Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:58

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:02

Thanks! De quick trouble zone ken ik niet overigens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:06

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:08

:)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:30

Bhriseis schreef:
Ga eens voor de spiegel staan. Leg je hand op je rug, waar hij hol is. Trek je buik goed in. Span je kont/billen aan en kantel je bekken volledig naar voren. Normaal moet je nu voelen dat je rug weer recht getrokken wordt :)

Eerst gezondheid, sporten komt over een paar dagen wel!

Ik ben een beetje de weg kwijt... wanneer kantel je nou je bekken naar voren en wanneer n achteren!
Naar voren trekt toch je rug hol?
En naar achteren bol?
Lomp gezegd :o
Ik heb daar altijd moeite mee

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:16

Als ik ga liggen voel ik idd wat je bedoelt bhriseis, maar de verwarring van sall heb ik ook. Als ik idd focus op dat ik mijn rug op mijn matje moet voelen dan schuif ik idd niet meer. Wel kan ik dan mijn benen niet meer strekken, dus voorlopig even met kromme benen dan. Die stap komt wel weer als ik dit eigen heb gemaakt..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:20

Misschien legt dit het beter uit? Zo snapte ik het althans beter dan van de uitleg die Jillian geeft. http://balletuni.com/2011/01/how-to-tilt-the-pelvis/
Er staan iets verder op de pagina drie fotootjes waarop je goed kan zien wat het meisje met haar bekken doet. En wanneer je je bekken kantelt en je buik (ook onderaan de grote verticale buikspier, onder je navel zeg maar) intrekt en je kontspieren aanspant, voel je dat je een sterke basis hebt. En na een tijdje word je je veel bewuster van de spieren die daar zitten :)

Ik stond vroeger eigenlijk altijd met een holle rug, en inmiddels is het een gewoonte om (90% van de tijd) wel correct te staan, zo ook in de oefeningen van Jillian. Als je goed kijkt, zie je dat zij ook haar bekken kantelt tijdens gewichtoefeningen met de armen bijvoorbeeld.

Kromme benen Sec? Als ik sta en ik doe oefeningetjes, buig ik altijd mijn knieën een beetje. Bij welke oefening bedoel je?

Voor de duidelijkheid: ik ben ab-so-luut een leek hoor, ik vertel alleen maar wat ik zelf toepas betreffende bekken/rug/buik :+
Qua techniek zal bokker Phormicola nog wel wat tips uit haar mouw weten te schudden, die specifiek op KT gericht zijn (of in het KT-topic).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:22

Bij die pipe crunch ;) daarop gaf ik op pagina 222 aan dat ik ging schuiven op mijn matje waarna solarpleure aangaf dat dat kwam omdat mijn rug hol was. En toen kwam de discussie (oke, geen discussie, hoe noem je het) op bekken en holle ruggen ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:24

Maar ik weet nog steeds niet welke dat is :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:25

Liggen op je matje en dan armen en benen beide omhoog en naar elkaar toe bewegen. Benen recht vanaf de grond omhoog, dus niet als een reversed crunch.
Misschien heet het ook wel anders en versta ik het verkeerd hoor, lol

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:33

Hm, nee, die naam doet geen belletje rinkelen. Zou het niet strekken van de benen kunnen te maken hebben met (nog) niet voldoende sterkte in je buikspieren? Ik vind dat de oefening namelijk makkelijker gaat als je je spieren harder aanspant.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 05:53

Hij zit in het buikspiercircuit van bfbm, dat is het derde circuit. Zal vanaaf ff kijken op hoeveel minuten.
Ik denk idd dat het komt door te weinig kracht. Nu ik mijn buikspieren aanspan en daarmee focus op dat mijn rug de grond raakt gaat het iig al wat beter :) ik schuif iig niet meer, haha

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:29

Net de eerste keer gedaan.....ow ik was echt gewoon de punt af na 8 minuten....volgehouden tot 22 minuten ...... ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:43

Goed hoor! Gewoon volhouden, gaat elke keer een beetje beter.

