Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:23

Oeh, wat een spierpijn vandaag... zowel benen als buik.... Vandaag ook nog even ruim 200 meter gezwommen in de sloot achter.... die is 8 meter breed en 1.20 meter diep, dus verdrinken zal ik niet zo snel. Dag 2 van 30 DS was zeer vermoeiend, maar heb het weer volgehouden *\o/*.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:30

Hier geen spierpijn gelukkig. Vanaf morgen begint mijn bootcamp, haha. Heb besloten iedere dag 2 sportactiviteiten: paardrijden, Jillian michaels, of hardlopen. Heb helaas mijn bikini in een doos gestopt, anders had ik ook nog kunnen gaan zwemmen :( en overal op de fiets heen!

Zoek overigens ook nog naar andere thuis workouts, nog tips? Dit heb ik tot nu toe deze gevonden die ik wel lekker uitdagend vind:
http://www.youtube.com/watch?v=Zt38koLzE4g (stronger workouts)

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:41

Oeh, die ziet er wel interessant uit! Mocht ik nog tijd hebben, dan probeer ik die eind van de week ook een keer! Heb jij deze al eens geprobeerd? En welke workouts heb je tot nu toe allemaal gedaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:55

Nee, nog niet geprobeerd, ik laat het je weten als ik hem geprobeerd heb!
Bootcamp is hier wel nodig, was deze week best aangekomen. Niet heel gek en helemaal verwacht, maar nu weer aan de slag!! Vanochtend al 5,5km gelopen, nu lekker ontbijten :Y)

F_Orumster

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:15

Ik zag dat er hier eerder is gesproken over Tabata workouts. Iemand daar nog serieus mee bezig?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:25

Lijkt naar mijn idee erg op hit, of niet?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:30

Het is inderdaad ook hiit, maar korter en ik denk intenser. Al zijn er ook langere workouts. Misschien is de 5 of 10minuten wel fijn voor als je een dag weinig tijd hebt?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:32

Tabata is ontzettend zwaar is mijn ervaring. Het kan in de vorm van hardlopen en filmpjes van youtube. Je voelt je zeker voldaan na afloop! De resultaten op langere termijn weet ik helaas nog niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:48

Heb je wat meer info en eventueel een paar voorbeeld youtube filmpjes van een goede tabata workout? Zag op youtube al wat, maar dat was niet veel soeps... En kun je meer vertellen over de tabata ic, hardlopen?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:00

Zeker een jaar gewerkt met Jillian(via Youtube) en ook zeker de verschillen gemerkt. Alleen kwam ik maar niet toe aan Jillian de afgelopen maanden, ik moet zeker weer beginnen! :)*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:14

secricible schreef:
Heb je wat meer info en eventueel een paar voorbeeld youtube filmpjes van een goede tabata workout? Zag op youtube al wat, maar dat was niet veel soeps... En kun je meer vertellen over de tabata ic, hardlopen?

Ik kwam het zelf ook nog maar net tegen en zag dat het hier in dit topic ook ns is genoemd. Maar ben dus ook niet aan het kijken wat het is, dus kan je nog niet echt antwoorden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:31

Ik ben inmiddels weer bij level 3 van de shred beland en ik heb weer ouderwets spierpijn. :D
Dat filmpje lijkt me best heftig!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:32

Ik reageer morgen even op de bericht secricible :j

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:49

Tijd overgeslagen,hou de 30 dagen niet vol te weinig afwisseling. Probeer om de dag een les te doen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:38

secricible schreef:
Hier geen spierpijn gelukkig. Vanaf morgen begint mijn bootcamp, haha. Heb besloten iedere dag 2 sportactiviteiten: paardrijden, Jillian michaels, of hardlopen. Heb helaas mijn bikini in een doos gestopt, anders had ik ook nog kunnen gaan zwemmen :( en overal op de fiets heen!

