Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:49

De blutsen op kuit, lip en onder knie zijn maar oppervlakkig hoor. Gaat wel weer over en houdt me niet tegen :D

Het dirtjump heeft ook een opvoedkundig aspect. Doe het samen met zoo. Dus als vader&zoon activiteit met als voor hem verborgen agenda zijn lefdrempel en groeicurve wat verleggen.
Het is een zegen dat hij wat voorzichtig van aard is en hij heeft bergklimmen als hobby dus er is nul probleem. Het punt is dat hij bij het samen fietsen volledig mijn spoor volgt, daardoor mij niet voorbij groeit terwijl hij wel beduidend meer capaciteiten heeft.
Bij dirtjump is hij met een stel maten en de prof is een klim-monitor collega dus ik kan me wat op de achtergond houden en hem ongemerkt het voortouw laten nemen.

Berglief was gister hoogst verbaasd toen zoon vertelde dat ik pauze had genomen omdat ik moe was. Niets gezegd uiteraard en vanmorgen tegen mij 'was je opvoedkundig 'moe' gister??'

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:39

Time2Tri schreef:
@Sakura789 : Via je je werk een fiscaal voordeel bij aanschaf van een fiets ?
Is bij ons ook mogelijk , echter woonde ik 2 km te ver weg . ( woon /werk )

Ja, eens in de vijf jaar krijg je er 750 euro op terug. Vorig jaar kreeg ik 250 euro terug op fietsspullen, dus dat is ook wel lekker. Die LIV staat er ook tussen trouwens :D De eis dat je hem moet gebruiken voor woon-/werkverkeer is ook vervallen.

Maar zit echt in dubio, ben niet van het hele vele, dus nog meer fietsen is misschien wat overbodig, hoe leuk het ook is. Is nog lang geldig, dus kan nog van gedachten veranderen.

Handige auto! Mijn fiets past er net in bij mij, maar toch zit ik dan helemaal onder het smeer en de schrammen -O- Twee fietsen past ook, maar dan moeten echt de voorbanden er vanaf. Nu een auto met trekhaak, dus dat is wat makkelijker verplaatsen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:13

Sakura789 schreef:
Nu een auto met trekhaak, dus dat is wat makkelijker verplaatsen.

Ik weet dat het gebruikelijk is, maar ik vind het zoooo niet correct om de fietsdrager op de trekhaak te zetten. Het is en gammel en ver achterop en meestal te laag.
Ik zet de drager op de achterklep en wel met BOUTEN. Verder de fietesen ECHT goed op de drager; niet alleen maar met de elastieke rubbers.

Het is dat het soms niet anders kan maar ik heb er een hekel aan de fietsen achterop te hangen. Je kan geen smeriger plek bedenken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:16

Mijn oude Koga weer eens wat opgefrist.
Gelijk fotos gemaakt naast de moderne xtc.
Dertig!!! jaar mtb ontwikkeling.
Deze Koga was destijds een topmodel net als nu de carbon Giant xtc en beiden zijn voor dezelfde fietser en hebben zelfs beiden ovale kettingbladen; Shimano Biopace en Rotor Q-Ring.
Verder 26 inch alu velgen versus 27,5 carbon.

De best zichtbare verschillen zijn;
Frame geometrie
Remmen
Versnellingsgroep
Hoewel de 'cockpit' niet veel lijkt te verschillen zijn bediening en ergonomie totaal anders
Oh en natuurlijk de voorvork.

Niet zichtbaar is dat de carbon special maar iets meer dan de helft weegt van de chomoly veteraan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-05-18 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:21

De cockpits

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:17

Grappig, HC! Ovale kettingbladen. Kun je dan langer gebruik maken van je kracht om de pedalen naar beneden te duwen of zo? Leuk van je stuntles trouwens, al ziet het er doodeng uit := Zoonlief ook gebutst?

@Lauraennala, snap ik! Veel succes met je eindpresentatie!

Lekker dat je nog 40 km hebt gefietst, MuSLi.

T2T, zondag? :') Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Zo'n mooie LIV verdient natuurlijk wel een degelijk transportmiddel ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:39

culaccino schreef:
Grappig, HC! Ovale kettingbladen. Kun je dan langer gebruik maken van je kracht om de pedalen naar beneden te duwen of zo?

