Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:04

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:
De onze heeft regelmatig in de nacht z’n slaapzak bij de luier nat en wij kunnen niet ontdekken hoe dat kan.

Waarschijnlijk doe je het al maar ga je na het omdoen van de luier met je vinger langs de binnenkant van de randjes om de benen om die goed uit te vouwen? Misschien een ander merk anders eens proberen? Of is het alleen in de nacht en overdag altijd droog?
Echt alleen in de nacht. En niet per se dat er dan meer tijd tussen de voeding zat. Randjes zitten naar buiten inderdaad, piemel omlaag. Hebben nu een grotere maat die netjes past maar weer nat. -O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 08:10

Kiwipitje schreef:
Echt alleen in de nacht. En niet per se dat er dan meer tijd tussen de voeding zat. Randjes zitten naar buiten inderdaad, piemel omlaag. Hebben nu een grotere maat die netjes past maar weer nat. -O-

Ik lees online nog als optie een grotere romper of ondersteboven nog een luier er overheen doen. Wie weet helpt het. Lijkt me dan wel een beste luierbedoeling tussen z'n beentjes :+

M_aaike_

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:27

Over voeding gesproken,

Roan is nu bijna 6 weken en begint nu pas wat langer tussen de flessen te laten in de nacht. Overdag verschilt echt nog van dag tot dag. Deze nacht hadden we een top nacht met een fles om 20:30 uur, 02:00 uur en om 07:30 uur weer.

Of het toeval is of niet, weet ik natuurlijk niet. Wij zijn sinds 3 dagen over op andere voeding. We hebben ons er wat in verdiept. Zijn nu over van Kruidvat naar de ah biologische voeding. Hij poept makkelijker en lijkt veel meer verzadigd.

Blijkt dat er verschil zit in welke type (melk) suikers er worden toegevoegd aan de melk. Bepaalde snellere suikers maken de poeder fijn en laat het minder klonteren. Maar hebben dus ook een snellere piek voor de baby.

Enige nadeel is dat dit poeder zo dik is dat onze melkmachine niet meer werkt. Nu dus weer flessen met de hand.

Voeden duurt hier trouwens ook zeker een uur. Daarvan is wel 20 min na de fles rechtop houden, wat ik op het moment van deze post dus nog aan het doen ben.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:39

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:45

Voeden duurt hier ook lang. Baby drinkt de laatste twee dagen 20 min per borst. Voorheen de ene 15 en die erna maximaal 10. Daarna inderdaad rechtop houden. Flesje drinkt hij ontzettend snel leeg vaak. Hij heeft gewoon een 0 maanden speen daarop. De gaten in m’n tepels worden ook niet groter als hij groeit.

Ik heb het boek ‘Eet als een expert mini’ gekocht. Daar staat ook in hoe je kunstmelk op basis van etiket kunt beoordelen. Ook informatie over hoe straks te starten met hapjes. Heel interessant en alles wetenschappelijk onderbouwd en zonder oordeel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:48

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:50

Boek wat ik hierboven noem heeft wel alle bronnen gepubliceerd.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:00

Lang niet meer een reactie gegeven, druk druk druk... Maar lees wel elke dag mee! :)

Jitske heel veel succes! ♡ Hopelijk heb je een fijne bevalling.

Gnome wat goed van Boris in het campingbedje. Gister goed bij kunnen slapen dus. Wat een boef met dat plassen en poepen! Zijn er echt mensen die met een baby maar 3 setjes kleding hebben? Hoe dan? Ik ben met Hidde ook sowieso drie kwartier tot een uur bezig met voeden en verschonen. Herken het heel goed dat je het overdag beter kan handelen haha. :D

MissAnnemijn spannend de voorweeën.

Charlotte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk heb je wel een mooi feestje gehad. Groot gelijk dat je lekker naar binnen bent gegaan als je moe was. Ik sloeg feestjes enz. op het laatst ook gewoon over als ik het niet zag zitten.

Azmay wat fijn dat de nachten steeds beter gaan. Heerlijk ook voor jullie, wat meer slaap. Dat enorme krijsen is zo vervelend. Dan weet je ook niet meer wat ze nou willen he?
Vervelend van jullie darmen! Beterschap. Die scheet zat haar flink dwars dus. Nog wat kunnen slapen?

