3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:59

Lekker van genieten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:03

Oh ik heb mezelf echt 8x gewogen op verschillende plaatsen haha. Maar misschien morgenvroeg even weer.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:30

Maak jezelf niet zo gek joh :(:)

Ohhhh pizza <3

Ik heb opeens mn eetlust terug :+ Net een kitkat gehaald, ik had zo'n trek :o Nou ja, mag wel een keer O:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:36

Oh nee maak mezelf niet gek maar soms is de vloer ongelijk haha. wil graaf afvallen maar vind mezelf niet vreselijk of enorm dik gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:49

Aight, oei dat is wel heel koud!
Mijn doel staat nu op 141 gr koolhydraten, 126 gram eiwitten en 51 gram vet. Ik heb het nu 2-3 dagen bijgehouden en merk dat ik meestal 10-20 gram over de vetten heen ga, terwijl ik juist iets van 75-100 gram eiwitten tekort kom. := Daar wil ik dus graag wat aan veranderen, maar vind het heel moeilijk om aan al die eiwitten te komen, hoe doe jij dat?

Hopelijk ben je snel beter Laura!

Bhriseis, ook voor jou, hoe kom jij aan je eiwitten?

Frummels, goed bezig! Klinkt als een goede vakantie. :D

Marlinde, ik vind zelfs dat je weinig eet.. Heb je honger door de dag heen of niet? En zeker als je niet geheel ontevreden bent met jezelf, misschien de weegschaal laten voor wat het is en doen wat goed voelt?

Urosa, ik tel ook geen kcal en val ook vooral af door op het eten te letten! Al is het wel de bedoeling meer te gaan sporten. Maar heb nu 2-3 dagen macro's bijgehouden en (ook naar aanleiding van filmpjes) vind ik het wel heel interessant. Ook omdat ik momenteel de kennis nog niet heb van hoe te eten, dus dat ga ik even mezelf aanleren. Vervelend dat het niet zo goed gaat.. Maar ziet ernaar uit dat het hopelijk snel weer beter gaat?

Kim, zeker makkelijker! Ik wissel nu vooral af met smoothies en crackers als ontbijt. Hangt er voornamelijk van af wat ik als lunch heb. :P

Urosa, geniet van je pizza!

Ik ben nu 2 weken bezig met afvallen en het gaat erg goed, dus ben ik super blij mee! Dus voor mezelf ga ik deze manier aanhouden en steeds wat kleine dingen verbeteren. Dus nu letten op macro's en vanaf pasen weer beginnen met vaker sporten dan 1x per week. :+ (Naast 5x per week 50 min fietsen)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:14

Deetje, ben je vegetariër? Eiwitten toevoegen is even priegelen, maar nu zit ik standaard op +100 gram per dag. Kwark, (magere) Griekse yoghurt, quorn, seitan, cottage cheese, shakes of repen (mmm crunchy smart bars!) van body&fit, magere melk: allemaal magere proteïnebommen :) Gewoon standaard je proteine invullen in je lijstjes, en dan pas de rest, werkt voor mij erg goed.

Marlinde, maar wat is je doel dan? Sorry als ik er de vorige dagen overheen las!

Lekker Laura, een kitkat!

Urosa, oooh heerlijk <3 Wij hebben één poes en één eenjarige pup, en dat is echt voldoende haha. We wonen in het midden van de stad en hebben maar een klein tuintje. Wat voor honden heb je? Ik zou beiden wel echt nooit meer kunnen missen, het zijn mijn knotsgekke baby's! <3 En ik doe een phd onderzoek naar de zeeverzekering in de negentiende eeuw; ik stel vrijdag mijn project voor en schrijf nu een paper over oa classificatiemaatschappijen, die schepen punten geven op hun zeewaardigheid en veiligheid B-) Pffff, wat een ellende dat je je zo prut voelt... Is dat typisch voor jouw ziekte? Is er iets wat je er verder aan kan doen? Kop op hoor :(:)

