Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:28

@Maatje, wat goed! Respect hoor!

Ik train 3x per week á 2 uur full body. Ik vind dat best fijn trainen en gelukkig geeft het ook voldoende resultaten. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:24

Ik ga na dit weekend weer proberen wat krachttraining te doen, maar met "licht" gewicht. Heb dit met de huisarts overlegd en die gaf soort van toestemming. :+ Overigens nog steeds in afwachting van bericht van het ziekenhuis voor een afspraak met de orthopeed.

Aankomende zaterdag doen mijn man en ik samen met de crossfit box waar we lid van waren/zijn mee aan de strong viking run mud editie. Ben benieuwd hoe dat gaat want we hebben allebei al 3 weken niets aan sport gedaan (m.u.v. wat yoga). :D
Zijn hier meer mensen die zoiets wel eens gedaan hebben? Ik was dus van plan om mijn oude sportschoenen aan te trekken, maar bedacht me opeens dat enige grip tijdens een mud run wel wenselijk is. := Kan ik dan bijvoorbeeld beter mijn oude hockeyschoenen aantrekken? Of is dat ook niks?
Ik wil niet speciaal hiervoor trailschoenen kopen, want ik ben niet van plan om dit zodanig vaak te doen dat ik daar een hele uitrusting voor wil aanschaffen. :o

Sintara

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:29

Denk vooral aan kleding (sokken) die droog aan blijven voelen, dus geen water opnemen. Ook zorgen dat je schoenen aandoet die aan blijven zitten als je door van die zuigmodder gaat :).

Gewoon oude hardloopschoenen zijn wel prima meestal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:30

Ik heb ooit een obstacklerun gedaan voor de lol. Toen heb ik gewoon asics hardloopschoenen of hoe je het schrijft gekocht maar wel met voldoende grip. Uiteraard halen ze het niet bij de schoenen die ervoor gemaakt zijn maar het ging best.

Pfoe ik heb 2 weken weinig gedaan en dat voel ik nu wel. Dat wordt morgen spierpijn

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:36

Het zijn geen hardloopschoenen die ik heb, echt schoenen voor de sportschool dus weinig/geen grip. :roll:

Sintara: kleding (sokken en broek) heb ik wel aan gedacht inderdaad. Shirts krijgen we van de sponsor, maar ik neem aan dat die nagedacht hebben over het materiaal, haha.

Bedankt voor de tips zover.

capopjekop: lekker goed stretchen en goed eten :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:49

Frummels schreef:
Ik ga na dit weekend weer proberen wat krachttraining te doen, maar met "licht" gewicht. Heb dit met de huisarts overlegd en die gaf soort van toestemming. :+ Overigens nog steeds in afwachting van bericht van het ziekenhuis voor een afspraak met de orthopeed.

Aankomende zaterdag doen mijn man en ik samen met de crossfit box waar we lid van waren/zijn mee aan de strong viking run mud editie. Ben benieuwd hoe dat gaat want we hebben allebei al 3 weken niets aan sport gedaan (m.u.v. wat yoga). :D
Zijn hier meer mensen die zoiets wel eens gedaan hebben? Ik was dus van plan om mijn oude sportschoenen aan te trekken, maar bedacht me opeens dat enige grip tijdens een mud run wel wenselijk is. := Kan ik dan bijvoorbeeld beter mijn oude hockeyschoenen aantrekken? Of is dat ook niks?
Ik wil niet speciaal hiervoor trailschoenen kopen, want ik ben niet van plan om dit zodanig vaak te doen dat ik daar een hele uitrusting voor wil aanschaffen. :o

Ik doe zaterdag ook mee! Schoenen zonder grip zou ik echt niet doen. Heb je de filmpjes wel bekeken haha? Zou toch echt schoenen aanraden met veel grip en ze moeten goed vast zitten. Je zal niet de eerste zijn die z'n schoenen verliest in de modder.

