Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:55

Ik ben de strijd thuis wel aangegaan, en heb daardoor de manier van eten veranderd in huis. Mijn moeder is ook begonnen met afvallen door gezonder te eten.

Dus zou het niet meteen aan de kant zetten. Niet dat je ruzie moet maken, maar ouders zijn ook maar mensen en weten niet altijd wat gezond of goed eten is. Leuker toch om met elkaar in gesprek te gaan en zo te weten hoe de ander er over denkt en misschien wel voor iedereen goed doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:00

Als er in huis ongezond gegeten wordt/er weinig gezonde alternatieven zijn kan je daar zeker de strijd over aangaan, maar voor alleen een gekookt ei op brood zou ik dat zelf niet doen. Maar goed dat ben ik, wat een ander doet moet doe voor zichzelf weten natuurlijk.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:06

Daar heb je gelijk in hoor, ik weet niet wat de situatie is bij kim. Misschien is er gewoon onbegrip, en dan kan dat ei misschien juist wel ervoor zorgen dat er verandering komt.
Nu goed, kim kan dat zelf wel uitmaken denk ik.
Maar het zomaar laten zou ik niet doen, als je graag een eitje op je brood hebt :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:07

Er wordt bij ons thuis zeker niet ongezond gegeten hoor. Maar ik wilde inderdaad wat andere dingen uitproberen nav dit topic. Maar ik ga ook eens op internet zoeken naar wat gezonder beleg, kan ik dat ook op mijn brood doen haha. Bedankt voor jullie adviezen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:34

Mijn lijstje van vandaag: Ik heb echt ongelooflijk veel brood op, morgen ga ik proberen wat minder te eten haha.

O: havermout met melk en banaan.
T: Wat water en sultana.
L: boterham met gekookt ei, boterham met aardbeienjam, bruin broodje met honing, en appelstroop (niet samen) en wit broodje met vruchtenhagel en pasta (ook niet samen).
T: Paar slokken water.
A: boterham met filet americain, boterham met mortadella, boterham met Philadelphia en boterham met pindakaas.

B: uur gefietst en 15 minuten hardgelopen, ook nog wat gewandeld.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:25

Mijn dagje! Ik ga zaterdag weer op de weegschaal :)

O: 250 gr magere kwark kokos
L: 300 gr pastasalade (450 kcal ong)
T: 50 gr brood met humus
A: preischotel met aardappel gehakt en prei
T: 100 gr Griekse yoghurt met 5 amandelen

B; 1 uur fietsen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:13

Toen ik daarnet zei dat ik naast een appel, liever geen koek mee naar school wilde, maar iets gezonders, werd mijn moeder weer boos :')
Weten jullie hoe ik dit kan aanpakken? Want ik wil geen ruzie met mijn ouders, maar het liefst wel gezond eten.
Het was trouwens één sultana (ik eet er altijd maar één), en ze zei dat daar maar 70 calorieën inzitten, maar is dat veel of weinig? Ook zei ze dat er in een appel vaak meer zit.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:28

Waarom doet je moeder zo? Ik ken je niet en weet ke gewicht niet maar mss is ze bang dat je teveek op afvallen focussed en reageert ze daarom zo?

Sultana is niet super gezond maar ook niet super ongezond.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:33

Goeiemorgen :D

Ik eet inderdaad ook muesli en geen cruesli, dus qua suikerbom zal het wel meevallen. Maar ik eet er inderdaad wel veel van, zeg 5-6 goeie eetlepels, geen idee hoeveel gram dat is. En dan zitten er wel ook rozijnen in (niet goed I know, maar eigenlijk vind ik muesli niet zo lekker :D )

Havermout eet ik meestal smiddags, lekker met vers fruit en yoghurt

@ storm2009, wat goed! 1,6 kilo. vet komt vast goed, volgens mij ben je goed bezig toch?

@ Kimmie ik vind een gekookt ei op brood gezond en eigenlijk ook heel lekker :D jammer dat je moeder daar beetje boos om wordt. Misschien dat het voor haar in totaal te veel wordt? Als moeder ben je bang dat je te laat ziet dat je dochter... doorslaat, misschien dat ze daarom vroeg om de rem gaat staan. misschien kan je eens met haar om tafel om alles te bespreken en samen een acceptabel plan ofzo te maken? zeg maar wat hoor :)

Mijn dag:
O: muesli, rozijnen, warm water
T: sinaasappel
L: Havermout, vers fruit, yoghurt
T: 2 rijstenwafels
A: nog onbekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:34

Als er maar 70 kcal in zitten is het een prima tussendoortje, dat is echt niet zo veel.

Ik snap je moeder wel, je bent hartstikke jong en je moet ook wel lol blijven hebben, te veel focussen op afvallen is niet goed.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:40

Kimmie: wat is je lengte en gewicht? Als je een gezond BMI hebt kan ik me voorstellen dat er bij je moeder misschien wat alarmbellen gaan rinkelen.
Sultana is niet enorm slecht hoor, zit wel wat suiker in maar dat heb je ook gewoon nodig als brandstof en energie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:40

Volgens mij is de 'regel' voor een goed tussendoortje ook zo'n 60-70 kcal, heb ik ergens gelezen.
*kuch kuch ik heb altijd een BF wafer van 200kcal als tussendoortje kuch*

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:45

Kim, heb je dan voldoende met een appel als tussendoortje?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:16

Bij mij is een appel tussen door te weinig maar ik doe dan ook zwaar werk.

Kim gaat naar school dus misschien heeft ze daar genoeg aan.

Bedankt voor de havermout/mueslie reacties. Is het misschien het beste om het alleen op dagen dat ik sport te eten? Zoals ik zij ik heb lichamelijk wel vrij zwaar werk dus misschien is tot 40 gram wel voldoende. Ik vind dat altijd zo lastig.

Appel met yoghurt en speculaas kruiden en kaneel vind ik ook heerlijk!

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:13

Ik heb vandaag weer op de weegschaal gestaan, na een hele slechte week toch -1kg afgevallen.

Lijstje van vandaag:
O:Kwark met magere yoghurt
T: mueslireep
L: 2 broodjes kaas
A: 2 broodjes kaas + fruit uit knijpzakje
T: waarschijnlijk bakje chips :o

Moet wel zeggen dat ik die kwark nu alweer zat ben...

Iemand nog andere ontbijt suggesties behalve yoghurt of kwark?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:36

Ik eet een tussendoortje echt als iets wat ik even snel naar binnen kan werken als ik trek heb tussen mijn grote maaltijden door. Probeer het zo min mogelijk te doen (omdat ik doorgaans grote porties eet als maaltijden), maar anders probeer ik wel onder de 100 kcal te blijven. Vind het anders echt zonde :)) Maar ik ga dan ook naar school of werk thuis dus verricht totaal geen zwaar werk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:20

Storm, ik heb eigenlijk geen idee. Ik denk omdat ze bang is dat ik doorsla ofzo?
Anke, goed idee om te doen. Dat zal ik dit weekend even gaan doen.
Liselot, ik ben 1.76 en weeg nu 61 kilo. Ik wil ook echt totaal niet veel afvallen (ik hoef nu nog maar een kilo) maar ik wil wel graag gezond eten en leven. Ook omdat ik mijn postuur totaal niet mooi vindt, maar daarvoor wil ik wat oefeningen gaan doen. Ik zou ook zeker niet meer dan 58 kilo ofzo willen wegen, want dat vindt ik ook totaal niet mooi.
Aria, ja, eigenlijk zit ik na een appel al propvol haha. Maar aan één sultana heb ik ook zo genoeg. Als ik gewoon maar langzaam eet, dan zit ik sowieso sneller vol.
Desiree, supergoed! Misschien kun je brood als ontbijt eten? Of havermout?

En mijn lijstje van vandaag: ik begon goed, maar eindigde heel slecht omdat ik 'even' bij iemand langsging.

O: havermout met melk en banaan.
T: appel en wat water.
L: boterham met kaas en tomaatjes, boterham met honing en boterham met appelstroop. En wat water en een beker thee.
T: sultana en wat water.
T: wat water.
T: kop thee en pepernoten/schuimpjes.
T: chips en 2 glazen water.
T: bitterballen en een glas cola.
A: 4 stukken pizza en twee glazen water.
T: een kop thee en stukjes chocola en chocoladepepernoten.

B: uur gefietst en wat gewandelt.

Tja, morgen weer beter mijn best doen haha

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:48

Kimmie: ik vind jou al behoorlijk licht hoor! Ik ben 1,63 en weeg hetzelfde als jij en draag al maat 36.
Ik kan me de reactie van jouw moeder goed voostellen; nog lichter bij jouw lengte is echt niet gezond

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:57

Kim, als je niet tevreden bent over je postuur, zou ik me eerder gaan richten op sporten dan op minder eten. Werkt veel beter!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:17

Liselot en Aria, ik wil ook zeker niet minder eten, maar wel gezonder. Daarom had ik me in dit topic gemeld. Ik wil zeker niet veel meer afvallen, maar inderdaad wel mijn postuur wat veranderen. En ik wil inderdaad ook meer gaan sporten!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:17

Je tussendoortje is duidelijk gezond, als het aan mij lag zou ik de sultana meenemen, de appel opeten en als ik genoeg zou hebben de sultana laten voor een eventuele honger rond de middag/namiddag. Een kleine back up :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:41

Kimmie25501 schreef:
Liselot en Aria, ik wil ook zeker niet minder eten, maar wel gezonder. Daarom had ik me in dit topic gemeld. Ik wil zeker niet veel meer afvallen, maar inderdaad wel mijn postuur wat veranderen. En ik wil inderdaad ook meer gaan sporten!

Met jouw lengte/gewicht kan je makkelijk ern sultana eten als tussendoortje. Zeker als je ook nog gaat sporten :j
Doelde alleen maar op dat ik de reactie van je moeder wel kan begrijpen :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren knackebrod met ietsje boter en plak kaas
L: yoghurt havermout/lijnzaad/zonnebloempitten en banaan
T: rode paprika
A: oostere wraps (met kipfilet, wokgroenten en oosters sausje)

Verder heb ik een housewarming vanavond, dus zal daar wel een frisdrankje drinken en wat hapjes eten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:53

Omdat ik ongesteld ben heb ik me een beetje laten gaan afgelopen dagen, met pizza en Haägen-dazs ijs. Vandaag weer even normaal doen.

O: volle kwark met coco pops
L: pistolet met zelfgemaakte, redelijk gezonde tonijnsalade (mijn lievelingsrecept :D )
T: twee kleine appeltjes, cup-a-soup
A: andijvie stamppot met spekjes en kaas, glas rode wijn
T: chips

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:39

@aria dat doe ik meestal ook ja, heb altijd backup bij!

Moooop lekkere week qua sport gehad! Dinsdag ging grappling heel goed, donderdag paar seconden de handstand volgehouden (zonder muur / stiek etc) en vandaag 80kg deadlift gedaan (7 rondes met 10 KTE's en 15 bar facing burpees) :D. Trots op mezelf.

En nu een lekker broodje van de bakker want het is zaterdag :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:28

Aria, ja dat doe ik ook. De appel is voor de eerste pauze en de sultana voor de tweede pauze.
Liselot, oke fijn!