Nagellaktopic deel 8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:44

Wat Yonker zegt. Ik heb die beschadiging hierboven ook wel eens gehad toen ik gewone nagellak er zo af pulkte :')
Het is gel lak. Niet ketamine of zo. Je klinkt zo een beetje arrogant, niet doen joh.

Ik denk dat ik binnenkort naar een salon ga, heb ineens lelijke aanwezige cuticles en geen idee wat ik er mee aan moet. :')

Anoniem

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:45

Heb je cuticle remover Anthea?
Goed je nagels en nagelriemen schoonmaken, cuticle remover aanbrengen en afhalen.

Als dat niet werkt, kun je daarna altijd nog naar een salon gaan.

Sally Hansen heet een fijne, blauwige gel in een fles.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:48

Anc schreef:
Ach, Stef, voor jij je cursus gedaan had en als styliste aan de gang ging, heb jij ook behoorlijk wat af geprutst ;)

Klopt, ik heb 1x een gelset gezet en van geleerd.
Maar k zie het op t nagelforum ook mensen die met bijv acryl aan de gang zijn dat ik denk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:48

Nee, ik heb er nog nooit last van gehad. Ziet er zo onverzorgd uit. :=

Ik ga morgen naar Chinook, groot winkelcentrum, zal daar rondkijken! Thanks voor de tip.
Vind het een beetje eng om zelf te doen, nog nooit gedaan en het ziet er pijnlijk uit. :')

Ik zie trouwens veel verschillende online. Oa hout, plastic, metaal.. Wat kan ik het beste halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:51

Maar dit zijn geen gelnagels he ;)
Dit is "maar" gellak.

Hangt er een beetje vanaf wat je zelf fijn vind Anthea, ik heb liever hout of een rubberen bokkepoot.
De metalen vind ik te agressief.
Maar ik heb dan ook nooit last van extreme nagelriemen.

Het is trouwens deze:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:01

Dankjewel. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:03

Dit is maar gellak, ik snap dat het voor jou zorgt dat je minder klanten krijgt maar ik vind het ideaal en ik weet ook heus wat ik doe en ben zeer voorzichtig :) Kan weinig misgaan is mijn mening.
En idd het komt nogal arrogant over, in mijn ogen kan namelijk iedereen gellak zetten :+
Echter het netjes lakken ervan is dan weer een ander verhaal.... :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:08

Ik merk er niks van in mijn klantenbestand hoor ;) k heb alleen al ontzettend veel ellende gezien van "doe het zelvers", ook met gelpolish.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:33

De afweek filmpjes (dit doe ik dan weer wel, liever dat het dan wel goed gebeurt)
Deel 1, inpakken:

Deel 2, verwijderen

De nagels zijn na het verwijderen wit en droog van de aceton. Als je er geen nieuwe set op zet hersteld dat binnen een dag (dan komen de natuurlijke oliën etc terug)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:29

Ik denk dat ik geen nagels meer overhou na dat afweken :=
Ze zijn al gevoelig op al die troep, heb het echt goed gemerkt aan de kwaliteit van mn nagels sinds ik overgegaan ben op een andere remover. Voor mij echt geen pure aceton. En al helemaal niet een kwartier op mn nagels :n.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:49

Ik merk er met zowel mijn eigen nagels als bij klanten echt niks van. Je moet het natuurlijk niet dagelijks doen ;)
Maar het beste blijft natuurlijk vaak helemaal niks aan je nagels doen ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:57

ja en dat is dus probleem nummer 2 bij mij: wil om de paar dagen een ander kleurtje :).
Neuhh, ik sla het hele gellen lekker over :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:23

Dat hebben meer mensen idd, heb 1 klant waar ik alleen blank opzet, ze lakt ze vervolgens zelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:24

Maar... wat is dan het voordeel van gellak?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:32

Stevigheid denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:37

Ja... dat kan natuurlijk...
Ik denk daar heel eerlijk gezegd nooit over na, omdat ik van mijzelf mega sterke nagels heb.

Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:49

Mijn nagels zijn nu echt langer dan ze ooit geweest zijn van mezelf dankzij de gellak. Mijn nagels breken heel snel, dus voor mij is het echt een uitkomst. Vind het fijn dat de lak die ik opzet zo lang blijft zitten en vooral mooi blijft. Vroeger ook elke 2 dagen een nieuwe kleur, gewoon omdat het dan al niet meer mooi zat, niet zozeer omdat ik iets nieuws wilde. Moet ze helaas binnenkort wel kortwieken. Mn duimnagels hebben altijd al af en toe een keer dat ze aan de zijkant inscheuren, of ze nu kort of lang zijn, heel gek. En dat is dus nu ook weer, en dr komt een dag dat die dus gekortwiekt moeten worden. Voor nu probeer ik het nog even te rekken met een extra laagje top er over, om m hopelijk tot eind van de week heel te houden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:27

I wish Anc :D

Kan natuurlijk Jolien. Ik heb maar met een paar lakjes dat ze echt lang blijven zitten, maar na 3 dagen dezelfde kleur ben ik het gewoon écht zat. En elke 3 dagen gelpolish laten zetten of zelf zetten zie ik niet zitten :).

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:39

Nee dat zou ik ook echt niet doen inderdaad. Het kost toch evengoed best wel wat tijd om het bij jezelf te doen. Met links ben ik nou eenmaal minder snel dan met rechts en afhalen is ook niet altijd even handig om jezelf in te pakken. Heb het een keer bij een vriendinnetje gedaan en toen was ik zoveel sneller klaar dan bij mezelf.

Ik merk ook wel dat ik mn favoriete kleuren heb en als ik een kleurtje pak die ik iets minder vind dat ik die dan toch wel geneigd ben er iets eerder af te halen dan een favoriet kleurtje. Haha. Voor mij is het echt een uitkomst, maar snap dat het voor iemand met stevige nagels die vaak een ander kleurtje wil niet zo'n toegevoegde waarde is, of juist alleen maar lastig, haha.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:24

Bedankt voor de snelle filmpjes!
Aan mijn werkwijze ligt het in ieder geval niet dus...toch inderdaad maar even andere remover bestellen :)

En ja echt "bikken" hoef ik met deze niet hoor, maar naar mijn idee moet ik er nu te veel aan doen om het er af te krijgen en blijft er vooral te veel achter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:40

Anne: ik dacht vanmorgen ineens: waarom wachten tot m'n eigen nagels als er toch een klant komt? Aan klant gevraagd en die vond het goed ;)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:10

Ja en het filmt en werkt voor jou nog makkelijker ook :)

Exit; jouw nagels zijn ook echt leuk op het filmpje!

Hoe doe je het eigenlijk bij je klantjes?
Ik laat altijd mijn nagels minimaal een dag rusten na verwijderen en voordat ik er weer opnieuw wat op doe.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:27

Gaat direct een nieuwe set op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:02

Misschien dat er hier mensen zijn met instagram of die het gewoon leuk vinden om mee te doen aan een Christmas Nail art Challenge, ik heb samen met een paar vriendinnen, een challenge opgezet :D

#XMASNORULES

Afbeelding

En mijn eerste mani staat vandaag op mijn blog: Red and Green

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:49

Oeh ik vind die kleurtjes echt leuk samen anc!