[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:40

Ik voelde me ook veel beter toen ik gestopt was met de pil. Had wel even nodig om van de hormonen af te raken en ben toen een paar maanden later weer begonnen ivm tegenkomen van vriendlief maar toen merkte ik ook wel weer dat ik veel meer last kreeg van stemmingswisselingen en veel emotioneler enzo...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:08

vuurneon schreef:
Iolanthe schreef:
Die "opvouwbare" leek me ook goed, maar dat is nu ook niet echt een meerwaarde dat je die kan opvouwen (misschien wel dat het iets dunner materiaal is), en omdat de mooncup hier gewoon in de winkel te verkrijgen is (in de biowinkel, dus geen verzendkosten), ben ik voor die gegaan :) Er is ook een niet-opvouwbare versie in datzelfde lichtere materiaal, maar die lijkt me lastiger te reinigen omdat er een randje naar binnen opstaat ( http://www.intimina.com/eshop/index.php ... duct_id=99 )
Ik heb er trouwens 36 euries voor betaald.
Dankje voor de tip van de alcohol :) Ik heb nu in de gebruiksaanwijzing gelezen dat je ook kan laten weken in sterilisatieoplossing, dus zal eens kijken of ik die ergens kan vinden misschien.

Apotheek heb je van die grote flessen ervoor :j gebruiken wij ook in de zorg namelijk voor ontsmetten van bv nagelschaartjes.

Moet je dan gewoon de apotheek binnenlopen en sterilisatievloeistof vragen? Want dat is wat ik gedaan heb, en toen vroegen ze of het voor lenzen was :+ Ze hebben gebeld met een fabrikant oid en die zei dat er geen specifieke sterilisatievloeistof voor menstruatiecups bestaat, dus ze raadden me aan om het gewoon in kokend water te doen... Maar sterilisatievloeistof zou mij toch een netter gevoel geven := Misschien nog eens een andere apotheek binnenwandelen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:26

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:42

Oh, dankjewel! Zal ik dan maar zo doen :) In een andere apotheek :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:19

Hey, ik heb een vraagje. Kan het ergens voor kwaad om al weer met mijn nieuwe strip te beginnen als ik nog ongesteld ben?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:23

Nee dat doe ik ook. Maandag moet ik weer slikken en waarschijnlijk ben ik dan nog ongesteld. Wat je zult merken is dat je opeens niet meer ongesteld bent na een paar dagen.

Ik heb ook een vraagje. Stel je voor ik drink heel veel prik, kan dat dan invloed hebben op je buikpijn als je ongesteld bent?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:59

VeraPopeye schreef:
Hey, ik heb een vraagje. Kan het ergens voor kwaad om al weer met mijn nieuwe strip te beginnen als ik nog ongesteld ben?

Geen probleem, maar je stopt dan niet gelijk met bloeden. De onttrekkingsbloeding gaat gewoon door, net zoals anders.

Drawerlover; veel koolzuur zorgt wel voor een meer opgeblazen buik en kan ook voor buikpijn zorgen en je kan proberen het te laten staan tijdens je ongesteldheid om te zien of het helpt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:02

vuurneon schreef:
VeraPopeye schreef:

Geen probleem, maar je stopt dan niet gelijk met bloeden. De onttrekkingsbloeding gaat gewoon door, net zoals anders.

Drawerlover; veel koolzuur zorgt wel voor een meer opgeblazen buik en kan ook voor buikpijn zorgen en je kan proberen het te laten staan tijdens je ongesteldheid om te zien of het helpt.

Dat dacht ik dus al te merken XD

Dankjewel :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:21

@VeraPopeye: nee, dat kan geen kwaad, sterker nog, als je beschermt wil blijven 'moet' dat ;)
@vuurneon: ''Geen probleem, maar je stopt dan niet gelijk met bloeden. De onttrekkingsbloeding gaat gewoon door, net zoals anders.''
Wat ik merk, is dat wanneer ik weer begin met mijn 1e pil en nog ongesteld ben, dat het de dag daarna zo goed als weg is. Misschien dat mijn pil gewoon erg goed bij mij werkt, dat kan ook. Dat hij sterk genoeg is. Maar het hoeft dus niet zo te zijn dat het gewoon doorgaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:24

Maar dan heb je al een stopweek gehad. Ik had dat ook, maar niet als ik op dag 3 van de stopweek al weer begon met de nieuwe strip. Dan was het hoe dan ook feest :+
Je moet iig niet raar opkijken als je halverwege de stopweek begint met een nieuwe strip, dat je gewoon nog 'ongesteld' blijft.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:27

Hoihoi
Ik zit ff ergens mee ik slik al van af me 14e de pil (ben nu 20)
Maar sinds een paar maanden als ik halverwege me strip ben dan heb ik ineens 1 dagje dat bruinige (ik noem het begin bloed menstruatie)
Nu ik mijn vraag is die pil niet meer goed genoeg voor mij of heeft het andere redenen en moet ik ff langs de huisarts ermee ?
Gr

