Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:57

Faringo schreef:
Lekker rondje Ghostattack!

Gaaf je inschrijving voor de Elfstedentocht danseresje! Hopelijk kan het doorgaan dit jaar.
Ik heb een Garmin horloge maar heb m nog niet zo lang dus geen idee nog hoe dat connecten werkt :n

Zeker gaaf! In 2018 heb ik hem uitgelopen. Vraag niet hoe :') :') :')
Voor de editie van 2019 stond ik ingeschreven.... Maar door mijn ongeluk kon ik niet genoeg trainen en geen ik dus geannuleerd. Wel de laatste dag van Dokkum naar Leeuwarden gelopen, dus toch een beetje sfeer.
Afgelopen jaar stonden we ingeschreven en ging het helaas niet door. De organisatie trok zelf de stekker er al uit. Gevolg was wel dat mijn wandelmotivatie echt in een zéér flinke dip terecht kwam....
Nu dus weer ingeschreven. Hoop ergens dat de horeca op gegeven moment weer open kan/mag zodat ik op langere tochten wel een toilet heb. Anders toch meerdere rondjes vanaf huis of een Uixi aanschaffen.....

Gaaf weer Pien!

En ja, wandelen is gewoon zo fijn. Ben gaan wandelen na mijn burnout en het heeft me zoveel gebracht. Zowel in lichamelijk opzicht als mentaal!
Ga daarom zo mijn nieuwjaarsrondje ook maar even starten. Rondje dorp. (Zat te bellen met een oud collega.... Anders was ik al veel eerder op pad gegaan)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:19

Wat heerlijk dat jullie ook zo hebben genoten.
Geweldig die sneeuw.

Schoonma uitgelaten.
Even rondje van 2,5 km in 52 min in badhoevedorp. _O-
Ging niet zo snel hè schoonma is 77 dus die gaat niet zo hard maar het was heerlijk.

Goof

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:23

Schoonma uitgelaten :')

Pien en Lizard, jullie hebben helemaal gelijk hoor! De kilometers doen er eigenlijk niet toe, het enige belangrijke is dat je geniet van wat je doet! <3

Ik zit in verschillende boekgroepen op facebook en ook hier op bokt en ik merk dat mensen steeds meer gefocust zijn op hoeveel boeken ze lezen, 50, 100, skms wel 300 per jaar. En het moet allemaal afgeraffeld voor 31 december anders telt het niet meer mee of komen ze niet aan hun doel. Volgens mij ga je dan volledig aan de ontspanning en het plezier voorbij, dat kan nooit de bedoeling zijn denk ik.

Mijn doel met wandelen is inderdaad volop genieten, ontspannen, rust en stilte pakken en helemaak zen thuiskomen.
Maar.... ik sport verder niet en dit is dus ook mijn beweging. Om die reden is het wel leuk en ook goed om bij te houden wat ik eigenlijk doe. Maar of ik aan het eind van het jaar mijn doel heb gehaald kan me aan mijn reet roesten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:29

Mando schreef:
Wat heerlijk dat jullie ook zo hebben genoten.
Geweldig die sneeuw.

Schoonma uitgelaten.
Even rondje van 2,5 km in 52 min in badhoevedorp. _O-
Ging niet zo snel hè schoonma is 77 dus die gaat niet zo hard maar het was heerlijk.

:') Het hoeft ook niet hard te gaan he :)) Gezellig!

Goof, hier ook. Ik stel een doel omdat ik het leuk vind om naar toe te werken, maar als ik het niet haal.. Ja oké, jammer dan :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:31

Mijn doel is en blijft ook genieten van het moois onderweg. Het lijkt me leuk om de 1000km te halen, maar als dat niet lukt maakt het ook niet uit. Ik ga er geen geval harder voor lopen en de mooie dingen voorbij stampen.

Boeken lees ik zoveel dat ik er niet eens aan ga beginnen om er een doel aan te hangen :')

Gezellig Mando even met oma aan de wandel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:32

Dat is zeker waar.
Ik heb ook een step.
Zit op fb in een stepgroep en daar zit er 1 die steeds 250 - 300 weet ik veel hoeveel km stept.
En dan denk ik... okay wat moet je bewijzen....kom ik met mijn 3 -5 km aan. _O-
Ik vind plezier veel leuker dan geforceerd iedereen moeten laten zien hoe goed ik ben.

Nee hoor, iedereen geniet op zijn eigen manier toch.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:39

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:48

Mooi lizard! Inderdaad indrukwekkend kamp Westerbork.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:48

Indrukwekkend.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:03

Goof schreef:
Schoonma uitgelaten :')

Pien en Lizard, jullie hebben helemaal gelijk hoor! De kilometers doen er eigenlijk niet toe, het enige belangrijke is dat je geniet van wat je doet! <3

Ik zit in verschillende boekgroepen op facebook en ook hier op bokt en ik merk dat mensen steeds meer gefocust zijn op hoeveel boeken ze lezen, 50, 100, skms wel 300 per jaar. En het moet allemaal afgeraffeld voor 31 december anders telt het niet meer mee of komen ze niet aan hun doel. Volgens mij ga je dan volledig aan de ontspanning en het plezier voorbij, dat kan nooit de bedoeling zijn denk ik.

Mijn doel met wandelen is inderdaad volop genieten, ontspannen, rust en stilte pakken en helemaak zen thuiskomen.
Maar.... ik sport verder niet en dit is dus ook mijn beweging. Om die reden is het wel leuk en ook goed om bij te houden wat ik eigenlijk doe. Maar of ik aan het eind van het jaar mijn doel heb gehaald kan me aan mijn reet roesten.

Klopt, het hoort een beetje bij de huidige prestatiedrang van de maatschappij.
Overal moet je een doel bij hebben en het liefst moet je ook nog eens excelleren in je gekozen doel.
Ik sta er hetzelfde in als jou, het boeit echt niet als een doel niet gehaald gaat worden.
Zo ga ik vandaag ook echt niet de 7500 stappen halen. Op dag één. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:05

Mando schreef:
Dat is zeker waar.
Ik heb ook een step.
Zit op fb in een stepgroep en daar zit er 1 die steeds 250 - 300 weet ik veel hoeveel km stept.
Ik vind plezier veel leuker dan geforceerd iedereen moeten laten zien hoe goed ik ben.

Dan zitten we denk ik in dezelfde groep.
Ik denk alleen maar waar haal je de tijd vandaan :') vind het wel knap verder.

Mooie foto’s lizard en inderdaad blijft indrukwekkend. Dan waren we in de buurt. Wij vonden de parkeerplaats te vol. Ondanks dat je daar wel snel de drukte kwijt raakt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:07

Ik zit nog niet op 3500 stappen vandaag en dan heb ik nog wel de honden uitgelaten vanmorgen :+
Boeien.
Morgen weer een dag. Hopelijk een droge zodat ik dan wel lekker een rondje kan doen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:09

Ik haal de 2500 nog niet eens _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:11

Leuk Lenaa_tje ik denk het dan ook.
Ik vind het heel knap maar soms gaat het vind ik te ver. Wat moet je bewijzen.

Wij hebben toen van Adriaan een stepclinic gedaan in Bakkeveen hij was toch in de buurt.
Echt gaaf om te doen.

Ik heb nu 5425.. Best knap.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:14

Mando schreef:
Leuk Lenaa_tje ik denk het dan ook.
Ik vind het heel knap maar soms gaat het vind ik te ver. Wat moet je bewijzen.

Wij hebben toen van Adriaan een stepclinic gedaan in Bakkeveen hij was toch in de buurt.
Echt gaaf om te doen.

Ik heb nu 5425.. Best knap.

Beetje off-topic maar dat is wel gaaf zo’n clinic!
Ik step eigenlijk vooral hele kleine rondjes in m’n eigen omgeving. Vind het vooral niet zo leuk om alleen te gaan. Tijdens het wandelen heb ik m’n hond nog.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:17

Oooooh wat leuk wandelen met schoonmama van 77 jaar. Geweldig begin van het nieuwe jaar!

Lizard, ik kan je foto's niet zien zoals ik nooit iets kan zien van de joden vervolging. En waarom? Geen flauw idee, want ik ben niet joods en mijn familie en vrienden ook niet. Heb ik al vanaf kind gehad. Ik klik het gelijk weg, want ik kan het niet aan. Ik word er letterlijk ziek van. Ik ben als kind ooit letterlijk kotsend de klas uitgelopen bij een film over auswitch. Raar maar waar.

Ik heb geen flauw idee hoeveel stappen ik heb gedaan. _O- Wel weet ik dat ik zonet met manlief een heerlijk Belgisch biertje heb gedronken. Die bewaren we voor hoog en feestdagen zoals nieuwjaarsdag.

