Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:09

Hier ook een positieve zelftest, vanmiddag getest bij de GGD dus nog even afwachten op die uitslag. Ik was totaal niet ziek en ineens vrijdagochtend sloeg het in. Extreme pijn aan mn benen, hoofdpijn, lage rugpijn, geen smaak meer… Genoeg ellende dus haha! Lig nu heel ziek op de bank, soms gaat het iets beter en dan na een halfuur kak ik weer helemaal in. Hopelijk is het snel voorbij :\

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:23

Alwiene schreef:
Pffff duurt lang. Eerste dagen was ik echt koortsig, knallende koppijn, geen energie, spierpijn overal etc. Na een aantal dagen trok de hoofdpijn weg, koorts weg, wel kwam er wat hele lichte keelpijn voor in de plaats en voelde ik me gewoon duidelijk nog niet fit maar dacht op de goede weg te zijn, maar inmiddels op dag 8 is de hoofdpijn weer terug (door de pijnstillers heen ook), weer wat spierpijn, wat meer keelpijn, hoofd enorm veel druk ook op mijn oren. Heb het gevoel dat ik weer flink achteruit ga in plaats van voooruit en het kan niet komen doordat ik teveel gedaan heb want heb eigenlijk nog steeds niet meer gedaan dan op de bank hangen, bokken, series kijken etc.

Meer mensen die na een week nog niet lekker opgeknapt waren?

Jup hier. Vanaf 1-2 klachten. Nog steeds in quarantaine. Voornamelijk hoesten, moeheid en hoofdpijn. Vandaag dacht ik dat het beter ging, maar eind van de middag/avond hoesten als een zeehond en gewoon niet fit. Ben bang dat ik op het werk door kan geven dat ik volgende week nog niet kan komen. Moet echt 24u klachten vrij zijn.
Terwijl mijn vriendin ook 1-2 klachten kreeg en 2-2 positief was al vanaf afgelopen dinsdag uit qurantaine. Totaal geen klachten meer gaf ze aan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:31

Wpaard schreef:
Denk dat het dan verschilt per locatie..

Ik had mij gisterochtend om 10.21 laten testen en kreeg vanochtend 7.25 pas de uitslag en ik werk in de zorg.

Morgen moeten mijn kids zich laten testen omdat ik positief ben. Dan weten we ook of ze naar school mogen. Hopelijk blijven hun negatief ook al denk ik dat mijn oudste ook positief is want zij begint ook met verkoudheid.. mijn jongste heeft nog geen klachten maar ga ik sowieso wel laten testen.

Prio is natuurlijk binnen 24 uur en die hebben ze gehaald natuurlijk

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:24

Spierpijn heb ik ook wel gehad, maar zou ook kunnen komen door compost uit mijn compostbak scheppen en over de moestuin gooien.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:41

Spierpijn in m'n bovenbenen/dijen en lage rugpijn heb ik ook enorm gehad :oo

Als je de 1-2 positief bent getest mag je 14-2 weer naar buiten, je moet na 7 dagen of klachten vrij zijn of 14 dgn wachten, na 14 dgn ben je namelijk niet meer besmettelijk ook al heb je nog wel wat klachten. Dus maandag zou je weer aan het werk kunnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:50

Bij mij was het dan ook wel spierpijn in mijn schouders van het compost scheppen.

Ik was 07-02 positief met nog steeds klachten en hoest ook nog steeds rotzooi op.

