Zal me even kort voorstellen: ben 26-jaar, heb absoluut 0 renervaring (vroeger altijd veel gesport maar nooit 'ren'sporten). In 2020 met lockdown begonnen met rennen, van amper 3 min kunnen rennen uitgebouwd naar 10km. Toen hele tijd niets meer aan het rennen gedaan helaas.
Vorig jaar overleed mijn vader plots en had de belofte met hem de Nijmeegse vierdaagse te lopen, eerst wilde ik die toch gaan lopen als aandenken, maar kwam toen tot het (over)moedige plan (

Omdat ik dus 0 ervaring heb met rennen, mijn lichaam niet kapot wil maken en zelf slecht ben in doseren, heb ik nu een hardloopcoach die op afstand schema's voor me maakt en m'n Strava analyseert etc. Zo heb ik het idee dat ik toch verantwoord bezig ben. Ben nu zo'n twee maanden trouw 3x/week aan het rennen volgens zijn schema en merk dat ik het heeeeerlijk vind! Baal echt op m'n rustdagen, gelukkig vind ik dan mijn heil wel in de sportschool met een beetje krachttraining.
Ik ben dus nog écht een beginner, ren nu alleen intervallen, steeds op 6'30 met af en toe 1 min wandel/2 min dribbelpauzes (dus gemiddeld 6'40-ish), afstanden van in totaal 8-10km zoiets. De wens is er dus voor een marathon, maar bewust nog niet naar iets concreets aan het toewerken, heb alle tijd en hoeft allemaal niet dit jaar per se. Vind het veel belangrijker om langdurig het hardlopen leuk te blijven vinden zodat het ook een mentale uitlaatklep wordt na zware werkdagen bijv. Dit was eerst paardrijden, maar dat is niet (meer) haalbaar met een baan in het ziekenhuis helaas, dus hopelijk kan ik dat in hardlopen terugvinden.
Ik geniet trouwens van jullie foto's, wat een heerlijke omgevingen! Mijn moeder woont in de buurt van Arnhem (woon zelf in Maastricht, vanaf de zomer in Den Bosch waarschijnlijk) en zag hier al wat routes in omgeving Arnhem voorbij komen. Tot nu toe ren ik eigenlijk altijd 'blokjes om', maar misschien ook leuk om als de afstanden wat langer worden bijv eens naar een bos te rijden ofzo. Nog mensen woonachtig in Limburg in het topic toevallig?