Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:18

Je mag je hier altijd vertonen hoor! Of het nu goed gaat of minder.

Mooie motivatie zo!

Mehhh ik heb visioenen van allerlei lekkere dingen zoals (witte) paaseitjes, Milka en aaaaaallerlei zoete dingen. Ik heb maar een mega pot thee gezet om de schade te beperken.

Hoe zou het zijn als je daar niet over na hoefde te denken? :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:23

Ik heb me er maar bij neergelegd dat dat bij mij nooit zal gebeuren :+

Hier vanmiddag hetzelfde, om 2 uur al :roll: heb de schade enigszins weten te beperken met een tussendoortje van 200 kcal. En dadels en vijgen, dus op zich nog redelijk gezond.

Nu aan het wachten tot mijn viscurry klaar is, heb een alcohol vrij biertje koud liggen voor na het eten en dan komt de dag zo nog prima uit.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:28

Ik ben al door mijn benzine heen van de dag. :')

Ben ik normaal wel gewend, maar dan heb ik niet van die levensechte beelden van de meest heerlijke chocola voor me. Oja. Liefst van de chocoladespeciaalzaak uiteraard.

Wel vast voor de zomer kcalarme alcoholische drankjes uitgezocht. Binnenkort maar even een goede voorraad maken. :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:33

Dat was mijn avond gisteren :=

Gin tonic met tonic light is 1 van mijn favo kcal arme drankjes. En er zijn een paar alcoholvrije / alcohol arme IPA biertjes die ik erg lekker vind.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:35

De Cuba Libre is mij volgens mij op het lijf geschreven. Met cola light.

Ik drink erg graag bier en wijn en dat mag heus wel eens, maar ik ga toch wat rum inslaan.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:58

Ik heb een heerlijke beerenburg met Pepsi Max. (Friesland hè!)Als het warm is ga ik net als bovengenoemd voor een rum cola.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:35

Ik drink geen alcohol :) scheelt sowieso ook een hoop calorieën. Haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:41

Dat scheelt zeker. :))

Ik lust het wel graag, met mate uiteraard. Maar ik zoek een beetje een tussenoplossing voor als het een zomeravond gezellig is, maar ik niet gelijk een dag wil bombarderen tot cheat day. Ik zeg, goede voorbereiding halve werk. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:45

Roosch schreef:
Dat scheelt zeker. :))

Ik lust het wel graag, met mate uiteraard. Maar ik zoek een beetje een tussenoplossing voor als het een zomeravond gezellig is, maar ik niet gelijk een dag wil bombarderen tot cheat day. Ik zeg, goede voorbereiding halve werk. :')

Groot gelijk. Als je op het moment dat je het ECHT wil hebben nog moet uitzoeken hoe en wat, dan wordt dat helemaal niks :j Regeren is vooruit zien...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:47

Dat bedoel ik. Ook gelijk maar een nieuw ijsklontjesding gekocht. :))

Waar blijft die zomer? :')

Maar ach, positief bekeken; dan hebben we nog even de tijd om ons voor te bereiden.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:53

Ik drink ook weinig alcohol. Nu helemaal zonder enige sociale activiteit.
Maar slim dat jullie er zo bewust mee bezig zijn!

Hier een week achter de rug waarin ik alles heb afgewogen en ingevoerd in de eetmeter.
Ook veel bewogen deze week. Elke dag minstens een half uur gewandeld en zelfs twee keer op de crosstrainer gestaan voor een half uur per keer. Wat haat ik dat ding, maar goed het is wel een fijne activiteit.

Aankomende woensdag ga ik wegen en meten en heb ik een afspraak met mijn begeleider om te kijken hoe het gaat.
Alles invullen maakt pijnlijk duidelijk hoe regelmatig ik zondig in mijn dieet.
Ondanks mijn actie om snacks buiten de deur te houden komen ze toch echt binnen door mijzelf. :=
Ik schrik ervan dus moet echt even een schop onder mijn hol.

Mijn doelen voor komende week:
- Geen snacks
- Weer alles wegen en bijhouden in de eetmeter app
- 3x wandelen
- 2x op de crosstrainer voor 30 minuten.

Hebben jullie ook doelen voor komende week? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:58

Heel goed, dat stukje bewustwording is zo moeilijk maar oh zo goed! Keep up the good work!

Ik wil komende week net zo goed sporten en eten als afgelopen week. Stiekem heb ik een cijfer op de weegschaal in gedachten waar ik aan hoop te komen, maar ik ben nog geen BFF met de weegschaal. We hebben wat vertrouwensissues en hij neemt soms iets te zwaar op..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:59

Hahaha, je weet het leuk te omschrijven! :=

Hopelijk gaat het een goede week worden voor je! *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:13

Doel is hier snoepen weer meer onder controle. Met voor elke dag een gezonde muffin ben ik hopelijk al een end op weg :D vandaag een prima dag, ik eindig op net onder de 2000kcal. Dat is voor in het weekend voor mij zelfs aan de lage kant, beetje compenseren voor gisteren :D

Qua beweging weer rustig opbouwen, en me toch echt iets meer aan 'rust' dagen gaan houden, had vandaag nog spierpijn van woensdagavond >;)

Zou normaal morgenochtend gaan hardlopen, maar ga nu een uurtje wandelen voor werk. Morgenochtend komen ook mijn nieuwe banken :):)

Oh en ik ga minimaal 1* per week iets koken uit mijn nieuwe kookboeken, staan zulke leuke en makkelijke recepten in, ook voor lunch :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:19

Wij zijn komende week een midweekje bij Landal... Zoals altijd neem ik gewoon eten mee, dus weinig verleidingen (het meeste is toch dicht ook) :')

Wel lekker veel bewegen weer. Veel wandelen met de kleine man. Lekker spelen in de speeltuin en het bos. Zelf regelmatig hardlopen. Komt helemaal goed *\o/*

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:13

En ik kwam er net achter dat mijn nieuwe citroen siroop (leuk die cravings) gewoon 15 gram suiker op 200mL bereide drank bevat :wow:
Nou ben ik niet van plan af te vallen maar dan toch maar water met een drupje echte citroen _O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:15

Gamova schreef:
En ik kwam er net achter dat mijn nieuwe citroen siroop (leuk die cravings) gewoon 15 gram suiker op 200mL bereide drank bevat :wow:
Nou ben ik niet van plan af te vallen maar dan toch maar water met een drupje echte citroen _O-

Van lipton en pickwick heb je theezakjes voor koud water. Zonder suiker en calorieen. Erg lekker! Van pickwick heet het Lekker Fris

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:21

Negerzoen schreef:
Gamova schreef:

Van lipton en pickwick heb je theezakjes voor koud water. Zonder suiker en calorieen. Erg lekker! Van pickwick heet het Lekker Fris

Bedankt voor de tip! Zal eens kijken wat er in zit want zoetstof kan ik momenteel niet zo goed handelen. Had anders wel eens van die kleine knijpflesjes maar die vind ik nu ineens ranzig :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:02

T gaat hier ook redelijk met het afvallen gelukkig. Ik ben ook nog vrijdag met medicatie voor hoge bloeddruk begonnen. Was zondag dus al 1,2 kg kwijt, hield heel erg veel vocht vast, heb nu gewoon ineens weer botjes. Voel me zo veel beter. Maar ga zeker ook door met afvallen. Moet er nog zeker 10 a 15 af. Behoorlijk zware dobber, vindt het zo knap dat jullie zo gemotiveerd zijn. Ik moet me er echt elke dag zo toe zetten, respect voor jullie

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:05

Negerzoen schreef:
Gamova schreef:

Ja die zijn heel lekker!

Veel plezier Müsli!

@gaucho, balans is belangrijk! Spierpijn is lekker (vind ik), maar wel oppassen voor blessures :).

Hier wel gek op een biertje/wijntje, maar sinds ik op mezelf woon halen we het minder ofzo :') . Nu het van m’n eigen geld afgaat is het toch duur :')

Hier gisteren wezen boulderen buiten, in een bouldertuin. Super leuk, en nu spierpijn _O-

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:08

Barbara, ik moet mezelf ook blijven motiveren hoor. Heb je een doel, iets waar je het voor doet? Dat helpt!

Klinkt heftig Esther, een bouldertuin. Ik ga even Googlen :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:31

Ryder schreef:
Barbara, ik moet mezelf ook blijven motiveren hoor. Heb je een doel, iets waar je het voor doet? Dat helpt!

Haha is Rock Steady in Bussum :D . Maar zag er uit als een mega tuin met boulder blokken

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:05

Ryder schreef:

Mijn gezondheid dus dat moet genoeg zijn, veel problemen met mijn bloeddruk en hartritmestoornis en volgens internist behoorlijk overgewicht, doet toch pijn als ze dat zo direct zegt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:46

Hoi dames, ik heb echt een paar superslechte dagen achter de rug: moe, depri en alleen maar snaaitrek en zelfs dat eten hielp niet....ook qua beweging was t niet veel soeps. Het enige moment dat ik genoot afgelopen weekend was op de rug van m’n paard....Ik doe dus maar even een stapje terug en stel dus ook m’n doelen maar even drastisch bij: niet volledig losslaan met eten. :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:08

Soms is dat ook gewoon een prima doel :(:)

Hier vandaag juist weer een heel lekker dagje. Voor het werk al 6 kilometer gewandeld, nergens pijntjes dus morgenochtend denk ik weer proberen een klein rondje te gaan hardlopen. Eten gaat ook prima, nu aan het wachten tot mijn erg lekkere maaltijd klaar is :D

En na de keuken begint de update van de benedenverdieping steeds meer vorm te krijgen. Mijn nieuwe banken zijn vandaag geleverd, nieuw vloerkleed op marktplaats gescoord, word er echt helemaal blij van <3

Afbeelding

Afbeelding