Schemerdier schreef:Wat is er niet ethisch aan een test afnemen bij een kind zonder de ouders erbij?
Hoe meer kinderen getest worden hoe beter, gezien het steeds meer duidelijker wordt dat kinderen wél regelmatig anderen besmetten.
Het enige punt dat ik zie is inderdaad dat de testen juist worden afgenomen. Maar enkele, niet-risico leerkrachten/begeleidend persoon zou dit toch aangeleerd kunnen krijgen, zodat zij dan iedereen kunnen testen (en ook het volwassen personeel testen uiteraard).
Als er verplichting bij komt kijken, vind ik dat niet ethisch verantwoord. Helemaal niet als het door leerkrachten zelf uitgevoerd moet worden.
Het kan gewoon een pijnlijk en vervelend iets zijn. Dat kan angst veroorzaken. Wat als een kind thuis overstuur thuis komt omdat een leerkracht dat wattenstaafje te ver de neus in geduwd heeft e.d.?
Ze mogen het je vragen. Dat vind ik prima. Maar ik vind dat het kind er nadrukkelijk toestemming voor moet geven en er geen enkele vorm van druk bij mag komen.
Ik begrijp dat kinderen anderen kunnen besmetten. Maar vaak zijn kinderen er zelf amper ziek van. Vanuit het oogpunt eigen gezondheid is het dan al niet echt noodzakelijk om kinderen te testen. Zolang het voor de gezondheid van mijn kind niet noodzakelijk is, laat ik mijn kind niet testen.
Voor de gezondheid van anderen houden wij ons aan de regels. Meer wil ik niet van mijn kinderen vragen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 01-01-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt