Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:25

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:33

Wat een drukte weer hier :+ Ik heb zelf al zo'n soort broek als die in de folder v/d Lidl, heb er vorig jaar in de winter mee gelopen maar vind 'm nu totaal niet fijn meer. Fladdert inderdaad te veel, en aangezien ik Y benen heb kom ik in de knoop met mezelf :') Bij de Aldi volgende week ook alleen maar wijde broeken.
De hardloopkleding van de H&M ziet er leuk uit, leuke kleurtjes ook, helaas dan weer degene die ik wil alleen maar online te bestellen, great ..
Vandaag voor het eerst m'n training v/h Nike trainingsprogramma gelopen, en ging erg goed, 5km over 34min. Helaas zeiden ze niet wat ik moest doen, dus voor degene die ook een Nike trainingsplan gaan volgen; goed onthouden wat je moet doen.

elinebakker

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:42

Wat is het Nike trainingsplan precies? Kan je dat niet ergens aanzetten?

Hier helaas toch niet een irritatie aan m'n knieschijf, maar een irritatie aan meniscus, iets met m'n kuitbeen en enkel. Vond het verhaal van de fysio maar vaag maar ik moet nu in ieder geval 2 weken rust. Begon goed met oudjaarsavond, dansen van 22u tot 5u haha ;)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:02

Bij de app en dan in het menuu'tje Coach :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:50

Hier ook kleding van de Aldi en Lidl beide bevallen heel goed. Zit nu ook in een broek van 1 van de 2 en een hemdje van het kruidvat of Action. Heb even op de loopband een intervaltraining gedaan.

Het zal binnenkort wel komen de hardloopkleding. Meestal hebben ze het 2x per jaar.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:58

ze hebben nu fitness dingetjes, zowel bij Aldi als bij Lidl

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:22

Romy, was het nog gelukt om de 10 onder de 50 te lopen? :)

Ik zit helaas nog steeds met die knieblessure. :\ Ga vandaag de huisarts bellen. We zijn nu zeker 6 weken verder en na 1 km lopen krijg ik alweer last van m'n knie. :\

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:47

Poeh, een boel mensen met blessures hier... Ik heb gelukkig nergens last van, al stellen die stukjes die ik nu loop (les 12 STR, max 5 minuten rennen) nog niet echt iets voor.. :D
Had gisteren een ander pad genomen... grote fout... Leek meer op veldlopen ipv hardlopen, wat een modder zeg :D Schoenen staan nu te drogen, en dan maar proberen de modder eraf te slaan ofzo..

Zijn hier mensen die met de hond lopen? Ik heb er 2, en tot nu toe heb ik ze steeds mee genomen.. wel zo gezellig.. Maar in het bos zijn ze erg afgeleid en vergeten dan nog wel eens hoe lang de riem is. Met als gevolg dat ze mij uit mijn evenwicht trekken. Ik hoop dat ze het nog gaan leren om aan een losse riem mee te rennen, en anders moet ik toch maar alleen gaan lopen..

Foto van gisteren, na het modderworstelen terug over het fietspad :D
Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:20

Wat een super leuke honden!!! Onze jackrussel is niet zo langdurig actief, die vind het na een paar minuten hyper wel weer goed geweest. Onze vorige wel, die ging zelfs mee buitenritjes maken met de paarden, mis haar zo :(
Lijkt me idd wel veel gezellig zo met de honden! Tot nu toe is mn telefoon helaas mn enige gezelschap want mn zusje had na 2 keer geen zin meer ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:26

kanpe honden!!! Lopen ze altijd aan de lijn of in het bos los?

Vorige keer ook met mn zus en haar honden gelopen, pfff wat een gedoe is dat! Ik vind het heeeeeel irritant, zij vind he juist makkelijker (?)

nee :( 51 min! Meer zat er ook echt niet in!!!! Kreeg na een km of 4 last van mn nieren, bij 6 km was het heel erg zwaar en toen ik dacht dat ik er was (mn haas was niet heel handig bezig en er stonden geen afstanden aan gegeven) moest ik nog 2 km. Moest mezelf daar dus ook weer even herpakken.

12/1 is het zelfde wedstrijdje weer. Mn nieren gaan nu weer helemaal goed! dus Dan nog maar eens proberen :)

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:27

Ik loop regelmatig met de hond (Duitse Dog), Mariska. Vind het gezellig, en het geeft me een veiliger gevoel als ik 's ochtends vroeg door een natuurgebied ga hardlopen bij mijn ouders. Daarnaast is het een hond die graag en veel beweegt, dus door haar mee te nemen met het hardlopen (en dat is dan gerust 8-10 km) kan ze haar ei kwijt. Ik laat haar niet loslopen over het algemeen, ze loopt netjes mee aan een losse lijn en komt na de eerste paar vrolijke passen wel in een ritme waarbij ze naast me loopt en geen pogingen doet om te stoppen of te snuffelen ergens.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:41

wat een topper!!! Als het zo makkelijk gaat is het wel fijn lopen.

Ik nam vroeger altijd de hond van stal mee het bos in als ik rijden met mn paard savonds. Geeft idd zn veilig gevoel! Veel mensen zijn er toch angtstig voor

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:51

Ik zou, als ik een hond had, inderdaad ook een korte lijn meenemen en de hond 'verplichten' om direct naast je te lopen. Dus geen kans geven om ergens heen te gaan. Kijken mag, maar daar blijft het bij. Maarja, met zulke hazewinden is dat natuurlijk wel een tikkie lastiger dan met mijn exhonden Golden Retriever en Kelpie ;).