Kiwi ook rond 5 uur wakker, same here. ;) Hier ook geen vaste tijden. Ene keer komt 'ie sneller dan de andere. Vervelend van de slaapzak. Gek dat het alleen in de nacht is. Misschien omdat hij dan meer aan het woelen is?
Bedankt voor je tip van het boek! Heb 'm meteen besteld, stonden ook goede revieuws bij. :)

Hier weer een goede nacht gehad. Hidde sliep om half 12, tot kwart over 5. Daarna weer van 6 tot kwart over 8. Dus ik ben blij! :)
We gaan hem vanochtend voor het eerst een klein beetje flesvoeding geven, kijken hoe hij daar op reageert. Niet dat we over willen, ik blijf gewoon borstvoeding geven. Maar is wel fijn als ik een keer weg wil om achter de hand te hebben mocht de kolf melk op zijn ofzo. :)
Fijne dag allemaal! <3 Het zou een zonnige dag worden, maar hier is nog steeds een dik grijs wolkendek. :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:16

Inmiddels al oma maar een tip, schepje rijstpap ( met een paar weken ) in de laatste fles voor de nacht, wel een speen met iets groter gat gebruiken en mocht je dat nog niet doen, baby voeden terwijl je hem redelijk rechtop houdt. Succes mama’s en mama’s to be. Ook wanneer je volledig borstvoeding geeft is één fles een goede optie.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:23

BigOne schreef:
Inmiddels al oma maar een tip, schepje rijstpap ( met een paar weken ) in de laatste fles voor de nacht, wel een speen met iets groter gat gebruiken en mocht je dat nog niet doen, baby voeden terwijl je hem redelijk rechtop houdt. Succes mama’s en mama’s to be. Ook wanneer je volledig borstvoeding geeft is één fles een goede optie.

Wat grappig, dit zei mijn schoonmoeder ook. Haar 1ste klein dochter bleef maar vragen en huilen. Toen ze dit ook deden was het allemaal weet goed en weer vrolijk meisje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 11:30

Zo blij met dit topic. Vanuit het ziekenhuis hoorde ik dat ze 'm lui vonden met drinken dus vanuit daar meegenomen dat ie traag was maar z'n tempo is dus hartstikke normaal en goed.

Hier nu net wakker. Weer een goede nacht gehad maar wel lekker om nog wat te kunnen slapen. Het weer is toch niets nu hier. Mijn motto van vandaag is, slaap jij, dan slaap ik ook.

Morgen gaat ie mee naar het westen voor een nachtje.

@freekie hoe gaat het bij jou?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:32

Nimue is helaas nog steeds enorm onrustig en slaapt maar kort en alleen op iemand. Ik ben degene met de minste last, mijn vriend zit regelmatig op de wc en heeft echt pijn. De hond wil elke paar uur naar buiten ook.

Drukke boel hier dus op weinig slaap. En ik zit enorm snel aan mijn grenzen dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat vandaag...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:34

Gnome schreef:
Zo blij met dit topic. Vanuit het ziekenhuis hoorde ik dat ze 'm lui vonden met drinken dus vanuit daar meegenomen dat ie traag was maar z'n tempo is dus hartstikke normaal en goed.

Hier nu net wakker. Weer een goede nacht gehad maar wel lekker om nog wat te kunnen slapen. Het weer is toch niets nu hier. Mijn motto van vandaag is, slaap jij, dan slaap ik ook.

Morgen gaat ie mee naar het westen voor een nachtje.

@freekie hoe gaat het bij jou?

Fijn dat goed ging vannacht! En groot gelijk lekker slapen dan nog vandaag.

Ja het gaat wel. Ben er wel klaar mee :+ veel last van mn buik wel en krampen maar niks zet door helaas. We wachten af. Doe rustig aan mn ding. Maar ben blij als het zo ver is. Slaap veel wel.

Maar geen lekker weer bij jullie dus ?
Hier wel. Is een rommel markt door het dorp heen hier, dus het is zooo druk. Straks ook maar Ff stukje lopen en even kijken

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:41

Wij wilden ff met z’n drietjes weg maar de kleine slaapt al sinds 8:00 en als ie wakker wordt moet ie eerst eten dus geen idee of we nog gaan of lekker thuis blijven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 11:41

Azmay schreef:
Nimue is helaas nog steeds enorm onrustig en slaapt maar kort en alleen op iemand. Ik ben degene met de minste last, mijn vriend zit regelmatig op de wc en heeft echt pijn. De hond wil elke paar uur naar buiten ook.

Drukke boel hier dus op weinig slaap. En ik zit enorm snel aan mijn grenzen dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat vandaag...

Zo herkenbaar. Rot nacht en dan zijn ze ook nog zo hangerig. Sterkte daar :(:)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:44

Hier is de peuter die ons wakker maakt in de ochtend. Gister was hij er voor half 6. Vanochtend 6 uur.

Daphne had na de voeding van 12 uur ineens krampen. Ze boert echt heel moeilijk, vooral in de nacht. Dan red ik het ook niet om haar lang genoeg overeind te houden zonder zelf in slaap te sukkelen. Dus leg haar soms net te vroeg weer in haar bedje.

Hier borstvoeding op verzoek. Vooral in de ochtend en in de avond komt ze sneller op elkaar. Sinds zit er maar een uurtje tussen. Midden op de dag zit er wat langer tussen en in de nacht vaak 2x 4 uur. Dus dan vind ik het niet erg dat ze overdag vaker komt.

Voedingen duren tussen de 5 en 20 minuten. Meestal is ze na 10 a 15 minuten klaar. Toeschieþreflex komt erg snel. En het komt echt met een boogje eruit. Ze verslikt zich dan ook als ze iets te enthousiast het reflex opwekt.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:39

Vanmorgen was ik er weer even helemaal klaar mee :+
Was een rommelmarkt bij ons in het dorp dus even klein rondje gelopen, ik moest gewoon even wat doen om even mn hoofd om te zetten.

Toen via mp bij ons in t dorp een base gevonden voor maxi Cosi.

Daarna door naar schoonouders voor de paarden ook. Van hun een erg mooi babynestje gekregen en van opa en oma een mooie wipstoel.

En net nog even met mn grote vriend op de foto <3

Nu naar huis en even lekker slapen

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 15:44

Ziet er heerlijk uit Freekieee! Laatste loodjes.

Hier is het toch ineens schitterend weer geworden dus ik lig lekker in bikini met die kleine in de kinderwagen. Ben benieuwd of het vanavond inderdaad zo los gaat barsten hier.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:50

Even een snelle bijlees post!

Ik lees veel goed slapende en slecht slapende baby's in combinatie met goed en minder goed drinken.
@charlotte. Ik bedacht op het laatste moment of ik zin en de energie ervoor had of niet. Daarmee ook rekening houdend dat ik niks anders gepland had de volgende 2 dagen, want 1x later naar bed stond gegarandeerd voor 2 futloze dagen.
@azmay, sterkte met de darmen. Zelfs de hond zit in jullie flow. Hopelijk is het snel over.

Wij zitten nu in het ziekenhuis aan de synto pomp. Na 36 uur om het kwartier 1 wee ben ik lekker brak, maar we hebben iig 4 cm ontsluiting dus het was niet voor niks! De opluchting was enorm. Nu is het wachten tot de synto iets gaat doen en dan de 'echte' bevalling in. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 15:54

Jeetje 36 uur!! Zijn ze heftig om op te vangen? Volgens mij had ik even gemist dat je bevalling begonnen was. Ook jij heel veel succes. Hopelijk vordert je ontsluiting nu snel en heb je snel je kleintje gezond en wel in je armen!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:13

Het is flink doorzuchten. In het begin ging het nog wel, maar ze worden elke keer net iets heftiger. Ben benieuwd hoe de rest gaat verlopen. Ze zijn op het moment nog kort en als ze weg zijn ook echt weg, dus nog te doen. Behalve dat je niet slaapt als je om het kwartier wakker wordt door een wee.. |o

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:14

Jeetje heftig hoor. Hopelijk gaat het nu lekker vorderen. Binnenkort heb je je kleintje! <3 Succes!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 16:19

JitskeJeldau schreef:
Het is flink doorzuchten. In het begin ging het nog wel, maar ze worden elke keer net iets heftiger. Ben benieuwd hoe de rest gaat verlopen. Ze zijn op het moment nog kort en als ze weg zijn ook echt weg, dus nog te doen. Behalve dat je niet slaapt als je om het kwartier wakker wordt door een wee.. |o

Je zou nu ook nog een ruggenprik of iets anders kunnen vragen zodat je wel kunt slapen. Dan spaar je je energie voor het persen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:21

Sterkte Jitske! Wow, lijkt me echt veel heftig, zo lang en dan geen slaapje kunnen doen tussendoor. Hopelijk slaat de synto aan!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:34

Klinkt heftig zo lang! Succes! En hopelijk snel genoeg je kleine in je armen!

Had van de mensen waar we de base hebben gekocht nog een tas vol met baby kleding gekregen, gratis. Super lief. En alles kan ik gewoon gebruiken!