Welke afstand gaan jullie doen? Wij de 13km om half 3.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:50

Ik heb mijn mudmasters gewoon op mijn nike hardloopschoenen gerend en dat was goed te doen :)

Vorige week dan weer begonnen na de vakantie, conditie ging goed maar krachttraining en spierpijn vielen flink tegen := zeker het opdrukken, gisteren redde ik het echt niet om genoeg pushups op mijn tenen te doen.
Vandaag gelukkig weinig spierpijn dus dat trekt ook alweer bij :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:57

Ik heb ook wel mudruns gedaan op allstars, maar ik ben een beetje een gekkie wat dat soort dingen betreft :P .

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:01

ingedebruijn schreef:
Frummels schreef:

Ik doe zaterdag ook mee! Schoenen zonder grip zou ik echt niet doen. Heb je de filmpjes wel bekeken haha? Zou toch echt schoenen aanraden met veel grip en ze moeten goed vast zitten. Je zal niet de eerste zijn die z'n schoenen verliest in de modder.

Welke afstand gaan jullie doen? Wij de 13km om half 3.

Dat doe je toch sowieso als je gaat sporten? Veters strak aantrekken? :o Of kom ik nu heel dom over en is dat niet voldoende? haha.
Wat leuk dat je ook mee doet! Wij doen ook 13 km en starten om 11:40

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:30

Nouja ik zie vaak genoeg dat veters los gaan oid. Er komt nogal veel zuigkracht op te staan door de modder. Kunnen beter goed voorbereid aan de start staan haha. Veel succes en plezier alvast!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:50

Even een andere vraag. Pas geleden was hier iemand die een link deelde van een website met niet al te dure sportlegging. Heb al even gezocht, maar kan deze niet weer vinden. Iemand hier die nog weet welke het was?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:13

linoleum schreef:
Even een andere vraag. Pas geleden was hier iemand die een link deelde van een website met niet al te dure sportlegging. Heb al even gezocht, maar kan deze niet weer vinden. Iemand hier die nog weet welke het was?

Poeh er zijn er nogal wat gedeeld. Weet je nog waar ie aan moest voldoen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:19

linoleum schreef:

Decathlon en H&M? :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:34

Tenshi schreef:
Oke, het onregelmatige werken heb ik bij deze omarmd... dinsdag rond 20:00 gaan sporten. wat een drama. Bizarre drukte, niet meer leuk. Ik ga wel op rare tijden sporten. :') Gelukkig een pulley vrij waar ik 80% van mn training op kon doen.
Vanmiddag om 13:00 gegaan, heerlijk om alle ruimte te hebben.

Voeding bijhouden helpt mij ook heel erg met bewust/goed eten. Ik gebruik de Food app, en zn broertje Virtuagym om schema's te maken/plannen.

Ik heb trouwens een budgetvriendelijke tip voor liefhebbers van leggings met een hele hoge taille: https://www.prozis.com/nl/nl/categorie/ ... artbroeken Prozis. <3

Deze?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:53

Heb hier ook al weer eventjes niks van me laten horen, sorry!

Las iemand die zich had ingeschreven voor een 100 dagen sporten challenge, heftig zeg! Veel succes daarmee. Hoop dat ze ook genoeg rustige trainingen tussendoor plannen, haha.
En maatje987 die 71 kilo kwijt is! Super knap.. :wow:

Ik heb zelf dinsdag benen en buik getraind in een overvolle sportschool. Gister maar gaan hardlopen want had niet nog een keer zin in al die drukte. :D

Morgenavond wil ik weer even gaan sporten, maar merk wel dat ik een beetje inspiratieloos ben als ik niet van tevoren mn oefeningen bedenk. Eerst maar even een leuk schematje maken dus.

Edit; wow die prozis leggings zijn gaaf! Is de kwaliteit ook mooi?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:10

Sem_ schreef:
Tenshi schreef:
Oke, het onregelmatige werken heb ik bij deze omarmd... dinsdag rond 20:00 gaan sporten. wat een drama. Bizarre drukte, niet meer leuk. Ik ga wel op rare tijden sporten. :') Gelukkig een pulley vrij waar ik 80% van mn training op kon doen.
Vanmiddag om 13:00 gegaan, heerlijk om alle ruimte te hebben.

Voeding bijhouden helpt mij ook heel erg met bewust/goed eten. Ik gebruik de Food app, en zn broertje Virtuagym om schema's te maken/plannen.

