Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Pepperrr schreef:Blijkbaar moet ik eerst echt bijna dood gaan om AB te krijgen? Mam is over de rooie, en ik ook. Zegt mevrouw doodleuk aan de telefoon dat ik maar weer moet afwachten tot morgen en ik mijn eigen huisarts maar moet bellen (die tevens vandaag ook geweigerd heeft zorg te bieden) want ik ben prima in staat om te praten, ja met moeite en pijn, maar dat is dus niet ernstig genoeg om een kuurtje uit te schrijven.
Ik ben hier zó kwaad om. En weet ook echt niet wat ik ermee moet... Ik heb zorg nodig, maar alles en overal wordt het geweigerd?
We worden zo terug gebeld. Maar wij zijn hier dus écht niet okay mee.
Naar de EHBO?
Femke_Tweety schreef:Ik snap dat je wil dat er wat gebeurt.
Maar in principe gaat antibioticum niets doen tegen corona.
Hooguit tegen een bacteriële longontsteking, die volgt uit verzwakte longen door Corona.
Een virus reageert niet op antibioticum.
Maar dat je niet serieus genomen wordt is wel oprecht naar. En niet goed.
lenaa_tje schreef:Pepperrr schreef:Blijkbaar moet ik eerst echt bijna dood gaan om AB te krijgen? Mam is over de rooie, en ik ook. Zegt mevrouw doodleuk aan de telefoon dat ik maar weer moet afwachten tot morgen en ik mijn eigen huisarts maar moet bellen (die tevens vandaag ook geweigerd heeft zorg te bieden) want ik ben prima in staat om te praten, ja met moeite en pijn, maar dat is dus niet ernstig genoeg om een kuurtje uit te schrijven.
Ik ben hier zó kwaad om. En weet ook echt niet wat ik ermee moet... Ik heb zorg nodig, maar alles en overal wordt het geweigerd?
Een kuurtje helpt ook niet zomaar hé. Als jij een virus hebt heeft ab geen zin. Dat ze je niks anders voorschrijft of je controleer vind ik wel bijzonder. Je belt niet voor niks. Was ze echt zeker van een virus infectie had ze je tenminste een pufje kunnen voorschrijven. Ik ben wel blij dat ze niet zomaar antibiotica voorschrijven.
Pepperrr schreef:Blijkbaar moet ik eerst echt bijna dood gaan om AB te krijgen? Mam is over de rooie, en ik ook. Zegt mevrouw doodleuk aan de telefoon dat ik maar weer moet afwachten tot morgen en ik mijn eigen huisarts maar moet bellen (die tevens vandaag ook geweigerd heeft zorg te bieden) want ik ben prima in staat om te praten, ja met moeite en pijn, maar dat is dus niet ernstig genoeg om een kuurtje uit te schrijven.
Sassii schreef:@Neonlight meen je dit serieus? Want de broer en verloofde van mijn vriend die vertelden mij wat anders. Volgens hen moet iedereen bij aankomst gelijk in quarantaine.
Pepperrr schreef:Blijkbaar moet ik eerst echt bijna dood gaan om AB te krijgen? Mam is over de rooie, en ik ook. Zegt mevrouw doodleuk aan de telefoon dat ik maar weer moet afwachten tot morgen en ik mijn eigen huisarts maar moet bellen (die tevens vandaag ook geweigerd heeft zorg te bieden) want ik ben prima in staat om te praten, ja met moeite en pijn, maar dat is dus niet ernstig genoeg om een kuurtje uit te schrijven.
StonedRomy schreef:Een andere HAP bellen of vragen de arts zelf te kunnen spreken wilt nog wel eens helpen. Laatste keer had ik koorts en vond de assistente van de hap dat ik echt tot maandag kon wachten. Was een jonge meid, komt wel goed. Ben door blijven vragen naar een arts en die heeft me met spoed laten komen. Op dat moment kon ik prima zelf spreken en had pas een half uurtje koorts. Nu scheelt het dat ik een zeldzame hartafwijking heb die heel indrukwekkend klinkt voor artsen.
MarliesR schreef:Pfff, heel veel sterkte Pepperrr!Ladybird schreef:
oliebol, dit had ik ook willen zien. Hopen dat het morgen terug te kijken is. Is het goed te volgen?