Prestatiedrang is niets mis mee. Hoort ook bij het jong zijn. Vanaf mijn 38 ste ben ik gestopt met examen doen (ik was te zenuwachtig iedere keer, leerde me te pletter, sliep niet om vervolgens met zeer hoge punten te slagen→ was het me niet waard al die stress) en leer ik alleen nog voor mijn plezier en ben ik ook gestopt met alles wat met prestatie drang te maken heeft. Mij heeft dat erg gelukkig gemaakt.
Maar nogmaals competitie, prestatie drang, ik mag er graag naar kijken maar doe er zelf niet meer aan mee.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:29

Ik raak altijd wel gemotiveerd van doelen, zeker prestatiedrang hier. Eigenlijk wandel ik vooral om dat los te laten en genieten van het nu. Misschien moet ik dat vooral maar doen.

Dat heb ik net zeker gedaan :j Was hier ook heel erg druk op de parkeerplaats en eerste stuk, daarna gelukkig wel rustiger. Het was ook wel echt prachtig wandelweer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:33

Erg mooi Gaucho, en duidelijk een stuk beter weer dan hier. Het zonnetje had mij misschien ook nog kunnen overtuigen maar die heb ik niet gezien vandaag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:35

<3 prachtig Gaucho!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:35

Mando schreef:
Dat is zeker waar.
Ik heb ook een step.

Dat sowieso.

Ik deed voorheen mee aan de bokt endomondo buitenrit challenge. Maar toen er na 3 maanden mensen op 1000 km zaten, ben ik afgehaakt :')

Ik zat op zo'n 100 á 150 km per maand.

Net onze nieuwjaarsronde gehad :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:40

Ik zie weer hele mooie foto's.
Sneeuw bij noordje. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:54

Leuk om op dag 1 gelijk al weer foto’s te zien!

Ik heb met wandelen ook geen doel.
Zie wel hoe vaak het ervan komt. :)

Vandaag 5.738 stappen en niet echt gewandeld (moet van kerstboom opruimen, stofzuigen, dweilen etc zijn). :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:07

Prachtige foto's weer van iedereen!

Lizard, ben ooit als 12 jarig meisje bij Westerbork geweest. Vond het zo indrukwekkend. Wil denk ik ook een keer het Westerborkpad gaan lopen, van Amsterdam naar kamp Westerbork.

Gaucho, prachtig weer. Waar is dat als ik mag vragen?

Dilan, ik heb ook een molen op de foto!

Qua prestaties etc.... Vaak heb ik wel iets als een motivatie nodig. Vind 1000km per jaar een mooi getal. In de vier jaar dat ik nu wandel, heb ik dat twee jaar behaald (en één keer zeer ruim) en twee jaar niet. Maar ben nu niet in mineur dat ik het twee jaar op rij niet heb behaald..... Er waren omstandigheden die ervoor gezorgd hebben dat ik onder mijn doel uit kwam....

Nu mijn rondje..... Wilde rondje dorp, maar het was op het eerste stuk fietspad al zo druk..... Dat ik mijn plan maar gewijzigd heb naar een rondje buitenom. Alleen..... Moest wel doorlopen, want had geen lichtjes bij me en laatste stuk weg wilde ik niet in schemer lopen.... Daar scheuren ze soms als gekken..... En toen had ik wel een héél snel rondje :')
Tijdens het lopen wel enkele foto's gemaakt:

Mooi plaatje
Afbeelding

Stukje regenboog
Afbeelding

Regenboog lijkt boven Keukenhof uit te komen. Ik hoop dat die komend jaar weer open kan en mag!
Afbeelding

Hier kon ik gewoon flink van genieten <3
Afbeelding
Afbeelding

O.... Aantal stappen vandaag: 19300.... Ben vanochtend eerst gaan helpen op de manege om uit te mesten en toen nog dit rondje van ruim 9km erbij. Probeer een zo lang mogelijke stappenserie van 10.000 stappen te maken.... Vorige was 124 dagen en toen moest ik in thuis isolatie. Nu zit ik op 105 dagen. Probeer hierin dus vooral mezelf te verslaan :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:10

Mooie foto's :j

Stappendoel heb ik al een hele poos niet meer gehaald. Stond op 7500, maar mag blij zijn als ik de afgelopen week de helft gehaald heb :o

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:12

Wauw Gaucho wat een mooie foto’s! <3

Iedereen het jaar fanatiek begonnen met wandelen zo te lezen. :D +:)+

Wij hebben een rondje rond de wijk gelopen, is 2,5 kilometer. Was lekker even de benen te strekken. Zit nu aan 5400 stappen, dus nog 600 tot m’n doel bereikt is, ben benieuwd of dat nog gaat lukken in huis. :))