Je moet minimaal 24 uur klachten vrij zijn voor je niet meer besmettelijk ben. Tot een max. van 14 dagen. Maar zou pas weer aan het werk gaan als je denkt het ook weer aan te kunnen. Dus geheel afhankelijk met wat voor werk je doe en hoe je gezondheid normaal is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 07:33

Hier dag 9 en het gaat inmiddels wel wat beter.
Ik had gisteren wel echt enorme behoefte aan buitenlucht en voelde me daarna ook veel fitter.
Nog wel last van mijn keel en af en toe aanvallen van benauwdheid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 07:57

Eleeke schreef:
Zebrastreep schreef:
Edit: negatief getest *\o/* mijn vertrouwen in de zelftesten begint wel behoorlijk te zakken

Gisteren nog op NOS en nu dat er vaker thuis positief wordt getest en pcr negatief. Maar dat het toch Corona is.
Mijn zoon had ook twee pcr testen nodig twee dagen achter elkaar. De tweede pas posotoef dus terwijl thuis wel positief was.

Kon ook niet anders, duidelijk klachten

Was het op het nieuws?

Hier in korte tijd bij 3 kinderen in mijn directe ingeving zelfde verhaal. Pos thuis. Neg pcr en bij herhaling pos.
Mijn vertrouwen in pcr is juist gedaald.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:39

Hier is vriendlief positief… zowel zelftest als pcr.
Ik had beide negatief :+ dus komende dagen maar afwacht wat er gebeurt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:40

Ik denk dat het ook te maken heeft met de hoeveelheid virusdeeltjes. Als je daar nog heel weinig van hebt , is het virus moeilijker te vinden. Bij weinig tot heen klachten helemaal. En soms is er inder 2 keer een ggd test nodig.

Zelftesten zijn wel heel gevoelig als ze al op een koude plek hebben gelegen kunnen ze zo maar vals positief zijn wat ik al vermoed wat bij mij het geval is geweest.

Ik ben juist het vertrouwen in de zelftesten kwijt.

Misschien dat we meer richting de andere variant van omirkom gaan en die wat moeilijker terug te vinden is op de pcr test maar wel op de zelftest.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:46

Het gaat wisselend hier, gisteren dacht ik eindelijk weer wat energie maar nu weer brak. Ben er wel klaar mee, ik neem kruiden supplementen en dat werkt goed.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:35

We zijn hier niet super ziek, maar wel brak, verkouden, benauwd. Te ziek om echt wat te doen, niet ziek genoeg om in bed te liggen.
En vooral opvallen hoe lang het duurt. Mijn zoon nu al een week, ik twee dagen korter.

Dus hangen, lezen , netflix, gamen , beetje typen en we proberen een wandelingetje in het bos, maar dan is een half uur al wel weer genoeg.
( we zitten in Landal huisje isolatie hier, makkelijker voor de rest van het gezin )

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:36

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:05

Kwam gisteren tot de conclusie dat je die slijmoplosser maar 14 dagen mag gebruiken. Was ik even vergeten. Zit nu of ik toch ook niet maandag HA moet bellen, omdat ik behoorlijk benauwd blijf. Zeker ook dat het een groot risico is als dit doorslaat naar longontsteking in verband met AB resistentie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:23

Ik gebruik een saltpipe die werkt echt goed bij het hoesten.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:25

Marcella schreef:
Kwam gisteren tot de conclusie dat je die slijmoplosser maar 14 dagen mag gebruiken. Was ik even vergeten. Zit nu of ik toch ook niet maandag HA moet bellen, omdat ik behoorlijk benauwd blijf. Zeker ook dat het een groot risico is als dit doorslaat naar longontsteking in verband met AB resistentie.

Zeker bellen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:27

marleen_usar schreef:

Heb ik toch een reden om ha te bellen. Moet dan even overleggen of dit gebruikt mag worden in combinatie met mijn medicijnen. ;)

Ja ga ik zeker doen, want AB is in principe geen oplossing. En hoest ook nog steeds effectief rotzooi (ontsteking) op.

Sta voor woensdag/donderdag 9 uur en vrijdag 6 uur op het rooster. Grapjassen zijn het. :')

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:41

Marcella schreef:
marleen_usar schreef:

Heb ik toch een reden om ha te bellen. Moet dan even overleggen of dit gebruikt mag worden in combinatie met mijn medicijnen. ;)

Ja ga ik zeker doen, want AB is in principe geen oplossing. En hoest ook nog steeds effectief rotzooi (ontsteking) op.