Ja echt heel prima! Ze leggen dingen goed uit. Heb zelf misschien wel iets meer achtergrond dan gemiddeld misschien (Biologie & Medischlabondezoek gestudeert), maar denk dat het voor de meeste mensen prima te volgen is. Ik kan nu ook terugspoelen, dus misschien kan je de link nu ook gewoon nog prima aanklikken en vanaf het begin bekijken?
Vond deze grafiek wel goed gemaakt met wat ze nu willen bereiken;
[ [url=m/hdskhN.png]Afbeelding[/url] ]
Neonlight schreef:Sassii schreef:@Neonlight meen je dit serieus? Want de broer en verloofde van mijn vriend die vertelden mij wat anders. Volgens hen moet iedereen bij aankomst gelijk in quarantaine.
Ja, meen ik serieus. Taiwan is 1 van onze grootste afnemers (samen met Zuid-Korea en China), en er zitten massa's collega's die vanuit Veldhoven/Eindhoven daar moeten zijn (naast onze collega's die daar lokaal wonen en werken). Lijkt me sterk dat ze onderscheid maken tussen toeristenvisum en werkvisum.
Ik zal morgen nog eens na kijken op onze bedrijf-site, ik ga daar nu niet speciaal voor inloggen op het werk.
Edit: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... gezondheid
Alleen bij symptomen van Corona, ze meten daar actief de temperatuur overal.
PSvanLot schreef:StonedRomy schreef:Een andere HAP bellen of vragen de arts zelf te kunnen spreken wilt nog wel eens helpen. Laatste keer had ik koorts en vond de assistente van de hap dat ik echt tot maandag kon wachten. Was een jonge meid, komt wel goed. Ben door blijven vragen naar een arts en die heeft me met spoed laten komen. Op dat moment kon ik prima zelf spreken en had pas een half uurtje koorts. Nu scheelt het dat ik een zeldzame hartafwijking heb die heel indrukwekkend klinkt voor artsen.
Vaak belt de arts zelf terug na overleg. Het eerste telefonische contact is via de assistente.
elnienjo schreef:In Ossendrecht iemand met een onverklaarbare zware longontsteking. De huisarts en GGD hebben geen tijd om te komen testen...
safina schreef:[ [url=m/hdskhN.png]Afbeelding[/url] ]
Van die grafiek heb ik ook een printscreen gemaakt omdat ik eerder vandaag alleen een Engelstalige versie kon vinden om te delen hier. Grappig dat we hetzelfde dachten.
Ik vond hem ook al ergens in een mooie .gif: https://twitter.com/i/status/1237266518913753088
Morgen is het college terug te zien op https://www.uu.nl/pop-up-college
elnienjo schreef:LadyMadonna schreef:[
Ik twijfel heel erg of ik bijv moet gaan sporten. Advies in Brabant is sociale activiteiten beperken, en ik ben zzper....
Mócht ik ziek worden heb ik geen inkomsten....
Mocht ik niet ziek worden heb ik een zeer sociaal/close contact beroep....
Zeggen klanten niet sowieso af?
Ik heb nu ook geen zin in een fysiobehandeling bijvoorbeeld.
Pepperrr schreef:Dan een test, zorg, hulp. Ik heb verdomme een verleden met longklachten. Daar kun je iemand niet zomaar mee rond laten lopen of ligt dat aan mij?
StonedRomy schreef:PSvanLot schreef:
Vaak belt de arts zelf terug na overleg. Het eerste telefonische contact is via de assistente.
Dan verschilt het daarin ook. Hier belt de assistent terug met wat de arts voor mening heeft.
mvdende schreef:elnienjo schreef:In Ossendrecht iemand met een onverklaarbare zware longontsteking. De huisarts en GGD hebben geen tijd om te komen testen...
Heb je hier een bron van?
Er is namelijk nog niets bekend gemaakt via de officiële kanalen.
Moet morgen toch al naar de supermarkt, toch nog maar wat extra eten mee nemen dan.
Het was trouwens vanmiddag wel echt heel rustig bij de Intratuin in Halsteren. Of dat nou door corona komt of omdat het een "gewone" dinsdag middag...
Pareltjes schreef:Mag ik iedereen in deze discussie die een “ non believer “ van dit probleem is dringend verzoeken naar de herhaling te kijken van UU? Is vanaf morgen nog een hele week te zien.
Dan zal duidelijk worden waarom je alle voorschriften van het RIVM moet opvolgen en er geen ruimte meer is om stront eigenwijs te zijn!