Zoek overigens ook nog naar andere thuis workouts, nog tips? Dit heb ik tot nu toe deze gevonden die ik wel lekker uitdagend vind:
http://www.youtube.com/watch?v=Zt38koLzE4g (stronger workouts)

Heb vandaag uit deze serie de fire workout gedaan. Pfff, ik ging halverwege bijna van mijn stokje, ben even moeten stoppen. Jeetje, wat heftig...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:36

Vandaag alweer de 4e dag van 30DS, heb met sommige oefeningen zwaardere gewichten gepakt. Het zwemmen gaat ook steeds sneller. Heb vandaag zelfs om het eilandje heen gezwommen en toch met 10 minuten weer terug bij de achtertuin (voor mijn gevoel duurt het 30 minuten in het koude water, wat wel weer goed is voor je verbranding)... Morgen ook maar eens de andere kant op zwemmen... mss dat ik dan net zo lang onderweg ben als dat het voelt... ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:41

Goed gedaan. Super!!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:24

Thanks. :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:26

Prft, heb net nog even 25mInuten op de loopband gerend, is wel goed om te leren in stabiel tempo te lopen. Nu met 7km per uur gerend, lekker!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:38

secricible schreef:

Tabata is een intervaltraining van 4 minuten waarbij je 20sec het uiterste eruit haalt, 10sec rust en dat zo tot de 4 minuten. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabata) Het doel van Tabata is je kracht en conditie trainen, dus bij hardlopen sneller kunnen lopen en langer/beter volhouden, en het schijnt zo te zijn dat je door die workout de rest van de dag meer calorieën verbrand doordat je stofwisseling extra aan het werk wordt gezet. (http://www.prorun.nl/training/overigemethode/tabatatraining-verbluffend-resultaat-in-slechts-vier-minuten-)
Bij hardlopen ga je dus 20sec zo hard mogelijk en ga je daarna 10sec wandelen of stil staan, net wat je zelf fijn vindt. Daarvoor loop je natuurlijk wel in en na afloop loop je uit. Bijvoorbeeld 5 minuten joggen, 4 minuten Tabata en dan 2/3 minuten joggen en dan uitwandelen. Je kan die 20 om 10sec ook opbouwen. Op deze site staat een opbouw met schema's > http://www.menshealth.nl/Fitness/Je-effectiefste-workout-ooit
Je kan YouTube gebruiken voor oefeningen maar op internet vind je ook veel dingen en je kan zelfs zelf dingen verzinnen. Je kan daarvoor oefeningen uit JM-workouts pakken. Bijvoorbeeld high knees, tijdens de activiteit ga je zo hoog en snel mogelijk proberen te gaan met je knieën. Maar ook burpees, squads en push-ups zijn populair. Het leuke aan Tabata is dat je je eigen invulling kan geven met welke spieren je wil trainen en wat je leuk vindt :j

Ik ben vandaag weer begonnen. Maar even 30DS level 2 gepakt ipv KA level 2, die laatste leek me wat te zwaar om mee te beginnen na 5 weken rust. Ik moet zeggen dat ik het best zwaar had. M'n conditie en kracht is duidelijk afgenomen. Over 3,5 week heb ik een obstakelrun van 6km dus dat wordt keihard trainen om weer in vorm te komen :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:40

Volgens mij was die stronger workout van vandaag dan ook zoiets, dat was wel heel heftig!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:40

Secricible:
Je hebt zo te lezen een veel betere conditie dan ik :D. Als ik ga rennen breek ik af bij m'n enkels :).

MadelonSunny:
Die tabata lijkt me helemaal killing!! Ik vind JM al een uitdaging. Moet ik ook erbij zeggen dat ik eigenlijk een hekel heb aan sporten, maar dat ik mezelf nu echt dwing. Dit omdat ik een beetje veel te dik aan het worden ben de laatste tijd. Mss dat ik over een tijdje die Tabata ga proberen.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:17

Welke work-out gebruiken jullie om je armen te trainen? Ik doe nu de 30ds en 6w6pack, maar ik merk dat alles aan mijn lichaam verandert, behalve m'n armen... Die mogen echt wel wat vet kwijt, spier bij en gewoon wat getoned worden! :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:25

Ik volg dit even. Heb hele lange tijd op filmpjes van Jillian gesport maar ik ergerde me aan het monotone en het idee dat je 10 dagen lang maar 1 hetzelfde level doet. Ze zijn wel killing hoor. Vooral die ongeveer 50 minute duren. Kletsnat van het zweet. :) Ik sport voornamelijk hiermee: http://www.jessicasmithtv.com/
Misschien een tip voor de mensen die wat afwisseling of iets nieuws erbij zoeken. Het werkt als een tierelier dat weet ik wel.

Tabata doe ik meestal als ik niet veel tijd heb. Dan knal ik er meestal nog een korte total body workout achteraan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:27