Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:07

IMJ schreef:
Helaas ken ik hier in mijn omgeving ook een kerngezonde jongen van nog geen 45..
Kende, want hij kan het niet navertellen..

Collega, kerngezond heeft 3 weken in coma gelegen.

De kans dat je heel ziek wordt of zelfs overlijdt is klein.. maar hij is er, en wie wordt er zo ziek? Dat weet je niet van te voren..

Klopt, dat weet je niet. Mijn zwager is inmiddels al anderhalve week gevloerd met hoge koorts. Zijn hele gezin is besmet inclusief zijn vrouw die 2x leukemie heeft gehad, dus best spannend, en hun autistische dochter die helemaal niet kan omgaan met ziek zijn en zich rot voelen, en er ontzettend recalcitrant van wordt. Hun jongste dochter heeft 'gewoon' geen energie, maar is verder niet heel ziek gelukkig.
Mijn stalgenoot is ook met haar hele gezin besmet geweest en heeft er haar schoonvader door moeten begraven.
Een vriendin van me ligt ook met het hele gezin ziek thuis.
Het is echt niet zo'n kleinigheidje als sommige mensen lijken te denken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:53

Popstra schreef:
secricible schreef:
Maar het is wel de waarheid toch popstra? Ik snap dat die druk naar is, maar het is een feit dat de uitweg vaccinatie is. Dus als men niet vaccineert dan zitten we hier nog een tijd in. Dat kan voelen als druk, maar is ook wel realiteit.

Of geloof jij in een andere uitweg?

Ik verdiep mij niet in een uitweg. Ik vind alleen dat we de mensen die niet gevaccineerd willen worden, geen mondkap dragen ook moeten respecteren.
Die worden wel onder druk gezet met de prik en daaropvolgend het verplicht moeten testen her en der en een vaccinatie paspoort anders kom je er (ergens) niet in.

Kon jij je dat 5 jaar terug voorstellen? Denk dat dan iedereen wel stond te stijgeren als dat alles in 1x er even door gedauwd zou worden.

Mensen met een te hoog BMI laat je ook niet verplicht afvallen om de kans op opname in een ziekenhuis te verminderen en zo de zorg te ontzien.

Dat hoge BMI is dan weer niet besmettelijk (en/of potentieel dodelijk) voor anderen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:15

Ik was er altijd al wel angstig voor , maar ik moet zeggen dat ik het zelfs nog wel wat onderschat heb. Nu komt het dichtbij , mensen in mijn directe omgeving worden ziek. Mijn tante is in de 50 gewoon gezond en heeft er zeker dik 3 weken flink last van gehad. Nu is ze nog moe en zitten we in week 5 en ik verwacht dat dat ook nog wel even gaat duren. Ze was vooral vermoeid en had hoofdpijn en wat koorts en hoesten. Ze kon geen dag doorbrengen zonder eigenlijk alleen maar op bed te liggen. Daarna een keer 2 dagen van bed maar gelijk weer als gevolg paar dagen in bed.

Opa viel dan weer mee , kwam er eigenlijk wel goed door. Alleen eigenwijs en niet eten omdat mijn oma wel ernstig ziek was en hij niet kan koken. Hij was gelukkig meer verzwakt door niet eten en te weinig drinken ( over eigenwijs gesproken). Hij heeft 2 dagen gehoest en beetje koorts gehad en dat was het. Mijn oma daarin tegen had het zwaar te pakken en het was al een long geslagen maar ook enorm verzwakt door eigenwijs zijn en niet eten en drinken en te laat hulp inschakelen. Haar klachten waren niet niks. Vooral de verwardheid en extreme vermoeidheid waren gewoon eng. Ze had het volgens haar saturatie benauwd moeten hebben , maar ervaarde dit dus niet zo. Mijn oma was super erg verkouden , vermoeid , koorts , benauwd en viel ook flauw of tijdelijk even weg.

Klasgenoot heeft het ook is ook extreem ziek en gaat nu ook week 3 in. Jong iemand van mijn leeftijd ( rond de 23).

Nog een klasgenoot van het keuzedeel wat ik volg ook rond mijn leeftijd en behoorlijk ziek geweest. Ik kon het niet laten om de vraag te stellen of het hetzelfde voelde als een griep of dat het totaal wat anders was ( was ik oprecht wel even nieuwsgierig naar) maar ze zei ook van nee dit is compleet wat anders het voel veel erger. Gaf ook aan dat ze geheugenverlies had en ze wel weer beter was verklaard maar echt nog flinke restklachten had.

Collega van mijn vader en daar de vrouw van had het ook extreem te pakken die viel ook zomaar weg regelmatig en was er flink ziek van. De collega trouwens zelf ook. Testte eerst negatief maar toch te pakken gekregen en ook flink ziek geweest. Werkt nog maar halve dagen wat ik begreep. Die vrouw is zeker wel 6 weken ziek geweest.

Mijn werkgever daar familie van was het ook kantje boord van een opname had het ook flink te pakken. Gaven ook aan probeer het te voorkomen om het te krijgen het is vreselijk.

Nu is de volgende misschien alweer aan de beurt en juist diegene waar we zo voorzichtig mee zijn. Op de afdeling in het ziekenhuis een uitbraak... Het gaat nu om mijn andere oma en ik hoop zo dat het vals alarm voor haar is. Mijn vader heeft haar snel opgehaald ( ze mocht ook naar huis vandaag). Ze was gelukkig tot nu toe negatief getest. Nu hoop ik niet dat ze het krijgt want de kans is groot dat het dan afscheid nemen wordt. Mijn vader heeft dan ook een probleem hij valt ook onder de risico groep ( hart patiënt en voor zijn doen overgewicht).

absoluut geen spijt dat ik mij heb laten vaccineren. De verhalen worden erger en erger. Ik hoef dat virus absoluut niet.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:42

Sterkte Zebrastreep, klinkt misschien vreemd maar wat zal je blij zijn dat je gevaccineerd bent maar ook moeilijk nu je ze aan alle kanten onderuit ziet gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:21

Sterkte ermee Zebrastreep, dat is veel ellende dichtbij :\

Hier bij ons krijgen degenen die niet ingaan op de oproep voor vaccinatie dan toch een 2e kans later :D
Ze hebben het geweer wel bijzonder snel van schouder veranderd :=

En Poetin wordt vandaag geprikt las ik. Maar met welk vaccin blijft staatsgeheim. Uiteraard :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:46

Bron: NOS.nl

Janssen-vaccins op komst
Farmaceut Janssen levert in april een kleine 170.000 coronavaccins. Daarmee kunnen eenzelfde aantal mensen een volledige vaccinatie krijgen, want bij Janssen is één prik voldoende. Half april is de bedoeling dat er 84.750 doses worden geleverd, en eind van de maand nog eens eenzelfde aantal, staat in een Kamerbrief van demissionair minister De Jonge.

De komende maanden worden 3 miljoen Janssen-vaccins verwacht, Nederland heeft er in totaal meer dan 11 miljoen van besteld.

Ik schrik er eigenlijk wat van. Ik had in april verwacht dat er veel meer Janssen zou komen. Eerder las ik dat we in het tweede kwartaal 3 miljoen Janssen vaccins konden verwachten. Ik hoop maar dat die ruime 2,5 miljoen wel in mei of juni komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:49

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:58

Hugo de Jong hintte gisteren tijdens de persco wel op 1 prik voor mensen die al corona hebben gehad. Maar ik kan daar nog geen info over vinden verder.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:01

Dat was al bekend toch? 1 Astra Zeneca voor de mensen die (ik meen) het afgelopen halfjaar Corona hebben gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:06

Citaat:
Ik heb al corona gehad. Heeft het dan nog zin om mij te vaccineren?
De Gezondheidsraad adviseert mensen die corona hebben gehad om zich wel te laten vaccineren. Een besmetting met corona garandeert geen immuniteit, met een vaccinatie wordt die immuniteit wel hoger. Daarnaast is het ook ingewikkeld om te kijken bij elke Nederlander of deze al voldoende antistoffen heeft. Omdat dit onderwerp veel vragen oproept, komt de Gezondheidsraad binnenkort samen met het OMT met een nader advies.

Van een infosite voor zorgprofessionals. Er is dus nog geen duidelijkheid over.

Popstra

elnienjo schreef:
Dat hoge BMI is dan weer niet besmettelijk (en/of potentieel dodelijk) voor anderen.
klopt maar die houden wel voor het overgrote deel de bedden bezet en dat is toch waar het allemaal om draait, alle maatregels die iedereen moet volgen om de zorg te ontzien!?

Dat mensen er niks aan kunnen doen te zwaar te zijn ja en nee, maar dat is een andere discussie.
Feit is wel het virus keihard bij deze groep toe slaat omdat het zich graag in het vet weefsel te goed doet. Mannen met veel buikvet......Laat nu net de obesitas onder de wereld bevolking al wat jaren toe nemen. Dus wel degelijk een welvaart ziekte waar ik hoop het mensen wakker schud inderdaad gezonder te gaan leven.

sureido

Vayo schreef:
Bron: NOS.nl

Janssen-vaccins op komst
Farmaceut Janssen levert in april een kleine 170.000 coronavaccins. Daarmee kunnen eenzelfde aantal mensen een volledige vaccinatie krijgen, want bij Janssen is één prik voldoende. Half april is de bedoeling dat er 84.750 doses worden geleverd, en eind van de maand nog eens eenzelfde aantal, staat in een Kamerbrief van demissionair minister De Jonge.

De komende maanden worden 3 miljoen Janssen-vaccins verwacht, Nederland heeft er in totaal meer dan 11 miljoen van besteld.

Ik schrik er eigenlijk wat van. Ik had in april verwacht dat er veel meer Janssen zou komen. Eerder las ik dat we in het tweede kwartaal 3 miljoen Janssen vaccins konden verwachten. Ik hoop maar dat die ruime 2,5 miljoen wel in mei of juni komen.

Ik ook..... had veel meer verwacht.

Het gaat mij echt veel te traag, zo kan echt niet voor juli iedereen een vaccin gehad hebben hoor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:10

Er word niet voor niks door ziekenhuizen en nog meer personen herhaaldelijk verzocht het vaccineren sneller te laten verlopen.

24/7 door prikken bijv met behulp van het leger

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:10

Begin april was in eerste instantie gezegd (ergens rond januari) en daar ging ik ook van uit.

Dit valt mij tegen.

Ik had daarnaast ook echt méér verwacht.

Het verbaasde me de afgelopen 2 weken (vanaf goedkeuring) al wel dat het nergens in de grafieken van de verwachtte entingen terug te vinden was.
Ik snap nu beter waarom.

Balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:13

Popstra schreef:
Er word niet voor niks door ziekenhuizen en nog meer personen herhaaldelijk verzocht het vaccineren sneller te laten verlopen.

24/7 door prikken bijv met behulp van het leger

Maar dat heeft geen zin want daarvoor hebben we niet genoeg vaccins.. Nu niet althans.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:15

Nee nog zoiets belachelijks.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:19

Voor mij was het eerst uiterlijk februari zijn de risicogroepen die nu al een griepprik krijgen geent, die zijn als eerste aan de beurten nu? Mei juni? Compleet onduidelijk. Leveringsproblemen kunnen ze niks aan doen maar het continue schuiven met de voorrang vind ik nog steeds frustrerend.

En de onduidelijkheid waarom de ene risicogroep wel hoog risico is en de ander weer niet. Mensen die uit beeld vallen ivm geen recente ziekenhuis controle zelfs. Blijvende problemen uit het verleden maar niet recent bekeken terwijl bijvoorbeeld mede patienten wel gebeld zijn al want recent nog controle gehad.

Iemand met een donornier en slechte nierfunctie die opeens geen hoog risico zou zijn terwijl transplantaties er welop staan. Ik begrijp er zo langzaamaan niks meer van -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:24

Angela Merkel zei het al eerder...tegen september zal alles weer een klein beetje normaler worden.
En dat is toch een zeer verstandige vrouw -:)

Wie had vorig jaar deze tijd überhaupt gedacht dat er nu al miljoenen mensen gingen gevaccineerd zijn met iets wat nog schijnt te werken ook ? 8-)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:25

Nou, ik ga er toch van uit dat de zomer weer een beetje word in ieder geval zoals vorig jaar, ik ga echt niet ook nog een hele zomer binnen zitten. De winter prima maar ik merk dat ik de regels ook niet meer zo makkelijk vind nu het beter weer wordt en de dagen langer worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:28

Heb het 0800 nummer van de overheid maar eens gebeld. Er gaat deze vaccinatieronde nog niks veranderen aan het beleid volgens de man die ik sprak. Gewoon 2 prikken dus :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:29

Ik snap er ook niks van waarom Janssen nu ineens zoveel minder is. Maar zoals de media het brengt is dit blijkbaar ook volgens de planning? Dan zou er dus einde van het kwartaal fors meer moeten komen van Janssen?

En pandora, rationeel heb je natuurlijk hartstikke gelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:31

Via www.coronavaccinatie.nl is te zien in welke groep je behoort en wanneer je een uitnodiging kan verwachten voor een inenting.
Nederland heeft - via de EU - contracten met vier vaccinproducenten. Die leveren volgens afspraak de komende 5 weken in totaal dik 3,5 miljoen doses. Een overzicht.
Week 13 (29 maart) - 860.178 doses
Week 14 - 860.178 doses
Week 15 - 687.046 doses
Week 16 - 644.262 doses
Week 17 (26 april) - 1.085.627 doses

ad.nl

Zijn dit de dosissen(geen idee wat meervoud is) die we krijgen of die gezet zijn?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:34

secricible schreef:
Ik snap er ook niks van waarom Janssen nu ineens zoveel minder is. Maar zoals de media het brengt is dit blijkbaar ook volgens de planning? Dan zou er dus einde van het kwartaal fors meer moeten komen van Janssen?

En pandora, rationeel heb je natuurlijk hartstikke gelijk.

Ik ben nogal rationeel aangelegd ja :') Oké, soms niet maar in het coronaverhaal zeer zeker wel.

Janssen zou volgende week met het leverschema per land komen lees ik hier. Tekst is van 20/3.

Citaat:
De Taskforce hoopt de tegenvallende leveringen van AstraZeneca vanaf midden april te kunnen compenseren met het vaccin van Johnson & Johnson, dat te kennen zou hebben gegeven dat de eerste Europese leveringen gepland staan op 16 of 17 april. ‘We verwachten het schema per land begin volgende week’, zegt Ramaekers. ‘In principe rekenen we voor België op 1,4 miljoen dosissen.’

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:36

sureido schreef:
Nou, ik ga er toch van uit dat de zomer weer een beetje word in ieder geval zoals vorig jaar, ik ga echt niet ook nog een hele zomer binnen zitten. De winter prima maar ik merk dat ik de regels ook niet meer zo makkelijk vind nu het beter weer wordt en de dagen langer worden.

Zit jij nu nog niet in Portugal ? {:}
Of mis ik mij van datum?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:39

Pandora2 schreef:
sureido schreef:

Zit jij nu nog niet in Portugal ? {:}
Of mis ik mij van datum?

September pas :+ als dat door kan gaan.... met dit tempo ben ik er een beetje bang voor.