Kimmie, in België is het zonnig maar wel nog heel erg koud, brrrr! en wat een gezonde instelling! Ik eet nu ook wat meer op verbruik deze week, maar ik zie het als een paar daagjes pauze voor mijn lichaam. Werkt vast beter dan te zitten stressen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:29

Bhriseis, nee ik ben geen vegetariër! We eten wel "maar" 3x per week vlees, en ik moet bekennen dat ik daarnaast eigenlijk geen vlees eet. :=

'S ochtends ontbijt ik vaak met een smoothie waar ik normaliter water bij gooi. Dus geen yoghurt/melk etc. (of kokosmelk of amandelmelk dus dat helpt niet echt :') ). En anders crackers, daar doe ik daar inderdaad cottage cheese op met tomaat, heerlijk! Ook verwerken we cottage cheese vrij vaak in het avondeten. Het probleem voor mij is dat kwark/yoghurt/cottage cheese/shakes moeilijk mee te nemen zijn. Daarvoor ben ik nog een oplossing aan het zoeken! Anders ga ik toch inderdaad even kijken naar repen oid.

'S avonds eet ik wel altijd yoghurt met zelfgemaakte granola dus dat werkt goed voor de eiwitten. Ik ga je tips zeker meenemen en kijken hoe ik het verder kan inpassen! Ben er ook pas 2 dagen mee bezig. :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:30

Bhriseis: zo dat is ook geen materie voor iedereen :+ Wat voor een studie doe je precies? Wij hebben 2 Kaukasische Owcharka's en 1 Franse Bulldog (zie profiel). Wij wonen in een dorp en onze tuin is bijna 1600m2 De 2 kaukazen wonen ook buiten, net als de katten, die hebben een eigen zolder in onze grote schuur. Binnen hebben we alleen de Franse Bulldog en een Cavia. Goed te doen dus :Y) Ja, die vermoeidheid is wel echt de meest genoemde klacht. Maandag hoor ik meer over het medicatietraject dus daar vestig ik nu even mijn hoop op.

Deetjeeuh: mwah met MS is de toekomst gewoon onzeker, vooral in de beginfase. Maar ik hou goede hoop. In ieder geval tot maandag :+ Fijn dat het zo lekker gaat!

Laura82: fijn! En die kitkat heb je na alle ellende ook wel verdiend!

Heb echt even genoten van mijn diepvries pizza, morgenavond eten we weer gezond, eet mijn vriend ook weer mee. Dinsdag avond eet ik altijd alleen dus ga nu het rijtje af van dingen die ik heel lang niet gehad heb omdat vriendlief het niet lekker vind. Volgende week ga ik voor een geitenkaas maaltijdsalade :')

Voor de rest vanmiddag weer even geslapen, moe, maar wel beter dan gisteren. Hopelijk kan ik morgen ook weer even sporten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:39

Deetje, als je niet houdt van teveel zuivel kan je ook altijd je standaard yoghurt vervangen door (magere) Griekse of kwark. Is een enorm verschil qua eiwitten! Quorn is ook echt een heerlijke vleesvervanger trouwens. Kan je zo veel kanten mee op. Die repen zijn echt mijn nieuwe favoriet; zo handig om mee te nemen en veel lekkerder dan die vieze shakes.

Haha Urosa :-P Ik heb eerst rechten gestudeerd en dan maritieme wetenschappen. Daarna twee jaar gewerkt en nu werk ik dus aan een doctoraat :-) Het is niet dat ik nog studeer, gelukkig! Hoewel dit soms stresserender is... Wat een prachtige dieren heb je! Die honden zien er gigantisch uit haha! Wat heerlijk ook, die grote tuin! <3 Dat mis ik toch wel in de stad, zeker als het mooi weer is! Ik duim echt heel hard voor je mee dat er wat komt uit alle onderzoeken, lijkt me best eng, zo de medische molen ingaan. Wat pak jij het dapper en positief op, top zeg!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:06

Ik zou het wegen even laten MarlindeRooz..
Ik had laatst een weegmoment en een week later weer..
De week erna was ik opeens aangekomen (oke, maar 500 gr maar toch :')).
Nu weer twee weken later zit ik daar weer 1,3 kilo onder.

Mijn dag begon super goed maar eindigde vandaag slecht..
Weegmoment was dus goed, sporten ging ook lekker.
Maar daarna even een baalmoment door iemand van MP waardoor ik totaal geen trek meer had.
Kreeg een stukje rookworst naar binnen en een paar happen boerenkool maar meer ook niet.
Uiteindelijk wel een paar mini bamihapjes naar binnen gekregen, maar ben ik stiekem echt niet blij mee :+

Gelukkig volgende week vrij want begin wel te merken dat mijn hoofd een beetje vol zit :(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:21

Awh jongens ik vind jullie echt lief met jullie lieve woorden <3 :+:
Geen tijd om helemaal bij te lezen en op iedereen te reageren maar wou even zeggen dat ik echt jullie lieve woorden waardeer!! Dankjewel <3

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:05

Oh beterschap Laura!

Emmaa_ wat ontzettend lastig lijkt me dat! Knap dat je toch probeert om je voedingswaarden een beetje bij te houden!

Bhriseis: aaah jammer!! Ik vind het het superlastig om romige pastasauzen zelf op smaak te maken, vandaar haha! Wel lekker zeg. Ooh wat spannend die lezing! Lijkt me verschrikkelijk eng, lukt het voorbereiden een beetje?

Frummels: ach centimeters zijn belangrijker dan kilo's toch? Hoe marineer jij je tempeh? Ik heb zo'n blok in de vriezer liggen, maar durf het niet eruit te halen haha

Urosa: -O- wat naar dat het zo tegenzit, hopelijk na het gesprek bij de neuroloog weer wat beter

Kimmie: ik had geen tussendoortjes meer genomen omdat ik daarna nog met een vriendin amsterdam in ging, de rest van het lijstje is aangevuld met Mcdonalds (wel netjes binnen mn kcal doel gebleven)

Deetjuh: ja ik ga meestal ook over mn vetten heen en tekort aan eiwitten. Dus ik hou me er niet heel erg aan. Maar ik vind het wel fijn om een beetje in de gaten te houden waar ik nou echt veel naar toe stop

Mijn lijstje van vandaag zal wel flink over mn calorieën heen gaan, vanmiddag restjes uit de koelkast opgemaakt en vanavond datenight met speciaalbiertjes:
O: -
L: pitabroodjes met kip, paprika, courgette, champignons en beetje kaas (931 kcal)
A: iets vegetarisch
T: speciaalbiertjes/mogelijk borrelhapjes :Y)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:09

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:54

Bhriseis: dat kan natuurlijk ook :+ knap van je dat je zo doorgaat! Ik had nogal een hekel aan studeren, totdat ik een jaar aan het werk was, toen viel die studietijd toch wel mee :') Bedankt voor je lieve woorden :o

Lieszje: vervelend zeg dat je er zo met zat dat het je eetlust beïnvloede :(:) wel opgelost oid?

Aight: oeh die lunch <3 lekker genieten vanavond!

Kijken jullie ook Vetfit op SBS6? Gisteren was er iemand bij Brace voedingsadvies aan het geven: "Als je honger hebt, neem dan als tussendoortje eens 1 gekookt eitje! Heb je de hele dag geen honger meer door de eiwitten!"

Euh :') Helaas heeft het gekookte eitje bij mij toch een minder magisch resultaat.