Sta voor woensdag/donderdag 9 uur en vrijdag 6 uur op het rooster. Grapjassen zijn het. :')

Bellen hoor, vaak krijg je geen AB omdat het viraal is. Maar ze kunnen in ieder geval luisteren of het geen ontsteking is geworden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:59

CynthiaV schreef:
Alwiene schreef:

Hmmm ik lees nu overal met omicron juist dat mensen echt maar een dag of 3 niet fit zijn en daarna wel weer beter. Lees bijna geen verhalen meer van mensen die er langer zoet mee zijn. Daarom juist ook benieuwd want kan natuurlijk zijn dat die er wel zijn maar dat je die verhalen gewoon veel minder tegenkomt online.

@Marcella, oeps, dat was alweer teveel van het goede?

@Fitzroy jij dus na een week ook nog aan het klooien maar begrijp dat je wel nog steeds vooruit gaat :j

Daar zijn de vaccinaties dus voor, klinkt wat hard zo, maar dat is het wel.

Proest, nee dankje, ik heb al veel mensen gehoord die elke keer zieker zijn geweest van de vaccinatie dan ik nu van het virus zelf. Ik sta nog steeds voor de volle 200% achter mijn keuze. Overigens de meeste mensen die ik lees die amper last hadden zijn juist ongevaccineerden. Ook mijn eigen vrouw is niet heel ziek geweest, ook niet gevaccineerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:01

Marcella schreef:
marleen_usar schreef:

Slijm ophoesten hoeft niet direct een ontsteking te betekenen hè?

Maar overleggen met je huisarts kan altijd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:21

Nee weet ik maar gezien ik hyper gevoelig ben voor luchtweg infectie en door chronische bronchitis eigenlijk al een infectie heb. Is het wel belangrijk om het goed in de gaten te houden. Zeker ook omdat ik weet dat het heel snel om kan slaan naar longontsteking.

Ik ga duimen dat ik daar heel ver van vandaan blijf.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:50

Marcella schreef:
Nee weet ik maar gezien ik hyper gevoelig ben voor luchtweg infectie en door chronische bronchitis eigenlijk al een infectie heb. Is het wel belangrijk om het goed in de gaten te houden. Zeker ook omdat ik weet dat het heel snel om kan slaan naar longontsteking.

Ik ga duimen dat ik daar heel ver van vandaan blijf.

Als je even overlegt met huisarts en evt je longen zijn geluisterd mag hè waarschijnlijk gewoon door met de acetylcystėine . Wordt wel vaker langer gebruikt maar dan wel goed om even te laten luisteren over niet iets anders meespeelt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:14

Ik ken ook gevacineerden die echt goed ziek waren, meer dan de niet gevacineerden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:24

marleen_usar schreef:
Ik ken ook gevacineerden die echt goed ziek waren, meer dan de niet gevacineerden.

Dat kan goed dat dit in jou omgeving zo is.
Toch blijkt nog steeds uit cijfers van de Franse covid app dat zkh opnames, IC opnames van gevaccineerden (met booster het minste) tegenover ongevaccineerden aanmerkelijk lager ligt. Het minste ziek worden gevaccineerden met booster, iets meer (ic) opnames bij gevaccineerden zonder booster, dan valt er een groot gat en komen aanzienlijk hoger aantal ongevaccineerden.
De Fransen meten dit zeer nauwkeurig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:26

marleen_usar schreef:

Hier ken ik het juist andersom. Momenteel heeft bijna al het personeel op school het gehad. Niet gek want hiervoor was vrijwel iedereen gespaard gebleven. Maar de gevaccineerden konden allen online taken doen, de niet gevaccineerden hebben een week of langer op bed gelegen.
Wel een aantal gevaccineerden ook wel ziek maar echt in de minderheid (100 personeelsleden ongeveer)