Ja, kort door de bocht ja.
Het principe is al in 1896 bedacht en in productie gebracht.
Het is echter dermate complex dat ze pas met computermetingen aantoonbaar efficienter zijn.
Verder vraagt het gewenning en de meeste rijders vinden het een te vreemd gevoel, kunnen er niet mee overweg. Biopace was destijds zeer controversieel.
Ik vond en vind het offroad helemaal geweldig; ervaar het bij klimmen als 2 tandjes minder op het voorblad *\o/*

Citaat:
Leuk van je stuntles trouwens, al ziet het er doodeng uit := Zoonlief ook gebutst?

Nee, zoonlief is ongehavend :D

germie

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 05:36

Mijn fiets gaat na 60-70 km en nog geen maand oud terug naar verkoper. Ketting brak bij mijn eerste heuveltje. Mag niet natuurlijk. En nee, niet verkeerd geschakeld hoor, ik rij al 30jaar op fietsen met derailleurs e.d. gewoon pech. Alleen 4 km terugsteppen in het bos, bah.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 06:15

Thanks HC ...morgen nog 1 X omslachtig de fiets vervoeren .
Volgende week dinsdag of woensdag kan ik hem ophalen .
Aparte constructie zo met die pallets ....

@Laura : Gisteren was hier Fronleichnam ( een katholieke feestdag )

@Sakura : Ieder bedrijf mag bij de regeling zijn persoonlijke draai eraan geven .
Ik meen dat er een bepaald bedrag per jaar beschikbaar is .
Bij ons is er nog steeds een soort van fietsregeling , en nog andere bestedingsdoelen .
Zo heb ik vorig jaar een nieuwe laptop gekocht ervan .

Een auto met trekhaar/fietsdrager heb ik ook overwogen , maar dat was me
toch ook te veel gehannes . O:)

@Germie : oh je....balen :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:27

Germie wat balen zeg!
Krijg je het aankoopbedrag terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:06

Jeetje germie, dat is wel erg snel. Dat kraakje was dus inderdaad al geen goed teken. Balen inderdaad! :(:)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:40

Ai dat is balen Germie, zeker als je dan ook nog 4 km moet -O-

Ik vind een fietsendrager juist super handig. Dat ding wat we nu hebben zet je er heel makkelijk op en ook de fietsen zijn makkelijk vast te zetten! Echter hebben we maar 1 auto met trekhaak, voor de andere auto was ik een beetje aan het rondkijken naar een fietsendrager voor op de achterklep, maar dat lijkt me toch minder stevig O:)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:26

Oh Germie dat is Flink balen mag hopen dat dat netjes opgelost word.

Fietsen drager best handig idd...In mijn eentje krijg ik de fiets bijna niet achterin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:41

Pffff, twee dagen bezig met opruimen van de garage.
De reden is dat we de fietsen er nu gewoon niet meer normaal in/uit kregen.

Ben nog laaaaang niet klaar, maar er zit nu schot in. Kan zien dat ik aan het werk ben.
Twee stationwagen-ladingen naar de vuilcontainers en twee ladingen naar het recycle-station.
Straks nog een lading naar de containers.

Vanmiddag een potentiele koper voor een motorfiets. Scheelt ook weer ruimte.
Heb een combiprijs gemaakt voor drie. Wie weet. Scheelt drie keer ruimte :D

Had een a-la-triathlon rek gemaakt om fietsen in te parkeren en dat werkte op de parkeerplaats _/-\o_ maar in de garage -O-
Even laten bezinken.
Denk nu aan een stel van die L-vormige dingen onder de achteras.
Zoon wil er perse een paar aan de muur hangen maar ik zie dat niet zo voor me. Waarschijnlijk gewoon nog niet de juiste hanger/haak gezien. Hij heeft op zich wel gelijk.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:17

Iemand van de dames toevallig vandaag in Apeldoorn ?
LIV womens,s ride 2018.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:50

Time2Tri schreef:
Iemand van de dames toevallig vandaag in Apeldoorn ?
LIV womens,s ride 2018.

Nee, gewoon m'n mountainbike training op het programma vandaag.

Was het leuk? :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:43

@huerte: Lijkt me gaaf zo'n training! (de butsen hoeven dan weer niet voor mij ;)). Overigens zijn fietsen nu zo licht dat die prima op een trekhaak kunnen, toch?