@Romy: Balen dat het niet gelukt is met de 50 minuten.... Maar ik vind 51 ook al reteknap hoor! :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:59

Niet met hond, ik neem zo nu en dan de pony mee. Al lijkt ze soms wel op een grote hond. Ze is ±1.20 en past zich hartstikke fijn aan aan mijn tempo, soms moet ik 'r wat inhouden omdat ze erg enthousiast is, maar verder luistert ze perfect. Vandaag weer 5km gelopen, dit keer in 33min. Redelijke tijd maar totaal niet fijn gelopen. De eerste 3,5km op een heel fijn rustig tempo gelopen, en daarna opgehoogt naar 10 km/h maar dit viel me toch wel erg zwaar. Om een of andere reden heb ik op zo'n hoog tempo (voor mijn doen :o ) totaal geen goeie ademhaling meer, heb het idee dat ik dan te oppervlakkig ga ademen en dan kom ik na nog geen halve km in de knoop. Iemand hier misschien tips voor?
Morgen staat er 6,5km op de planning. Twee dagen achter elkaar lopen en dat word ook een nieuwe distance PR, ben benieuwd of ik 't vol kan houden. Ben in ieder geval ondanks m'n slechte rondje van vandaag goed gemotiveerd :):)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:47

Even kort via de telefoon:
Ik heen de hond altijd mee. Tijdens mijn warming up loopt hij los zodat hij kan poepen/plassen. Na mijn stretchen lijn ik hem aan en moet ie volgen. Dat vaat
Tot heden prima!
Hondje is waarschijnlijk kruising beagle enthelbuger.
In de winter trouwens gewapend met een reflectie hesje en lichtjes.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:57

Wat leuk om samen met je hond te kunnen lopen!

@ Piekosjj, hoe is je ademhaling op rustigere tempo's? Adem je vanuit je buik? Ik adem heel hoog en onregelmatig tijdens het hardlopen en ben nu dan ook aan het trainen om mijn ademhaling meer onder controle te kunnen krijgen. Ik lette er te laat op, dus nu train ik mezelf om direct tijdens het lopen in een hoger tempo mijn adem onder controle te houden. Gaat wel even duren denk ik voordat ik dat allemaal op het gewenste niveau heb :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:00

Ik heb inderdaad het idee dat ik heel hoog ademhaal, vanuit m'n borst meer. Hoe train je zoiets? :o

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:08

Ik meld me ook hier, al denk ik niet dat ik heel actief ben maar lees wel mee. :)
Sinds ongeveer twee maanden ben ik ook begonnen met lopen, wel met rustig opbouwen.
Kreeg na enkele weken last van mijn knieen, liep toen ook drie keer in de week, te veel denk ik.
Nu loop ik twee keer per week en dat gaat prima. Mijn doel is de Color Run dit jaar.

Las hier iets over goedkope sportkleding, ik was gister bij de Primark en daar hadden ze ook sportkleding.
Heb een hardloopbroek meegenomen voor 9 euro en een shirtje. Dus ook een tip als je een keer in de buurt komt.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:20

Vandaag 5km gelopen in 3 kwartier trots op m'n prestatie , maarrr dat kan sneller :):)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:59

sandranbr schreef:
Vandaag 5km gelopen in 3 kwartier trots op m'n prestatie , maarrr dat kan sneller :):)

ga je voor de 10 km? rond het uur :D

ik ben trouwens 0,4 kilo afgevallen :D nee.. niet door te rennen, heb ik toch niet gedaan... :D

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:53

DeEenhoorn schreef:
sandranbr schreef:

ga je voor de 10 km? rond het uur :D

ik ben trouwens 0,4 kilo afgevallen :D nee.. niet door te rennen, heb ik toch niet gedaan... :D

Ik zie wel waar het eindigt ;)

Zolang ik het leuk vind en vol houd :D

Evy zal me wel helpen. . Haha

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:26

Evy helpt mij ook, net gelopen in die wind, en als je dan denkt ik kan niet meer hoor je haar zeggen, je kunt het ik heb vertrouwen in je. Haha dan kun je alleen maar doorlopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:11

Piekosjj schreef:
Ik heb inderdaad het idee dat ik heel hoog ademhaal, vanuit m'n borst meer. Hoe train je zoiets? :o

Eerst goed door je buik leren ademen in rust. Zittend of liggend is het makkelijkste. Daarna staand en lopend. Maar als je echt snel moet ademen lukt het niet meer, maar hoe meer je oefent (met de meeste dingen zo :D ) hoe makkelijker het gaat.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:52

Ik heb dat geleerd bij mensendieck. Sowieso handig om beetje bewust te kunnen adem halen.
Ik moest een lint nemen en dat om mn buik doen en zo vast houden, niet vast binden, dan eerst hoog ademhalen (was voor mij makkelijk want dat deet ik eigenlijk altijd). Het lint moet dat op dezelfde lengte blijven en je borstkast en schouders moeten dat "groeien/groter" worden.
Daarna buikademhaling, daarbij moet je als het ware door je ademhaling het lint langer schuiven en je schouders en borst stil houden. Ik was wel stuk jonger toen ik dat geleerd kreeg dus is misschien een manier om het kinderen uit te leggen maar het heeft geholpen ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:08

Borst ademhaling is vrouw eigen: als je een kind daar heb zitten bij een zwangerschap lukt dat niet dus moet je makkelijk hoog kunnen ademhalen. Daarom moet iedere vrouw dit eigenlijk oefenen bij het hardlopen.

Wat ook scheelt is rustiger lopen en ademhalen in het ritme van je pas. GEwoon iedere training heel erg bewust mee bezig zijn! Als jij je VO2max (dat is de hoeveel zuurstof door je bloed vervoerd wordt) kan vergroten, door beter te gaan ademhalen en je longinhoud te vergroten, verzuur je minder snel en kan je dus harder en/of verder rennen :)