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:51

Ah zo vuurneon.
Ik heb niks gezegd, sorry! :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:40

Voor als er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb de MoonCup nu een week gebruikt en supertevreden! Echt, ik merk alleen maar voordelen :P
(Vuurneon, ontsmettingsalcohol heb ik gevonden in het Kruidvat :) )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:08

Hebben jullie nog tips voor buikpijn?
Want ik zit toch wel een beetje met de handen in het haar.
Telkens tijdens mijn menstruatie lig ik 2/3 dagen krom van de pijn in mijn buik op de bank of in bed.
Erg vervelend, pijnstillers gehad van de HA, andere pil geprobeerd, maar niks helpt echt.
Nu slik ik de pik heel veel door, en plan ik echt in wanneer ik een stopweek kan pakken.
En dat ben ik eigenlijk wel een beetje zat.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:17

@Renske_W : waarom blijf je niet gewoon doorslikken dan? :-)
Ik ken het gevoel wel... Zelfs de allersterkste pijnstillers doen helemaal niets voor mij. Het enige wat bij mij helpt is een warm kersepitkussen op m'n buik leggen en ademhalingsoefeningen. En verder wachten tot het weer voorbij is :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:40

Omdat ik me afvraag of dat wel goed is? Om altijd door te slikken?
De HA zegt dat het niet veel kwaad kan.
Ik weet iig wel, dat als ik kinderen heb, ik alles eruit laat plukken. :')
Mijn vriend en ik hebben beide een kinderwens, dus nu alles eruit halen wordt 'm niet.
Maar zou het maar wat graag laten doen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:43

Renske, de menstruatie die je krijgt door de pil is fake, helemaal niet natuurlijk en bedoeld om een vrouw het gevoel te geven dat het toch nog iets met een normale cyclus te maken heeft. Nu hebben ze tegenwoordig misschien dingen aangepast, vroeger was het alvast wel zo.

Dus, als je ha zegt dat het kan, kun je het gewoon proberen lijkt me.
Ik lag vroeger ook krom. Mijn laatste redmiddel was druppeltjes van een of andere peut. Ik geloofde het niet, maar de pijn was voorbij en niet meer terug gekomen.

Wat Billieonache zegt deed ik idd ook :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:00

Is even een beetje gegoogled, maar al een aantal sites tegen gekomen, dat het niet erg is om non stop door te slikken.
Dan gaan we dat maar eens doen. :)
En voorlopig geen stopweek meer inplannen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:31

Precies, zoals iedereen hier al zegt: het is geen echte menstruatie, dus ook niet 'nodig'.
Succes :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:04

Hoelang kan je maximaal je menstruatie uitstellen? Of ligt dit aan het anticonceptiemiddel wat je gebruikt?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:35

Zoals ik het nu op internet heb gelezen, kan je (met de pil) zo lang uitstellen als je maar wil.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:42

Je kan inderdaad zo lang uitstellen als je wilt, maar je kan na een tijdje een doorbraakbloeding krijgen, dit hoeft overigens niet.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:00

Mooi! Ik las wel dat het met de EVRA-pleister maximaal 6 weken uitgesteld kan worden. Met de pil dus langer. :)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:27

Ik ben gisteren (onverwachts) weer ongesteld geworden met daarbij brute buikpijn. Normaal heb ik nooit klachten maar nu is het niet normaal. Ik werd vannacht ook wakker door de pijn en kwam niet meer in slaap, en toen ik me bed uit kwam en rechtop ging staan kreeg ik vurige steken in me rug en als ik langer dan 3 minuten sta beginnen me benen te trillen en moet ik zitten door de rugpijn. 2 aspirines heb ik al genomen maar die lijken niet te werken. Iemand iets anders? Want dit is niet vol te houden zo erg. :\

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:22

Dropsleutel schreef:
Ik ben gisteren (onverwachts) weer ongesteld geworden met daarbij brute buikpijn. Normaal heb ik nooit klachten maar nu is het niet normaal. Ik werd vannacht ook wakker door de pijn en kwam niet meer in slaap, en toen ik me bed uit kwam en rechtop ging staan kreeg ik vurige steken in me rug en als ik langer dan 3 minuten sta beginnen me benen te trillen en moet ik zitten door de rugpijn. 2 aspirines heb ik al genomen maar die lijken niet te werken. Iemand iets anders? Want dit is niet vol te houden zo erg. :\

Oef dat is geen pretje :( Ik heb zelf veel baat bij Nurofen 400mg, dat zijn zakjes poeder die in water opgelost moeten worden. Maar ieder lichaam reageert er anders op, het zijn ook niet de goedkoopste pijnstillers :')
Maar bij mij helpt dat alleen.