Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Aria_zz schreef:Voor zover ik weet is het een van de meest gebruikte en betrouwbaarste koperspiralen die ze onlangs wat kleiner hebben gemaakt dan die vroeger was. Dus vermoed dat het best wel positief is.
Persoonlijk heb ik een andere koperspiraal dus ervaring er over kan ik je niet helpen.
Joey schreef:Oh wat raak ik vermoeid van mezelf..
Ik had berichtje geplaatst, dat ik een bloeddoorbraak had gehad na m'n 2e maand doorslikken, toen na een week gestopt met de pil (ongesteld geworden), en toen de laatste 14 opmaken, plan was om dan nog een strip erachter aan te gooien, maar nu blijkt dus dat m'n strippen op zijn..Ik kan niets anders dan nu ongesteld worden.. Als ik volgende week weer begin met de pil, wanneer ben ik dan veilig? De eerste 7 dagen niet en daarna wel weer gewoon?
billionache schreef:Maar bij één week langer doorslikken, dan een stopweek en weer verder met dezelfde strip ben je toch niet meer bedchermd? Of vergis ik me nu?
Is het misschien handiger om toch een extra strip door te slikken? En heel domme vraag misschien, maar is je bescherming dan ook nog optimaal, na die twee strips?
billionache schreef:Maar bij één week langer doorslikken, dan een stopweek en weer verder met dezelfde strip ben je toch niet meer bedchermd? Of vergis ik me nu?
Is het misschien handiger om toch een extra strip door te slikken? En heel domme vraag misschien, maar is je bescherming dan ook nog optimaal, na die twee strips?
Yvank_ schreef:Joey schreef:Oh wat raak ik vermoeid van mezelf..
Ik had berichtje geplaatst, dat ik een bloeddoorbraak had gehad na m'n 2e maand doorslikken, toen na een week gestopt met de pil (ongesteld geworden), en toen de laatste 14 opmaken, plan was om dan nog een strip erachter aan te gooien, maar nu blijkt dus dat m'n strippen op zijn..Ik kan niets anders dan nu ongesteld worden.. Als ik volgende week weer begin met de pil, wanneer ben ik dan veilig? De eerste 7 dagen niet en daarna wel weer gewoon?
Je moet 3 weken achter elkaar slikken om veilig te zijn dus dan ben je pas over 4 weken weer veilig.
_Dominique schreef:Misschien dat ik hier mijn vraag kwijt kan:
Sinds een weekje ongeveer heb ik enorm pijnlijke/gevoelige tepels. Heb dit eigenlijk nog nooit eerder gehad. Heeft dus denk ik ook niks met menstruatie te maken (over 2 weken pas de laatste pil). Nu las ik op internet al dat het een symptoom van zwangerschap is maar dat lijkt me niet, ik slik de pil en ben m nog nooit vergeten. Soms zijn ze zo gevoelig dat ik niet eens op mijn buik kan liggen. Wie heeft er ervaring mee en was niet zwanger?
Edit; ik ben 17
VERAx schreef:Ik ben nu al enkele maanden aan de pil maar merk dat ik toch wel last van bijwerkingen heb (emotioneel, prikkelbaar, vocht vasthouden). Nu wilde ik dus stoppen met de pil voor een paar maanden om te kijken of het minder wordt, maar ik kan me voorstellen dat door de schommeling in hormonen het alleen maar erger wordt? Wat zijn jullie ervaringen hierin?