Vanochtend heeft mijn moeder weer geholpen in het huishouden, dat is toch wel heel erg fijn. Kon ik ondertussen de paarden verzorgen en dan ben je daarna ook klaar. Vandaag sowieso weer wat beter dan gisteren! Dus gelijk de kans gepakt om net even wat krachtoefeningen te doen ~~}>

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:47

Even een keertje geen bijleespost, hierbij mijn lijstje. Ik heb al de hele week zin in chips, dus ik pak vanavond een beetje met een glas ranja.
O: twee boterhammen met grilworst en pindakaas. (322)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pindakaas en honing. (448)
T: een sultana. (19)
T: een boterham met speculoospasta. (204)
A: een halve portie kip champignonsoep en nasi met een gebakken ei. (505)
T: een beetje chips met een glas ranja. (358)
B: 50 minuten fietsen en 8000 stappen.
Totaal kcal: 1914

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:04

Lekker lijstje Kimmie!

Ohh wat fijn dat je moeder dat doen Urosa, dat scheelt! Fijn dat je je wat beter voelde!
Ik zou willen dat een gekookt eitje zo'n magisch resultaat had bij me. Al vult het me wel beter dan bijv een koekje of een stuk fruit. Maar de hele dag geen honger meer, neuhhh.

Ik kan eindelijk zeggen dat ik me best wel weer goed voel. Wel nog snel moe, maar dat zal nog wel even duren. Vanavond wandelen met een vriendin, eens zien hoe dat gaat.
Ook ff een uitje met mn man ingepland voor dit weekend, even ontspannen. We gaan lekker wat eten en dan naar de bios <3

Plan voor vandaag:
O: havermout met appel en halfvolle melk
T: breaker high protein
L: waldkornbol met chorizo en kaas :9 en nog een kommetje soep denk ik
T: worteltjes en tomaatjes
A: Pizzaaaa <3 Gewoon eentje uit de vriezer, lekker makkelijk

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:32

Bij mij werkt ei als ontbijt ook beter dan bv brood. Schijnt af te hangen van wat voor "type" je bent, heb ik me eens laten vertellen. (Ik ben bv een eiwittype). Als ik smorgens 2 boterhammen eet, dan wil ik een half uur later nog 2 boterhammen. :') Voor de lunch werkt het wel prima.

Bij ons maakt de stiefmoeder van mijn vriend wekelijks schoon (tegen betaling). Daar ben ik aan de ene kant super blij mee, aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om te vragen of ze iets bijvoorbeeld beter wil schoonmaken. Dat laat ik mijn vriend ook altijd zeggen tegen haar :+ (Ze is soms niet zo secuur, veegt om vazen heen bijvoorbeeld of stofzuigt niet onder de eettafel en de bank).

Mijn lijstje vandaag:

O: yoghurt met musli en een kop koffie
T: krentenbol met walnootboter
L: 2 muslibollen met kaas en een kop soep
T: mango en een eiwitreep
A: rijst met sperziebonen en tofu
T: kwark

B: 1,5 uur balletles

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:31

Ik lees hier ook graag mee, ik wil 6 kilo afvallen, intussen ben ik 1,5 kilo kwijt op bijna 2 weken, maar in het begin gaat het altijd vlot natuurlijk :+

Weten jullie bepaalde voedingsmiddelen die eerder laag in calorieën zijn en toch snel een verzadigd gevoel geven?
Ik moet namelijk echt wel veel eten alvorens ik een verzadigd gevoel heb, wat ik nu dus niet doe, maar hierdoor heb ik vaak honger. Het is dus toch wel een dagelijkse 'struggle' met mezelf om niet toe te geven aan het eten van een koek :(
En voorlopig lukt het wel goed, maar ik ben natuurlijk nog niet lang bezig en hoop toch vol te houden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:17

Kwark vult altijd goed bij mij :)
En groente, daar kun je veel van eten, omdat er weinig in zit :j

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:29

Kwark ga ik eens proberen, ik eet nu als ontbijt 250gr magere yoghurt met wat diepvriesfruit (blauwe bes, framboos) bij, maar na 2u heb ik weer honger...
Beetje zelfde als groenten, ik geraak precies niet verzadigd van groenten :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:42

Antonius schreef:
Kwark ga ik eens proberen, ik eet nu als ontbijt 250gr magere yoghurt met wat diepvriesfruit (blauwe bes, framboos) bij, maar na 2u heb ik weer honger...
Beetje zelfde als groenten, ik geraak precies niet verzadigd van groenten :o

Misschien noten toevoegen? :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:42

Welkom Antonius. :)

Voor mij werken producten met veel eiwit erin goed. Een stevig ontbijt met bijvoorbeeld 3 scrambled eggs, champignons, tomaat en optioneel kaas zorgt er al voor dat ik het tot 12:00 uur red met verder alleen een kop koffie en een mandarijn. Tussendoor: Kwark met musli, groentensnacks (paprika, wortels met humus als dip etc.), eiwitrepen, zelfgemaakt bananenbrood etc.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:58

Welkom!!

Voor mij werkt skyr als ontbijt wel prima :j al merk ik de laatste tijd dat ik wel weer sneller "honger" heb... Ik wissel nu sinds kort ook af met havermout maakt ik dan aan met melk, 2 minuten in de magnetron wat agevesiroop en kaneel erover en lekker ontbijtje!!! Ook heb ik wel eens zoete aardappelmuffins gemaakt, goddelijk die dingen. Ga ik binnenkort weer eens maken! Per 2 in de vriezer, scohtends even 5 minuutjes in de airfryer en smullen maar :D

Ik zelf heb vooral moeite met niet snaaien in de avond en met de lunch niet teveel te nemen. Ook al heb ik daar opzich wel ruimte voor maar ik vind dat ik het prima op 3 boterhammen moet kunnen :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:06

Allemaal goede tips!

Hier weer radiostilte :') betekent niet dat het niet lekker gaat natuurlijk! Net 75 minuten op de crosstrainer gestaan en 610 calorieën verbrand, heerlijk! Afbeelding

Vanavond eten we pizza dus kon het ook wel even gebruiken. Mn fitbit gaf net aan dat als ik niks meer zou doen, ik 2175 calorieën verbrand vandaag, super chill, want ik doe toch niet niks haha. Morgen weer wegen! Fijne dag allemaal :)

Voor de mensen die goed bezig zijn: toppers! Ga zo door **\O/**
Voor de mensen waar het wat minder gaat: kopop, je kunt het! :(:)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:44

Sorry mijn hele bijleespost is weg, en via de mobiel is dat typen niet zo handig :')
Dus ik ga even globaal reageren!

Marlinde: Als je tevreden bent met jezelf en niet te zwaar, waarom wil je dan zo graag afvallen? Gewoon een oprechte vraag hoor :D Of is je doel vooral strakker worden?

Als ontbijt neem ik vaak magere franse kwark of skyr met 30 gram muesli. Dan zit ik de hele ochtend eigenlijk wel vol. Vaak neem ik dan nog een appel rond elf of 12 en dan houdt ik het makkelijk vol tot de lunch.

Ik heb dinsdag echt een slechte dag gehad, teveel gegeten en liet mij meeslepen in (ongezonde) keuzes van anderen. Resultaat: die ene kilo er weer bij ;( Tel daar bij op dat ik deze week door een ongunstig rooster bijna niet kan sporten en de moed zakt me haast in de schoenen :+ Maar goed we gaan gewoon door, nog 3 maanden tot de zomer _O-

Ik ben vandaag vergeten mijn avondeten voor te bereiden. Ik 'moet' 250 gram groenten en 150 gram vlees eten, maar kan het dus niet meer koken. Iemand tips om iets makkelijks en toch gezonds in elkaar te flansen?

Mijn lijstje dus zonder avondeten van vandaag:

O: 200 gr magere franse kwark met 30 gram muesli
T: Cracotte volkoren met kipfilet
L: 2 volkoren wraps. 1 met oude kaas en ei, 1 met kipfilet.
T: Ik denk kvarg
A: Geen idee :+

Ik zit dus nog wel te laag vandaag, nog even kijken hoe ik dat op ga lossen. Mijn doel is 1700