mijne de temperatuur niet zo leuk vind. Als ik de tracking aanzet en de telefoon gewoon in m'n kontzak laat zitten, houdt ie het aardig uit. Maar even pakken om de route te checken of foto's te maken vindt ie niet leuk, denk dat ie het dan koud krijgt.

Danseresje, wanneer is die Elfstedentocht? Hopelijk gaat het wel door dit jaar...

Oh noordje, wat een lekker pak sneeuw <3 Hoeft hier niet te vallen wat mij betreft, veel te onhandig, maar het ziet er wel mooi uit altijd.

Mando schreef:
Schoonma uitgelaten.

Ik werk één dag op kantoor, meestal ga ik dan op tijd naar huis (begin ook vroeg). Collega's maken daar nog wel eens een opmerking over ("ga je al naar huis?") en naast mijn standaard "jah, ik was hier om 7u vanmorgen" zeg ik ook vaak "en ik moet mijn vader nog uitlaten". Daar krijg je hele vage blikken op terug :))

Sure_lee heeft de son in de see sien sakken :D en Gaucho liep ook in de duinen, zo mooi daar!

Lizard, die stenen en de omgebogen spoorstaven kan ik me nog herinneren.

Goof schreef:
Oh wow, ook zo mooi.

Ik heb een rondje van 5,5 km gedaan met mijn pony's. Ik had mijn merrie een belofte gedaan en die moet je na komen :j Die pony weet het ook precies; ik mest uit, gooi hooi in het water en ga dan de emmer met de hoefschoenen halen, en de halsters en leadropes. En dan staat m'vrouw al voor het hek te wachten :+
Mijn ruin moet meer schoenen aan, dus die doe ik eerst. Deken eraf, voeten poetsen, schoenen aan. En de hele tijd dat ik daar mee bezig ben, moet ik mezelf tussen hem en merrie doorwurmen, want ze staat zij-aan-zij omdat ze mee wil. Als het aan haar ligt, loopt ze het hele rondje voorop en mag zij zowel de route als het tempo bepalen. Maar niet elk pad is toegestaan en ze is 25 met wat gebrekjes, dus ik moet haar qua tempo een beetje in bescherming nemen.

Vooraanzicht:
Afbeelding

Achteraanzicht:
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:41

Wat een kadootje om zo heerlijk te kunnen genieten van je paarden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:42

Loopt je merrie nou los voorop?

Maar ze weten het zo goed wanneer ze mee mogen :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:09

Hilary, de Elfstedentocht is de week van Hemelvaart, dit jaar dus van dinsdag 11 mei tot en met zaterdag 15 mei.
Ik hoop het echt zo! Ondanks dat het zwaar afzien was in 2018, is het ook echt een héél gave ervaring. En super mega trots op mijn officiële Elfstedenkruisje :j <3

Enige jammere is dat er geen slaapschepen zijn dit jaar..... Met mijn maatje een overnachting bij vrienden op de fiets geregeld... Voor meerdaagse tochten mag je meerdere nachten op één adres overnachten en met de auto aankomen.... Leuk detail: de gastvrouw loopt zelf waarschijnlijk ook mee :j

Maar ja.... Er gaat dus wel meer tijd en logistiek in zitten dan wanneer je op een slaapschip slaapt.....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:16

Dilan93 schreef:
Loopt je merrie nou los voorop?

Maar ze weten het zo goed wanneer ze mee mogen :D

Er zit een leadrope aan, ligt over haar rug. Maar die verdwijnt deels in haar vacht :D Als het een omheind gebied zou zijn van niet al te enorm formaat, zou ik haar best los durven laten. Ze weet de weg en ik denk dat ze ook niet zomaar weg zou lopen van mijn ruin. Want hoe stoer je ook bent zo voorop, als er een aanhangertje op een rare plek geparkeerd staat ("daar staat ie anders noooooit"), kruip je toch even heel onopvallend achter de rug van het mens dat de touwtjes vast heeft O:)

Danseresje schreef:
Hilary, de Elfstedentocht is de week van Hemelvaart, dit jaar dus van dinsdag 11 mei tot en met zaterdag 15 mei.
Ik hoop het echt zo! Ondanks dat het zwaar afzien was in 2018, is het ook echt een héél gave ervaring. En super mega trots op mijn officiële Elfstedenkruisje :j <3

Enige jammere is dat er geen slaapschepen zijn dit jaar..... Met mijn maatje een overnachting bij vrienden op de fiets geregeld... Voor meerdaagse tochten mag je meerdere nachten op één adres overnachten en met de auto aankomen.... Leuk detail: de gastvrouw loopt zelf waarschijnlijk ook mee :j

Maar ja.... Er gaat dus wel meer tijd en logistiek in zitten dan wanneer je op een slaapschip slaapt.....

Heen-en-weren is inderdaad meer gedoe dan dat je bagage voor je verplaatst wordt en je 'alleen maar' van A naar B hoeft te lopen. Zo heb ik ooit (20 jaar geleden ofzo) een wandeltocht met mijn vader gelopen; wij liepen van A naar B (en C) en de bagage werd gebracht, heel fijn :j
Mei is wel vrij vlot nog, covid-technisch.