Ik heb trouwens een budgetvriendelijke tip voor liefhebbers van leggings met een hele hoge taille: https://www.prozis.com/nl/nl/categorie/ ... artbroeken Prozis. <3

Deze?

Jaaa deze is het! Thanks :D iemand hier toevallig bekend met hoe deze vallen qua maat?
Laatst bijgewerkt door linoleum op 28-03-19 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:12

Frummels schreef:
linoleum schreef:

Decathlon en H&M? :+

Haha nope, had ik m’n hoop op gevestigd, maar na tig broeken passen die niet fijn zitten of verkeerde stof, verkeerde kleur (kieskeurig :') ) verder aan kijken

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:44

Fellow schreef:
Morgenavond wil ik weer even gaan sporten, maar merk wel dat ik een beetje inspiratieloos ben als ik niet van tevoren mn oefeningen bedenk. Eerst maar even een leuk schematje maken dus.

Je hebt apps waarin verschillende oefeningen staan. Ik vind het zelf ook wel fijn om voorbereid naar de sportschool te gaan en maak vaak in zo'n app alvast mijn workout aan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:48

Ik mag zo om 16.00 uur weer. Ik moet zeggen, heb voor de eerste keer totaal geen zin..
‘Gelukkig’ moet je je bij deze sportschool aanmelden en kan je tot twee uur van te voren afmelden (uiteraard als er echt iets is, kan je je ten allen tijde afmelden). Maar ‘geen zin’ is natuurlijk geen geldige reden. En om nu wel te betalen maar niet te gaan omdat ik geen zin heb, gaat mij ook te ver..
Dus ik ga zo gewoon. Hopelijk voel ik me natijd goed omdat ik toch ben geweest :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:53

Volgens mij is prozis goede kwaliteit en vallen ze op maat. Volg veel mensen die ze hebben.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:20

MarlindeRooz schreef:
Volgens mij is prozis goede kwaliteit en vallen ze op maat. Volg veel mensen die ze hebben.

Thanks! Dan ga ik binnenkort eens wat bestellen. Twee broeken als je drie keer per week sport is echt te weinig :') Blijf aan het wassen op moment.

Ik sport dan wel met een schema opgesteld door een trainer. Maar ik hou wel alles bij in de 'strong' app. Vul er mijn schema in, per keer dat ik sport kan ik alles bijhouden, gewichten, sets en herhalingen. Vind het erg fijn werken!
En er staan ook voor ingevulde schema's en heel veel oefeningen in. Geloof dat wel meer hier dezelfde app gebruiken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:17

Yesss. Ik ook.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:23

Fellow schreef:
Las iemand die zich had ingeschreven voor een 100 dagen sporten challenge, heftig zeg! Veel succes daarmee. Hoop dat ze ook genoeg rustige trainingen tussendoor plannen, haha.

Dat was ik :D
Vandaag was dag 4. Ik kan alles zelf inplannen.
Zaterdag houd ik wel de bootcamp erin. Die is erg lekker, daar krijg ik echt energie van.
Eerst kapot gaan en daarna energie voor 10 hebben.
Inmiddels ben ik onder de 60 kg gedoken (wel als ik net opsta en naar de WC ben geweest)dus op de goede weg. Ik ben 1.70m.

Met mijn doelen zou 58 kg het perfecte gewicht zijn. Dat was nou ook net mijn streefgewicht.

Morgen eens rustig aan nieuwe sportkleren shoppen. Want ik heb al een setje wat aan alle kanten lubberd.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:22

Oh wauw die strong app is echt super handig! Bedankt voor de tip :D

En goed bezig Lous! Ik ben zelf 171 en heb eigenlijk een beetje hetzelfde streefgewicht als wat jij noemt. Ben nu zo rond de 63 geloof ik, zou graag naar de 60 willen. Nou kijk ik echt amper op de weegschaal, let meer op de spiegel. Wil gewoon een strakke shape hebben en welk gewicht daarbij hoort boeit me nou ook weer niet zo veel, haha.

Vanavond staat er een armen/schouders/rug dagje op de planning. *\o/*

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:11

Ik ben doormidden van mijn nieuwe voedings en sport schema al 3,5 kilo kwijt *\o/*