Duidelijke plaatjes Bhri
Alleen voor mij is afb. B naar achteren kantelen (bolle rug)
en afb.A bekken naar voren naar voren (holle rug)

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:52

Eerste keer is altijd het zwaarst, maar je zult vanzelf vooruitgang merken wijkhuijs. Al na een paar keer merk je dat het een stuk gemakkelijker gaat en kun je misschien zelfs al enkele oefeningen wat zwaarder doen.

Iemand een werkende link van de killer abs? Kan 'm gek genoeg niet vinden op youtube, alleen een filmpje van 1 minuut. Dat is wel erg kort haha.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:31

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:03

Hoe hebben jullie het de dag erna gedaan.....net opgestaan en een mega spierpijn :D
Straks er dus maar eventjes doorheen bijten ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:08

Inderdaad daar met je doorheen!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:46

Sall, thanks voor de link!
Wijkhuijs, daar moet je inderdaad even doorheen, maar let er wel op dat je rustig aan doet. Mocht de spierpijn echt te erg worden dan is een rustdag helemaal niet erg hoor. Je wilt ook geen blessures oplopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:27

Sterkte met de spierpijn. Misschien helpt het: na de eeste dag heb ik nooit meer zo'n extreme spierpijn gehad. Hihi.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:37

Bhriseis: dankjewel voor de uitleg over het kantelen van het bekken, ik had hetzelfde probleem als Sall, ik gooide ze ook door elkaar, maar nu begrijp ik het :p

Voorzichtig iedereen met de schouderblessures, ik zag er weer enkele voorbij komen..

En ja die spierpijn daar moet je echt doorheen hé, telkens wanneer ik een nieuwe workout doe heb ik ook opnieuw een dagje spierpijn!

Oef ik ben weer een tijdje niet in het topic geweest, het is hier ook alweer eventjes stil zie ik :) Ik heb drukke dagen met solliciteren en zoeken naar werk, maar ik probeer toch zo'n 5-6 keer per week een workout te doen. Al heb ik nu met ripped wel beslist dat ik gewoon een level verder ga wanneer ik eraan toe ben aangezien ik momenteel rot slecht ben in een programma aanhouden :p

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:00

Bedankt voor de bekken-uitleg!

Ik ben vandaag ook weer begonnen met de 30ds.
Vorige keer blijven steken in level 3 plus buns & thighs.
Ben benieuwd naar de spierpijn dit keer :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:49

Vandaag weer begonnen na een week verhuisgedoe. Morgen tekenen en dan ben ik lekker grotendeels vrij, dus dan kan ik er echt vol tegenaan!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:18

Ik ben vandaag ook weer begonnen. Merk wel dat ik m'n brace voor m'n enkel wel om moet houden tijdens de workout... ben in de 3 maanden dat ik niets gedaan heb (vloerverwarming/de rest van de verbouwing/vakantie) behoorlijk wat cm weer ben aangekomen. Om maar te zwijgen van de 3kg vakantie vet vanwege het alleen maar vreten en zuipen... Nu gaan we er weer met volle moed voor. We hebben tot februari om een leuk lijf te krijgen :D.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:48

:wave: Ik ben ook weer terug.
2 weken ponykamp begeleidt, een druk weekje met vanalles gehad en toen 2 weken naar Egypte geweest. Oftewel, 5 weken niet gesport |o Ik heb weer iets meer buikvet gekregen, buikspieren zijn daardoor verdwenen maar ben wel maar 1 kg aangekomen. Dus ik ben weer terug op m'n streefgewicht (55kg). Ik ben door ponykamp namelijk hard afgevallen. Maar kilo's zeggen weinig, m'n lichaam is natuurlijk niet meer wat het geweest is.
Aan de ene kant heb ik heel veel zin om weer te beginnen en weer in dat ritme te komen maar aan de andere kant is het best lastig om weer te beginnen. Als ik eenmaal een paar weken bezig ben dan wordt het weer gewoonte maar het beginnen is even lastig :P