@Sakura: Dat zijn lekkere bedragen om terug te krijgen... ik krijg maar 250 van mijn werkgever (nog steeds mooi meegenomen)

@Germi: dat is balen met zo'n nieuwe fiets, maar het zou een toevallig fabrieksfoutje kunnen zijn natuurlijk

Ik heb deze week echt te veel/hard gefietst merk ik, dus ik neem een weekendje rust.

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:06

MichieldeM schreef:
Overigens zijn fietsen nu zo licht dat die prima op een trekhaak kunnen, toch?

Ja en nee.
De drager met lichtbak is geen lichtgewicht en lang niet alle fietsen die erop gepleurd worden zijn lichtgewicht.
Met twee hybride fietsen zit je al rond de max last op de meeste trekhaken.

Nu is dát het grote probleem niet.
De bevestiging is een horor van krachtconcentratie.
Kijk eens hoe lang de armen zijn waarover de zwaartepunten rond de kogelkop willen draaien; hoe groot het draaimoment is.
Kijk nu naar de bevesting op de kogel en hoe de momenten opgvangen worden.
Dat zit gewoon gammel!!
Er horen bij zo´n constructie imo twee voorgespannen steunen naar de bovenrand van de achterklep.

Dan de achteroverhang en hoe laag het hangt bij beladen auto. Dat is evenmin veilig buiten een vlak geasfalteerd parkeerterrein.

Nu is een maat L of XL fiets knap lang en in de breedte achterop knap breed.
Zit op de trehaak-drager niet pal achter de auto. Twee of zelfs drie steken er een heel eind achter.
Lang niet alle bestuurder kunnen overweg met de consequentie dat ze echt ruimer moeten rijden.

Ik heb verschillende keren dragers scheef zien gaan, zelfs fietsen van dragers zien kletteren en dat risico loop ik niet, doe ik de rest van de weggebruikers niet aan.

Die van mijn zitten als ze echt niet ín de auto kunnen strak op de drager welke nagelvast op de achterklep zit. Lekker stevige vierpunts bevestiging op de uiterste hoeken.
De fietsen staan én in een goot én hangen aan klemmen en niet met alleen maar elastisch wubbah.
Meer dan twee gaan er pertinent niet achterop en de achterste steekt zo weinig uit dat er wettelijk geen waarschuwingsplaat op hoeft. Die hang ik er wel op want het voorkomt geneuzel met de politie.
Ze zitten ook niet voor de achterlichten of nummerplaat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:31

MuSLi schreef:
Was het leuk? :)

:j Was erg goed geregeld , heb 43 km gereden in een lekker tempo .
Had nog wat langer gekunt , maar heb morgen ook nog training .

Ons natje en droogje onwijs goed verzorgd .
En een leuke goodybag . :D
Zal zo thuis wel wat foto,s uploaden .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:35

:wave: Dag allemaal! Ik zou graag mee willen kletsen :D.

Al een aantal jaar roep ik dat ik "binnenkort toch echt ga racefietsen". Vandaag daad bij woord gevoegd en samen met mijn vriend fietsen aangeschaft (en helmen, en broekjes, en handschoenen met gelpads, en allemaal andere dingsen dus de lokale middenstand heeft weer een boost gehad). Dinsdagmiddag kunnen we ze ophalen en dan op naar hopelijk veel mooie fietskilometers! Heb wel een aardige basisconditie, loop veel hard (alles tussen de 5km en de marathon) en ik hoop dat racefietsen een mooie aanvulling is. Mijn vriend heeft een Cube attain en ik heb een Giant Contend SL2 gekocht.

Zal het topic eens door gaan nemen, staan vast goede tips in :)!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:08

Leuk Noeps .... welkom .
Dat word volgende week foto,s plaatsen van je bike :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:45

Wat plaatjes van vandaag :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:20

Time2Tri schreef:
Wat plaatjes van vandaag :

Vast een heel leuke dag geweest +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 01:41

Jij weet altijd wel mooie plaatjes te schieten, Michiel. Gave foto! Goed dat je naar je lijf luistert. Nog last van je val of 'gewoon' teveel/te hard gefietst?

MuSLi, hoe bevalt je powermeter?

T2T, dat ziet er gezellig uit! Lekker, die hapjes :j

Welkom Noeps, wat leuk!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:08

Ja :j was zeer zeker een erg leuke dag HC

@ culaccino , natje en droogje was echt super geregeld .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding