Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissy schreef:Vanochtend extra vroeg op werk ivm verplicht gezamenlijk ontbijt.
Ik probeer af te vallen.
Wat krijgen we als ontbijt: kaasstengels, puddingbroodjes, croissantjes, krentenbrood met spijs, kaas/ham croissantjes en die plakkerige kaneelkoeken.
Er waren ook yoghurtjes vd Zuivelhoeve, welliswaar bevroren, dus 1 yoghurt op (mierzoet met appel en kaneel) en een glas jus d'orange.
Zo lukt dat afvallen wel ja!
Jongens dat is toch geen ontbijt!?!
Ennasuus schreef:Ivypower ik hoop voor je dat je de motivatie met behulp van Mounjaro gaat vinden maar komt vast goed! Succes alvast
Ik kan beter niet meer iedere dag op de weegschaal gaan, heb echt een soort weegschaal verslaving, dochtends erop / na het paardrijden / na het poepen / en ‘s avonds ook nog etc etc
Want als in gewoon 1x per week zou wegen dan zou ik ook minder schrikken van +1 kg. Vandaag was die kilo er namelijk alweer af van de oliebollen dus de paniek was niet echt nodig
ik slaap er slecht van en lig minimaal 2 uur onder de elektrische deken en slaap onder een winter dekbed met 2 fleecedekens maar vaak nog wakker van de kou. Ook zijn zeker handen en voeten gewoon 'dood'.opisop_shop schreef:Wat ontzettend slecht van je huisarts Tirza, zeker met je voorgeschiedenis erbij zou de huisarts toch naar je moeten luisteren.
Tips heb ik helaas niet voor je.
Zelf heb ik nu ook echt hele koude handen, voor het skiën moet ik echt op zoek naar verwarmde handschoenen want ik heb al koude handen als ik in de lift zit.
tirzasarah10 schreef:Hier ook erg vaak wegen, de huisarts heeft als eis dat ik dagelijks weeg. Ik weet dat dit mij ongezond beïnvloed maar sommige dingen duidelijk maken kost veel energie.
Deertje schreef:ik weeg ook maar 1 keer per week. Heb dat echt moeten leren, want ik zou er vroeger 2 keer op een dag opgegaan zijn, maar dat heeft geen enkele zin, en je kan het goed onder controle houden op die manier.
raket schreef:Ik weeg inmiddels ook dagelijks.
Momenteel ook omdat mijn stootkuur prednison inmiddels alweer 6 weken duurt.
Ik ben gewoon 5 kg aangekomen.
Wel oo heel veel vocht. Dus nu ook plaspillen.
Ik gebruik gewoon 6 middelen om de bijwerkingen van de prednison te onderdrukken.
Nou ja, volgende week weer een opname om een nieuw plan te bedenken.
gomir schreef:Het is beide waar. Er zijn veel succesverhalen en soms loopt het bij iemand vast op bijwerkingen of tijdelijk minder goed werken van belangrijke medicatie. Dat is met alle medicatie zo en dus ook met de GLP1 agonisten. En juist daarom is begeleiding zo belangrijk!
Suzanne F. schreef:Lijkt me verschrikkelijk zeg die Prednison. Werkt GLP-1 dan ook anders als je dit neemt?
Ik krijg steeds meer social media berichten over de bijwerkingen en negatieve kant van Ozempic etc. Zit in een soort fuik ofzo.![]()
Vind het bijzonder hoeveel positieve verhalen er over zijn, ook van dokters, maar ook waarschuwingsverhalen over de negatieve kanten. Wat is nou waar he?